Kas osta tulevaks juuliks pilet praegu?

Tekkis selline ebameeldiv dilemma.

Nimelt tahaks järgmise aasta juuni lõpust / juuli algusest kuni juuli lõpu / augusti alguseni (kokku u 4-5 nädalat) seigelda Kagu-Aasias. Kindel on see, et minek kas Londonist AirAsiaga Kuala Lumpurisse või Turkish Airlinesi vms Riia vms linna kaudu Bangkokki (et neist linnadest siis AirAsiaga edasi lennata). Aga kas osta pilet nüüd või mitte?

Praegu on viimaste nädalatega selle ajaperioodi piletid AirAsias vaikselt kallinema hakanud ja võiks nagu pileti osta, aga ... ... ehk on AirAsia kaheksa kuu pärast hingusele läinud? (Samas ei tahaks nagu uskuda, aga kurat, see on nii neetult pikk aeg siiski.) ... ehk võib jopata jaanuari alguses enne uue hooaja algust soodsamate piletitega? (Aga kui mitte, on pilet veelgi kallim. Ning juulis vist nagu tavaliselt soodukaid sellesse kanti ei tehta.)

Muidu oli plaanis hakata piletiga mässama detsembris, aga kui juba praegu hinnad ülespoole rühivad, siis ... argh, appi, oskab keegi ehk miskit arvata? :)

Aga kas sul on kindel otsus minna just nende firmadega? Nii pikalt ette saab väga soodsaid pileteid. Ise soetasin juunis veebruariks pileti Hong Kongi (reis Kagu-Aasiasse, aga tahame ka HKG üle vaadata) otse Tallinnast läbi Amsterdami 7000.- krooni eest, sealt saab Air Asia BKK-sse samuti väga soodsa raha eest. Siselendude pileteid ostsime samuti AA-st juba juulis-augustis. Need muidugi ikka täitsa kopika eest:) Vahepeal olid HKG-sse ka odavamad nö kampaaniapiletid, aga siis tavaliselt reisiaeg liiga lühike (hetkel kõik kuni 30.03.2010). Ma ise soovitan vaadata erinevaid pakkumisi ja kui leiad just sellise hinnaga, mida sa oled tõepoolest nõus maksma, siis ostadki ära. Muidu kampaaniahindu võidki ootama jääda, eriti kui puhkuse- jms graafik pole ka kõige paindlikum.

0
0

Me ei saa sinu eest seda arvata. Suvi on kaugel, vahepealse ajaga võib juhtuda midaiganes: abiellud, lahutad, jääd lapseootele, saad uue töö, kust ei anta suveks puhkust... AA pankrotti minek on suht vähetõenäoline selle kõrval.

Ise tead, kui stabiilne su elu on ja kas rahaline võit on riski väärt.

0
0

No silma on jäänud praegu AirAsia 6700-6900 krooniga piletid LON-KUL-LON. KUL oleks iseenesest parem koht, kust oma suunas edasi minna, Bangkok vahepeatuse kohana ei tõmba eriti.

Puhkuse, abiellumise-lahutamise-lapseootuse ja rahaga on seis kindel, ainult lennufirma stabiilsus teeb muret. Ja muidugi hind võiks võimalikult madal olla ning peatumispunkte võimalikult vähe (sellisel juhul Londoni kaudu minek oleks meeldivalt valutu)...

Hindu otsides AirAsia 6700-6900 kr pakkumisele praegu nagu vastast ei leidnud, seetõttu selle firma poole nagu mõte kaldubki.

0
0

Klassikaline dilemma.

Ma olen üldiselt olnud varasema etteostmise pooldaja, aga viimase paari aasta realiteedid on pigem sellised, et umbes 3 kuud ette saad kõige soodsamalt. See tähelepanek kehtib siiski "tavaliste", mitte odavennufirmade kohta. Kuigi alati väga suurt tasemevahet polegi.

Päris Air Asiaga konkureerivaid hindu tuleb ehk paar korda aastas ja alati mitte KL-i, vaid näiteks SIN või BKK ning algus võib olla ka mõni Saksamaa lennujaam (eriti FRA, MUC), AMS, CDG, aga ka näiteks mõni Malaysia sihtpunkt Euroopas (ARL nende seas enam pole).

Erinevate lennufirmade piletid LON-KUL liinil hinnaga orienteeruvalt 45O GBP (ehk suurusjärgus 7.700 krooni) on aga juba päris sageli saadaval.

Viimasel ajal on lennufirmade seas päris palju tõmblemist ja poole aasta jooksul võib kõike juhtuda. Selles mõttes praegu passiks. Teisalt - TLL-LON otsa peale mõeldes tasuks siiski võimalikult pikalt ette ära osta. Eriti, kui kasutad Londonisse saamiseks easyJetti. Rahulikum olla kah, kui ära ostetud.

0
0

Ma arvan, et arvestades praegust olukorda lennunduses (mida majanduskriis on räsinud ikka väga rängalt), ei oska ükski hiromant öelda, kuidas ja kuhu hinnad tuleval suvel liiguvad. Tänavu on ju olnud väga palju superpakkumisi - täituvus väheneb, mistõttu läheb konkurents nende vähestegi lendajate pärast üha karmimaks.

Samas prognoositakse olukorra paranemist (mitmed suured lennufirmad unistavad tuleval aastal jälle plussi jõudmisest), kui nii, siis on 2010 hinnad kõrgemal, kui 2009. Siis oleks justkui targem ära osta, nafta hinna kõikumine mõjutab ka lennupiletite hindu üsna märkimisväärselt ja nafta rühib muudkui ülespoole.

Samas võib kõik vastupidi olla. Seis on nadi ja jälle tuleb isegi kõrghooajal hinnarallit teha.

Ise tead seega. Kui praegu ostetud, on vähemalt hing rahul.

0
0

Meil võib seis nadi olla, kuid Euroopa ja USA majandus tõusevad 2010 kindlasti. Tõuseb tõenäoliselt jälle ka nafta hind. See aasta oli Euroopas mõnus ja lahe reisida. Uuel aastal enam vast mitte. Ja Aasia suund ei lange kindlasti. Mina küll ostaksin kindla mineku korral.

0
0

London-KL liini avamishinda 254 GBP edasi-tagasi ehk tol hetkel ca 4500 EEK vaevalt ehk enam tuleb, aga mainitud 6700-6900 kroonist kallimaks ka vast ei lähe. Londonist kaugemad lennud jäävad üldiselt Euroopa odavaimaks konkurentsi ja Suurbritannia nadi majandusseisu tõttu. Samuti võiks arvata, et Aasia puhul ei ole juulikuu nii määrav kui Euroopa-siseselt lennates. Võib-olla tekib hoopis probleem Eestist-Lätist-Soomest Londonisse soodsa lennu saamisel. Ameerika poole lähevad hinnad vabamalt odavamaks.

0
0

Avamishind oli 99.- GBP 1 ots ehk 198.- edasi tagasi, aga neid 250.- kampaaniaid on paar korda hiljem olnud. 7000.- on neile nii pikalt ette ostes minuarust tugevalt ülemakstud. Hetkel tundubki Airasia seal regioonis üks kallimaid lennufirmasid olema. sic!

0
0

Arvan samuti, et u 3 kuud enne reisi piletid osta on mõistlik. 7000s hinnaklassis pileteid Aasiasse (algusega Helsingist või Riiast) on kogu aeg saadaval. Vali vaid lennufirma. Selle pärast ei tasu küll 8-9 kuud ette osta.

Arusaamatuks jääb mulle, kuidas Te nii julgelt algusega Londonist lendusid võtate!? Kas keegi oskab öelda, milline kindlustusselts pakub reisitõrke katet riskile, et kui Estonian Airil jälle lind on mootorisse pesa teinud, siis taotakse kõik kahjud kinni? Või kui Easyjet tõstab lennud ringi? Või kui lennujaama vahetus ei lähe plaanipäraselt, sest transpordi ametiühing on streigi korraldanud?

0
0

kui keegi selle hinnaga sai pileteid, minu mäletamist mööda oli London-KL 155 GBP ja KL-London 99 GBP. See on tavaline nipireklaam a la "üks ots alates" ja ei süvene sellesse pikemalt.

0
0

soodukaid Aasia suunal ei ole märganud. Indiat ei ole uurinud.

0
0

Finnair pakkus algusega Helsingist see suvi Bangkoki 420€ eest, teisi Aasia sihtkohti ei jälginud. Vaevalt nii odavalt järgmisel aastal saab, kuid 500€ pakkumisi peaks neilt kindlasti tulema, nimelt pole ju siis hooaeg ja lennukid on vaja täis müüa :) Muretsemiseks põhjust ei ole ja keegi teeb neid soodukaid kindlasti, mina isiklikult ei julgeks nii pikalt ette ära osta, kes teab, mis vahepeal juhtuda võib.

0
0

Sel ja eelmisel aastal juulikuu pakkumisi jälgides on silma hakanud kaks asja: esmalt see, et soodukad tehakse kuni juuni keskpaigani ja siis alates augustist (juulit ma ei mäletagi, et oleks keegi soodukaga hõlmanud, samas AA-d ma jälginud pole), samuti on juulikuu lendudele hinnad ikka varem tõusma hakanud jõudsalt, sest päris palju on neid, kes n-ö hooajaväliselt selles kandis käia tahavad.

Juulikuu lendudega tundub Aasias olevat üldse hoopis teine diil kui tipphooajaga (nov-märts), pakkumisi vähe ja piiridega.

Kuna ma olen selline tõsine planeerija (kuigi olen end aastatega sellest veidi välja harjutanud), oleks kolme kuuni ootamine jälle endale hästi närvesööv, eriti kui tuleb välja, et mingi hea soodukas algab kuskilt Kesk-Euroopast ja vaja kiiresti orgunnida Tallinnast selles suunas lend siis selle ajaga.

Londonist vms kohast algusega lende võttes on otse loomulikult sees normaalne ümberistumisag, sellist kolmetunnist vahet kindlasti ma sellise ajaga ette ostes sisse ei planeeriks.

Ma arvan, et ma lasen asjal nädal-paar settida ja siis mõtlen, mis edasi teen.

Aitäh kaasamõtlejatele. :)

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased