Ostsin Wizzi lennupiletid, õnnetuseks läbi Kiwi.comi. Lennu aega muudeti 10h. Wizzi kodulehel kirjas, et sellisel juhul on võimalik lend tühistada ja oma Wizz kontole Wizz creditites refund saada.
Aga! Lennu broneeris ju Kiwi. Oma Wizzi kontol ma seda broneeringut ei näe ja midagi teha ei saa (sest bron on seotud Kiwi, mitte minu meiliaadressiga). Kiwi saadab igale küsimusele seda läbi lugemata "Meie sellisel juhul refundi ei paku" vastuse. Wizz saadab igale küsimusele seda läbi lugemata "Rääkige Kiwiga" vastuse. On kellelgi pakkumisi, mis nuppu selles olukorras vajutama peaks?
Tuhandeid kordi on sellistest broneerimistest räägitud.
Nüüd räägigi "Kiwiga" ja vajuta samal ajal oma peanuppu.
Nüüd võtad ühendust oma krediitkaardi pakkujaga ja vaidlustad makse. Kui sa tegid makse krediitkaardita ja pakkuja vahendusel, siis oled tõesti omapäi. Võid proovida TTJA vahendusel abi saada aga tõenäosus, et seda ka saad ei ole väga kõrge.
Mis Kiwi lepingutingimused sellele ütlevad? Ise ei viitsi küll vaatama hakata, aga tehingut tehes olid nendega nõus ja seal peaks midagi äkki kirjas olema.
Kiwi tingimused on sellised, et
a) Kuna lennuaeg muutus alla 24h, siis nemad ise mingit hüvitist ei paku. Selge, sobib.
b) Ja ma saan vajadusel ise lennufirmaga edasi vaielda. Selle peale ütleb lennufirma, et muidugi, sellisel juhul on refund. Aga kuna bron pole seotud minu kontoga, vaid Kiwi agendi kontoga, siis nemad mulle tagastust teha ei saa.
Sellele ma tahangi rõhuda, et Kiwi oma jalad kõhu alt välja korjaks ja punkt b-d täidaks.
Anna siis meile siin ka teada kui õnnstub Kiwi-t mingi nipiga sundida jalgu kõhu alt välja võtma :)
Üldiselt aga liigitaksin mina selle case katgooriasse õppetunnid või kooliraha ja käiksin edaspidi igasugustest Kiwidest suur kaarega mööda. Eriti kombinatsioonis Kiwi+odavlennufirma.
Võid proovida ka pangas tehingut vadlustada juhul kui summa veel bronnis on.
Aga pöördu WizzAir'i poole taotlusega parandada ebaõige emaili aadress. Kuna tegemist on Sinu broneeringuga, siis saad sina kui andmesubjekt esitada taotluse enda kohta käivate andmete parandamiseks. Sh Sinuga seotud e-meili aadressi parandamiseks. See kõlab kindlasti kui long-shot, aga selle kohta oli isegi miski kohtulahend konkreetselt WizzAiri kohta - et nad peavad seotud andmeid parandama ja seda mh tasuta.
Proovi rakendada oma EL Andmekaitse üldmäärusest tulenevat õigust andmete "õigsusele". Ma olen isiklikult seda kasutanud nt LOTil, kus samamoodi oli ostes miski etraveli vms e-posti aadress kirjas, aga muutsin selle ära enda e-posti aadressiks. Toona eeldas see küll klienditeenindusega suhtlemist ja oma isikusamasuse tuvastamist (pidin vist passikoopia saatma vms). Igatahes nüüd LOTil saab meiliaadressi ise My Bookings all muuta.
Saan aru, et Wizzil otse ei saa muuta - aga proovi siis selle "andmete õigsuse" taotlust esitada.
Vt siit p 5.3 (right to rectification): https://wizzair.com/en-gb/privacy-and-personal-data-protection-notice
Vaidlustus pole vist enam kuskil tasuta ja vaidlustuse positiivseks lahenduseks peab ka põhjus olema.
Kui Kiwi nüüd enda kaardiga makse tegi Wizzairile, vaevalt kedagi kolmandat sinna surkima lubatakse. Raha vms. saab tagastada ainult sinna kuskohast see tuli.
Hetkel tundub seis selline:
- Wizz ei tee midagi, sest mul pole neile piisavalt detaile (Kiwi agendi meiliaadress) anda
- Kiwi ei anna seda meiliaadressi mulle, sest see on konfidentsiaalne
- Ja Kiwi omalt poolt ei küsi Wizzilt refundi, sest vastavalt tingimustele suhtlevad nad lennufirmaga vaid siis, kui ajamuutus oleks 24+ tundi.
Tänud, Tip, selle vihje eest, vaatan, kas sealt hakkab midagi hargnema.
Kas sa siis ei näe oma broneeringu alt milline on kontaktmail. Samuti peaksid nägema osaliselt krediitkaardi numbreid millega maksti. Isegi kui jõuda mingile kokkuleppele kantaks need punktid ikkagi Kiwi kontole. Kui mõlemad on Kiwi omad pole sul kellegi muuga kui Kiwiga ainult jaurata.
Tegin ka kunagi tolle vea ja ostsin läbi Kiwi . Sain lõpuks piletid muudetud läbi nn chati. See vestlus kestis mitu päeva.
Proovi saada side online kasutajatoega. Sul on küsimused - vastused all võimalus valida suhtlus päris inimesega.
Kogu aeg küsiti ühte ja sama asja mitu korda üle, kuna jälle oli teine konsultant. Vist sain kolme päevaga piletid muudetud ja tuli maksta peale.
Parem, kui piletitest ilma jäämine. Käi peale, vb viisakalt :) !
.... Targutan ja korrutan üle, kuna ikka inimesed ei tea, et läbi vahendaja nagu Kiwi.com jms ei tasu pileteid osta.
ÄRGE OSTKE PILETEID LÄBI KIWI.COM JA TEISTE VAHENDAJATE!
Ma olen mõned korrad ikka riski võtnud ja kiwi broneeringut kasutanud. Iga kord olen saanud kinnituse koos carrier referencega - sealt pääsen oma broneeringule ligi (nimi ja PNR). Kas sa oma broneeringust ei leia wizzi koodi, millega pääseksid oma broneeringule ligi? Kas sealt edasi ei ole võimalik saada wizz creditit kontole, mida sina kasutad?
@jaanusm PNR on olemas, aga sellest ei piisa. Broneering on tehtud Kiwi agendi poolt, nende konto kaudu, ja seda lihtsalt PNR-i alusel nö "üle võtta" ei saa.
Wizzi kodulehel oli nimekiri infost, mida oleks broneeringu ülevõtmiseks vaja - lisaks PNRile broneeringu tegemisel kasutatud meiliaadress, krediitkaardi numbri lõpp ja midagi vist veel. Seda infot Kiwi välja ei anna.
Praegu tundub tõesti, et läheb koolirahaks.
Kiwi on tavaline lennuvahendus firma ja ei vastuta lennufirmade tegevuse eest !
Huumorinurka kuuluv vahekokkuvõtte:
- Läbi Kiwi tehtud broneeringu (ümberistumisega Londonis) summa kandsin koolirahaks ning ostsin uued piletid läbi Krakowi, boonusena jäi terve päev linna avastamiseks ja see mõte hakkas täiesti meeldima
- Seejärel muudeti esimese broneeringu aeg tagasi endiseks
- Ja nüüd siis tõsteti nende uute piletite aeg täiesti metsa