Lend läbi Frankfurdi endiselt võimalik?

Otsisin, kas meie suurt nakkuskordajat arvesse võttes on üle Frankfurdi lennates ka midagi muutunud, aga ei leidnud. On kellelgi värskemat infot? Saab muretult läbi järgmisele lennule kõndida, test näpus, või pole enam varianti...

Nakkuskordajas polegi asi, aga vaat see briti tüvi võib küll läbipääsu Schengeni siseselt edasilennuks kinni panna.

Kui infot uuendatakse reedeti, aga lend on laup 6.25, siis on ilmselt suur võimalus, et karm tõde selgub laup hommikul lennujaamas....

Kui lisatakse mingi karm piirang, siis enamasti hakkab see kehtima pühapäevast. Aga karm tõde saabub muidugi ikka.

Õnneks ei mingit muutust meie jaoks. Frankfurdis ei küsi keegi testi, testi pead näitama Tallinnas pardakaartide kättesaamiseks. Võimalik, et ka sihtkohas. Gran Canarial pidid kõik näitama QR koodi, aga testikontrolli tehti suvaliselt ja vähestele.

Vaatasin täna piletihindu USA-sse ja nagu arvata oligi, siis lennukipiletite hinnad on kerkinud kordades. Suht ettearvatav, aga ikkagi ebameeldiv vaadata.
Kuna Norwegian kadus turult, siis teised nägid head võimalust ja valida ei ole millegi ega kellegi vahel. Umbes sama, nagu bensiini hind Tallinna kütusetanklates. Konstantselt võrdne samal tunnil. Eestis on selle nimeks küll millegipärast "konkurents".

USA-ga on asi selles, et lende on reaalselt väga vähe arvestades varasemaid sagedusi. Ja vähe on neid sellepärast, et pole kedagi, kes lendaks. Lisaks on need vähesed lennud ikka kohati väga tühjad ja neid hoitakse lihtsalt käigus, et lennufirmal oleks mingi garanteeritud nimekiri sihtkohtadest üle maailma, millega vähesed kliendid saaksid pidevalt arvestada. Norwegian ei mõjuta hetkel midagi.

Olen viimase u 4 kuu jooksul tegelenud lendudega USA-st Eesti suunas. Mingid veidigi normaalsed ühendused ja hinnad on vaid paarist linnast. Näiteks LA ja NY, kust saab Lufthansaga üsna normaalselt kohale. Lisaks veidi BA ja Finnairi ühendusi ning KLM, mis nõudis varem mitut testi. Nende USA partnerid annavad ka muidugi samale piletile oma lende, mis vahel võivad sobida. Tõenäoliselt saab midagi ka Chicagost, kuhu lendab vahel ka LOT. Enamik teisi linnu, kust varem samuti suht vabalt Euroopa vahet lende käis, on nüüd kättesaadavad vaid mitmete ümberistumistega, mis tähendavad vahel ka öid erinevates USA või Euroopa lennujaamades jne. Sellistest tegelikult päris suurtest keskustest algavad turismiklassi hinnad 1200-1500 eurost.

Asi muutub alles siis, kui USA ja EL avavad vastastikku piirid turismiks. Kui nõudlus kasvama hakkab, siis tuleb pakkumine järgi ja mingist hetkest tekib ka konkurents. Seda küll ilma Norwegianita.

Vatasin ka neid kurikuulsaid USA piletihindasid ja ei näe kusagil seda kordades hinnatõusu. Maikuus läbivalt TLL-JFK Lufthansaga pisut üle 400€, täiesti tavaline USA hind. Ei saanud 150-200€ eest enne Tallinnast NYsse ja ei saa ka nüüd.

Mina ka ei näe kordades kasvanud piletihindasid USA-sse. Nii nagu olid ca 400 algusega Tallinnast, nii on ka praegu. Mul on omal taskus piletid idarannikule. Ostetud algusega ühest teisest EU riigist ja tänane hind on sendi pealt sama kui see millega ostsin. Hind vägagi taskukohane, vaid paarsada euri.

Ei tasu jah paanikanuppu põhja vajutada. Kütuse, elektri, saia, piima jne hinnad on erinevates kohtades üsna sarnased, kas "konkurents"? Kütusehinnad on ka muudes riikides väga sarnased. Tegelikult isegi Tallinnas võib leida kütust üsnagi erineva postihinnaga.

Lendasin oktoobris-novembris TLL-FRA-IAD-FRA-TLL, ostsin ka pagasi lisaks aga vist oli Economy Light 330 EUR ja pagasiga  400 vms. Kindlasti tuli alates uuest aaastast  suur tõus sisse -  tõsi, mitte "kordades"

Veebruaris lennates Tallinnast oli kõige suurem kontroll, politsei seisis check-in leti kõrval. Frankfurdis  ei kontrollitud, kuhu lendad. Tagasilennul Frankufurdis taheti lennupiletit näha.

vatsega nõus, küll tuleb isegi Norwegian tagasi, iseasi kas sama nimega, aga samad omanikud on juba algust teinud: https://www.flightglobal.com/strategy/new-airline-plans-norwegian-style-transatlantic-flights-with-787s/142905.article