Lot ´iga otselennud ?!

Tere, ma pole paar aastat lennanud, sõitnud bussiga Saksamaale ja tagasi. Nüüd aga on aega vähe ja läheksin lennukiga. Lende vaadates, leidsin, et LOT teeb otselende Münchenisse. On keegi lennanud? Kardan, et lend tühistatakse või on lennuk katki. On mu hirm asjatu?

Selle piletiga satud Sa siiski Nordica lennukisse. Lendavad nüüd LOTi koodi all ja on suures osas LOTi oma.

Vaevalt, et tühistatakse või vaevalt, et lennuk katki. Kuid seda lubada Sulle keegi ei saa.

gmart, õige, et lendab Nordica, aga LOT oma ta küll kahjuks ei ole, ikka meie maksumaksjate.

Võimalus, et sõiduvahend katki läheb või reis tühistatakse on bussireisil lennureisist suurem.

No kui Nordica lennukid, no ma ei tea siis :) kunagi oli vist uudistes, et nende lennukid olid pidevalt vigased :)

Sõitsin paar nädalat tagasi LOT´ga Viini otse. Tõesti oli Nordica lennuk, aga sõit sujus 100%.
Enne minekut ei olnud küll mingit kartust, et tühistatakse või miski ebaõnnestub.

Hilinemisi ja rikkeid tuleb ette kõigil lennufirmadel, ainult et mujal ei tehta sellest esikülje uudist nagu Nordica puhul tavaks.

Kui näiteks lõunanaabreid vaadata, siis Air Balticul (lennukipark 3-4x suurem kui Nordical) oli viimase 30 päeva jooksul 43 lendude tühistamist ning 454 hilinemist: http://www.flightstats.com/go/Media/stats.do?region=europe&queryDate=last30Days. Või siis vahepeal Eestissegi lennanud flybe (lennukipark 10x suurem kui Nordical), millel 206 lennu ärajätmist ning 2800 hilinemist kuus.

Ehk siis 10-20 lennu tühistamine kuus on enam-vähem tavapärane statistika.

jah su hirm on asjatu. kui lend tühistatakse, siis lennufirmal sind endiselt kohustus sihtpunkti toimetada ja selleks tavaliselt bookitakse sind ümber muude lendude peale.

Septembris lendasme Tallinnast Münchenisse ja oktoobris tagasi. Siis oli küll koodijagajaks teine lennufirma aga lendas Nordica. Mõlemad lennukid jõudsid sihtkohta õigeaegselt ja mitte mingeid tõrkeid polnud. Aga nagu eelpool mainitud siis juhtub ikka aga sama hästi võib buss ka katki minna :)

Kui Lufthansaga tundub usaldusväärsem siis sellega saad Tallinnast Frankfurti. Sealt saad bussiga Münchenise edasi sõita. Samas, kunagi oli uudistes, vist aastal 1993, et Lufthansa lennuk sõitis Varssavis rajalt välja. Õnneks kõik jäid ellu aga mine sa tea.

Reaalselt opereerib TLL-MUC liini LOT oma embraeridega. Nii nagu osa ARN-WAV ja VNO-WAV reise on Nordica opereerida.

Lendasin juunis, oktoobris ja detsembris edasi-tagasi ilma probleemideta. Suvel oli umbes tunnine hilinemine Münchenist väljalennuga, aga tänu soodsale tuulele jõudis lennuk õigel ajal Tallinnasse. Kui Adria opereeris, siis olid kõik teenindajad eestlased, LOTiga vähemalt üks ja kogu info eesti keeles. Ajalehe saab ka ning jooke. Lufthansa on alates 2015. aasta lõpust (siis kui uus kohvrisüsteem tuli) lihtsalt võimatult kallis, kohvrita variant maksab umbes selle hinna, mis enne koos kohvriga.

gmart, tee endale ikka selgeks, mis on Nordica ja mis tütarfirma. Tänan:)

Selge :)
aga kas kui LOTiga lähen, kas siis kindlasti peab e-ticketi välja trükkima nagu kirjas on või piisab kui on telefonis?

Taustainfo:

Nordica ehk Nordic Aviation Group AS on asutatud 2015. aasta sügisel eesmärgiga tagada Eesti lennuühendused ja kuulub 100% Eesti riigile. Nordica korraldab Tallinnast lende 15 sihtkohta Euroopas, samuti jätkatakse teenuse osutamist Örebro (Rootsi) – Kopenhaagen – Groningeni (Holland) liinil. Käesoleva aasta kümne kuu jooksul on Nordicaga lennanud 307 606 reisijat.

Regional Jet OÜ on Nordica tütarfirma, kes tegeleb Nordica lennutegevuse igapäevase opereerimisega. Regional Jeti on koondatud lennundusega seotud pädevused ja oskusteave, samuti erinevad tsiviillennunduses vajalikud litsentsid ja sertifikaadid. Regional Jetis on koos lendurite ja pardateenindajatega hõivatud üle 120 töötaja.

Ehk siis põhimõtteliselt kui Nordicast räägid oled loll ja kui Regional Jetist räägid, siis ei saa keegi aru, millest räägid? :)

Keegi pole sind lolliks nimetanud, lihtsalt sa ajad väga lihtsad asjad omavahel segamini. Kui Nordica alustas, siis lendasid ju hoopis Carpatian ja muud allhankijad, samasugune allhanke teostaja on ka Regional. Sa kirjutasid, et LOT on suures osas Nordica omanik, seda ta ei ole isegi 1% hetkel, st saa aru, osalus tütarfirmas ja emafirmas ei ole sama asi. Kui räägid lendudest, siis räägid ikka LOT/Nordicast, kes konkreetselt lendab, see on hoopis ise teema, allhanke korras võin lennata nii Regional Jet, Carpatian või krt teab kes, nii oli see ka EA ajal kui lennukit vaja oli mingiks ajaks.

Kui rohkem sisule keskenduda, siis Regional Jet on just see ettevõte, kes lennutab Nordica värvides CRJ-e. Ma arvan, et keskmine lennureisija peab ennekõike seda silmas kui ta arutleb, kas konkreetse LO koodiga lend on Nordica voi LOT oma.

BMI lennuk oli vist viimane, mida Nordica oma tütarettevõtte kõrval kasutas. Minu arusaamist mööda, vaadates Nordica lennuplaani ja Skyscannerit - on BMI lennuk hetkel viidud Taani ja Rootsi vahet kulgevatele liinidele, mis juba estoniani ajast oli mingi hankega võidetud.

Mis puutub Nordica ja Regional Jet omanikestruktuuri, siis see on rohkem majandusinimeste teema ning asja iva on jätta ärivastutus ühte ettevõttesse ja lennuvõimekus (sh lennukid, sertifikaadid, meeskonnad, koostöölepingud) teise ettevõttesse, et halva stsenaariumi puhul oleks "restart" lihtsam kui estonianiga.