Viimased kommentaarid

Üliäge ja autentne kirjeldus!

Ma kasutasin just vodafone-i kaarti seal paar nädalat ja kôik toimis. Jagasin omale netti ka hotspotiga ning sain rahulikult arvutis tööasju teha. Uuendusena avastasin, et seesama Vodafone-i kaart töötab ka mujal maailmas. Varasemalt Egiptusega teenus lôppeski, aga sel korral toimis kaart edasi nii Türgis kui ka Eestis.

Minu meelest jagunevad inimesed täpselt kaheks - need, kes Balit armastavad ja need, kes sinna tagasi ei läheks. Mina ka viimaste hulgas, jättis samamoodi suhteliselt külmaks ja oma kohta ma seal ei leidnud. Prügi sai nähtud ja isegi selle sees ujutud, sest vajadus merre saada oli suur :), Vahemaad küll distantsilt lühikesed, kuid väga tüütult aeganõudvad. Loomulikult teadsin seda kõike ette, aga ei arvanud, et emotsioon on pigem selline. Ei oskagi kirjeldada, mis siis täpselt tunde negatiivse jättis, aga ilmselt kombo rahakoti tundest, musta liivaga rannast Canggus, hiljem prügi täis rannast Amedis. Aga ega kõik kohad maailmas ei saagi meeldida.

Keegi siin kirjuts Rosolina Marest, see oli tôesti tore pisike koht.
Olen neljal viimasel aastal rendiautoga jaanipäeva paiku ca 11 päeva ringi seigelnud erinevates paikades ning nii eripalgelist ja samas nii ühtset riiki on raske leida.
Môned tähelepanekud on selle aja jooksul tekkinud:

  1. Tankimiseks vôiks alati igaks juhuks sularaha olla. Ei ole alati kindel, et makseterminalid töötavad
  2. Itaallased väga ei räägi muid keeli, seega oskusväljendid igapäevaseks suhtlemiseks on väga suureks abiks. Saab käte ja jalgadega ka hakkama, aga eriti eramajutusi vôttes, vôid kindel olla, et äärmisel juhul räägib keelt pererahva poeg, aga teda ei pruugi puhkuse ajal kordagi näha. Tema on oluline vaid bookingut tehes :)
  3. Rannad on paljuski tasulised, kuid ALATI on mingid rannaribad, kus vôimalik tasuta käia. Nö spiaggia libera. Kohalikud vôtavad sageli oma varju ja tooli ning lähevad sellisesse randa. Seal on ainus probleem duši ja wc puudumine, aga alati saab tasu eest kôrvalranna tualetti minna. Peaaegu igal pool, nii suurlinnades kui ka randades maksab tualett 50 senti ning duši kasutamine sama
  4. Parkimine on odavam kui Eestis, samas peaaegu igal pool, ka mitmetes väga väikestes linnades, on parkimistasu kas ööpäevaringne vôi siis pole öösel lubatudki parkida. Sel aastal panin Lôuna-Itaalias mônes kohas tähele, et tasuda sai vaid mobiiliga. Valdavalt on siiski tavalised sularaha makseautomaadid.
  5. Liiklust ei tasu karta. Hoolimata sellest, et suunatuld ei kasutata, on kôik väga sujuv ning tasub isegi suurlinnades rahulikult liigelda. Pööra vaid tähelepanu ZTL-idele, ehk piirkondadele, kuhu ei tohiks minna. Lôunas neid praktiliselt polnud, Roomas, ja sealt ülevalpool küll.
    Tänase seisuga hindan kôige halvema liiklusega linnaks Napolit, see on hullem kui nt Rooma vôi isegi Kairo. Samas, jällegi, rahulikuks peab jääma, natuke nahaalne olema ja kôik sujub. Ps, olen 34-aastane naine ja keskmiselt olen ühe reisi jooksul 1500km rendiautoga läbinud :)
    Kiirteed on päris kallid, aga kui ei viitsi külavahel uimerdada (ja neid külasid on kole palju, üks lôpeb, teine algab), siis kindlasti minna kiirteele ja hoiduda Telepassi rajast. Kui aega on ja peatusi plaan teha, siis lähen alati tasulistelt kiirteedelt eemale.
  6. Mitmeid majutusi olen vôtnud agriturismodes vôi itaallastele môeldud nö apartmenthotellides. Esimesi iseloomustab rahu ja vaikus ning sageli koduloomade olemasolu. Minu laps on seal kiindunud eeslisse, hobusesse, kitsedesse, sigadesse jne jne. Apartmenthotellid on lärmakad ja rahvarohked ning neid kasutavad itaallased ise perepuhkusteks. Nimeliselt vôin välja tuua Tize village (Rosolina Mares) ja Trivento Residence Palinuros (Napolist lôunas). Seal on ôhtuti meelelahutus, lastele erinevad tegevused jne. Alati on korteris köök ja nt itaallased ise grillivad päris meeleldi.
  7. Toidupoed on soodsamad kui meil.
  8. Kella 13-st 16-ni on päris palju ärisid ja isegi muuseume kinni. Väiksemad linnad surevad sel ajavahemikul täiesti välja. Samuti pole vôimalik ôhtusööki restoranides/pizzeriates saada enamasti enne kella 19-20-t.
    Kokkuvôttes vôin öelda, et ükskôik, kuhu piirkonda minna ja sealt hakata lähiümbrust avastama, imeline elamus on garanteeritud. Ilm vôib olla heitlik nii juunis kui oktoobris. Vihma tuleb ja kui ka päeval on kuum, siis ööd jahtuvad maha.

Mina soovitaks juuli tarbeks ikka ette bronnida kas mône agriturismo vôi apartment hotelli. Kuna kohalikud puhkavad juulis, siis ise ei julgeks küll midagi ehku peale jätta.

2014.sse jäi 2-nädalane reis kombineerides Singapuri ja Krabit, väike suusapuhkus Himosel, French Openi külastamine kevadel, suvepuhkus Kesk-Itaalias ning sukeldumissafari Punasel merel. Klassikutest on uuel aastal ees ootamas Himos, Egiptus ja sedapuhku Itaalia lõunaosa, kuid aasta algab Miami ja Kariibi mere kruiisiga.
Reisiderohket uut aastat kõigile ja tänud trip.ee-le suurepäraste lennupakkumiste jagamise eest!

Üksikpileti ostad lennujaamast RER B-le, maksab mingi 9.75€ ja sõidad esimese hooga Gare du Nordi. Seal istud metroosse ümber, uut piletit pole vaja osta. Edasi sõidad liin nr 4-ga peatusesse Strasbourg-St-Denis-i ja sealt istud ümber M8 peale, suunaga Balard-i poole, ning tuled maha Invalides peatuses.
Pileti ostmiseks on automaadid, kus saab krediitkaardiga maksta. Äkki saab sularahaga ka, aga ei mäleta. Käisin viimasti mai lõpus.

Oleneb, kui lapsemeelne ta on ja kui palju ta maailma näinud on. Minule emana meeldis Legoland küll, olin siis 27-aastane ja minu jaoks oli see esimene tõsiseltvõetav lõbustuspargi külastus. Muidugi Pariisi Disneyland on 14-aastasele ilmselt tõesti rohkem kümnesse. Samas arvestades järjekordade pikkust ja atraktsioonide sisulist sarnasust läheksin mina uuesti pigem Legolandi. Mu täna 8-aastane poeg on sama meelt :)

Veel nädal tagasi oli 15 USDi. See pole aastaid muutunud ning ei usu, et muutub ka :)

Olen peatunud ja jäin hotelliga igati rahule. Söömised toimusid niikuinii Triton Empire'is. Lihtsalt ööbimiseks (mitte luksuse tagaajamiseks) täiesti sobilik. Vahe peamajaga ehk ka selles, et toad väiksemad ja õues pole basseini, aga kõik peamaja ning Triton Empire Beachi'i poolt pakutavad teenused on ka Inn'is ööbijatele kasutamiseks.

Ei ole just soodsaim variant, kuid suveperioodil kõige mugavam kindlasti - Finnmatkat teeb Helsingist laupäeviti chartereid. Kalliks teeb asja see, et Tallinnast ajaliselt kõige sobivam võimalus Helsingisse saada on Finncommi otselend, mille edasi-tagasi hind on ka pikalt ette broneerides ca 2900.-.
To suurseff - ei käinud 5* loteriiga.

Parkla on ikka lähedal. Buss sõitis Pärnust 7h ja 20 min. Tallinnast 2 tundi kauem. Tallinnast start kell 21 ja Pärnust kell 23. Lennuk täiesti tavaline, FlyLal Charters, isegi multifilme näidati. Mingit passimist kyll ei olnud. Lihtsalt check in'i järjekord venis. Aga seetõttu muud ootamist ei olnudki.

Mina kohal (Hurghadas), lendasin 10. mail. Koik sujus vaga hasti. Eurolines bussiga 6.20 Vilniuse bussijaamas, sealt taksoga lennujaama ja ajaliselt koik klappis.

Kuna mina üks tuhapilve ohvriks langenutest ja paraku jäin ilma siitpoolt minevast viimasest Hurghada lennust, siis otsin alternatiive. Et siis lendavad taaskord TezTour ja Novatours Vilniusest. Küll aga ei klapi AirBalticu Vilniusesse mineku lennuajad. Alternatiiv Eurolines'i buss, mis jõuab Vilniusesse kell 6.20 hommikul. Lend aga kell 8. Kas keegi teab, kuidas bussijaamast lennujaama kibekiiresti saaks? Kas see 1h 40 minutit on piisav aeg või peaksin ikkagi muu transpordivahendi peale mõtlema? Ühel aastal kasutasin suvel sama transporti, kuid siis polnud lennule kiiret. Ma ise mäletan vaid niipalju, et bussijaamast lennujaama justkui väga palju maad ei olnud....

Mina lähen 6. märtsil koos 5-aastase poisiga. Oleks tore, kui sinna satuks samal nädalal eestlastest mängukaaslaseid.

Ei tea, kas selline variant on mõeldav, et näiteks Tallinna lennujaamas otsin kellegi, kes nõus koos minuga check-in`i tegema ja kelle pagas ei ole väga raske? Tagasitulles on variant, et jätan osad asjad maha, kuna lähen 5 nädala pärast koos lapsega jälle ja siis on meil kahepeale 2x15kg. Ei tea kujuta muidugi ette, kas leian lennujaamast sellise inimese...

Novatoursil on juba hooaja algusest peale hinnakirjas "flight only" leheküljel märgitud, et lubatud pagasimäär 15+5kg. Küsisin neilt paar päeva tagasi üle ja nad jäid enda juurde kindlaks, et lubatud ongi vaid 15+5kg.... Samas ma ei kujuta ette, kas check-in´is tõesti kontrollitakse, kes Nova ja kes Tezi klient. Eelmisel hooajal jagasid nad samuti Teziga lennukit ja 2008. a sügisel otsustasin ainult suurema lubatud pagasimäära tõttu Teztouri kasuks. Tol korral suhtlesin ka otse FlyLal Chartersiga, kes väitis, et lubatud on ikka 20+5kg, aga ma ei julgenud ikka Novaga katsetama minna.
Kusjuures sel aastal uurisin sama teemat ka Estonian Airilt, kellel muidu lendudel lubatud ikka 20+5kg. Tšarteri kohta ütlesid nad, et reisikorraldaja võib ise lubatud pagasi suuruse/raskuse määrata. Ehk siis Toptours ütleb, et selleks määraks on 15+5kg. Ja puhtalt selle pärast ma ei saagi kunagi üksinda reisides Toptoursi kasutada. Ilma igasuguseid esmatarbekaupu (ka riideid) arvestamata on mu pagas juba 15kg raske, põhjuseks sukeldumisvarustus.

Tartus Rahvaülikoolis õpetatav araabia keel on ka täitsa ok. Õpetajaks Roy Lowthian. Esimene semester (minu jaoks) hakkab läbi saama ja tuleb tunnistada, et vähemalt lausete moodustamise ja reeglipärasuste osas olen väga palju abi saanud (kuigi tegemist ei ole egiptuse dialektiga). Sõnavara on nüüd ka oluliselt suurem, viimati suutsin Hurghadas isegi taksojuhiga kohalikus keeles terve tee lobiseda :). Tempo on võib-olla nendel kursustel pisut aeglane, aga põnev ikka. Kirjutamist ja lugemist õpin aga internetist omal käel kombineerides erinevaid lehekülgi - nt. http://www.livemocha.com/ ja http://areg.amaksoud.com/Egyptian. Uuel semestril saab lugemist-kirjutamist ka Rahvaülikoolis õppida.

to hel123:
Olen nõus, teenindus on kõike muud kui kiire ja korrektne. Olen nüüd kahel korral Go teenuseid kasutanud (kuna nemad ju ainsad Egiptuse vahendajad suveperioodil), kuid mõlemal korral on olnud omajagu segadust. Eriti puudutab see suhtlemist Alekseiga, reisidokumentide kättesaamist jne. Ma olin selgesõnaliselt öelnud, et soovin vouchereid cargoga ja mitmel korral juba Aleksei käest uurinud, et kus need on, kui lõpuks Aleksei helistas 3 päeva enne reisi, et piletid on olemas ja nüüd võib neile Tallinna kontorisse järele tulla. Küsisin ka, kas äkki sobivad lihtsalt minu poolt väljaprinditud voucherid. Vastus oli, et ei. Aga mina siiski printisin need välja ja igaks juhuks võtsin kaasa ka cargoga saadetud voucherid. Igal pool esitasin endaprinditud eksemplarid ja mitte mingeid takistusi sellele ei olnud.
Teine teema puudutas parkimist Riia lennujaamas. GoAdventure kodulehel on kirjas, et nad aitavad bussipiletite ja kõige muu vajalikuga, et õigel ajal vajalikus lennujaamas olla. Mina avastasin TezTours Läti kodulehelt sellise pakkumise, et kui nende chartereid kasutada, siis lennujaamas parkimine tasuta. Küsisin siis Go-st, kas see tõele vastab. Vastuseks sain, et "ei-ei, see kampaania sai juba ammu läbi". Otseloomulikult mina ei jätnud ikka jonni ja läksin jällegi Riiga katsetama (vaja oli vaid parkimiskoht ette bronnida). Ning kõik toimis nii, nagu TezTouri kodulehel kirjas.

  1. Praam sõidab tõesti Hurghada ja Sharmi vahet 2 korda nädalas. Käisin ise nädal tagasi selliselt, et Hurghadast Sharmi minek pühapäeva öösel vastu esmaspäeva (täpsemalt esmaspäeva hommikul kell 4). Teine võimalus kohe minna on takso. Meil oli taksojuht nõus 800 poundi eest kasvõi kohe minema. Ilmselt oleks võimalik ka väiksema summaga minna, kuid ma ei viitsinud hakata selgitama, et praamipiletite hind oli analoogne 2 suuna eest (500 (turistihind)+350 (kohaliku hind)). Et siis tagasitulles peab ju enam-vähem sama summaga arvestama või ostma ühe otsa praamipiletid. Tagasi tuli Sharmist praam Hurghadasse neljapäeval kell 17 ja muidugi hilines jube palju, 90 minutist polnud kummagi otsa puhul juttugi.
    1. Mis puudutab odavat ööbimist Hurghadas, siis kohe keskuses soovitan katsetada näiteks Moon Valley't ja kohe kõrvalasuvat El Tabiat. Ideaalis saate seal ca 120 poundiga ööd veeta. Odavatest on veel peatänaval Biba hotel ja natuke eemal Eiffel. Ühesõnaga, kui esimesed ei sobi, siis tasub kõndida mööda peatänavat Sakkalas, odavaid hotelle seal riburadapidi (mingi Princess oli üks hotell ja näiteks Golf hotel).
    2. Sharmi kohta ei oska ma suurt midagi öelda. Korterite üürimine peaks seal iseenesest kallim olema kui Hurghadas. Mina olen Hurghadas täitsa ok korteri saanud kuuks ajaks 1100 poundi eest. Üldiselt on nii, et vähemalt Hurghadas on korteri üür ca 100 poundi päev. Ja väljarenditavate korterite kuulutusi on üle terve linna. Kõnnid aga kuskil kõrvaltänavatel ja suhtled “doormen'idega” või helistad kuulutuses olevatele numbritele. Mõistlik on teha ehk nii, et lähete ära kohale, võtate ühe öö hotelli ja kui asjad hotellis, tegelete korteri otsimisega.

Aga üks mis kindel on see, et avalikke randu on nii Hurghadas kui ka Sharmis. Hurghadas on keskuses üks rand sissepääsuga 2 poundi ja lamamistooli eest tuleb maksta 8 poundi. Mõnes muus rannas on näiteks sissepääsu tasu 20 poundi ja seal sees on juba ka lamamistool. Valikut on kindlasti piisavalt.

esimesel korral käisingi Londonis 6-kuuse lapsega. Tegin sealjuures vea käru osas. Kaasa tuleks kindlasti võtta käru, millel rattad väikesed ja pöörlevad 360 kraadi. Meil Eestis levinud suurte ratastega käruga on seal väga keeruline manööverdada (edaspidi olen reisidel Chicco Poneed kasutanud). Eriti keeruline oli ühistransporti sellise suure käruga mahtuda. Ja minu mäletamist mööda käruga London Eye peale ei saanud. Ka vahakujude muuseumis ei nänud kedagi käruga, ise kandsin last kõhukotis. Võta ka kõhukott kaasa (mul oli patapum). Ja see on hea, et piletid olemas. Meie seisime piletijärjekorras ligi 2 tundi ja lõpuks lihtsalt tuiskasin muuseumi läbi, kuna lapsel oli ka sellest kõhukotitamisest "kopp ees". Ja kahjuks jäi muuseumis üks tuba vaatamata, kuna sinna lapsega ei soovitatud minna.
Mähkimistubasid päris igal pool ei ole, vaid suuremates keskustes (mina käisin mänguasjapoodides, Mothercare-is, Nike poes ja näiteks McDonaldsis). Aga praktiliselt kõigis wc-des oli mähkimislaud (väga ebamugav, muide). Juhtus sedagi, et lapsel jõudis söögiaeg kätte ja polnud paremat kohta käepärast kui wc :).

Tegelikult on see absoluutselt kohutav, kui palju sellise pisikese asja peale peab meie majandusruumis energiat ja aega raiskama. Ja ma olen tegelikult alati väga leplik ja vastutulelik klienditeenindajate suhtes ning katsun ka ise tore klient olla, kuid lauslollust ei kannata (eriti, kui ma tean, et mul on õigus). Minu jaoks oli kogu see viisalugu põhimõtteline, ei käi ju jutt suurtest summadest. Kuid sellest hoolimata läheb minu leibkonnale aasta jooksul 8-10 viisat ja sellisel juhul juba on vahe, kas maksta selle eest 3000 või 1500 krooni. Lihtsalt kurb on, et oma õiguse tõestamiseks pean mõnede reisibüroodega sõjajalal olema.

pean natuke ka oma sõnu sööma - kui 18. oktoobril Hurghadasse lendasin, oli viisajärjekord lennujaamas ikka üksjagu pikk (mitte 5 inimest). Aga sellest hoolimata olin esimeste seas TezTouri busside juures.

Aga mina saavutasin võidu selle viisade teemal kemplemise osas. Tarbijakaitseamet vastas küll kuu aega hiljem, kuid selle tulemusena võeti mu arvetelt lõpuks viisad maha. Edastan Tarbijakaitseameti kirja:

VASTUS PÖÖRDUMISELE

Viisa vormistamine

Lugupeetud .....

Pöördusite Tarbijakaitseameti poole küsimusega, kas reisikorraldaja saab teha reisijale kohustuslikuks just tema kaudu viisa lisateenusena osta.

Tarbijakaitseamet kontrollis Teie poolt viidatud teavet Estouri kodulehelt. Infost kodulehel ei saa üheselt välja lugeda, nagu peaks reisija viisa tingimata Estouri kaudu tellima. Pöördusime täiendava selgituse saamiseks päringuga Estouri poole.

3.10.2008 on Tarbijakaitseametis registreeritud järgmise sisuga vastus Estourilt:

Estour OÜ teatab, et viisateenus on eraldi hinnaga välja toodud seetõttu, et vastavalt viisarežiimile on teatud kodakondsust omavatel isikutel riiki sisenemiseks nõutav viisa ja teatud juhtudel ei ole viisat vaja. Samuti on reisijaid, kes reisivad tihti Egiptusesse omades aastast viisat ja Estourist Egiptusesse reisi ostes on neil viisa juba olemas. Juhul, kui reisijal on vastavasse riiki reisimiseks vajalik viisa ja ta ei osta seda Estouri kaudu, vastutab ta ise täielikult maale pääsemise eest. Seega me jätame tarbijale valikuvõimaluse viisa ostmise suhtes. Lugupidamisega Ulvi Moesaar.

Kauplejalt saadud vastuse ja täiendava telefonivestluse käigus on selgunud, et viisa tellimine Estouri kaudu ei ole kohustuslik. Küll aga teavitatakse klienti sellest, et ta vastutab täiel määral maale pääsemise eest, kui tal puudub viisa.

Tarbijakaitseamet omaltpoolt selgitab, et juhul, kui viisa tellimine ei sisaldu pakettreisi lõpphinnas, ei saa selle tellimine olla kohustuslik. Samas vastutab reisija täiel määral probleemide eest, mis leiavad aset viisa puudumisest tingituna, kui reisikorraldaja on talle andnud informatsiooni viisa vajalikkuse kohta.

Avaldame lootust, et saadud vastus on piisavalt selgitav.