Palun viimast infot Poola kiirteede kohta.

Tere!

Kas keegi on viimasel ajal sõitnud sihukestel kiirteedel:
1. Bialystok-Varssavi-Lodz (Strykowi rismik)
Kas see on nüüd lõpuni valmis või on veel kusagil suuremaid lõpetamata lõike kus liiklus aeglane?

2. Lodz (Strykowi rismikust) - Czestoshowa ümbersõit - Ostrawa

Kas Czestoshowa ümbersõit on valmis või kui pikalt on seda ehitusala.

Kuulsin, et viimasel ajal on lisandunud tasulisi kiirteid, kus ka sõiduautodel peab olema kiirteekleeps. Kas keegi oskab seda kommenteerida ja kas keegi teab kas eelpool kirjas olevatel lõikudel on hetkel mingeid tasulisi lõike.

1
2

Parimat infot saab selliselt kaardilt - http://www.ssc.siskom.waw.pl

Näitab, et kõik need teed on valmis ja hetkel töid ei paista. Tasulised kiirteed peaks seal samuti viimase info järgi olema.

4
0

Poola tee-ehituse täpne ja ajakohane kaart on siin: http://ssc.siskom.waw.pl/ Bialystok-Strykow on kaherealisena valmis, samas on otsetee S61 juba niivõrd arenenud et otse saab kiiremini. Kleepsu Poolas sõiduautodel pole kusagil vaja. Tasulised kiirteed kaardil kollasega, ent neid Tšehhi sõites teele ei jää.

4
0

Tulime reede õhtul Varssavist Tallinna. Poolas on suurem osa teest praeguseks kiirtee, ainsana ei olnud meie teekonnal kiirtee valmis / avatud vahetult Ostrow Mazowiecki juurest Lomza peale keerates, ning Lomza ja Elk´i ümbruses. Praeguses tempos julgen ennustada, et suveks on ehk kogu trass valmis (fingers crossed!).

Tasulist osa Varssav-Tallinn teekonnal ei olnud.

4
1

Elki ümbrus saab kevadel valmis. Ostrow Mazowieckist Lomza suunas sügisel ja Lomža ring alles 2025. a. praeguse seisuga.

2
0

Kas keegi teab kindlalt rääkida A2 Konin-Strykow tollide kohta? Olen sealt varem vabalt läbi sõitnud ja maksnud teel Berliini ainult füüsiliselt eksiteerivates väravates. Nüüd jäi silma selline leht: https://etoll.gov.pl/en/light-vehicles/e-toll-system/payments/rates/

Muidugi oleks nõus seda 10 PLN selle otsa eest maksma, kui peab. Äkki olen varem jänest pannud? Seni ühtegi kurja kirja pole saanud.

0
0

Uus süsteem on alates detsembrist 2021.

0
0

Kui ma õieti mäletan, siis sõitsin sealt aprillis 2022 pahaaimamatult ja midagi maksmata läbi. Tore, kui keegi veel viimatistest kogemustest ja asjade seisust kirjutaks.

0
0

Sõltumata sellest, kas sõidad putka või e-tolli rada pidi, on tõkkepuu põiki ees, piletita see ei avane ja kõrvalt mööda ei nihverda. Aga olen kord ka ise selliseid "kummitusväravaid" maksmata läbinud, kus putkas polnud hingelistki ja kõik tõkkepuud püsti, lihtsalt polnudki võimalik maksta. Seostasin ise seda sellega, et mõni km hiljem oli tee remont kiiruse piiranguga ja noh ega siis sellisel sõitmise eest raha sobi võtta. Ega ma muidugi tea, mis põhjusel tegelikult need väravad sel momendil lahti olid.

1
0

2022 juulis komistasin ka sellele lõigule. 2020 seda seal kindlasti polnud. Tee ääres oli korduvalt teavitus, et e-toll tulemas. Mäletan, et installisin sealsamas tee ääres seistes äpi. Oli suhteliselt lihtne ja mingi raha ma ka maksin.

Avasin just äpi ja tegin värskenduse. Eelmise aasta kviitungit enam ei näita. Oli vist mõned Eurod.

Proovisin uut osta. Bussi nr juba olemas, passenges car ja Estonia. Pakub A2 Konin-Strykow, A4 Wroclaw-Sošnica või siis vali kaardilt. Järgmist sammu ei teinud. Korralikult toimima pandud süsteem tuleb kindlasti odavam kui putkades inimesi pidada. Aga sellel on ka oma vead. Mida teeb aga näiteks nuputelefoniga turist? Elus esimest korda sinna sattudes? Ilmselt sõidab tuimalt jänest või keerab suures hirmus külavaheteedele.

1
0

Pilet võimalik osta ka tanklast. Samas tõenäosus, et nutitelefonita turist autoga Poolat läbib on pigem üliväike. Kui nendel üksikutel kordade saabki osta siis kas tanklast või ostab selle pileti varakult ette kasutades kellegi abi. Olgem ausad see, et keegi midagi esimest korda peab tegema ei saa küll põhjus olla, miks mitte uuendusi sisse viia.

1
2

Uuendused peaksid olema lollikindlad, mitte inimeste(eriti turistide) ke..imiseks tehtud. Poolakatel on prioriteetideks veokad, millel on siis kas äpi või boksi põhine lugemine, eks nad valmista asju ette ja väikestele ilmselt tuleb vinjett.

0
0

Paari üksiku indiviidi pärast ei jäetagi uuendusi ära. Aga need peaks kohe töötama. Tavaelus kohtab uskumatult palju selliseid tooreid asju, kus mingi kaka selgub alles töö käigus ja siis lihtsalt vabandatakse.

Alguses oli mul ka mõte, et kohe näen kui keeruliseks siis nüüd asi on aetud. Aga meeldivalt kiirelt käis kõik. Tegelikult oleks parim lahendus EU-ülene boks. Installid autosse ära ja maha võtad alles siis kui masin müüki läheb. Jääks ära pidev asjatamine erinevate riikide reeglitega. See muidugi eeldab hullu koostööd ja ilmselt maksab ka natuke. Samas ei pea siis kogu aeg jälgima ja ette kalkuleerima.

Samas ma tean paljusid inimesi, kes siiani nuppudega telefoni kasutavad. Ja neil pole see probleem, et raha ei jätku.

2
1

Viimati sõitsin ise Ostrava suunas novembri lõpus ja olen valdavalt kasutanud järgmist marsruuti: S61 LT/PL piirilt üle Ełki Łomżani, sealt 63 Zambrówini, seejärel S8 kuni Varssavini. Varssavi ringteelt ei suundu aga mitte A2-le vaid jätkan S8 pidi kuni Piotrków Trybunalski ristmikuni ning sealt keeran A1 peale. Olen proovinud ka marsruuti üle A2, kuid minu meelest see võitu ei anna ning liiklus S8 peal pole nii närviline.

Võrreldes varasemate teeremontidega A1 peal, on remondilõik Częstochowa juures väga lühike ning ei häiri eriti. Vaata ka tee-ehituste hetkeseisu -- http://ssc.siskom.waw.pl/

Kogu marsruudil pole tasulisi teid, ka kiirtee A1 pole sellel lõigul tasuline ning teised on ekspressteed (S61 ja S8). Ekspressteed (tähis S) pole Poolas kunagi tasulised ning kiirteedest (tähis A) vaid jätkuvalt mõned üksikud lõigud.

Tšehhi D1 vajab muidugi teemaksu tasumist, mida saab mugavalt juba varem teha ära internetis (eDalnice).

0
0
1
0

Tasuliste teelõikudega Poolas (autodele täismassiga alla 3,5 t) on olukord kirjas siin (kirjas on detailselt ka võimalikud makseviisid iga tasulise lõigu juures): https://moto.pl/MotoPL/7,88389,28325970,e-toll-bramki-e-bilet-albo-jeszcze-inaczej-czy-da-sie-bardziej.html

Kokkuvõtlikult on tasulised lõigud järgmised:

Kontsessiooni alusel tasuline:

  • A1 Gdańsk – Toruń (Rusocin – Nowa Wieś)
  • A2 Świecko – Konin
  • A4 Katowice – Kraków

Riigi tasuline:

  • A2 Konin – Stryków
  • A4 Wrocław – Gliwice (Bielany Wrocławskie – Sośnica)

Ja ongi kõik.

2
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased