Korralikud bensiinijaamad Tallinn-Horvaatia

Plaan minna augusti lõpus Horvaatiasse, millistest bensiinijaamadest teepeal oleks usaldusväärne tankida? Mõtlen Poolas, Ungaris, Tsehhis, Slovakkias, Itaalias ja Horvaatias.

Minu arvates pole mingit vahet. Kui Sul ikkagi on mingi kartus, siis tangi suuremates tanklates ja tuntud firmade tanklates. Loomulikult jälgi ka kütuse hindu.

Seda küll et suuremates aga millised on seal suuremad kütuse firmad(Statoil ja Neste?)

Nendes riigides on kindlasti esindatud järgmised rahvusvahelised ketid: Shell, BP, Jet (Lukoil ostis küll hiljuti ära). Poolas leiad Statoili ja neste mõnest kohast ka. Lõunapoolelt leiad kindlasti ka Agipi.

Poolast edasi mina ostan küll alati sealt, kus sildil on kõige odavam hind. Odavate hindade poolest hiilgavad suurte hüpermarketite tanklad.(näit. Tesco ja Auchan) vaada viiteks hindasid http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=14758
seal alati suht värske info. mis sellest, et taani keeles

Nõus eelkommenteerijatega - rääkides kasvõi Poolas solkkütuse probleemist, siis tekitab see kohalikes pigem imestust, et kas tõesti on tanklast võimalik solki saada... rahvusvahelised firmad on alati kindla peale minek ja transiitteede peal tuleb praktiliselt iga 10 km peale vähemalt üks korralik tankla.

Hinna osas pole alates Poolast Kesk-Euroopal suur vahet, ehk vaid Horvaatia on pisut odavam. Kindlasti tasub ca 5 km enne Leedu-Poola piiri Statoilis paak täis panna, hinnavahe on oma 5 krooni.

Kvaliteetsed tankimiskohad?

Oskab keegi soovitada, millised kvaliteetsed tankimiskohad on Lätis, Leedus, Poolas, Bulgaarias, Horvaatias? Olen kuulnud, et SHELL on levinud, aga on seda seal tihedalt? Ei tahaks eriti kusagilt tundmatust kohast mingit jama saada!

Shellist Poolas võtta seda kallimat varianti, Horvaatias on parim OMV. Eestis, Lätis, Leedus on üks jama kõik, parem juba otsida maksimaalselt odavat.

Ise olen kasutanud ka põhiliselt OMV d ja Orlenit. Shelli väga tihedalt ei täheldanud.

Kui Orlen leedukatel kosjas käis, siis kütuse kvaliteet langes. Sõidan aastas 14 korda Eesti, Läti, Leedu, Poola, Slovakkia, Tsehhi, Ungari, Austria, Sloveenia, Horvaatia vaheldumisi nii diisli, bensiini kui gaasiga. Erinevused kütuse kvaliteedis on kohutavad, mis kajastuvad täispaagiga läbitud vahemaades ja ka isegi mootori hääles ja käitumises.Regulaarselt ilmub artikleid, mis püüavad ära tõestada, et näiteks Austrias ja Eestis ostetud kütus on samaväärne, kuidas kõik vastab ilusti kõikidele normidele. Reaalne elu näitab muud. Kes tahab võib soovi korral Lääne Euroopast toodud autoga käia diagnostikas, kui seal sees on veel originaalbensiin ja teha sedasama, kui on meil siin paak täis võetud.

Eestis, Lätis ja Leedus on paras solk müügil. See siis bensiini kohta öeldud. Eesti bensiiniga kulu 6,2 aga Poola bensiiniga tuli 5,3. Sai veel Slovakkia mägedes turnitud. Diiselküte tundub vähemalt Leedus päris hea olema. Aga Poolas siiski parem. Viimasel ajal on Poola zloti kurss tõusinud. Vahepeal oli bensiin ja diiselküte Poolas odavam kui Eestis, Lätis ja Leedus. Poolas on võimalik tankida ka 100 oktaanarvuga bensiini.

Kusjuures pean nõustuma väitega, et meie kütusel on midagi viga võrreldes lõunapoolsemate riikidega.

Eelmine suvi käisin Horvaatias (kokku 5240km) ning selleks kulus 314liitrit kütust ehk ümmarguselt 6.0l/100km.
Seal sees aga tohutud Poola ummikud , 200km kiirtee remonti , kiirteed ise ning Horvaatias Rijekast kuni Splitini mööda mereäärt sõitmine.
Enne reisi eeldasin , et kulu tuleb pigem 7.0 kuna siin Eestis (a'la Tln-Tartu) sai vägaväga rahulikult ja püsikaga sõites 5.8-6.1.

Positiivne muidugi aga nagu ebaloogiline.
Autoks oli bmw 325TDS 1996a

Olen just pea nädala olnud Horvaatias ja tankinud Shell ja Adria Oil D.O.O. tanklates. Pesevad ka aknad puhtaks:) Seda küll tehakse enamuses tanklates siin. Tähelepanek aga selline, et kui ise tulevad ja pesevad, siis on tasuta. Kui aga küsivad, kas peseme aknaid ka, siis tahavad 5..7 kuna. Siiani pole mingeid probleeme kütusega olnud. Tanklaid on piisavalt igal pool.