Novatoursiga Egiptusesse

Kes käinud sel hooajal Novatoursiga Hurghadas, kas üle 15kg-se pagasi puhul on ka probleeme tekkinud või tulnud juurde maksta? Kummaline on see, et Nova jagab Teziga lennukit, kuid Nova klientidele lubatud pagasimäär 15+5kg ja Tezi omadele 20+5kg.

Käisin Novatoursiga Hurgadas ning Teziga nad küll lennukit ei jaganud. Novatoursil on oma lennuk. Stjuardessid isegi ütlesid mikrofoni, et Novatours tänab meid nendega reisimast või midagi sellist.

Olen mõlemaga lennanud(sel hooajal) ja pagasimäär oli 20+5. Väiksem määr on ainult Top-il, kes kasutab Eesti lennukeid.

Nova ja Tez hakkasid uuest aastast lennukit jagama.

Novatoursil on juba hooaja algusest peale hinnakirjas "flight only" leheküljel märgitud, et lubatud pagasimäär 15+5kg. Küsisin neilt paar päeva tagasi üle ja nad jäid enda juurde kindlaks, et lubatud ongi vaid 15+5kg.... Samas ma ei kujuta ette, kas check-in´is tõesti kontrollitakse, kes Nova ja kes Tezi klient. Eelmisel hooajal jagasid nad samuti Teziga lennukit ja 2008. a sügisel otsustasin ainult suurema lubatud pagasimäära tõttu Teztouri kasuks. Tol korral suhtlesin ka otse FlyLal Chartersiga, kes väitis, et lubatud on ikka 20+5kg, aga ma ei julgenud ikka Novaga katsetama minna.
Kusjuures sel aastal uurisin sama teemat ka Estonian Airilt, kellel muidu lendudel lubatud ikka 20+5kg. Tšarteri kohta ütlesid nad, et reisikorraldaja võib ise lubatud pagasi suuruse/raskuse määrata. Ehk siis Toptours ütleb, et selleks määraks on 15+5kg. Ja puhtalt selle pärast ma ei saagi kunagi üksinda reisides Toptoursi kasutada. Ilma igasuguseid esmatarbekaupu (ka riideid) arvestamata on mu pagas juba 15kg raske, põhjuseks sukeldumisvarustus.

Teztouril oli selle lennuga võileib ja jook ka tasuta, aga nüüd kui nad koos teevad, siis on mõlemal söögid lisatasu eest. Ehk siis tehakse nii, nagu Novatoursil tavaliselt sellel lennul on. Arvatavasti on siis pagasiga sama lugu, et Teztour võtab üle Novatoursi reeglid.

Novatoursi lend Flylal Charter Eesti'ga Sharmi ja tagasi (25.12.09. - 01.01.10.) oli masendavalt vastik ja higine piin kitsas ja palavas kilukarbis. Ainuke eelis oligi vast see, et pagasi ülekaal ei kottinud kedagi ei TLL-s ega SSH-s, samuti ei tuntud mingit huvi käsipagasi mõõtmete ega kaalu vastu.
Lennuk on vana logu, maailma kitsaimate istmevahedega. Ma polnudki oma senise lennuajaloo jooksul näinud aparaati, kus istmete kohal puudusid õhupuhurite avad. Salongi õhutemperatuur oli istmele potsatamisest kuni lennukõrguse saavutamiseni (start hilines 50 minti), kui kondikas tööle asus ca 27-30 tselsiust. Objektiivsuse mõttes oli lend tegelikult sujuv ja tänu headele atmosfäärioludele ei loksutanud üldsegi.
Arusaadavlt oli söök-jook pardal tasu eest, kuid sellegipoolest oli pardamenüüst reaalselt saadaval alla 50% pakutust. Näiteks oli lahe, kui reisikaaslane tellis Fanta-t ja stjuuardess vastas, et neil oli ainult 5 purki ja need on juba otsas,
Kuigi selliste lendude üks üleelamise variante on padujoomine (nagu nõukaaegsetel 3 ümberistumisega lendudel Tallinnast Ashabadi või 5-päevastel raudteereisidel), on kahjuks kaasavõetud alkoholi tarbimine pardal keelatud (nende tarbimine oleks ju üliodavlennu omadustega reisil väga normaalne ja teretulnud). Samas polnud probleemi osta liitrite kaupa lennukialkot, mida erinevalt Fantast, Sprite'st , Coca-Cola Light'st jne jätkus piisavalt, olgugi, et mõnda ostjat oli ammu tabanud ümbritseva keskkonna adekvaatse tajumise häired. Äri on äri.

Novatous võib vahest Tallinna lennujaamas pagasi ülekaalu puhul norida. Jaga oma pagasiülekaal käsipagasisse.
Tagasilennul Shamist/Hurghadast on meie kohvile kleebitud märge: HEAVY (2 kilo oli üle).

Ei tea, kas selline variant on mõeldav, et näiteks Tallinna lennujaamas otsin kellegi, kes nõus koos minuga check-in`i tegema ja kelle pagas ei ole väga raske? Tagasitulles on variant, et jätan osad asjad maha, kuna lähen 5 nädala pärast koos lapsega jälle ja siis on meil kahepeale 2x15kg. Ei tea kujuta muidugi ette, kas leian lennujaamast sellise inimese...

Lennujaamast kedagi otsida, ma ei tea, kahtlane vist veidi...
Kellele sa seal ikka ennast ligi ajama hakkad?
Aga tee proovi siin ülal reisikaaslaste all (kuupäevaliselt jne). Juhus on vahest pime.

Novatoursiga Hurghadasse

Kas siin on kedagi, kes broneerinud Hurghadasse 9 või 12 päevase reisi? Kuidas reageerite uudisele, et need lennud ei toimu?

Aga kuidas peaks inimesed reageerima? Kuidas reageerite uudisele et seoses euro tulekuga on hapukoor 43 protsenti kallinenud?
Kui igale reisile on soovijaid alla lennukitäie inimesi, siis neid reise ka ei toimu ja nii lihtne see ongi.

Lähen 23ndal Novatoursi vahendusel Hurghadasse. Lennufirmaks on endine FLY lal, nüüd mingi Small planet airlines... on keegi sellega sõitnud? Kuidas lennuk on?

  1. jaanuaril Hurghadast tagasi tulles hilines väljalend 12 tundi... Loodame, et edaspidi on vähem ootamist.
    Pagasi kohta - mina ükskord leidsin küll ühe pere 2 lapsega, kelle ühe lapse nimele sain oma teise kohvri sokutada (shokolaadi eest). Kohvri ülekaal pole kunagi õnneks probleem olnud, kui on üle 20 kg, pannakse oranz lipik külge ja läheb... Aga see lipik tuleks Egiptis kohe ära võtta, muidu hakkavad sealsed lennujaamatöötajad huvi tundma, mis sul seal raskes kohvris ikka on:) Ja viimane kord tagasi tulles pagasit ei kaalutudki... kõik käis kiirelt kui konveieril, hop-hop visati kohvrid teele:)
    Ja söögist - Goadventure annab tasuta süüa ja näitab filme.

to: greebu

Boeing 757-200, maksimaalselt istmeid täis tuubitud. Üsna kulunud.
See on mõnus lennuk...neile, kes on 170 ja vähem cm pikad ja sportliku kehaehitusega.
Olen mõned otsad sellega eri tšartersihtpunktidesse lennanud. (Malagasse, Sharmi ja kas mitte Kanaaridele). Korra vedas, istusin avariiväljapääsu taga akna all ja mu ees iste puudus.

Võimalusel väldiks, aga Egipti otsa kannatab ära, kui ohjeldamatult veini osta ja libistada ;)

Siin foorumis on viimasel ajal GoAdv. palju juttu olnud.Kas see hooaeg Novatoursiga reisinud on jäänud rahule nende poole pakutud teenusega?