Kogemusi Mytrip.com'iga?

Tere!

Ostsin järgmise aasta alguseks 3 reisi, 2 Tickets.ee kaudu ja ühe Mytripi kaudu, kuna ostes olid nende pakkumised antud hetkel kõige odavamad. Kõik ühte ja samasse kohta.
Siis tuli esimene lennuaja muudatus, 5 min küll aga ikkagi Ticketsi kaudu pidin kinnitama, et olen nõus ja Mytrip lihtsalt saatis kirja uute aegadega.  Seejärel tuli teine lennuajamuudatus - Tickets jälle kenasti teavitab ja palub kinnitada ning saadab uued piletid. Aga Mytrip teatab vaid, et tagasitulles viimane lüli Helsingi-Tartu on lihtsalt tühistatud. Et võtku me nendega 10 päeva jooksul ühendust. No saadan siis kirja, teise, kolmandagi - vastust ei mingit, ainult robot saadab seda ühte ja sama kirja kogu aeg, kus on kirjas, et viimane lend on tühistatud. Vaatasin Finnairi lehelt - sellele lennule on täitsa võimalik pileteid osta. Aga Mytrip ainult vaikib. Lasin siis õel helistada - oskab paremini inglise keeles rääkida. Kõigepealt tuleb oodata 15 min telefoni otsas muusikat. Siis alles pääsed löögile. Ja siis küsivad nad raha. Et nagu mismõttes? Esimene muudatus oli ju tasuta? Tickets ka mingit tasu ei küsi. Aga Mytrip tahab nüüd saada 54.-. Õde vaidleb nendega ja lõpuks vihastab ja lõpetab kõne. Sobrasime siis nende lehel ja piletites, et tutvuda tingimustega... ja ongi - küsivad raha :(. Aga samas - meie ju ei muutnud oma reisiaega...Miks siis meie peame maksma, kui lennufirmad teevad oma graafikutes muudatusi? Ühesõnaga puutun ma sellega esimest korda kokku. Helistasime siis uuesti, seekorda ootasime 10 min, kui alles vastata suvatseti. Olime nõus maksma. Mis meil muud üle jäi.. Aga - 10 päeva hakkab täis saama - endiselt pole ühtegi meili uute piletitega. Ma ei tea - ma olen nõutu... ei oska kellegagi enam ühendust ka võtta. Finnair ütleb, et kui otse nende kaudu pole ostetud, ei saa nemad midagi teha, sama ütleb Qatar - aga see kuradi Mytrip ei vasta ühelegi mu meilile...

Proovi, äkki Trustpilotisse kirjutamine aitab. Meil läks küll suhtlus kiiremaks kui oli MyTripga jama majas oli. Olen sellest siin enne kirjutanud, seega ei viitsi kordust teha,
Aga oma arvamus vahendajate koha pealt on see, et nii palju kui maksad nii palju ka saad. Pole küll "hardcore" lendaja nagu mõned siin :-), kuid pärast seda pulli ostan põhimõtteliselt lennupiletid otse lennufirmalt (loe;maksan rohkem). Aga pärast on endal "puhtam ja kuivem" tunne, sest pärast võivad igasugused telefoniseansid ja muutmised minna palju kallimaks. Lisaks veel närvikulu.

Kirjuta jah trustpilotisse, mul oli ka jama- tühistati mytrip.com lehelt ostetud piletitel minnes kaks jätkulendu. Alguses üritasin ise teenindavate lennufirmadega asju ajada aga nemad suunasid pileti müüja juurde. Maksin küll mytripile teenustasu 27eur, mille hüvitas kindlustus. Kirjutasin trustpilotisse ja asjad hakkasid liikuma, nüüd sain piletite summa kogu ulatuses tagasi. Samas paras peavalu 1,5 kuud helistamist ja kirjutamist ja kindlustusega suhtlust. Pigem sealt enam piletit ei ostaks ise, kuid ei anna ka soovituste, et teised seda teha ei võiks.

Märtsi lõpus oli mul ka teema Mytripist ostetud piletitega. Ühesõnaga tagasilennu aeg Phuket-Moskva läks pikemaks ja  me poleks mingi nipiga jõudnud Moskva-Tallinn lennule. Mytripi kaudu ma muudatust tegema ei hakanud, kuna vaatasin, et see tasuline +veel oli kirjas, et lennufirma võib ka oma teenustasu rakendada. Kirjutasin Aeroflotti-i. Nemad palusid kohaliku Aerofloti esindajaga  ühendust võtta. Kohalik esindaja oli siis põhimõtteliselt letis, mis müüb Tallinna lennujaamas erinevate lennufirmade pileteid. Helistamise peale muudeti tasuta ära Moskva-Tallinn lennupiletid (kuigi mul olid piletid, mille muutmine oli tasuline). Mytripist tuli siis teade meilile, et lennufirma on piletid muutnud. Kuna nüüd pidime passima 15 tundi tagasi tulles Moskva lennujaamas, siis Aeroflot andis lennujaamas tasuta õhtusöögi kupongid ja viis tasuta ööseks hotelli ööbima ja hotellis oli ka hommikusöök.

Mytrip sarnaselt teistele hämara taustaga vene kapitalile kuuluvatele ja kuskil Lõuna-Euroopas (enamasti Kreekas) registreeritud online-piletimüüjatele näitab interneti otsingumootoris teadlikult väiksemaid hinnanumbreid kui nad ise lennufirmale maksavad. Vahe võib olla isegi 30 ja enamgi eurot pileti kohta müüja kahjuks. Lisaks on nende kuluks veel ka Momondo või Skyscanneri võetav vahendustasu.
Et siin ots-otsaga kokku tulla, on selliste saitide jaoks eluliselt oluline saada kliendi käest mingit lisaraha. On see siis krediitkaarditasu, teeninduspaketi või mõne muu asja nime all. 

Kuna kohalikud ihnurid eriti millegi eest maksta ei taha, siis viimane võimalus on arvestada statistilise tõenäosusega, et paljudel pikalt ette ostetud soodsatel piletitel tuleb enne reisi midagi muuta (muutub lennuaeg või lennunumber) ja selle muutuse eest saab kõvasti teenustasu võtta. Või jätab inimene üldse lendamata ja siis saab maksud tagasi (neid muidugi reisijale edastamata).

Täiendav probleem on see, et suurte volüümide juures väga väikese marginaali või kahjumiga opereerides pole neil lihtsalt ressursse piisava hulga oskustega tööjõu palkamiseks, kes reaalselt kliendiga suhtlema ja vajalikke muutusi tegema võimelised oleksid.

Kokkuvõttes - koonerdamine pole kokkuhoid.
Rahvusvahelistes reisiportaalides on üldine konsensus, et selliseid piletivahendajaid tuleks võimalusel vältida.
Nende kaudu siiski ostes on ülalkirjutatud jamade võimalus odavasse hinda sisse arvestatud. Ja täiendavalt võivad su krediitkaardinumbrid, passiandmed ja info reisiharjumuste kohta kuskile GRU andmebaasi jõuda.

Ma uurisin ka Qatari lehelt otse tookord, mis hinnaga need piletid tulevad aga sry - hinnavahe oli meeletu. Ma ütlen ausalt - minul jääks siis lendamata, kui ma peaks hakkama pileteid otse lennufirmadelt ostma :(.

Aga peamine mure on see, et Mytrip pole siiamaani mulle isegi uusi lennupileteid saatnud, kuigi maksime lisaraha ära. Nad ei suvatse üldse kirjadele vastata :(

Kas Qatari lehelt ei saa kusagilt broneeringu olemasolu kontrollida? Kui seal broneering olemas, siis on kõik Ok.

EvelinM,  kui palju Mytrip Qatarist odavamalt pakkus?

Mytrip ja SAS-i lend sai eelmine aasta nii korda, et helistasin Eesti klienditeenindusse ja lend sai muudetud nii nagu vaja. Hiljem hakkasid Mytripist tulema ka kinnitusmeilid, siis neid vaja poleks enam olnudki.

Aga jah, olen nüüd eelistanud rohkem lennufirmade kodulehtesid.

Enda kogemusest võin öelda, et Mytrip vs Qatar vahe oli Tai lennu puhul 60 eur. Nelja piletiga 240 kohalikku raha.


Aasta tagasi oli olukord, kus oli vaja üks Mytrip kaudu ostetud pilet ära tühistada. Läks aega, aga lõpuks kandsid nad mingi osa rahast kontole tagasi (millest oli maha lahutatud nende teenustasu). Emailidele vastati 4-5 päevaga.

Mytrip kaudu ostetud Qatari lendu saab ka Qatari kodulehel jälgida: https://booking.qatarairways.com/nsp/views/retrievePnr.xhtml?selLang=en.html

Minul 2 aastat järjest lennuaeg muutunud, olen  kirja saanud Mytripist, aga olen helistanud alati otse Finnairi ja kõik asjad ilusti korda saanud :)

Vaatasin Qatari lehelt - viimane lend Helsingi- Tartu on ikkagi tühistatud. Nüüd tulid uued lennuajamuudatused, selle kohta tuli ka Mytripilt teavitus aga seal ka kirjas, et viimane lend tühistatud. Selle eest raha ei tahetud. Ühesõnaga nagu ma aru olen saanud, siis kui lihtsalt lennuajad muutuvad, siis tuleb teavitusmeil ja kõik toimib  endiselt, aga kui lennufirma muutub, siis lihtsalt tühistatakse reis :(. Ja maksa. Maksime ära 2x27.-, helistamine Qatarile läks maksma 15.-, Mytripile 34.-. Põhimõtteliselt oleme juba 100.- lisaks maksnud :(. Aga lend on ikkagi tühistatud, uusi pileteid pole ja kontakti saabki nendega vaid helistades. Nii ja vaatasin nüüd otse Qatari lehelt ka piletite hindu. Kui mul tookord läks ühele maksma u 680.- (kuu aega varem oli 100.- odavam), siis sealt on 842.-. Ja kui korrutada see kahega, siis on summa ikka päris suur. Ja Finnairiga olen ka suhelnud, need ei saa midagi teha, ütlevad, et pean ikka ühendust võtma Mytripiga. Nüüd leidsin, et FB-s on nad ka olemas, kirjutasin, nädal aega ootasin vastust, ise muudkui aga hallootasin, (andsin endast märku) ja siis tuli mingigi, et vastust, et oodaku me veel, neil on kiire ja teenindavad esmajärjekorras neid kliente, kelle lend väljub 48 tunni jooksul. No eks ma ootan siis, mis mul muud üle jääb. :)