Lennupiletid Tansaaniasse

Kas keegi oskab öelda, kuidas on kõige parem lennata Kilimanjarosse ja tagasi Sansibarilt?
Tallinnast tuleb jube kallis, kui keegi on käinud, siis palun infi.
Võibolla Taanist, Hollandist või Norrast soodne? Sinna saab Tallinnast väga odavalt.

Jälgisin ise mõnda aega sinna pileteid ja saab ka Tallinnast. Muidugi saab nt Amsterdamist odavalt, aga sinna ka ju peab kuidagi saama!
Jälgi trip.ee sooduspiletite lehte ja sihtkohta, nagu nt Nairobi, Zanzibar, Dar Es Saalam. Isiklikult eelistaksin kahte viimast (ei pea Keenia viisa eest täiendavalt maksma, aga Veigo väidab mulle, et vahet pole, summa summarium üks. Ok siis :))
Võid ka tripi otsingut kasutada, Tansaaniast ja Tansaaniasse siin palju juttu olnud.
Ja mis on kallis? Turkish Airline'siga Tallinnast (või oli see Riiast, ei mäleta enam) tavahind, kui pikalt ette osta, saab ka 500 EUR juba. Kui näed hinda 350-450 EUR, osta ära!

500-ga iga kell nõus, esialgsel otsingul pakub 800-1000 euri, mida pean kalliks.
Eks otsin edasi, lähme kuuekesi, kohapealne programm olemas, nädal safaril ja nädal Sansibari puhkus, kust tahaks otse koju tulla.
Tänan vastamast

Kui seada selle kandi lennujaamad kuidagi hinnajärjekorda, siis üldjuhul (kuid mitte alati) on odavaim Nairobi, Dar on pea alati kallim, Zansibar veel kallim ja Kilimanjaro kõige kallim. Nairobise ja Dar Es Salaami on liiklust lihtsalt rohkem ja konkurents suurem pluss Keenias on arvestatav eurooplaste kogukond. Zansibar ja Kilimanjaro on mõlemad "premium" sihtkohad, kuna sinna lendavad peamiselt puhkusereisijad, kellelt küsitaksegi otselennu mugavuse eest rohkem.

Põhjus, miks TLL-JRO//ZNZ-TLL kallis on, seisneb selles, et vähemalt ühel suunal on suur hulk ümberistumisi paratamatu. Zanzibaril nimelt puudub Euroopaga otseühendus, Kilimanjaro lennuväljale saab KLM-iga üle Amsterdami jälle päris kiirelt.

Üldiselt lahendatakse sellised situatsioonid kompromissiga, kus kombineeritakse lennud kas Nairobisse või Dar Es Salaami kohalike lendudega või liigutakse maad/merd mööda.

TLL-JRO//ZNZ-TLL lende leiab nii 760 euro kandis ja kohati päris huvitavate kombinatsioonidega. Siia lisandub JRO-ZNZ, kui pole just tahtmist üks päev oma elust bussiga Moshist või Arushast Dar Es Salaami loksuda. Samas kindlasti odavam, kui lennuk.

Aga kui peaks ise sellise plaani realiseerima, siis ostaks Turkishi piletid Tallinnast Dar Es Salaami 550 euroga ja opereeriks siselendudega Darist Arushasse või Kilimanjarole, sealt jällegi Zansibarile ja Zanzibarilt tagasi Dari praamiga.

Nädal safaril on kerge overkill, ausalt. Neljandal päeval on teil suht suva igast järgmisest lõvist/elevandist/pühvlist. Leopardid, gepardid ja ninasarvikus pakuvad muidugi alati pinget. Neid lihtsalt vähem näha. Kui ronima ei lähe, vaid ainult safarile, siis mõttekam on lennata Arushasse, sest safarid algavad nagunii kõik sealt ja saadaval kohapeal märgatavalt odavamalt.

Arushasse ongi vaja, meil sealt algab safari, kohapeal inimene olemas.
Aga tema ei tea Tallinnast lendamisest eriti midagi, kuidas soodsam või mis kaudu.
Lihtsalt ütles, et tuleks Kilimanjarosse vastu ja Ööbimine oleks ikka Arushas.
Proovin siis sedapidi. kui pikk maa on Darist Arushasse?
Safari pakutavasse programmi pole veel pikalt süvenenud, aga saame lühemaks teha, siis jääb puhkamiseks rohkem aega.
Ja veel, kas Sansibarile on laevaga normaalne või peaks lendama?
Pole sealkandis üldse käinud, seega sellised küsimused.
Tänud!

Me läksime omal ajal (aastal 2012) Stockholmist Naiborisse, hinnaks oli ca 460 euri ja tundub jube soodne:) Stockholmi sain toona lennumiilide eest, nii et hind jäigi kokku nii 500 kanti.
Hiljem otsustasime siiski Tansaaniasse minna ja võtsime Nairobist bussi Arushasse, pärast safaritamist liikusime bussiga Dar´i, sealt paadiga Zanzibarile. Zanzibarilt lendasime Mombasasse (NB! odavat piletit sai kohalikult bürosst, muidu olid hinnad täiesti ebamõistlikud!), kust omakorda tagasi Nairobisse (Kenya Airwaysi kohalik lend oli väga odav).

Sõltuvalt sellest, millal lähed Tansaaniasse, tasub vaadata ka nn tšarterlennufirmade pileteid - nt Jetairfly, Transavia, Thomas Cook, Condor, TUI jt. Mõnikord on silma jäänud nende väga soodsad hinnad Zanzibarile - muidugi sõltuvalt ajast jne.

Igal juhul peaks enamasti olema odavam osta kaheotsapilet, mitte aga kaks eraldi üheotsapiletit. Kuigi ka sellest võib olla erandeid.

laevaga on Zanzibarile väga OK minna. Dar´ist lähevad täitsa korralikud laevad.
Sõit Arushast Dar´i võttis meil mingi 12+ tundi, väga piinarikas ja tüütu, samas muidugi sai aknast päris palju kohalikku elu uudistatud.
Safari on minu meelest tansaania reisi tipphetk, kuigi eks see muidugi sõltub inimestest. Meil (4-ne seltskond) kellelgi 4.päeval igav ei hakanud ja pigem oli kahju, kui safari läbi sai. Me tegime 5 päeva / 4 ööd ja ma täitsa tahaks uuesti minna. Imeline kogemus. Safari tarbeks kulub ära binokkel või pikksilm, siis näeb rohkem. Samas meil jalutas emalõvide grupp täpselt auto ümber, pista või käsi välja ja tee pai:)

Oih, tuli kohe uuesti safari isu peale:)

Ja ärge unustage, et safari lõpus oodatakse teilt kõigilt jootraha nii juhile kui kokale 10-15 dollarit päeva kohta.

Pileteid võib vaadata ka üle Milano Ethiopian Airways'iga. Ja Milanosse saab nt, Easyjetiga otse Tallinnast (samuti Malpensa). Nemad lendavad vahemaandumisega Milano (Malpensa)- Addis Abbaba-Dar es Salaam-Zanzibar.
Siselende on seal erinevaid ja hindu seinast seina.
Kohati oli neid sobilikke siseseid lennufirmasid seal päris keeruline leida, sest hinnatase on totaalselt erinev.
Dari ja Zanzibari vahel lendab nt . Fastjet (www.fastjet.com).
Vaatasin, et hetkel nt. septembrisse Momondo pakub TLN-DAR-TLN Turkishiga hinda 544 EURi. Tallinnast alates minu arust igati mõistlik.

Arusha ja Zanzibari vahel on ka otselende. Vaatasin mingeid suvalisi kuupäevi sügisel ja hind on 150 euro piires. Näiteks https://www.precisionairtz.com

Olen sarnast otsa teinud mitmeid kordi ja variandid olid sellised:
KLM Amsterdamist Kilisse, hiljem Kili-Sansibar ja tagasi samamoodi;
Kenyan Airways Londonist Nairobisse, sealt buss Arusha'sse, peale Kilimanjarot ja safareid buss Dar es Salaami (ei soovita), sealt praamiga Sansile, tagasi ka praamiga Dar'i, kust juba lennukiga Nairobisse ja Londonisse;
Uurinud varianti ka Condoriga Frankfurtist.

Sõitsime kevade alguses Tallinn-Helsinki-Dar Qatariga. Sealt edasi bussiga Arushasse. Arusha kandist paadiga Zanzibarile. Täiesti tehtav oli.

Meie veebruari trip tuleb Helsingi-Doha-Nairobi Qatariga (530€) Nairobist bussiga Arushasse (25€). Arushast Zanzibarile Precision Airiga (145€). Tagasi koju Zanzibar-Doha-Helsingi Qatariga. Ok hinnad ja mis peaasi - ajad on väga ok, kuskil ei ole liigset molutamist.

Me ise panime oma plaani paika nii (aga lõpuks pileteid ei ostnudki, tuli hoopis Mehhiko): Riia-Dar Es Salaam (DES)-Arusha-Zansibar-DES-Riia. Peale ja enne Riiat oli muidugi kuskil veel ümberistumine ja kõik see oli lennukitega.

Tänan, juba märkasin, aga kahjuks kõigile ei sobi aeg.
Passin veel, kogu seltskond saab minna jaan.-veebr.
Helsinki - DAR
ZANZIBAR- HEL ,Quatariga
Hind 608.- on juba ka ok, millel hoian silma peal.Lennuaeg 14,5h ja 1 peatus mõlemal suunal.

Siselend DAR-Kilisse on 25 EURI.

sellele 608 pane veel otsa sõit/lend siit Helsingisse ja tagadi ja tuleb päris kallis!
Ootad ja saad raudselt odavamalt!

Kui tahtmist ka safarit teha, siis uuri kindlasti, kas jaanuar-veebruar selleks õige aeg.

jaanuar-veebruar väga hea aeg safariks! palavus ajab loomad veekogude äärde jooma, kus neid hea siis jälgida.
Mäletan, et Veigol oli blogis väga hea tabel selle kohta, aga ei suutnud hetkel seda leida. Blogi ise siin: https://sellinemaailm.wordpress.com/category/reisid/tansaania/

Üldiselt Ida-Aafrikas vahet pole, kunas safarile lähed, v.a. kui soovid seda kuulsat gnuude rännet näha. Laias laastus on seal 2 vihmahooaega, pikem kevadel, nii aprill-juuni ja lühem septembri lõpp - november. Viimastel aastatel on see kliima veidi segamini ja kogu see tsükkel varieerub sinna-tänna. Vihma sajab enamasti öösel nagunii. Aga jah, see võib ikka päris korralik andmine kohati olla ja sel aastal Nairobis uputas korralikult. Ja kui vihm peaks hilinema, siis on see umbes sama, kui Tallinnas Liivalaia tänaval suvel kuiva ilmaga panna ühes otsas 10 gigavatine puhur tööle.

Tansaanias on põhiline erand Ngorongoro, kus ennelõunal kipub olema ikka väga korralik udu, Aga kraatri põhjas on nähtavus ka uduga täitsa talutav.

Soovitan seda kikumari pakutud varianti kindlasti uurida. Nairobist Arushasse on transporti päris palju ja bussid väljuvad CBD-st (Central Business District ehk kesklinn) Javanjee Gardeni juurest. Aga... piletid tuleb vähmealt päev varem osta, sest niisama bussi peale hüpata ei saa (need on väikesed bussid).

Vanasti oli Nairobist Arushasse 6h sõitu, nüüd on ilmselt kiirem, sest hiinlased seda teed kuuldavasti veidi kõpitsesid.

Jagan siin ka, äkki kellelgi huvi piletite vastu, hetkel hea hinnaga pakkumised Helsingist http://www.lentodiilit.fi/2016/10/20/lennot-tansaniaan-480-euroa/