Kindlustus lennu tühistamisel

Lend tühistati ja pakuti uut lendu järgmiseks päevaks mis tähendab öömaja vajadust. Saabume Jamaikalt Londonisse hommikul ja Riiga edasi alles järmisel päeval. Kindlustus pakub 150 eur eest hotelli hüvitamist. Lennupiletid on ostetud kahele aga kindlustused tehtud eraldi. Londoni hindu vaadates tulevad kulud ikka kõvasti suuremad. Kui üks reisija teeb nõude kindlustuselt aga hotell üle 150, kas siis teine reisija saab ka oma taotlusesse lisada sellesama kulutsekist ülejääva osa ning nt transpordi lennujaamast linna? Küsisin ka oma kindlustusest aga vastati, et teine reisija peab tegema oma taogluse ja rohkem ei selgitatud. On kellegil sarnast kogemust?

0
0
1
2

Mina prooviks samuti nii, et jagaks kulud 2 kindlustuse vahel.

Aga kas tühistati varem kui 14 päeva enne planeeritud lendu või olid veel mingid erakordsed asjaolud, et ainult kindlustuse 150 eur? Kas lennud samal või eraldi piletitel?

Muidu saaks ju EU 261 abil ka lennufirmalt abi.

1
0

Lennuni aega rohkem kui 14 päeva ja kaks lendu eraldi ostetud. Air Baltic saatis teate, et osta lisaks toitlustus ja seal siis märkasin, et üks lendudest tühistatud ning pakuti raha tagasi või uus lend. Mingit selgitust tühistamise kohta ei tulnud ka kirjavahetusest. Teab millal muidu oleks märganud :) Aastaid reisikindlustust maksnud, nüüd esimest korda vajadus ning võtaks vastu mis võimalik.

2
0

Kahene tuba, ehk kulud kahasse, on täiesti normaalne. Seega eeldan, et saate kahepeale Londonis hotellitoa kulu kaetud. Aga kindlustus on ikka alati kulupõhine kui nad hüvitavad.

0
0

Kindel, et saad selle 150€?

Minul väga värske kogemus swedbank kk kindlustusega. Sama case - tagaslend tühistati (varem kui 14 p).

Swedbanga telefoni teel saadud info oli, et jaa - 150€/krediitkaardi kohta ja no problemo. Rääkisime veel pikalt sellel teemal, et tulevad lisakulud jne. Telefoni teel ei mainitud, et see 150€ on mōeldud ainult lennupileti muutuse vaheks.

Ma lolli peaga vōtsin lennufirma poolt pakutud vahetuslennu vastu.

Üllatus oli suur, kui ametliku taotluse tegemisel mulle kaarega peale pissiti selle hotelli kulude jutule.

Ehk siis - kui vahetuslennu vastu võtad, siis vaata ise kuidas edasi...

Londoni puhul on tõenäoliselt mõtekam lasta Air Balticul tagasilend tühistada ning hüvitada ja osta uued piletid (siis saate ju mōlemad oma 150€ ära kasutada).

2
0

Loodaks ikka vägagi saada vähemalt 1×150 hotelli kulu ning ka teise reisija kindlustuselt midagigi. Olemas mail kindlustuselt, mis tuleks selleks neile saata. 1 lennu tühistamisest teavitus- olemas, 2 uus lend ja 3 hotelli makse.

0
0

@anni33 Mis kindlustus oli? Vahetan kindlustuspakkujat :)

Minule laekunud Swedbank kirja sisu oli selline:

Kui lennufirma asenduslend ei sobi ja on vaja osta uus lennupilet, siis hüvitame lennupiletite vahetustasu ja lennupiletite vahetusest tingitud uute lennupiletite kallinemise kulud 150 euro ulatuses, kui vahetuse põhjus on reisikava muutus Teist olenemata ja ettenägematutel põhjustel.

Kahjukäsitluse läbiviimiseks palume esitada järgmised dokumendid:

  • mis summad tagastab lennufirma kasutamata lennupiletite eest;
  • uute piletite soetamise arve.

Reisikindlustus ei hüvita lisanduvaid või kasutamata jäävaid majutuskulusid ja muid lisanduvaid kulutusi mis tekivad seoses lennufirma poolt muudetud lennuplaaniga.

1
0

@Jazzband PZU, tehtud SEB kaudu.

0
0

@jazzband tasub kaalumist:) Vaatasin veelkord kindlustusest saadud kirja üle ja lubadused on sellised.

0
0

@jazzband

"Minule laekunud Swedbank kirja sisu oli selline:

Kui lennufirma asenduslend ei sobi ja on vaja osta uus lennupilet, siis hüvitame lennupiletite vahetustasu ja lennupiletite vahetusest tingitud uute lennupiletite kallinemise kulud 150 euro ulatuses, kui vahetuse põhjus on reisikava muutus Teist olenemata ja ettenägematutel põhjustel.

Kahjukäsitluse läbiviimiseks palume esitada järgmised dokumendid:

  • mis summad tagastab lennufirma kasutamata lennupiletite eest;
  • uute piletite soetamise arve.

Reisikindlustus ei hüvita lisanduvaid või kasutamata jäävaid majutuskulusid ja muid lisanduvaid kulutusi mis tekivad seoses lennufirma poolt muudetud lennuplaaniga."

Sellise kindlustuste lähemisega eraldi piltetite ostmisel ei saagi ennast kaitsta, lennuplaanide muutmine on päris sage nähtus ning mõni nädal enne lendu uued piletid hoopis teitsuguse hinnaga. Piletite muutmise kindlustuskate on reeglina ca 150-200 EUR.

Kas mingi kindlustusfirma pakub paremaid tingimusi?

0
0

Järjekordselt tasub lugeda tingimusi. Ka Swedbankilt on võimalik saada tagasi hotellikulu, aga mitte igal juhul, vaid sõltuvalt konkreetsetest tingimustest (a la kui lennuk läheb katki või kui kodus veeuputus, siis saab, aga kui plaan "lihtsalt" muutus ja muid probleeme ei kaasnenud, siis pigem mitte). Seal on erinevaid variante, aga konkreetselt lennuplaani muutuse kohta peaks käima need fragmendid:

Reisikava muutus

[---]

Hüvitame:

[---]

• lisandunud ja muul viisil mittehüvitatavad põhjendatud transpordi- ja majutuskulud

mõistlikus ulatuses, et jätkata reisi algse reisikava kohaselt või, kui see ei ole võimalik,

pöörduda tagasi kodumaale kavandatust varem,

[---]

kui selle põhjuseks on:

• regulaarliinil sõitva või muu kindlaksmääratud väljumisajaga transpordivahendi:

- kõrvalekaldumine sõidugraafikust;

- mitteväljumine;

- või sellest mahajäämine

tulenevalt:

- ilmaoludest või loodusõnnetusest;

- tehnilisest rikkest või liiklusõnnetusest;

- ootamatust liiklusummikust, teesulust või ümbersõidust.

[---]

0
0

@Korsten Just, siit tulebki välja, et lennufirma lennuplaani muutus 14päeva enne lendu ei kvalifitseeru.

0
0

@havoc, jah, konkreetsel juhul on pigem tõesti nii, aga oma kommentaariga püüdsin lihtsalt vihjata, et üldisemal juhul nii ei pruugi mitte alati nii olla.

Kui ainult 1 punkti põhjal hakata kindlustust vahetama, siis võib ka alt minna - "kiiksusid" on kõigil kindlustustel, lihtsalt erinevad "kiiksud" võivad olla.

Kuigi ma ise olen Swedbankiga 1 korra sellistes hägustes asjades kokkuleppe saanud, mis täht-tähelt tingimustes kirjas polnud.

Lähtusin tingimuste punktist

Kui leiab aset sündmus, mis võib tingida kahju hüvitamise nõude, tuleb Teil:

• võtta vajalikud meetmed kahju ärahoidmiseks või vähendamiseks;

ja mainisin, et mul oli ka "korrektne" variant, mis oleks olnud täpses kooskõlas tingimustega, aga oluliselt kallim kindlustusele endale, kui minupoolne "vaieldav" variant, mis odavam.

Aktsepteeriti ja ei alustatud isegi diskussiooni.

2
0

Salva reisitõrge katab ka sellisel juhul majutuse kulud. Nende tingimused on kohati hägused, aga reaalselt on sarnased juhtumid saanud positiivse vastuse.

Kui reisi algus muutus (Tallinna asemel sai lendu alustada sobival ajal vaid Helsingist), siis läksid hüvitamisesse ka laevapiletid, takso ja hotell lennujaamas. Tõenäoliselt läheksid saransed kulud hüvitamisesse ka transiidil olles, kui põhjendad ära, et soodsaim võimalus oli lennujaama vahetus vms. Lihtsalt lennujaama hotell transiidil lennuplaani muudatusega seoses pole küsimusi tekitanud.

2
0

Olin ka ise just küsimas, et kas teemaalgatajale ikka kindalt lubati hotelli kompenseerida?

Kuna paar aastat tagasi läks väga lihtsalt Swedbanki kaardkindlustusega lendude muutusest tingitud uute lendude soetamine ( muudatus mahtus napilt ka 150 eur sisse), siis ei paanitsenud eriti, kui sel suvel Finnair teatas (rohkem, kui 14 päeva ette), et me ei saagi Tallinnast ööseks Malagasse ja jätkulend Helsingist on võimalik alles varahommikul.

Valisin odavaima lähedalasuva majutuse, milleks ostutus tagastamatu hinnaga Vantaa lennujaama kõrval olev Hilton. Kusjuures koos hommikusöögiga oli üllatuseks isegi mõned eurod soodsam, kui naabruses olev Scandic.

Ja kui muretult saatsin kahjuavalduses hotelliarve kindlustusele, siis sain üllatusena mõlemilt - nii Swedbanki Platinum kui inBanki (InPay Platinum Metallic) kaartidega kaasnevatelt kindlustustelt sarnased vastused, et kohe kuidagi ei kvalifitseeru see lisanduv hotellikulu.

Kopeerisin siia ka näiteks Swedilt vastuse:

Tingimuste kohaselt hüvitame lisandunud ja muul viisil mittehüvitatavad põhjendatud transpordi- ja majutuskulud mõistlikus ulatuses, et jätkata reisi algse reisikava kohaselt, või kui see ei ole võimalik, pöörduda tagasi kodumaale kavandatust varem, kui selle põhjuseks on:

regulaarliinil sõitva või muu kindlaksmääratud väljumisajaga transpordivahendi kõrvalekaldumine sõidugraafikust või mitteväljumine või sellest mahajäämine:

  • ilmaolude, loodusõnnetuse, tehnilise rikke, liiklusõnnetuse, ootamatu liiklusummiku, teesulu või ümbersõidu tõttu
  • reisimiseks kasutatava sõidukiga toimunud liiklusõnnetus või sõiduki vargus, mille tõttu ei ole reisi jätkamine võimalik;
  • streik, mille toimumine ei olnud teenuste ostmisel ja nende eest tasumisel tea
  • reisi eesmärgiks oleva avaliku ürituse (nt kontsert või konverents) ettenägematu ärajäämine (Tingimused lk 6).

Käesoleval juhul ei ole reisitõrget põhjustanud ükski eelpool nimetatud juhtum. Kuna Tingimused ei sätesta reisikava muutuse kindlustusjuhtumina teisi juhtumeid, kui Tingimustes loetletud, siis ei ole Tingimustes loetlemata juhtumid kindlustusjuhtumiks ning nende tagajärjel tekkinud kahju ei kuulu kindlustusandja poolt hüvitamisele.

0
0

Teemaalgatajat see küll enam ei aita, kuid võrdlesin ise just hiljuti SEB/Swedbank/LHV kuldkaardiga kaasnevate kindlustuste tingimusi. Minul jäi igaljuhul sõelale LHV (SEB oma hakkas aeguma). Esiteks tõrked on kindlustatud isiku, mitte kaardi kohta, lisaks ka rendiauto omavastutuse kindlustus.
Korra sirvisin ka üle ning neil läheks antud juhtum minu arusaamise järgi (palun parandage, kui eksin) reisitõrke alla. Vähe pikem copy-paste tingimustest:

Reisitõrkekindlustus

  1. Reisitõrge on:

    • reisi ärajäämine;
    • sõiduvahendi hilinemine või mitteväljumine;
    • reisi katkemine.
  2. Reisi ärajäämine

    1. Kindlustusjuhtumiks on kindlustatud isiku ära jäetud reis või reisilt koduriiki tagasipöördumine 24 tunni jooksul reisi algusest arvates, kui selle põhjuseks on kindlustatud isiku:
      • äkiline haigestumine, raske kehavigastus või surm;
      • lähedase eluohtlik seisund, raske kehavigastus või surm;
      • reisikaaslase, kellega koos kavatseti reisile minna, äkiline haigestumine, raske kehavigastus või surm;
      • koduriigis asuvale varale äkiliselt tekkinud kahju, mille tõttu on kindlustatud isiku kohalolek hädavajalik.
    2. Reisi ärajäämise korral hüvitab LHV kasutamata teenuste kulud, mille eest on tasutud, kuid mida teenuse osutaja ei tagasta, sh:
      • sõidukulud kuni 2000 eurot;
      • majutuskulud kuni 2000 eurot;
      • ürituste piletid kuni 150 eurot;
  3. Sõiduvahendi hilinemine või mitteväljumine, maha jäämine

    1. Kindlustusjuhtumiks on kindlustatud isiku sõiduvahendist maha jäämine järgmiste asjaolude tõttu:

      • sõiduplaani muutuse tõttu ühissõiduki, tšarterlennu või tellitud bussi hilinemine või mitteväljumine, kui sõidupilet oli juba ostetud või broneeritud;
      • sõiduvahendi, sh lennuki, takso, üüriauto või rendiauto õnnetusse sattumine või hädapeatumine sh tehnilise rikke tõttu;
      • pagasi hilinemine või kadumine transpordiettevõtte süül;
      • ilmastikutingimused ja looduskatastroof;
      • kuritegu;
      • transporditeenuse osutajast tulenevad põhjused, sh ülebroneerimine;
      • lennu tühistamine.
    2. Sõiduvahendi hilinemise või mitteväljumise korral hüvitab LHV kuni 2000 euro ulatuses järgmised kulud:

      • mõistlikud sõidu- ja majutuskulud reisi jätkamiseks või koduriiki naasmiseks;
      • kasutamata teenuste kulud, mille eest on tasutud, kuid mida teenuse osutaja ei tagasta (sõidu- ja majutuskulud, kontserdipiletid jms) või asendusteenuste kulud (nt asenduslend, asendusmajutus jms);
      • välisriigis ühissõiduki ootamise ajal tekkinud vältimatult vajalike kaupade soetamise kulud (nt söök ja jook) kuni 200 eurot, kui ühissõiduk hilineb rohkem kui neli tundi, ja kuni 300 eurot, kui ühissõiduk hilineb rohkem kui 24 tundi;
      • riiete ja hügieenivahendite kulud, kui kindlustatud isiku pagas on transpordiettevõtte valduses.
0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased