Paketireiside hüvitamine

Tere! Kas on juba kogemusi kohalike paketireiside tühistamisega? Novatours teatas eile mitmete reiside tühistamisest ning andis teada, et saab valida uue reisiaja/koha. Kas vahetus on ainus võimalus? Või on keegi raha ka täies ulatuses tagasi saanud reisikorraldajalt? Tarbijakaitse küll rõhutab, et on õigus raha tagasi saada aga ilmselt reisikorraldajate lepingud seavad teised tingimused?

Meil tühistati 06.03 Novatoursi poolt, 10.03 tuli kiri "ticket has been refunded", aga tagastusi veel pole laekunud. Huvitav tõesti, milline neil see ajaraam on, nädal? Kuu?

Kardan, et novatours läheb põhja. Nende seis oli varem päris halb ja nüüd veel see häda. Ehk kui on mingigi võimalus raha tagasi saada, tuleb seda eelistada.

Tere, mind ka huvitab kui reis ära jääb kas loota kindlustusele või sellele et reisikorraldaja reisi ikkagi korraldab või raha tagastab?  Kas kindlustus üldse maksaks, kui pakettreis ära jääb (reisitõrge)? Praegustel põhjustel ilmselt mitte. Samuti sellel põhjusel, et raha on makstud juba ammu aga kindlustus tegemata.

Kindlustus maksab, kui oli tehtud reisitõrke lisakindlustus.

Lisatud. minuteada ei tee enam ükski kindlustus, reisitõrke laiendatud kaitsega kindlustust.

Kui aga osta reis, ilma kindlustuseta (tervis ja reisitõrge) siis palju õnne....

Kui firma läheb pankroti siis minu teada reisitõrge ei tööta.

Hei! Mul sama küsimus õhus , et kas tõesti ainuvõimalik valik on uue reisi valimine?!  Kuidas nemad teavad, mis ajal asi jälle toimima hakkab ja inimesed sellest kõigest taastunud, mis hetkel maailma laastab. Kahtlane! Ja eriti alatu on see, et sügiseste reiside hinnad on korralikult lakke aetud. Kui tahaksin samade kriteeriumide järgi reisi valida, mis hetkel tasutud on , siis peaksin pool juurde maksma- ei ole ka väga okei.

Homme helistan neile, ehk pääseb jutule. Kui keegi peaks mingitki infot omama oleks hea teada ;)

Enamus sellest seltskonnast on lihtsalt kindlustuste ohvrid. Kes ei tee üldse, kes loodab panga kindlustusele. Kui ostan reisi teen ka kohe kindlustuse.

Ei pea valima uut ja kallimat reisi, ei pea maksma midagi juurde, kui ei taha reisida hiljem.

Saad oma raha tagasi, kui oli valitud "reisitõrke laiendatud kaitse kindlustus". Tavaline reisitõrge antud juhul ei aita.

Mul endal on Swedi Gold millega pole antud situatsioonis midagi peale hakata.

Päikest.

Mingit pandeemia lisakaitset on väga vähestel ja veel vähem võimude tegevuse vastu....

havoc. Äkki põhjendad enda arvamust, miks peaks Novatours minema "põhja".

Minule väidab Novatours, et ma pean maksma lisatasu, kui ma soovin muuta kuupäeva ja kohta, st lükata tulevikku. Oli ehk 80 EUR/in. Meil on veel viimane reisiosa maksmata (reis mai keskel) nüüd ei teagi, mida teha, sest kui me seda ei maksa ära , siis kaotaks ka eelnev sissemakse kehtivuse, kuid kindel on see, et veel tuhandeid sinna alla panna oleks mõeldamatu. Kas keegi on saanud nendega rohkem  rääkida, on nad valmis minema kompromissile nagu teevad pangad praegu? Kahjuks vastab mulle pidevalt konsultant, kes kirjutab stamplauseid lepingust, ka telefonivestlus oli väheinformatiivne.

Helistatud eile Novatoursi.Raha reisi eest tagasi ei saa.Saab valida uue reisi.Millal????

No nii. Reisifirmad on nagu püramiidiskeem. Korjame raha tulevaste reiside eest kokku, aga kulutame kohe. Vastasel juhul oleks neil see raha alles. 

https://www.err.ee/1065447/turismifirmade-liit-kellelgi-ei-ole-voimalik-teha-tagasimakseid-ara-jaanud-voi-jaavate-reiside-eest

Kurb aga tõsi on see, et paljude reisiteenuste vahendamine käib nii nagu ka ise reisi broneerides. Teed makse lennupileti eest, ettemaksu hotelli eest, siis veel midagi autorendi eest jne. Kui tühistad, siis kõik nad rõõmsalt seda raha tagasi ei anna. Sama ka reisifirmadega. Kõik tasutud tühistamatud ettemaksud lendude, majutuse jne eest on nende kontolt ammu läinud. Paljude nende hetkel tühistatud piletite eest hakkab tõesti mingi hetk äkki mingit raha neile arvetele tagasi laekuma ja loogiline, et peale seda kantakse see ka kliendile tagasi. Samas peaks vist kõigil reisibüroodel olema mingid EL-i nõudel riigi poolt kehtestatud garantiifondid olema. Aga sealt rahade kätte saamine võtab seaduslikult reisifirmadel ka oma aja.

päike12

Ettevõtte finantsseis oli ka varem keeruline. Aastaruannet nad pole avaldadnud, aga eelmise aasta kolme kvartali kasum oli 30% väiksem kui üleelmisel.

Nüüd:

- kriisi alguses müüsid suure koguse väga odavaid reise, sisuliselt nullilähedase juurdehindlusega

- praegu kogu müük ilmselt seisab, põhikuludsid vähendada ei õnnestu.

- Ära jäävaid reisse ei ole võimalik 0-hinnaga tühistada

Ma ei räägi, et nemad kindlasti pankrotti lähevad, kuid tõenäosus on olemas ja mitte väike. 

PS: Juulist 2018 kukkus nende aktsia börsil kukkunud ca 3 korda.

Kas keegi teeb eriolukorra kehtimise ajal lepingujärgselt viimase osamakse ära, et mitte kaotada lepingu kehtivust? Ise kaldun vist sinnapoole, et odavam on kinkida juba makstud raha kui 2/3 veel juurde tampida.

Lugesin põhjalikult Swedbanki kindlustuse läbi. Kui reis algas peale 11,03, siis reisitõrke kindlustus ei kehti-pandeenia. Meie reis algas 12.03.2020. Jõudsime kenasti kohale. Lendasime LuftHansaga. 14.03.2020 oli välisministri pöördumine, et kõik tuleks 17.03.2020-ks koju tagasi. Üritasime saada LuftHansaga ühendust, aga ei õnnestunud. Pidime ostma ise uued tagasisõidu piletid. Esialgne tagasilend LuftHansaga pidi olema 31.03.2020. Õnneks saime Quatar Airwaysi piletid Buenos Aires- Doha ja Doha Helsinki  ja edasi laevaga. Meil läks kokkuvõttes hästi, et kuskile lõksu ei jäänud. Nüüd selgus, et LuftHansa on meie 31.03 piletid ära tühistanud  ja meil on võimalus  nende piletite  raha  tagasi küsida.

Lihtsalt arutlen,  et kui pakettreis jära jääb kas see üldse on reisikindlustuse rida, ma ei osta ju eraldi piletit ja majutust. Ostan firmalt teenust ja kui (reisi)firma seda ei osuta - mul tekib nõue selle firma vastu - ehk nagu tarbijakaitse rida. Minul ei ole ju pileteid mida tagasi osta või ümber vahetada. 

Kindlustusseltsist kus uurisin oli ka vastus umbes seline, et mis teie siis muretsete kui reisikorraldaja kaudu. Ja nii ma olengi segaduses, olen alati kindlustuse teinud veidi enne reisi. Nüüd tuleb välja et peaks ikkagi tegema enne broneerimist. aga kas ka sellest oleks abi olnud ei olegi vastust saanud. Ise olen endiselt lootusrikas, et mai lõpus reis toimub :)

Mina pakun, et karantiin jätkub vähemalt juulini. Turistid sel aastal ei liigu kuhugi, või see eeldab 14 päeva karantiinis olemist seal, siis 7 päeva saad puhata rannas inimeste keskel ja siis Eestisse tulles oled uuesti 14 päeva karantiinis. Seega on minimaalne puhkuseks kuluv aeg 35 päeva,  millest 28 päeva oled siin-seal karantiinis.

Vähemasti seni enam-vähem puhtalt pääsenud riigid nagu Tai valmistuvad Hiina turistide sissetungiks aprillis, kaalutakse hiinlastele ka viisavabaduse kehtestamist, et neid ikka rohkem tuleks.

Iseasi, kui kauaks Tai anomaaliaks jääb ja kui palju selliseid riike maailma jääb, aga nagu turumajanduse olukorras ikka - mõni koht näeb alati oma võimalust just selles, et raskel ajal endale meelitada inimesi. Egiptus näiteks sobiks hästi ja veel mõned kohad (Kanaarid?), kus on võimalik turistid koondada kas Sharmi taolistesse kohalike elanike vabadesse tsoonidesse või saartele.

Et las aga lendavad sinna, paneme maksimaalseks paketi pikkuseks 7-8 päeva, saabujatel mõõdame palavikku, köhijaid sisse ei lase, kui kohapeal ka nakatuvad, siis 7-8 päeva on piisavalt lühike aeg, et korralik haigus avalduks alles tagasi kodumaale jõudes - las siis kohalikud haiglad respireerivad neid, kui nad koroona said.

https://www.bangkokpost.com/business/1883290/chinese-tourists-ready-to-break-out

On kellelgi õnnestunud reisibüroolt juba makstud raha tagasi  saada kui reis tühistatud?