Kambodza / Angkor Wat-Koh Rong

Märtsi alguseks ostetud Singapuri lennupiletid ja mõte minna edasi Kambodzasse, esmalp lend Siem Reapi (Angkor Wat ja Floating Village) 2 ööd. Sealt tahaks edasi minna saaremelu nautima (Sihanoukville ja sealt paadiga Koh Rong) ehk puhkama, kas on kellegil ehk soovitusi ööbussi/transfeeri osas? Tagasilend Singapuri oleks Phnom Penhist.

Võib ka muid soovitusi/värskeid muljeid Kambodza osas anda :)

Tänud ette.

Me viimati lendasime (küll vastupidises suunas) - hommikul Koh Rongist paadiga Sihanoukville'i, siis 20 minutit sadamast lennujaama ja varajasel pealelõunal Siem Reapis kohal. SR uus lennujaam on ainult ebameeldivalt kaugel, tund aega autoga kesklinnast. Kunagi 10+ aastat tagasi olen SR - PP otsa teinud bussiga ja juba see võttis terve päeva ära.

Sama arvamus - bussiga SR-Sihanouk pole probleem, aga täispäev läheb kindlasti ära. Valiks võimalusel lennuki. Vanasti olid piletid väga soodsad ka paar päeva ette ostes, nüüd vist toimetab ainult Cambodia Angkor Air ja piletid on üldiselt üle 100€.

Just mõned tunnid tagasi ostsin lennu veebruariks, 122 eurot. Ainuke variant lennata on tõesti Cambodia Angor Air.

Busside kohta saab infot nt 12Go lehelt. https://12go.asia/en. Mulle meeldib see leht sest seal kõik väljumisajad, sõidu kestvus, variandid ja teenuseosutajad välja toodud. Kui mingi konkreetne bussifirma silma hakkab, saab kasvõi googeldada ja arvustusi lugeda.

Siem Reapi`s veeta kaks ööd tähendab kulutada aega templitele 1 päev. Minuarvates on seda ilmselgelt liiga vähe. Min. 4 ööd (kolm päeva) peaks seal olema. Siis jääks 2 päeva tempitele ja päev niisama ringi vaadata (floating village, bar street...). Ühe päevaga viiakse kolme kõige rahvarikkamasse temlisse hiinlastega trügima (mis tuleks muidugi ka ära teha) aga "salatemplid" on väga palju ägedamad.

Panin oma 2022 reisi muljed kirja. Meil oli suurepärane reisijuht - Oleg Samorodni. Tegime Kambodžale pool ringi peale, Siem Reapist vastupäeva läbi põhja rannikuni.

Mu kõige lemmikum päev oli see, kus ma laenasin hotellist jalgratta ja sõitsin lõunaranniku külasid pidi suht suvaliselt ringi.

Siem Reapi lajatas mulle kõige teravamalt hoopis Tonle Sap. See on järv / märgala, mille peal ja ümber elab suur veepõhine kogukond (sajad tuhanded inimesed, enamasti vietnamlased). Keerulised sotsiaalsed põhjused ja suhted segamini täiesti ulmelise keskkonnaga.

Võtke sinna järvele kindlasti ekskursioon ja süvenege, mismoodi võib elada - või siis - mismoodi ollakse sunnitud elama.

Kui templitele pisut eeltööd teha, piisab ka ühest päevast. Hankisime endale tukimehe (20€ päev kahele), kes meid vastavalt meie soovidele järjest õigetesse kohtadesse vedas ja ka ise vahepeal peatuseid planeeris. Kõik toimis ja päevast oli küll.

Ööbuss algas väga meeleolukalt - esimene ööbuss piirkonnas, kus olid kahesed voodid. Tundus tõeline luksus, kuniks kuskil kolme paiku öösel buss raginal käike hakkas vahetama ja neljast mingisse pisikesse mikrobussi ümber istusime. Vaated tõusva päikesega maaelule olid muidugi fantastilised, aga und jäi väheks. Mina julgen ööbussi soovitada. Kui midagi ei juhtu, magad rahulikult öö ja oled soodsalt hommikuks kohal.
Koh Rongile sularaha piisavalt kaasa - saab kohvikutest ka "välja võtta", aga sellega on alati mingi jama ja vahendustasu oli ka korralik.
Kui teravusi otsida, siis sadamakülast läheb Long Beachile üks "teerada", mida google näitab ja ka planeerida laseb. Läbi dzungli, vaevumärgatav rada, saatjateks ämblikud, maod ja kõik muud satikad, jõuab lõpuks välja astanguni, kust tuleb ca 50-100m suht püstloodis alla laskuda. Võttis meil ca tunnikese läbimiseks ja tagasiteeks ei tekkinud kõhklustki valida ca 7 km alternatiiv mööda rannikut.

to jaanusm

meil piisas 4 tunnist :) tukimees kindlasti vajalik , samuti soovitan võta suure templi juures giidi , see oli päris hea .

Hotellist võtis meid peale hotelli tõi tagasi - ideaalne :)

Minu mäletamist mööda (2020 jaanuar) sai 20$ eest väikese minibussi grupiga ekskursiooni terveks päevaks. Kuna ma olin mitu päeva kohal, siis võtsin 3p pileti ja ei kahetse. Kahel päeval liitusin ekskursioonidega (täiesti erinevad templikompleksid - esimene päev olid põhitemplid ja teine päev oli rõhk just väiksematele ning ka kaugemal asetsevatele templitele). Seejärel rentisin linnast ratta ja sõitsin ise Tonle Sap järve äärde ning veidi ümbruskonnas. Ning neljandal päeval kasutasin oma Ankori 3.päeva sisenemise ära rendirattaga mööda templeid seigeldes ja neid ehitisi uudistades, mis esimestel päevadel nägemata jäid (info ehitamise jm kohta oli esimestest päevadest käes ja nüüd lihtsalt nautisin õhkkonda).

Magamisasemetega ööbussi saan ka ise liiklemiseks soovitada - heitsin Siem Reapis õhtul ühte sellisesse magama ning varahommikul ärkasin juba Phnom Phenis.

to rega :) kui kivid meeldivad miks mitte, põhiline on veel 3 päeva pilet Angkor - mis polnud üldse soodne võrreldses muude asjadega

Kunagi (2015) sai võetud kiirpaat Phnom Penhist Siem Reapi, mis kulges umbes 7 tundi. Suhteliselt huvitav reis oli ning saab igati soovitada. SRist liikusime lennukiga edasi Sihanoukville'i, aga tõepoolest peab arvestama, et lennupiletid odavad ei ole. Samas kogu lend oli alla tunni ning kuna meil olid päevad arvestatud, siis kiiruse mõttes jäime otsusega rahule. Angkoris oleme praeguseks käinud kaks korda ning kindlasti tuleks tagasi ka kolmandaks retkeks. Aga siis juba ühendaks Vietnami või Laose külastamisega.