Pole need lennupiletid kallimaks läinud midagi

Kommentaar sellele artiklile: http://www.tarbija24.ee/1278198/miks-on-lendamine-kallimaks-lainud

...on selline: Lennupiletid näiteks lõunapoolkerale on odavamad, kui nädalavahetus Saaremaal spa-s Siin on välja toodud veebilehed, kust igal ajal häid pileteid saab: http://elukuiseiklus.ee/reisimine-ei-ole-kallis-odavad-lennupiletid-ja-soodne-majutus-on-igal-pool/

Kellel on veel häid nippe juurde lisada? Ka on tõesti nii, et lennujaama kohale minnes saab viimase hetke piletid mõttetu hinnaga, nagu mulle mõned reisidel kohatud inimesed on rääkinud, et neile tuttavad rääkisid?

Tuttavate tuttavate jutud on sellised nagu nad ikka on ....
Jah, võib naljahinnaga pileteid saada, kuid see eeldab seda, et sa oled valmis seal lennujaamas ootama seda pakkumist mitmeid päevi (nädala).

Antud blogi postituses on eelkõige "lennujaama kohale minnes saab viimase hetke piletid mõttetu hinnaga" all silmas peetud puhkusepakette või nende puhkusekoraldajate endi lennupileteid. Nii see tõesti võib olla. Liinilendude puhul mitte.

Kuid see "Võrreldes nüüd siinset väljaminekut, kus elekter, Internet ja vesi on hinna sees – hinnaga, mis Eestis oma elamise eest maksaks – ei ole reisimine sugugi kallis :D" Selle eelduseks on, et sul on asukohast mitte sõltuv sissetulek ja ei ole kodumaal kohustusi. Mida vanemaks saad, seda rohkem siduvaid (sund-)kohtusi tuleb. Ja selle kõrvalt kujuneb reisimine kalliks.

Ise jahin lennupileteid üldiselt igasugu kampaaniate ajal ja mitu kuud ette. Ja kui näiteks 2011 lõpus õnnestus TLL-WAW-TLL lennupilet LOTiga saada 54 euriga siis 2012 lõpus pidi välja käima 70 eur. Mõlemid piletid said ostetud nii 2011 kui 2012 vahetult peale jõule toimunud LOTi -50% kampaania raames.
Samuti õnnestus eelmise aasta algul Estonian Airi vabariigiaastapäeva kampaania ajal saada TLL-BRU-TLL lend 94 euriga. Hetkel ei saa nii odavalt Estonian Airi üheotsa piletitki Brüsselisse enam.

Helsinkist Aasia poolele on see aasta päris häid pakkumisi olnud üle mitme aasta. Norwegianiga on ka mõnus ja odav lennata.

Artiklis toodud võimalus soodsaid hindasid ei tähenda mitte mingil juhul lennujaamas istumist - ikka koduarvutist tellid. Ka ise tegin just augusti lõpus nii, nädal enne lendu panin kinni Madriidist Cancuni piltetid, 151 euri ots. Vahepeal käisin ära Taanis ja andsin koolitust ning siis suundusin Hispaania poole soodsa Norwegian piletiga, samuti viimasel hetkel, ehk siis päev enne ostetuna (80 euri).

Jah, soodsalt reisimine eeldab seda, et sul ei ole kaelas majalaenu, autolaenu, tarbimislaenusid. See on juba valikute küsimus ja mitte vanuse küsimus. Ise olen üle 30ne ja teatud puhastustööd ära teinud nende laenude suhtes ning piirid on koos prioriteetidega paigas.
Kui ongi kodulaen, siis üüri see välja siitkaudu: https://www.airbnb.com/tell-a-friend?airef=1q3orz87bcbzz5

Jah, sa oled veel noor. Saad vabamalt lennelda.

Mu viimase aja kogemused näitavad, et kaugemale saab nüüd oluliselt odavamalt kui varem. Võibolla on asi selles, et ma ise olen 5 viimase aastaga omandanud hulgaliselt kogemusi, kust ja kuidas soodsamaid võimalusi otsida. Euroopa-siseselt on paindliku graafiku korral EasyJeti ja Ryanairiga väga soodne lennata. Juunikuise Sardiinia pakkus Ryanair Brüsselist näiteks ca 37 eur edasi-tagasi. Oluliselt keerulisem on kindlate kuupäevadega - just nendeks reeglina sooduspakkumisi ei leia. Eestis käimine on muutunud hullupööra kalli(ma)ks isegi eelmise aastaga võrreldes. Eelmine aasta sain Estonian Airi piletid Brüssel-Tallinn liinil edasi-tagasi ilma pagasita 130 eur, pagasiga 150. Nüüd on pool aastat ette ostes kampaaniahind ilma pagasita ca 90 eur / ots (= 180 eur edasi-tagasi). Ka AirBalticul ei ole enam näinud neid soodushindu, millega seda liini eelmisel aastal lendasin. Lufthansa, mille teenindus ja kvaliteet EA-st igal juhul üle, saab pikemalt broneerides ca 200 euriga kätte. Paar nädalat ette on hinnaks üldjuhul ca 360 Lufthansal, 550 Estonian Airil:) See on üldiselt rohkem, kui ma näiteks Sri Lanka või Peruu piletite eest maksin ja peaaegu mu Los Angelese pileti hind.

Soodsalt lendamine eeldab alati väga suurt paindlikkust või pikalt ette planeerimist. Eks see sõltub muidugi tööst, aga sageli on korralikuma sissetuleku eelduseks ka teatud järeleandmised paindlikkuse osas. Erandeid muidugi leidub. Varem sain vabamalt puhkust planeerida, nüüd eeldab see pikemat ja põhjalikumat analüüsi, millal ma saan kuhugi minna ja kes mind sel ajal asendab ja kas asendaja on nõus ja ega sel ajal pole ettenähtud mõnda koosolekku / konverentsi/koosviibimist, kus ma peaksin 100% kohal olema. Nii et kuigi reisimist võimaldavad tegurid on oluliselt paremad, on kehvemaks muutunud tingimused, milles reisida saab. Mitte et ma nuriseks, ma ikka saan kokkuvõttes suhteliselt ilusti ära majandatud. Aga fakt on see, et paranev sissetulek ja vastutusrikkam töö eeldab sageli ka teatud järeleandmisi paindlikkuse osas.

Laenud ei ole takistuseks juhul, kui kaasnev taustsüsteem on paigas. Ehk siis kuigi mul on kodulaen, ei ole see mind seni reisimast takistanud. Kuigi tingimata eeldab see põhjalikku eeltööd, mõne jaoks võibolla ka korraldamist ja ümberplaneerimist. Pikema (nt aasta vms) reisi puhul on alati abiks oma korter välja üürida.

Olen kuulnud, et lapsed takistavad vabalt reisimist. Isiklik kogemus hetkel puudub, aga ma kahtlustan, et isegi lapsevanemaks saamine ei mõjutaks meie reisimist drastiliselt. Inca Trail´i ilmselt imikuga ei teeks, aga muidu reisile läheks küll.

Locacorazon´i puhul on selge, et tal on võimalik suvalisel hetkel puhkusele minna või siis saab ta oma tööd kaugemalt teha. Enamus mu tuttavaid ei saa suvalisel hetkel ca nädal-paar ette puhkust võtta, sest erinevai projekte, tegemisi, koosolekuid ja kohustusi on mitme kuu jagu ette planeeritud. Minu abikaasa näiteks teoreetiliselt saaks tööd teha igast maailmapaigast, aga no ma ei tea - kas see oleks just see puhkus, kui ta kuu aega mul päevad või ööd läbi arvutis istub ja tööd teeb? Pika reisi puhul muidugi, miks mitte - kui me aasta aega kuskil kolame, võib ta mitu kuud vabalt tööd teha:) Puhkusel eeldaks ikkagi lihtsalt ajaviidet.

Nii et kindlasti on siin küsimus kohati prioriteetides (kas kogud reisiraha või ostad kallist kleiti?), aga sageli ka muudes tingimustes, mida niisama lihtsalt ümber kujundada või muuta ei saa. Reisimine on aga jätkuvalt üsna odav tegevus, kui seda põhjalikult kavandada ja eeltööd teha. Minu meelest odavam kui enne - vähemalt kaugele sõiduks küll:)

Hea nipp on fuel dumpimist õppida.
flyertalk ja milepoint foorumid googlest.

Minu kogemuse põhjal olid kauglennud (enamasti küll Aasia suund) odavad aastatel 2007-2009, kus edasi-tagasi keskmiselt jäid pakkumised vahemikku 300-500 eur.

Igzero, kas on õnnestunud FDga leida mõni hea lend? Kunagi sai FT ja MP teemad läbi loetud, kuid kokkuvõttes eeldab edukas FD siiski minu meelest samuti suurt paindlikkust st. iga lend selleks ei sobi. Tänasel päeval saab samas hoolega otsides ka tavapileti soodsalt kätte ning ei ole vaja veeta pikalt aega matrixis, et endale sobiva lennu YQ-d vähendada.
Kuna sa tuletasid seda temaatikat meelde, siis huvi pärast otsisin Jaanuariks C2 ja C1 vahelist lendu (algusega TLL/HEL), kust saaks YQ vähendada, kuid nii 3x kui 1x meetodiga suurt ei leidnud. Ma ei teagi, kas see enam töötab või on lennufirmad selle asja kinni pannud?

See fuel-dumpinguga vaevanägemine on suht mõttetu, holidaypirates, travel-dealz jne, leiavad paremad asjad suht kiiresti üles anyway, flyertalkis on teada, et paar vanemat FD guru, nagu Wingedworldexplorer, vahel meelega postitavad krüptilises keeles valeinfot, et njuubisid mõnitada.

Hetkel Hispaaniast saaks Kesk Ameerikasse umb 200 EUR-ga. Puerto Rico ja lähiriigid. Novembriks. Foorumis kõvemad vennad said 120 kanti.
Copenhagen - BKK 339 EUR novembriks. CPH-CAN sama hind samad kuupäevad nov alguses
Uue aasta Märtsis Barcelona - Mauritius 270 EUR

Ei leia et asi mõttetu on, suht igale poole saab Ryaniga ette sõita. Holidaypirates ja Travel Dealz ei pane kunagi 3x lende sinna, heal juhul Open Jawd või 1x
TLL-HEL on suht raske alustada, Finnairi raske dumpida ka.