LAV, Krüger, Kaplinn

Viibime kahekesi LAV-is 07-23.03. Maandume Johannesburgis. Kindlasti tahame külastada Krügerit, vb mõned päevad ookeani ääres olla. Siselennuga Kaplinna ja selle ümbruses umbes nädala. Oleksime väga tänulikud igasuguste vihjete eest. Mitu päeva Krügeris, kuhu majutus ja kas rendikaga või giidiga? Kus on ilusad rannad ookeani ääres. Nädal Kaplinnas ja selle ümbruses. Vihjed majutuste kohta vägagi teretulnud. Tänud ette!

Johannesburgis neid pakkujaid leiab. Sihuke optimaalne tuur on vist 4-päevane, millest pargis on 2 täispäeva. Hinnad kõiguvad, kuid väga jama ei paku vist keegi. Üldiselt saad pealekauba veel teele jääva Blyde River kanjoni.

Johannesburg ja Kaplinn on muidugi kaks täiesti erinevat maailma. Minge seal Kaplinnas District 6 muuseumi, suht avardav sissevaade olnusse.

Väga ammune kogemus siin.

Selline küsimus, kas oleks väga utoopiline võtta Joburgist auto, käia ära Krügeris ja seejärel liikuda ookeani äärest vahepeatustega kuni Kaplinnani välja? Kas keegi on seda teinud ja annaks head nõu?

Joburgist nt Durbanisse sõita on igati ok (ja tee peale jäävaid paiku külastada), aga sellises vahemikus ma Joburg - Durban - Kaplinn küll ei teeks. Väga ajakulukas, google maps nt annab ca 20 tundi sõitu Durbanist Kaplinna, mis reaalsuses isegi on ilmselt pikem lõpuks.

Ma Krügerisse ise autoga ei läheks. Sel lihtsal põhjusel, et siis ei jõua sinuni see info, mida safarifirmade autojuhid omavahel lällarites jagavad. Ja võidki seal üksi tunde tiirutada. Asfalt on seal korralik. Vist ainus rahvuspark terves Aafrikas, kus sellised teed on (aga ära neist kõrvale kaldu).

Garden Route on muidugi tehtav, aga siis peab ikka veidi aega olema. Huvitav oleks muidugi kogemusi kuulda. Ja ära sa sõitu alustades jäta auto uksi lukustamata.

4-5 aastat tagasi sai ise samamoodi käidud LAVis. Maandusime Joburgis, võtsime rendika, käisime blyde kanjonid ja kohad läbi, siis Krüger, svaasimaa, St. Lucia ja Durban. Rendika jätsime Durbanisse ja lennukiga sealt Kaplinna.

Mina vastupidiselt soovitaks just oma rendikaga minna Krügerisse, saad omas tempos sõita ja on oluliselt soodsam. Nägime ka ise kõiki loomi peale Leopardi. Lõviperega kohtumine oli veel eriti äge - tüübid lihtsalt lösutasid keset teed ja aknast kätt välja sirutades oleks võinud emalõvil aidata puugi kõrvast ära võtta :).
Lisaks võtsime õhtul paaritunnise giidiga öösafari ja nägime veel tonnide viisi loomi. Igas suuremas laagripaigas saad osta koha giidiga tuurile.

Kui lähed rendiautoga, siis iseseisvalt iga tee peal sõita ei ole lubatud: Teed kus lubatud sõita - nii asfalt kui kruusateed olid piisavalt heas korras, et tavaline toyota corolla oli täiesti adekvaatne auto seal ringi vuramiseks.

Meie seltskonnale oli 24h täiesti piisav, kui sinu jaoks ei ole oluline igat viimast kui haruldast lindu näha, siis ööpäeva jooksul saad kõiki loomi küllastumiseni vahtida. (Va. siis leopard, ja must ninasarvik)
Nüüd talvel Keeniasse minek ja hea meelega sõidaks ka ise ringi aga info segane kas lubatakse ise sõita või mitte.

Täienduseks eelmisele kommnetaarile, et selline igapäeva infra on Krügeris omapäi reisijatele tõesti hästi välja ehitatud.

Mis puudutab Keeniat, siis olen sealsetes rahvusparkides päris palju käinud, aga ega täpselt tea. Maasai Maras olen vist 4-5 korda olnud, aga suvaautosid pole kohanud. Kusagil mujal (Baringo näiteks) on see jälle normaalne.

Kinnitan ka ühte eelmist kommentaari, et oma rendikaga näeb Krügeris praktiliselt kõiki loomi(meil jäi jah ka nägemata leopard) + hommikune tellitud safari, kus said ära nähtud lõvid. Varahommikust safarit, kus on juba piisavalt valge eelistaksin võrreldes öisega. Võib ju sõita oma autoga(no muud moodi sa sinna Krügerisse ei saagi) ja kohapeal võid veel safareid juurde tellida. Võib olla tellitud safariga näed lõvisid ka päeval.

Oleme mitmeid kordi mööda Euroopat oma autoga ringi sõitnud ja tuhat kilomeetrit päevas pole üldse mingi probleem läbida. Durban, kui suur linn polegi väga ahvatlev. Seega peale Krügerit, mis võiksid olla 2-3 peatust teel mööda rannikut kuni Kaplinnani. Üha enam hakkab ahvatlema võimalus ise autoga läbida see nurk maailma otsas ;)

Mõned aastad tagasi sõitsime Krügerist Kaplinna, vahepeatused tegime Kimberlys (maailma üks sügavamaid kaevandusi), Bloemfonteinis (pealinn) ööbisime ja siis juba Port Elisabeth ning mööda Garden Routi Kaplinna. Teed on väga head ja kannatab kiiresti sõita (130-150kmh),. Krügeris olime rendikaga kaks päeva , avamisest sulgemiseni. Garden Routi ääres on üks väga huvitav suur automuuseum koos veinimõisa ja vormelirajaga, Knysnas võtsime kruiisi, aga see ei olnud väga huvitav, Simons Townis vaatasime pingviine, ja neeme tipus vaalu. Algul plaanisime läbi Durbani sõita , aga kohalikud soovitasid vältida kõik Durban - Port Elizabethi teed.

Kunagi sai tehtud ring Kaplinn -> sealt üles Kgalagadi Transfrontier Park -> Kimberley -> Graaff-Reinet -> Port Elizabeth ->. 2 nädalat, vist tuli kokku 3500km, rohkem uhamist nagu ei oleks tahtnud. Aga see oli vaid 1/3 LAV-st. Ainuüksi Port Elizabeth - > Kaplinn lõik võtab vähemalt 3 päeva ja siis peab ka palju välja jätma, vaatamist-tegemist on lihtsalt nii palju. Tuimalt Krügerist Kaplinna kihutada ei näe mingit mõtet, kui hirmsasti sõita on vaja, võid ju edasi-tagasi Tallinna ja Varssavi vahet lasta, selleks ei ole LAV viisat vaja.

Kui aega tahtmist on, siis võib uhada. Olen LAVis 4 korda käinud ja plaan on kindlast veel sinna kanti rändama minna.

Nt. Kaplinnast - Port Elizabethi tripile planeerisin vist 10pv ja sellest jäi väheks, aga midagi nägi, me veel põikasime läbi selle reisi aeg, sellises lahedast kohast nagu Die Hell.

Krügerist Durbani kaudu Port Elizabethi uhada tundub ka kuidagi aja raiskamine, India ookeani rannik on omaette lahe kant, Durbani all on koht nimega Margate, mis on suht pop kohalike valgete seas. Sealt edasi vist on tõesti mingi ala, kus ei ole soovitav väga pikalt ühe kohapeal peatuda, pidavat olema nn must ala.

Olen sõitnud ka LAVist mõõda rannikut Mozambiiki, mis on ka omaette huvitav kogemus. Mozabiigi tripi oli meil 11pv pikk ja Mozabiigist väljusime me nende rahvuspargi kaudu Krügerisse.

Meie oleme hetkel LAV-is 5 päeva siin veel olla. Võtsime rendiauto johhannesburgist ja sõidame sellega Cape towni välja. Kokku meil siin olla 23 päeva. Meie marsuut johhanesburg-panorama route- kruger-drakensberg-coffee bay- chintsa- garden route-cape town. Blyde ride kanjon oli lahe ja üldse panorama route mulle vaga meeldis. Lemmik oli 3,5 tunnine matk vaatega blyde ride kanjonile ja lissbon waterfalli 1 tunnine matk kose alla. Krugeri tegime ise rendikaga ja oli vinge. Olime 4 päeva ja 2 ööd lower sabi laagris. 2 päeva sellest sõit laagrisse ja sealt ära. Nägime ära kõik loomad keda saab seal üldse näha. Kohapealt saab võtta safari tuure ja nägime gruppe kes tulid ka päevaks aga nad sõitsid samu teid mida meie oma rendiautoga. Meie olime nö tavaalal mitte private game reservis, seal teised reeglid. Drakensbergis matkasime, Coffee bays tegime ka kuulsa hole on the wall matka, mis meile meeldis. Teeolud üldiselt head, va coffee bay tee oli suht auguline ja mõned kohad drakensbergi juures. Garden route nagu euroopa kuurort, ilus ja turvaline koht puhkamiseks, kontrast "mustade linnade ja küladega" meeletu. Garden route suunal soovitan tsitsikamma rahvuspargi waterfall matka 6 km, see jääb teisele poole seda kuulsat silda parklasse sõites. Plettenberg bay juures meile meeldis robberg natural reservi matk (11 km) mööda rannikut. See oli ka väga lähe ronida mööda kivisid, eemalt nägime ka vaalu ja seal oli ka 2 ilusat randa. Rannad kõik ühtemoodi ilusad siin garden routil ja ka wild coasti rannad mis nägime olid ilusad aga hetkel küll suured lained peal ja ujumas kedagi ei näe. Hotellid võtsime bookingust arvutuste järgi, sorting odavamast kallimaks- kõik olid ok aga me ple väga pirtsud ka hotelli osas. Kui sul konkreetseid küsimusi vōid mulle kirjutada privasse, küll aga enne 10.11 ei vasta

Tere. Kes hiljuti LAVs käinud oskab ehk soovitada kui palju peaks/võiks sularaha vahetama. Viibime riigis 9 päeva kokku. Plaanisime inimese kohta 200 EUR. Olen küll lugenud internetist hinnaskaalade kohta aga äkki kellelgi hiljutine kogemus olemas :) Ei tahaks nö raha hätta jääda ega ka arutult palju vahetada.

Kaardiga saab riigis kenasti hakkama. Tihti kohtab counteris, et nad cashless. Aga kaks sotti, vahetusrahana vast enam kui küll

Tere. Kas keegi teab hetkel Lõuna-Aafrikas kehtivatest covid piirangutest? Leian internetist, et peab PCR testi tegema, samas järgmises kohas kirjutab, et ei ole vaja. Kuna reis juba eesoleval nädalavahetusel siis äkki kellelgi on jagada värsket asjakohast infot :)