Pagasireeglid kui on mitu lennufirmat

Kas keegi on kokku puutunud sellise olukorraga?

Ostsime Tallinn-Pariis-Singapur-Bali light fare (ainult käsipagasiga) lennupiletid Air France'i kaudu. Kõik on ühe pileti peal AF'i poolt väljastatud.

Lendame kahekesi + sülelaps.

Air France'i reeglite kohaselt on kõigile kolmel reisijal 12 kg käsipagasit. Reisi esimene lend on Air Balticuga, kes väidab, et nende lennul käsipagasit ei ole, vaid ainult 10kg äraantav pagas (kuna AF'i piletingimused on sellised - kodukalt kontrollides siis tglt ei ole). AF ütleb, et ei ole äraantavat pagasit ja rääkigu ma ABga.

Käsipagasiga reisimisel tuleb iga lennufirma reegleid eraldi arvestada isegi kui on samal piletil, äraantava pagasi puhul käib asi peamise lennufirma järgi.

Siit järgmine segadus. AB ütleb, et ilmselt saan Tallinnas lapse pagasi ikkagi otse Balile saata, aga oleneb AF'i reeglitest, AF ütleb, et meil ju pole äraantavat pagasit. AB ei lase käsipagasit lapsele ka juurde osta.

Soovitavad üldse lapse pagasiga mitte arvestada ja see kõik enda asjade juurde panna aga see on päris märkimisväärne vahe, kas 24 kilo või 36 kilo.

Segane lugu aga kuidas käituksite?

Olen mõlema lennufirmaga suhelnud ja selget vastust ei saa kummagi käest, ehk et lõpptõde selgub justkui Tallinnas mineku ajal. Samas ei taha 9-kuusega rännates päris viimasele hetkele seda jätta.

Käsipagas on ALATI hinnas, suurus ja kaal võivad erineda.

1
0

Korrake ostu protseduuri, ehk annab selgust.

0
0

Ei ole AF spetsialist, aga loogiliselt võttes, kui kõik lennud 1 pileti peal ostetud, siis sealt peaks ju saama lugeda pileti reegleid ja sageli näeb sealt ka pagasit eri segmentide kaupa?

Vastupidiselt rajumatele odavlendajatele, on Air Balticul endal kõikidel piletitel alati min käsipagas 8 kg (ka see ratastega 55 cm trolley) ja näiteks VIP tasemekliendile lisandub "raskem käsipagas" ehk + 4kg = kokku 12 kg käsipagas, seega pagasiriiul peaks nagu raskust ikka kestma.... kuigi nad ka nüüd vanemate lennukitega sageli opereerivad. Aga kuna AF on müünud samal piletil lennud, siis ikkagi uuri oma algset piletit.

0
0

Air France'i reeglid ütlevad igas broneerimisetapis, et 12 kg käsipagas on ainult AF lendudel, teistel lendudel sõltub käsipagas lennufirmast.

Air Balticu reeglid ütlevad, et igal reisijal on igas piletiklassis alati 8 kg käsipagasit ning soovi korral saab 4 kg juurde osta (odavam broneerides, hiljem nende veebilehel või kõnekeskuses kallim, mujalt broneerides siis ilmselt seda odavamat võimalust ei pruugi olla).

Nägin hiljuti Tallinna lennujaamas ise, kuidas analoogilises olukorras Air Balticu lennule edasise vedaja poolt lubatud 12 kg kotiga ei lastud, reisija pidi kaalu 8 kg peale viima, st reeglit võidakse täita, seega oleks mõistlik see lisatasu +4 kg eest maksta.

Imikut puudutav jäi postituses veidi arusaamatuks, aga ilmselt just selles probleem ongi.

Nii Air Balticu kui Air France'i tingimustes on imikupileti pagasireeglid lahti kirjutatud suhteliselt segaselt, aga neist võib aru saada, et Air France'i odavaima pileti puhul istekohaga imikul tasuta pagasit pole, käsipagasit pole ette nähtud (aga süles istuval imikul otsekui oleks, ehkki see võib olla ka sõnastuse segasus ja mõeldakse vanema pagasit), aga on võimalik osta juurde äraantav pagas, ning Air Balticu puhul imikutele käsipagasit pole ette nähtud, aga on õigus 10 kg äraantavale pagasile.

Kui tegemist on teadliku poliitikaga mitte lubada käsipagasit imikutele, kes ise nagunii seda pagasit ei käsitle, siis arvestades, et Air France'i pilet on ilma äraantava pagasita, ei pruugi perel olla rohkem variante kui piirduda 2 x 12 kg käsipagasiga (Air Balticust siis see 4 kg juurde ostes) või osta käsipagasist üle jäävale kraamile Air France'ilt äraantav pagas juurde, mis siis peaks saadetama ka otse lõpp-punkti.

0
0

Ma näen ka ainukese lootusena võimalus, kui AB paigutab selle käsipagasi äraantavasse ja järmises lennujaamas selle välja võtate. Mis tähendaks uuesti check-in tegemist.
Air Balticu poolt on kõik õige, kui lennuk on valmistud nii, et teatud suuruse ja kaaluga pagasit tohib ainult üles panna, siis seda tuleb järgida.

Äraantava pagasiga on olnud ühe korra selline olukord, kus põhilennul oli lubatud 23 kg ja järgmisel jätkulennul(20kg) tuli uus check-in teha, iseteeninduslik pagasiäraandmises tuli teenindaja kutsuda, kes lubatud ülekaalu kinnitas ja oligi kõik.

0
0

Ma olen varasemalt arvanud, et kehtib Most Significant Carrier (MSC) reegel, aga neist on raske läbi närida. Võib tõesti ka nii olla, et segmentide kaupa koodijagamise puhul ongi eri reeglid võimalikud.

IATA lehel :

https://www.iata.org/contentassets/e7a533819be440edbb1e49da96e0f2a8/guidance-document-on-baggage-standards-for-interline.pdf

0
0

Olen teemaalgataja.

Jätsin vist sujuvalt mainimata, et kogu probleem ongi süles reisiva imiku pagasi osas.

Algsel piletil AFi süsteemis oli nii broneerimise ajal kui nüüd sisse logides märge, et kõigil kolmel on 12 kg käsipagas. Aga jah, siin kehtibki see reegel, et käsipagasi puhul otsustab iga lennufirma eraldi palju lubab. Most Significant Carrier kehtib vaid äraantava kohta.

AFi kodulehel on tõesti viide, et sülelapsel on 12kg käsipagas + 10kg äraantav aga mulle tundub, et seal on see tärni koht valesti pandud ning tglt ongi ainult käsipagas. AFi klienditeenindus on muidugi ümmargusemate vastustega kui Jüri Ratas ja sealt ei ole võimalik mittemingisugust kindlust saada. Kord väidab automaatsüsteem, et imikule on ainult käsipagas, siis et pole üldse jne.

AB vastas oma viimases kirjas (eestikeelne klienditugi), et tõenäoliselt saavad nemad ikkagi Tallinnast sülelapse koti otse sihtkohta saatmiseks vormistada ja vahepeal välja võtma ei pea aga eks tõde selgub siis kui minek. Ütlesid ka, et nemad näevad AFi poolt äraantava pagasi võimalust. Võta siis kinni.

AB +4 kilo võimaluse kasutame igal juhul ära. Kuna võtame kaasa ka kergkäru, siis topime miskit sinna transpordikotti ja loodetavasti jõuab kõik vajalik kohale.

Igatahes, hoiatuseks kellele iganes see info kasulik võiks olla.

1
0

Teemaalgataja veelkord.

Põnev on ka see, et tagasilennul on Bali-Singapur-Pariis-Tallinn viimaste lendude vahe 1h.

Oletame, et tagasilennul ei luba AF me imiku pagasit alla panna, kuidas me Pariisist siis imiku kotiga Tallinnasse saame, kui AB imikule käsipagasit ei luba? Selle ajaga ei jõua ju baggage drop’i teha? Samas on AF seda piletit müües meile justkui garanteerinud, et me peaksime ajaliselt lennule jõudma ja seda tõenäoliselt ilma pagasit vahepeal ära andmata?

0
0

Hämmastav, mida inimesed on nõus raha kokkuhoiu nimel tegema :-)
Selline marsruut kestab ühes suunas ilmselt ligi 24 tundi. Ma ei tahaks mõeldagi, et peaks terve selle aja kitsal lennukiistmel last süles hoidma.
Ja vaid käsipagasiga Indoneesiasse reisimine (koos sülelapsega) on ikka totaalne ektstreemturism.
Põnev saab teil olema!

Aga teemasse - 10kg äraantava pagasi jutt puudutabki ainult alla 2a last.
Ja see peaks tegelikult olema nii Air Balticul kui Air France'il sama. Minnes kindlasti probleemi ei teki, Air Baltic saadab imiku koti kuni Balini.
Tulles ka ilmselt ei teki, Air France saadab kuni Tallinnani.

Käsipagasikohvrite kaal on tõepoolest einev. Siiski on vähetõenäoline (kuigi mitte võimatu), et Air Baltic neid kohvreid reaalselt kaaluma ja sülelapse vanemat peedistama hakkaks.

1
1

Air France lubab loomulikult äraantava pagasi alla panna, kui selle eest on makstud - ja käsipagas teistel liinidel pole nende mure, nagu nad ka teatavad.

Nende tärni koht tundub vigane hoopis teisipidi, võiks oletada, et mõeldud on, et käsipagasit imikul ei ole (käru või häll ilmselt on), ning äraantav pagas on siis, kui on ostetud vastav pagasiga pilet. Vähemalt on lennufirmasid, kus reegel on sõnastatud just nii. Mõnel firmal on imiku kohta lubatud käsipagas võtta, kui talle on ostetud koht.

Kui just klienditeenindustega suheldes selles osas täit kindlust ei saa, siis mina ostaksin ühe äraantava pagasi juurde, aga no vast on see võimalus ka lennujaamas (igaks juhuks võiks juba vastavalt pakkida). Alati pole kindlust, et saab internetis registreerida ja otse väravasse minna ja vahel võidakse kontrollida ka väravas.

Tookord, kui nägin, kuidas KLMi 12 kg käsipagasile lootnud reisijat sellega Air Balticu lennule ei lastud, soovitasin - tal oli seal raske teleobjektiiv jms - osa asju taskutesse pakkida, tal polnud vastavat riietust, nii et toppis lihtsalt neid asju kuidagi põue, ja siis teenindaja lubas pahaselt väravas uuesti kontrollida, ning tõesti oligi seal kohal seda tegemas. Nii et kohati võidakse reegleid ikka väga rangelt järgida ning kogemuse järgi ei pruugi ka vaieldavate asjadega sobivaks vaidlemine õnnestuda.

0
0

Kas see äraantav pagas oleks siis kergkäru või kergkäru + veel käsipagas? Ei viitsi AB/AF tingimustes surfama hakata, aga isegi paljukirutud Ryanairil saab lapsekäru tasuta ära anda. Seda pean ka ebatõenäoliseks, et pisukest ülekaalu väikelapsega peedistama hakatakse. Kui aga tugevalt üle, siis muidugi küsimus, et miks light fare valiti. Või kui mugav on laps süles ja mitu kohvrit kaenlas lennujaamas ümber istuda ja veel mitu korda.

Karlile kommentaariks, et kevadel minek Turkishiga Aasiasse, kuhu võiks 23+8kg kaasa võtta, aga ma küll ei suuda mõelda, et miks mul seda äraantavat vaja peaks minema ehk minemas 8kg käsipagasiga, kuhu vabalt 2 nädala asjad ära mahuvad.

1
0

Avasin siis lõpuks Air France lehe ja ei saa aru, mis seal arusaamatuks jääb, kõik on selgelt kirjas.

If your child is under 2 years old

  1. He or she can travel on your lap on any flight at a discount* of 90%.

  2. Alternatively, your infant can travel on the seat next to you. In this case, you will need to buy a child fare ticket (2-11 years old) and bring an approved car seat or harness for your child to use.

  3. If your child celebrates their second birthday during your trip, they will automatically be registered for the child rate for all the flights in your booking. The infant discount no longer applies. If you would like your infant (under 2 years of age) to travel in an individual seat next to yours, please contact us to reserve the seat and find out which type of safety devices are allowed (car seat or harness) during your trip.

    If your child is under 2 yearsIf you have reserved a seat for your child, he or she can transport the number of baggage items included in the ticket fare*. If your child is traveling on your lap, the following applies:

    1. ON BOARD a hand baggage item up to 12 kg / 26.4 lb and whose dimensions do not exceed 55 cm x 35 cm x 25 cm / 21 in x 13 in x 9 in.
    2. IN THE HOLD a baggage item weighing up to 10 kg, a foldable stroller or backpack-style baby carrier, a car seat.

    *Light fare bookings with no bagage option are not eligible for this service. All checked bagage will incur a fee.

  4. Ehk siis teil on süles istuva lapse puhul AF lennu puhul lubatud 12kg pagas salongi ja kuni 10kg äraantav pagas, mis on käru, seljale kinnituv raam lapse kandmiseks ja/või turvatool.

    Ja AirBaltic:

    Lapsevanker

    Kui broneering hõlmab imikut või väikelast, on ühe kokkupandava lapsevankri või -käru, turvahälli või turvatooli transport tasuta. Need esemed tuleb registreerida registreerimislauas ning need on võimalik ära anda ja kätte saada seal või lennuki ukse juures (järgmiste sihtkohtade puhul saab kärusid kätte AINULT pagasikarussellilt – London, München, Stockholm, Billund ja Nice).

    Erand tehakse YOYO™ kärudele, kuna need on kokkupandult sama suured kui käsipagas ja mahuvad salongi pagasiriiulile.

    Imikuga reisivad reisijad võivad tasuta kaasa võtta ühe kuni 10 kg ühiku registreeritud pagasit. Ühe täiskasvanu pagasiühiku ja imiku pagasi võib arvestada üheks pagasiühikuks.

0
0

Tänud erineva tagasiside eest!

1) Light fare piletiklass sai ostetud, sest meie jaoks on 3x12kg käsipagasit enam kui küll. Ei fänna äraantava pagasi ootamist ja muret, et kas see ikka jõuab kohale, sest on varasemalt juhtunud, et on läinud kaduma.

Laps on meil chill ja ostsime bassinetiga kohad juurde. Eraldi istmekohale peaks lapse panema turvatooliga (või lisarihmadega aga ta ei ole veel niii vapper istuja) ja seda me ei tahaks Balile niisama kaasa vedada. :)

2) Kõik olekski lihtne ja selge, kui AFi klienditeenindus ei väidaks, et vastupidiselt kodukal kirjutatule, meil ei ole lapsele äraantavat pagasit. Miks see siis probleem on? Sest AB lennulõigul pole jälle käsipagasit lapsele. Ehk et reaalselt ongi AF oma messengeri vastustes mulle kopeerinud teistsuguse reegli kui see, mis neil kodukal üleval ja mille järgi pilet sai valitud.

3) AB lennu osas ostsime juurde käsipagasi suurendamise 8 kg pealt 12 kg-ni.

0
0

Lihtsalt vahemärkuseks, et koduka tingimused tasuks igaks juhuks välja trükkida paberil, et tarvidusel ette näidata. Mõnikord on see efektiivse[ma]lt aidanud samalaadseid probleeme lahendada.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased