Omal käel suusareisile kevadisel koolivaheajal

Tere, katsusin lugeda viimaste aastate suusarisi teemasid, aga tundus, et väga konkreetset infot ei olnud. Loodan, et mu lihtsapoolsed küsimused kedagi ei pahanda.... KIndlasti on valdavale osale neist võimalik saada mingeid kommentaare laiast internetiavarusest aga ootaks just konkreetseid isiklikke kogemusi ja soovitusi. Nimelt tahaks minna ise omal käel kuhugi Alpidesse suusatama, seda siis kevadvaheajal alates 20.03. Oleme käinud paari aasta eest Val Gardenas, niiet see läbitallatud rada oleks üks võimalus, oli väga positiivne reis. Kuna reisiseltskond on suht laiali lagunenud, siis vaatasin ka valmisreise (Germalo, Alpiekspress) aga hinnad on ikka väga jubedad. Minu jaoks. Küsimused siis:

• 20.03 on juba suht kevadepoolne aeg - millistes kohtades võiks lume olemasolule kindlam olla? (Valgardenast lahkudes sulas lumi meie viimasel sealoleku päeval mühinal)
  • ajaga ei ole laiutada ja seltskonnas on lapsed, sestap eelistaks mugavat kohalejõudmist mille orienteeruvaks kriteeriumiks võiks olla nt Estonian Airi otselend + mitte üle poolepäevane autosõit. Või siis kaks lendu + lühem sõit, peaasi et teelolek ei veniks talumatult pikaks. Ise ei oska praegu kõiki variante läbi kaaluda...

Ja üldse, igasugused omakorraldatud reiside kogemused oleksid väga teretulnud.

Omaltpoolt soovitan vastu Valgardenat, sest sel aastal langeb taas samale ajale meie koolivaheaeg ja nende Kids Week, kus alla 8 aastastele on väga suured soodustused ja ka kuni 12 aastastele täitsa arvestatav hinnaalandus (majutus, suusarent, mäepilet).

Tere,

Käisime möödunud kevadel märtsi keskel Prantsusmaal 'Kolme Oru' piirkonnas ja ööbisime Saint Martin'i külas. Küla asub Val Thorensist madalamal, ühendus kogu piirkonna radadega on suurepärane (tõstuk vahetult appartmendi juures, 'kojulaskumine' oli kaa väga mõnus ja sai oma appartmenti juurde sõita). Ööbimiskohtade hinnad on odavamad kui Val Thorensis ja Meribellis - selle järgi sai ka valitud. Lumega möödunud märtsis küll probleeme polnud - juurde küll ei sadanud, kuid jätkus kõigile. Terve nädala oli meil super päikeseline ilm - rajad läksid madalamale jõudes õhtuks pisut pehmeks, aga see ei häirinud (hommikuks kõik jälle korralikult hooldatud).

Meie lendasime Genfi ning sealt lennujaamast liinibussiga St Martinisse (maksis äkki ca 115 EUR'i edasi tagasi). Variant oli ka võtta rendi auto, aga kuna meie seltskond oli nooruke (alla 25) siis kehtis meie jaoks autorendil noore inimese boonudtasu ja nii ei tasunudki see ennast majanduslikult ära. Samas külas kohal olles polnud auto järgi ka vähimatki vajadust - pood, pubi jmt väikese jalutuskäigu läheduses.

Mis ma veel oskan öelda? Väga tore oli. 'Kolme Oru' piirkond on seni külastatutest kindlasti lemmik. Hinnad on keskmisest ehk natuke kõrgemad, kuid näiteks Valgardenaga võrreldes suurt vahet ei täheldanud.

Meie läheme kevadvaheajal suusatama Dolomiitidesse, Val Rendena'sse ( www.skirama.it ). Just koolivaheajal kehtib paljudes Madonna di Campiglio - Pinzolo piirkonna hotellides pakkumine, millega majutuse ostjad saavad tasuta kaasa 6-päevase suusapassi. Meie valisime välja hotelli Olympic Palace Pinzolos. ( www.olympichotels.it ). Lendame Milaanosse ja sealt Pinzolosse on veel umbes 200km. Kuidas sel aastal lumega on, ei julge prognoosida, aga eelmisel aastal sai sealkandis veel ka aprilli alguses suusatada.

Soovitan tutvuda ka www.olerai.ee kodulehel oleva koolivaheaja reisiga. Olen nendega käinud korduvalt ja soovitan julgelt, samas ise ka minemas nendega uuesti.

Cat, tänud, uurin veidi pakutud ideid. WEindstar, buss ei ole kahjuks erinevatel põhjustel teemaks. Praegu vaatame veel Monterosat aga see tundub olevat üks väheseid Itaalia kohti kus Eesti koolivaheaja nädalaks ei ole mingeid olulisi soodustusi (ala mäepilet majutuse hinnas vms).

Käime juba traditsiooniliselt kevadvaheajal Mayrhofenis. Paraku küll oma autoga. Koos hotelli, mäepiletite, varustuse rendi, söökide-jookide ja transpordiga on 5-liikmelise pere nädalase suusareisi (6 päeva mäel) eelarve 35 000EEK. Soodsa hinna miinuspooleks on ca 24h roolis nii minnes kui ka tulles. Seni on alati lund olnud, samas all orus suht soe. Koolivaheajast nii palju, et olen allahindluste asemel kohanud hoopis kõrgemaid hindu, vähemalt majutuse osas. Tundub, et ka mujal riikides on vaheajad samal ndlal.

Kui soov odavalt Alpidesse minna, siis ei jää muud üle, kui oodata, et reisibürood pakuvad viimase hetke reise. Ise saab soodsalt ainult autoga minnes, sest Estonian Air´ Milanosse ja Münchenisse selle aasta kevadvaheajaks enam soodsaid pileteid ei paku. KLM, SAS, Finnair, Lufthansa on selle perioodi piletid samuti juba maha müünud. Enamik majutusi on laupäevast laupäevani. Prantsuse Alpides on märtsi lõpus lumi garanteeritud, kuigi kipub peale lõunat alumistel nõlvadel püdelaks minema. Skandinaavias oleks lumi kindlustatud, kohalesõit aga pikem. Prantsusmaal on mitmes keskuses mäepiletil peresoodustus aga kohalesõit teeb reisi kalliks.

Elik selstkond on minemas (taaskord) oma autodega. Seekord on plaan St.Anton. On võimalik ühineda oma autoga (maby saab mahutada olemas olevatesse) või siis tulla lennukiga ja ühineda nö.lennujaamast (tullakse järgi). Kui on huvi, siis võin maili saata mingi ülevaate asjast (hotellid jne). Minek ise on aprilli 1 nv. ja üks selstkond on ca nädal ja teine veel 3-4 päeva kauem, sinna kuulun ka mina, et minna veel kuskile edasi tõenäoliselt Schladming (traditsioon).

Eelmisel aastal kevadvaheajal suusareisil käiad võiksid jagada oma muljeid. Ise plaanime suusareisi selle aasta kevadvaheajal. Huvitaks, kus käisite ja kuidas oli lumega sel ajal, kui kalliks reis läks ja kus võiks olla lastega peredele soodustusi. Lapsed 9 ja 12 aastat. Siiani oleme käinud Skandinaavias, nüüd tahaks sõita kaugemale. Pikka autosõitu ei karda.

Kuna minu eelmise aasta küsimise kohta rohkem infot ei tulnud, siis jagan seda, mis ise leidsime ja eelmisel kevadvaheajal kasutasime. Meie koolivaheajaga langeb ajaliselt kokku pakkumine Austrias Ski Amade piirkonnas, kus kuni 15.aastased lapsed saavad tasuta mäepileti. http://www.skiamade.com/en/winter/vacationplanner/special-weeks/easter Pilet kehtib väga suures suusapiirkonnas ja me leidsime igaks päevaks omale erineva suusakeskuse, kus veel piisavalt lund oli. All orus oli juba suur kevad ja paljudes kohtades alumised rajad olid kas olematud või väga halvad, kuid kõrgemal jagus lund veel küll. Olime küll oma autoga, kuid ka suusabussiühendus oli kevadel veel täiesti toimiv.

Oma ööbimise leidsime siit lehelt, kus on ka sel aastal pakkumine mis langeb ka kokku meie koolivaheajaga. http://www.radstadt.info/winterurlaub/ Eelmisel aastal on küll seal pakkumine veidi teistsugune, ehk lastele oli tasuta kõik, mis vanemad tellivad. Meie võtsime vaid majutuse, mis siis lastele oli tasuta. Selle aasta pakkumisse ei süvenenud, kuid Radstadis endas on suusamägi väike ja sealt tuleks sõita suusatama kaugemale. Seega seal 3x päevas söömas käia ei saaks vist ja seega see pakkumine vist ära ei tasu.

Meie eelmise aasta öömaja oli see http://www.steger-radstadt.at/ hind oli väga mõistlik ja pererahvas sõbralik. Hinnapakkumise saamiseks tuli saata meil. Suhtluskeeleks oli aga vaid saksa keel. Korter asus pererahva elamisega samas majas 3.korrusel ja koosnes 3-st 3 kohalisest toast ja köögist. Igal toal oli eraldi wc ja dushiruum. Tube sai üürida ka 1 kaupa. Kuid kuna suusabuss seal linna servas ei käinud, siis oli vajalik oma transpordi olemasolu. Kuna meie sõitsime kohale autoga, siis see meile probleemiks ei olnud.

Tere, Vaatan siin et kaalute ainult ühelt poolt kõige kallimate ja teiselt poolt kõige ebamugavamate valikute vahel. Lennukiga ja edasi rongide-rendiautodega mässamine, oma pagasi edasi-tagasi tassimine, kaalumine... peab aga tahtmist olema. Oleks see kõik siis vähemasti odav :) Oma autoga taas sõit ei ole ju puhkuseks. Palju lihtsam oleks ju valida tore seltskond ja bussireis... autoga bussi juurde ja see viib edasi kuni hotellini, mis sest, et üks päev minekul ja üks päev tulekul jääb kaotsi... see-eest hind pole üldse see, mis lennureiside puhul! Perega tuleb igatahes sama välja, kui oma autoga mööda Euroopat kimada ja riskida! Lihtsam oleks ju anda oma puhkuse korraldamine nende hooleks, kes sellega tegelevad! Muidugi, kelle ees Sa pärast kiitled, et sõitsid bussiga läbi Poola :)

Meie kaalusime ka bussireisi varianti. Bussireiside hinnad hakkasid 6000eek-st ja ka kõige odavama reisi puhul oleks selle hind olnud 2x meie autoga mineku hinnast. Kuna koolivaheaeg on märtsi lõpus, siis nii hilisele ajale ja just koolivaheaja kuupäevadega sobilike bussireiside valik väike.

Siin ka meie kulude arvestus Rentisime Eestist 8 inimese peale 9 kohalise bussi. auto rent 10 päeva 400eur kütus edasi-tagasi ja veel kohapeal tiirutamine 460eur teemaks 24eur majutus (kodumajutuse korter) 826eur kokku transpordi ja majutuse eest 1710eur 8 inimest 214eur inimene 855eur 4-liikmeline pere

Auto kasuks otsustamisel mängis rolli ka veel see, et saime valida oma sihtkoha selle järgi, kus on lastele soodustusi ja auto omamine kohapeal andis võimaluse liikuda just sinna kus veel lund oli. Kevade puhul ei või ju teada kui kiiresti lumi sulab.