Novatours tühistas lennud juuni lõpuni

 Küsimus rahvale.

 Kas kõik on nõus reisiaja muutmisega? Kas keegi ei nõua raha tagasi?

Novatours teeb,mis tahab. Tühistatud Türgi reisi raha märtsikuust saadik saamata. Neil pidi raske aeg olema.

Muidugi raske aeg, Kellel turismis ei oleks. Lisaks sellele ei sõltu nende raskused ainult neist. Näiteks ei ole midagi kuulda Smartlynx seisust. Alles hiljuti läks või kohe läheb jälle üks massnõue kohtusse. Viimati oli see 400 tuhat pluss eurot seekord vist rohkem.

Nende turg on ju ehitatud baltikumi tsarteritele suures osas (jättes välja mõned riiklikud kauba ja inimeste lennud mis nad vahepeal riiklikul tellimusel tegid).

Lisaks arvestage kuidas Nova aktsiad on kukkunud aastaga ca 70%, siis tulemus ei saa olema ilus.

Minu lend peaks toimuma juuli teisel poolel. Leian et oleks äärmiselt naiivne maksta enne 30 päeva, juunis , kogusumma. Mida teha? Tarbijakaitse ? Kohus? Et sissemaksu tagasi saada? Pealegi oleks perereis. Kuid tuleval aastal on laps juba vahetusõpilane Saksamaal ega saagi reisile enam tulla.

Enda soovitus on jälgida ka Lhv finantsfoorumist, mida ettevõtte käekäigust arvatakse. Ma ise finantsseisundi koha pealt hästi ei arva, aga mõnel võib olla märksa optimistlikum suhtumine.

https://fp.lhv.ee/forum/invest/132014

Minul olid Novatoursi kaudu ainult lennupiletid ostetud, mistõttu suhtlesin Läti Novatoursiga. Mõni aeg tagasi sain kirja, et lennud on tühistatud ja pikk kiri selgitas, et võin kuupäevi muuta või mingi kuupäevani hinnad muutmiseks "külmutada". Lõpus oli lühike lause, et kui see ei sobi, siis saab raha tagasi küsida. Saatsin kirja, et soovin raha tagasi ja lubati maksta hiljemalt 31.07.

Küsimus sulle, et kas maksid siis 30 päeva 100% summast nagu leping ette näeb? Minul on see probleem, et juuli reisi pole veel tühistatud ja makstud on seni 33%. Lepingu järgi kaotan 100% sissemaksust kui 30 päeva enne reisi (veel ajal mil ühtki toimivat reisi firmal pole ette näidata) kogusummat ei maksa. Seepärast küsin, mida teevad inimesed kes on sarnases olukorras.  Eelkõige ootangi vastust neilt Nova klientidelt kel on reis juuliks.

Tailu, aga mis Sa neilt endilt ei küsi? Arvan et praeguses sitatsioonis oleks ruumi läbirääkimisteks. Kui reisid tühistatuks juuli lõpuni, oleks Sinu argument veenev, kuid praegu väga mitte.

Taliu, suhtle firmaga otse, ainult nemad saavad sulle öelda kas maksetingimused on muutunud (kusjuures eri inimestele võidakse erinevad tingimused isegi anda). Pluss sellest jääb kirjalik jälg kui firma kinnitab, et need on muutunud. Siis ei ole hiljem vaidlemise kohta.

Endal on broneering ühe välismaa ettevõttega kus ka oleks pidanud juunis suhteliselt suure osamakse maksma. Uurisin neilt kas nad on antud olukorras oma tingimusi paindlikumaks muutnud ja mulle kinnitati kirjalikult, et järgmist osamakset ei pea ma tegema enne kui on täiesti kindel, et ma üldse sinna riiki lennata saan.

Mina võin öelda, et Novtoursiga ei ole väga läbirääkimiste maad. Olen sama probleemi ees peagi - kas maksta kõik raha ära, kuigi toimumine on kahtlane või siis kui jätta maksmata, kaotab ka esmane sissemakse kehtivuse. Firma ise vastab vaid oma lepingu reegleid tsiteerides. Tõsi on, et hea hinnaga saadud reisist ei tahaks loobuda, isegi kui nad edasi lükkavad, aga ma kardan, et Novatours ise kaotab varsti maksejõulisuse sellises olukorras. Samad tegelased teevad uue nimega firma, aga minu tuhanded on jäädavalt siis kadunud nende "auku".

Novatours on tõesti äärmiselt paindumatu. Ei õnnestunud nendega mingeid läbirääkimisi pidada, väga rangelt ollakse oma lepingupunktides kinni. Meie reis toimub küll hiljem kui juunis, kuid sellegipoolest olime kahtleval seisukohal, kas maksta raha või mitte. Eks nendepoolne suhtlemine näitab ka suhtumist klienti ning seda, et neil on kama kaks, kas klientuur jääb alles pärast kriisi või mitte.

Antalya reisid lükatud juba augusti kuuse,mis toimub?!

Aga mis toimuma peab_  Maailmas on juba 7 miljonit koronahaiget. Arv suureneb kogu aeg, vasturohtu sellele viirusele pole ja teie küsite....mis toimub? Olge önnelik kui sygiseks midagigi välja möeldakse !

Siis ei tasu ju ennem reise müüa ka kui minek kindel,ega tööinimene ei saa oma puhkust iga kell ka broneerida.

See küsimus esitage firmale, kes müüb teile reise ! Firmad  tahavad raha saada , ükskoik mil viisil ! Peame ise asjadega rohkem kursis olema ja peaga mõtlema !

Siiralt kahju et oma kavatsusest, mida teha, ei kirjuta ükski Novatoursi klient, kel reisi lõppmaksumuse tasumise kuupäev hakkab kukkuma. 

Isiklikult võtsin vastu otsuse, et ma ei maksa viimast 70%.  Lepingu järgi on leppetrahv 20%- seega saan 1/3 sissemaksust tagasi. 20% on ikka vähem kui 100% kaotada.

Ütlen ausalt- ei ole veel otsustanud, aega on ka. Jätame teema aktiivseks.

Mul on/oli natuke teine case - reis sai ostetud veebruari alguses mai väljumisega. Ettemaksud said tasutud. Enne viimase ja suurima osa makseka tähtaega oli ametlik teade, et lend jääb ära. Senini oli ka mul dilemma, et kas kirjutada ettemaks korstnasse või maksta ka viimane osa ära. Õnneks tuli Novatoursi poolne teade paar päeva enne maksetähtaega.

Mulle pakuti ka alterntiive, et sama hinnaga pakett sügisel (listahinna järgi oleks see kallim olnud), aga paraku aegade osas mulle see ei sobinud ja tegin oma tellimuse tühistamise taotluse (taganemisavaldus).

Ja täna laekus ettemaks täies ulatuses mu arvele e see protsess võttis aega ca 2 kuud. Täiesti normaalne tänases situatsioonis. 

Kogu protsess oli ok ja etteheiteid pole. Võib-olla oleks hea, kui klientidele antakse teada umbmäärane menetlemise ja tagasimakse aeg. Siis jääb vahepealne "närveldamine" ära. Mõnedele võib see ettemaksuraha olla eluliselt vajalik igapäevaselt kasutada muudel eesmärkidel.

To : Jaanuke .  Antalya reisid sellepärast edasi lükatud , kuna Türgi ei võta enne välis turiste vastu. Lihtne ju. Selles ei saa kuidagi Novatours süüdi olla..

Mina reisin tihti Novatoursiga ja asjad toimivad alati.

Meil oli ostetud Tourestilt Novatoursi letist Rhodose reis väljumisega juuli lõpus.

Kui uurima hakkasin, siis öeldi, et Türgi ja Rhodose väljumised on tühistatud ja pakuti asemele kõike muud kui raha tagastust. Nüüd ei teagi mida teha, kas minna juulis Kreetale (Bulgaariasse ei soovi)?
Väljavõte nende kirjast:

Kõikidele klientidele, kellel on ostetud puhkusereis Rhodosele väljumistelekuni 31.08.2020pakume võimaluse oma reisi muuta järgmistel tingimustel:

  • -5% lisasoodustust süsteemihinnast eelkõige juuli reisidele Bulgaariasse ja Kreetale või teistele Novatoursi tšarterreisidele, mis väljuvad 2020 aasta(juulisme avametaas lennud populaarsetesse sihtkohtadesse – Kreetale ja Bulgaariasse (Varna, Burgas)
  • Valida reis SUVI 2021 samaks perioodiks, SAMA HINNAGA* (+- 3 päeva kui sama kuupäeva väljumine ei ole müügis).
  • Valida alternatiivina vautšer ning planeerida hiljem reisi mõnele teisele Novatoursi väljumisele või valida Puhkus Leedus majutuspakett.