Pariisis liiklemine - metroo, takso...

Kuidas kõige mõistlikuma hinnaga Pariisis liigelda? Kas osta nädala ühistranspordikaart? Või tuleb lõpuks kokkuvõttes kesklinna hotell valida, et jala käia. Plaan on 1 päev Disneyland ja teised 2 päeva Pariisis ekskurseerida. Hotell on veel ka otsimisel. Kokku 3 ööd.

Ja veel. Kuidas on olukord metroodes vargustega. Kas tõesti on nii hull, et põhimõtteliselt varastatakse sind paljaks nii et sa aru ei saa.

Kui ise mõistlikult käitud, ei juhtu metroos midagi. Kasuta otsingut, teemat on palju lahatud. Mina valiks soodsama majutuse metrooliini äärde ja kesklinnast välja.

2
0

Takso peale ma küll panustada ei soovita. Tipptundidel on takso saamine nagu lotovõit. Pariisis on kõvasti vähem taksosid, kui vaja oleks. On olemas rakendused, nt Bolt, aga sealt pole enamus ajal lootuski taksot saada. Tänavalt on ka st lootusetu taksot saada. Lisaks sellele on Pariisis, vähemalt kesklinna kandis, paljudel kellaaegadel rämedad ummikud. Ma vaatasin marsruuti Google mapsist ja väga tihti näitas see, et jala saab põhimõtteliselt sama kiiresti kui autoga sest autoga on ummikute ajal reaalne sõita 1 km läbimiseks 15 min.

Kui sul vaid kaks päeva Pariisis, siis kui rahakott vähegi kannatab, soovitan võtta võimalikult hea asukohaga hotelli ja liikuda jala. Ei tea, mis plaanid sul linnas on, aga nt Opera kant peaks jala liikumiseks päris hea olema.

2
0

Jala liikudes tuleb arvestada, et Pariis on väga suur linn, ka pindalalt. Seetõttu on vaatamisväärsused ja peamised huvipunktid teineteisest kohati päris kaugel. Ning nendevahelist teekonda ainult jala läbides on seal vahel päris palju suht igavat ja mittemidagiütlevat suurlinna.
Louvre juurest piki Champs-Élysées avenüüd on triumfikaareni üle 3 kilomeetri, sealt Eiffeli tornini veel ligi 2 km. Ja Sacré-Cœur ning Montmartre on Louvrest umbes 3 km hoopis teises suunas. Metroo (ja RER, linnaraudtee) on Pariisis väga toimiv ja mugav kooslus, üks parimaid, mida ma olen suurlinnades kohanud. Uudistamise vahepeal on väga mugav lihtsalt hetkeks aeg maha võtta, jalga puhata ning paar peatusevahet metrooga sõita -- näeb oluliselt rohkem ja on ka kokkuvõttes huvitavam. Pariisis (kesklinna piirkonnas vähemalt) ei ole kohti, kuhu metrooga mugavalt lähedale ei saaks. Ning mis kõige ollisem -- metroo ei sõltu maapealsetest liiklusoludest.
Metroo turvalisuse üle ei tasu muretseda -- igapäevaselt tehakse seal miljoneid reise nii kohalike kui turistide poolt. Pariis on jätkuvalt üks maailma peamisi turismisihtkohti, hinnanguliselt liigub Pariisis igapäevaselt ringi rohkem kui miljon turisti. Tasub olla tavapäraselt ettevaatlik, st. mitte kanda rahakotti, telefoni ja dokumente lahtises jakitaskus, hoida seljakott suletuna ja rahvasummas pigem kõhu kui selja peal ja kõik laabub.

Last-not-least -- õhtupimeduses Montmartrelt Moulin Rouge juurest kesklinna sõites tundus metroo turvalisema valikuna kui see vahema lihtsalt jalutada.

Seega ka kesklinna hotellis peatudes ei tasu võtta eesmärki "käime ainult jala" vaid tasub metrooga arvestada. Ning EuroDisneylandi saab mugavalt RER-ga, CDG lennujaamast rääkimata.

Pariisi transpordipiletitest on siin palju juttu olnud, turistidele suuantud kaart on Paris Visite, mis sisaldab ka miskeid turismilisasid, kohalike (aga mitte ainult) jaoks on Navigo. Üksikpileteid saab alati ka osta.

5
0

Saan aru, et neid Navigo kaarte on kahte sorti:

  • Navigo Travel Card -- elektroonselt isikustatud, antakse tasuta vaid Pariisi ja Île-de-France' alalistele elanikele;
  • Navigo Découverte Travel Card -- elektroonselt isikustamata, kuid nimelised; saavad osta kõik, kes soovivad (maksab 5 €) ja sellele saab laadida nädala- ja kuupileteid, milleks antakse veel eraldi paberpilet. Piletikontrollile tuleb näidata môlemaid. Sellele kardile tuleb kleepida ostes oma pilt ja kirjutada nimi.

Ühe sõidu piletid ja tsoonipiletid on ainult paberil (ilma Navigo kaardita).

Kas olen oma mõtetega õigel teel?

1
0

Navigole saab ka päevapileteid osta. Kui plaanis on vaid kaks päeva linnas olla, siis pole mõtet nädalapiletit osta.

2
0

Nädalapiletiga on ka see lugu, et ei kehti mitte esimesest valideerimisest nädala, vaid esmaspäevast pühapäevani.

3
0

@neandertaal

Aitäh, see on oluline moment!

0
0

See on jah kohalik omapära juba aegade algusest peale :)

1
0

Aga kas nädala- ja kuupiletit ilma Navigo kaardita ka saab osta?

0
0

Ei saa. Juba enne Navigot olid need kindlalt seotud isikuga. Vist papist kaart, kuhu nimi ja pilt peale läksid jne. Mõte alati selles, et vaid üks konkreetne isik võib neid kasutada.

Päevapiletil on jätkuvalt paberpilet olemas. Paris Visite on ka paberpilet, aga minu arust on see alati olnud ülehinnatud. Reaalselt on päevapiletid odavamad kui Navigot ei taha.

1
0

@vatse

Siiski tundub, et Navigo Decouverte-kaardile saab osta vaid nädala-, kuu- ja aastapileteid.

Muid pileteid saab osta Navigo Easy kaardile, mis on täielikult isikustamata ja kehtib vaid piiratud tsoonides linna sees, kuhu saab peale laadida pileteid t+.

Nõnda väidab YouTubes Wanderlust-in.

Niisiis on olemas kolm täiesti erinevat Navigo kaarti, millest 2 on mõeldud turistide jaoks.

1
0

Ma viimasel paaril korral liigelnud rattaga seal. Velib jpt rattad, nii elektri kui tavalised. Neid on igal pool palju. Olemas on rattateed, sh ilusaimad promenaadid jõe ääres.

1
0

Ja kui valid metroo üksikpileti variandi, siis osta 10 piletit korraga (karnee) , on odavam kui ükshaaval. Metrooga saab praktiliselt kõikjale üsna lähedale, olgugi, et teinekord tuleb maa all ikka üksjagu vantsida. Aga oleme ausad, paljude põhi vaatamise ehk Eiffeli torni alla ei tule küll ükski metroo, lähim ehk ca 1 km.

1
0

Bir-Hakeim, liin 6 on vast 200m Eiffelist. Trocadero samuti hea variant veel viimane pilk heita ja maa alla sukelduda.

1
0

Bir-Hakeimist on 750 meetrit. Trocadero jah parem variant.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased