Kogemusi Air China´ga - läbi Hiina Taipeisse?

Suundume lähiajal nädalaks Taivanisse, lennud on SAS + AirChina. Selle kombinatsiooni soodukaid on siin Tripis mitu korda näha olnud. Kas keegi on AirChinaga hiljuti lennanud ja kuidas kogemused? 

Kas toit ja in-flight meelelahutus on enam-vähem OK economy klassis? Kas söögi kõrvale on võimalik saada ka veini? 

Netist jäi silma, et mingil hetkel ei tohtivat (?) lennu ajal kasutada oma telefoni. Ei leidnud värskemat infot, kas see jabur reegel on jätkuvalt olemas või saab lennurežiimis Netflixi ikkagi vaadata, kui nende in-flight valik ei paku huvi? 

Pole AirChina´ga kunagi lennanud ja pole üldse Hiinas kunagi ka transiiti teinud, Hiina külastusest on möödas juba pea 9 aastat. Beijingis on meil lühemat sorti ümberistumised ja seega lennujaamast väljuda ei plaani (lennud lähevad samast terminalist). Nagu ma aru saan, siis viisa mõttes käsitleb Hiina Taivani nö kolmanda riigina ja seega ma ei pea transiit- vms viisat tegema. Kas keegi on hiljuti sarnast lendu teinud ja saab kogemusi jagada, kas kõik sujus kenasti ja keegi mingit viisat vms kuskil nõudma ei hakanud? 

Tänud!

Ma olen aru saanud, et kodanik Tipi näol on meil tegemist Eesti euroametniku vmt persooniga  -  igatahes inimesega, kes vähemalt töö poolest peaks poliitiliselt tundlikel teemadel ettevaatlikult sõna võtma, seega tundub kuidagi uskumatuna lugeda väidet:


"siis viisa mõttes käsitleb Hiina Taivani nö kolmanda riigina"

Hiina jaoks ei eksisteeri küll mingit Taivanit. Kui seda kohta mainida vaja mingil põhjusel, siis Hiina Taipei ehk sobiks.

Muidu oled asjast õigesti aru saanud, viisat pole vaja, poleks ka siis kui transiit ajaliselt pikem oleks ja lennuväljalt väljuks nendeks lubatud tunditeks. Aga terminoloogia tasuks ehk selgeks teha kui siiani pole - pole ilmselt just kuigi meeldiv olukord kui kuskil Hiina ametnike kuuldes Pekingi lennuväljal taolisi küsimusi esitada. Aga sa tee proovi kui ei usu.

Üldiselt Air China ei luba telefone kasutada. Seda tõenäoliselt lennul Taipeisse. Toit/jook ja ka teenindus on eriti turistiklassis kesised kui just hiinlaste maitse-eelistusi ei oma. Sama käib IFE kohta. Vein on eriti kesine. Tähelepanelikumat teenindust võib saada veidi hiina keelt rääkides. 

 Valdav enamus Hiina lennufirmasid ei luba elektroonikat kasutada vist lendudel siiamaani, kuigi 2018 a. anti see lennufirmadele endale otsustada. Meelelahutusele ei maksa erilisi lootusi panna, sellel lennul võib isegi mitte individuaalseid ekraane olla.


Lendasin Air Chinaga jaanuaris ja väga ok oli. Meelelahutus (minu jaoks filmid) oli ka ok. Ka veini pakuti

Eelmine aasta lubas CA elektroonikat kasutada, va tõus ja maandumine. IFE touchscreen oli nii uimane, et pärast paari minutit loobusin.

Söök on pikkadel lendudel  minujaoks ok olnud, aga näiteks viie ja poole tunni pikkusel lennul Pekingist Phnom Penhi pole sööki üldse ette nähtud. Tehnika kasutamine võib täiesti ka meeskonnast oleneda, kes lubab, kes mitte.

Samuti lennanud Air Chinaga ja väga rahule jäänud. Pikamaalendudel Euroopast on lisaks 23 kg pagasile hinna sees ka 2 söögikorda ja 4 joogikorda. Söögi puhul saab ka alati valida, pakutakse nii euroopa, kui hiina kööki. Ise olen alati eelistanud eksootika mõttes hiina oma. Alkoholist pakutakse siis tasuta nii hiina Great Wall veini, nii valget kui punast, mis olid minu maitse jaoks veidi magusad, kuid eksootika  mõttes kindlasti huvitav. Ja õlleks hiinlaste enda Yanjing beer sinises purgis. Ka tasuta lehed on olemas, ingliskeelne China Daily näiteks. Aasia sisestel lendudel siis 1 söögikord ja 2 joogikorda, isegi veidi lühematel lendudel, kui 5 ja pool tundi lennuaega. Mingit elektroonika, sh. lennureziimis olevate mobiilide bänni ei täheldanud ühelgi lennul. Meelelahutuse displayd jah väga uimased ja halvasti juhitavad, kasutasin neid ainult lennuinfo vaatamiseks. Ja muidugi on suureks plussiks võimalus transiidi puhul, kui 2 lennu vahele aega jääb, viisavabalt näiteks Pekingit külastada. 

Lendasin märtsis CDG-PEK-KUL. Söök on söödav ja õlut ja veini pakuti.

Pekingi lennujaama turvakontrollis konfiskeeritakse tulemasinad ja üle 10000Ah akupangad.
Soovitan teha reisitõrke kindlustuse, mis katab ka ilma põhjuseta lennu tühistamisega seonduvad kulud.