Muidugi raske aeg, Kellel turismis ei oleks. Lisaks sellele ei sõltu nende raskused ainult neist. Näiteks ei ole midagi kuulda Smartlynx seisust. Alles hiljuti läks või kohe läheb jälle üks massnõue kohtusse. Viimati oli see 400 tuhat pluss eurot seekord vist rohkem.
Nende turg on ju ehitatud baltikumi tsarteritele suures osas (jättes välja mõned riiklikud kauba ja inimeste lennud mis nad vahepeal riiklikul tellimusel tegid).
Lisaks arvestage kuidas Nova aktsiad on kukkunud aastaga ca 70%, siis tulemus ei saa olema ilus.
Minul olid Novatoursi kaudu ainult lennupiletid ostetud, mistõttu suhtlesin Läti Novatoursiga. Mõni aeg tagasi sain kirja, et lennud on tühistatud ja pikk kiri selgitas, et võin kuupäevi muuta või mingi kuupäevani hinnad muutmiseks "külmutada". Lõpus oli lühike lause, et kui see ei sobi, siis saab raha tagasi küsida. Saatsin kirja, et soovin raha tagasi ja lubati maksta hiljemalt 31.07.
Küsimus sulle, et kas maksid siis 30 päeva 100% summast nagu leping ette näeb? Minul on see probleem, et juuli reisi pole veel tühistatud ja makstud on seni 33%. Lepingu järgi kaotan 100% sissemaksust kui 30 päeva enne reisi (veel ajal mil ühtki toimivat reisi firmal pole ette näidata) kogusummat ei maksa. Seepärast küsin, mida teevad inimesed kes on sarnases olukorras. Eelkõige ootangi vastust neilt Nova klientidelt kel on reis juuliks.
Taliu, suhtle firmaga otse, ainult nemad saavad sulle öelda kas maksetingimused on muutunud (kusjuures eri inimestele võidakse erinevad tingimused isegi anda). Pluss sellest jääb kirjalik jälg kui firma kinnitab, et need on muutunud. Siis ei ole hiljem vaidlemise kohta.
Endal on broneering ühe välismaa ettevõttega kus ka oleks pidanud juunis suhteliselt suure osamakse maksma. Uurisin neilt kas nad on antud olukorras oma tingimusi paindlikumaks muutnud ja mulle kinnitati kirjalikult, et järgmist osamakset ei pea ma tegema enne kui on täiesti kindel, et ma üldse sinna riiki lennata saan.
Mina võin öelda, et Novtoursiga ei ole väga läbirääkimiste maad. Olen sama probleemi ees peagi - kas maksta kõik raha ära, kuigi toimumine on kahtlane või siis kui jätta maksmata, kaotab ka esmane sissemakse kehtivuse. Firma ise vastab vaid oma lepingu reegleid tsiteerides. Tõsi on, et hea hinnaga saadud reisist ei tahaks loobuda, isegi kui nad edasi lükkavad, aga ma kardan, et Novatours ise kaotab varsti maksejõulisuse sellises olukorras. Samad tegelased teevad uue nimega firma, aga minu tuhanded on jäädavalt siis kadunud nende "auku".
Novatours on tõesti äärmiselt paindumatu. Ei õnnestunud nendega mingeid läbirääkimisi pidada, väga rangelt ollakse oma lepingupunktides kinni. Meie reis toimub küll hiljem kui juunis, kuid sellegipoolest olime kahtleval seisukohal, kas maksta raha või mitte. Eks nendepoolne suhtlemine näitab ka suhtumist klienti ning seda, et neil on kama kaks, kas klientuur jääb alles pärast kriisi või mitte.