Portugali lennureisi planeerimine oktoobriks, palun nõuandeid seoses eriolukorraga..

Tere!

Tuleks nädalaks sõita Lissaboni oktoobris. Vaatan Momondo pakkumisi ja näen, et otsereise ei lähe: tuleks 1 ümberistumine. Nimelt kardan igasugu reiside tühistamisi, ootamatuid tõkkeid jne, mulle on oluline, et saaksin just sel ajal ilma tühistamisteta seal ära käia. Või kui tõesti tühistamine siis saaks vähemalt raha tagasi (aga see pole prioriteet hetkel). Loomulikult hetkel ongi sesosas keeruline, aga loodan saada siit häid nippe või nõuandeid. Praegu mõtlen, et tuleks valida kindlasti mõlemad otsad ühe lennufirmaga, siis on jamade tõenäosus väiksem, nt et üks lennufirma tühistab ja siis ei saa edasi ega tagasi vms? Ja eelistaks suuremaid lennufirmasi ja võibolla hoiduda odavlendudes? Kuna ehk nende tühistamisvõimalus väiksem? Ja viimane küsimus on, et suhteliselt oluline on ilmselt ümberistumisriigi valik ja lennujaama suurus(rahvusvahelisus) - kui seal mingi jama, siis kohe kõik jamasti, et suurem lennujaam ehk kindlam?. Et mis võiks olla enamvähem turvaline ümberistumine? Frankfurt? Hetkel oleks valinud Lufthansa kõik otsad ja ümberistumine Frankfurdis. Palun andke nõu kas mu mõttekäik on enamvähem õige?

Esiteks osta lennupiletid alati otse lennufirmalt ja väldi vahendajaid. Foorum on täis postitusi kus probleemide korral on vahendajad maa alla kadunud, kontakti nendega ei saa ning ammugi ei saa raha tagasi. 

Otse lennufirmalt otse on suurem tõenõenäosus raha tagasisaamiseks ja probleemide korral, et keegi võtab vastutuse ning leiab sulle lahenduse.

Teiseks tasuks osta jätkulennud ainult üle nende 6 lennujaama, mis on vabastatud lennukeelu alt (Frankfurt, Helsingi, London, Kopenhaagen, Riia ja Varssavi). Samas Läti rakendab samu reegleid mis Eesti. Ehk kui nakkuskordaja tõuseb üle 25, siis sinna riiki ei lennata. Seega üle Riia lennupiletit osta  tegelikult ei tasu, sest nad võivad iga kell lennud ära keelata. Samuti demonstreerisid poolakad kevadel kuidas nad võivad riigi üleöö isegi transiidiks lukku keerata ja neid tõesti ei huvita, et Balti riikide inimesed koju ei saa. Seega tasuks ka Varssavi vältida. 

Ise soovitan pigem lennata kas üle Frankfurti või Helsingi. Lufthansa ja Finnair on minu silmis hetkel kõige turvalisemad lennufirmad millega lennata.

Kolmandaks miski ei garanteeri, et sa siiski Portugali lõksu ei jää. Võibolla korjad nakkuse üles ja siis sind tagasilennule ei lasta, vaid pead seal isolatsioonis elades terveks saama. Või kehtestatakse riigis igasugune liikumiskeeld ja istudki terve nädala vaid hotellitoas. Või viibid samas ruumis kellegagi kellel tuvastatakse nakkus ja siis pead ka sina kui nn lähikontakne ennast 2ks nädalaks isoleerima. Oktoobrini on palju aega, selle aja jooksul võib olukord palju hullemaks minna ja igasugu huvitavaid piiranguid ning reegleid tulla.

2
0

Uus uudis on see, et Läti enam ei rakenda samu reegleid nagu Eestis ja tühistamisele lähevad pigem vähesed lennud: https://arileht.delfi.ee/news/uudised/lati-leevendas-lennupiiranguid-musta-nimekirja-jai-vaid-neli-riiki?id=90940807

Läti uus kriteerium lendude lubamiseks / tühistamiseks on see, kas sihtkohariigis on nakkuskordaja 100 000 in kohta 14 p jooksul on 2 korda suurem kui EL keskmine.

2
0

See Läti otsus on küll mõistlik otsus. Varsti on kõik riigid üle 25 ja siis ei saaks muidu enam kuhugi lennata. 

Üks soovitus tuli veel meelde - kindlasti oma pangaarvel piisavalt vaba raha. Kui jääd isolatsiooni ja tagasilennule ei saa vms, siis tuleb oma raha eest uus lennupilet ja võimalik ka, et isolatsiooniks olev majutus kinni maksta. Reisikindlustused üldjuhul koroonast tekitatud kulusid ei kata. Praegu pidevalt muutuvas maailmas võib igasugu ootamatuid suuri kulusid tulla. Vaba raha annab vähemalt võimaluse koju tagasi pääseda.

5
0

Ainus peaaegu kindel variant on Lufthansa. Tallinna lennud jäävad kindlalt alles. Lissaboni omad samuti. Ainus asi on see, et graafik võib muutuda. Kui ostad pileti hommikuse lennuga, millega saab juba lõunaks Lissaboni, siis võib tekkida juhus, et nad muudavad mingil põhjusel Tallinna graafikut ja saad alles õhtuks kohale. Seega kindlal päeval kohal olemiseks tasub pilet vähemalt päev varasemaks osta.

Finnairil on küll oktoobrisse mõned lennud nädalas pandud, aga reaalselt sõltub see ikkagi sellest, et midagi Euroopas ja ka Euroopasse lendamisel muutub. Transiit läbi Helsingi Lissaboni on hetkel üsna 0 lähedane. Ja soomlased ise ei tohi ilma eneseisolatsioonita enam kuskil käia varsti.

AirBaltic hakkab tõenäoliselt nüüd Lissaboni lendama vastavalt esialgsele plaanile. Samas sõltub kõik lõpuks sellest palju neil lennukis reisijaid hakkab olema.

Seega minu valik oleks Lufthansa ja pileti ostaksin kindlasti otse nende lehelt.

Salval on koroonaga seoses juba üsna mõistlikud tingimused. Vähemalt tutvustus on normaalne. Tingimusi pole täpselt lugenud. https://www.salva.ee/et/kindlustus/reisikindlustus

3
0

Lufthansaga igaks juhuks võta päevane lend, isegi kui see tähendab (ja ilmselt tähendab) 1-2 öö veetmist Frankfurtis. Teine võimalus on osta pilet nädal või mõni päev enne reisi, kui on selge, mis lendab ja kuhu.

Lufthansal hetkel on ka mõned ööbimisega lennud Tallinna (s.t. lennuk südaööseks jõuab Tallinna ja hommikul väljub tagasi Frankfurti), aga pandeemia ajal oli näha, et reaalselt jääb käiku ainult päevane lend, mis kohe tagasi lendab. Nad ei saa riskida sellega, et nakkuskordaja läheb üles ja Tallinnas ööbinud meeskond peab Saksamaale naastes 2 nädalat karantiinis olema.

Isegi kui konkreetselt Eesti nakkuskordaja ei lähe üles, on neil ilmselt olukorra halvenedes lihtsam igaks juhuks tühistada kõik ööbimisega lennud kuhu iganes, kui riskida meeskondade ootamatu karantiinimisega.

1
0

Ma loodan sa ise ka aru saad, et rohkem kui nädal või paar ette pole mõtet sinna  pileteid ette osta.

1
0

Me tulime just Portugalist. Olime Lissabonis ja Porto lähistel ning käisime ka Assoori saarel.

Piletid olid ostetud 10 kuud ette. Esialgu Finairi kaudu, kes tühistas lennud mai kuus (raha pole tagasi saanud). Kohe ostsime piletid Lufthansaga, kuna Lissabon-Pico ots ei olnud nn paketi sees. Lufthansa muutis lennugraafikut, nii et minnes ja tulles peab olema öö Frankfurdis. Helistasime neile ja nad muutsid taas normaslseks meie lennud. Ennem Picole lendamist tegime Covid-19 testi Lissabonis, saarel oli see nõutud tingimus. See test maksti nende poolt kinni. Ei üllatu, kui selline kord kogu riigis kehtestatakse.

Hetke olulorrast Portugalis- alates 15.09 hakkab kehtima Lissabonis ja selle rajoonis uus eriolukord, kuna nakatumine on tõusu teel (30-49 aastaste seas). Konkreetset plaani veel pole neil, et mis kinni jne. Peale seda hakatakse kord nädalas üle vaatama. Soovitan jälgida nende uudiseid (ise viskan pilgu peale korra päevas, kuna perekonna liige elab seal).

3
0

Kui Eesti, Läti ja Soome välja jätta, siis mujal Euroopas meeletut paanikat ei ole. Ungari oma asjadega on eraldi teema.

Saksamaa ei kehtesta Eestile mingeid piiranguid veel väga pikalt. Neil on piirangu kaalumiseks koroonanumber 50. Seega on terve suvi enamik Euroopat Saksamaa jaoks olnud probleemideta ja on seda jätkuvalt. Eestis peaks olema vähemalt 49 nakatunut päevas ja kaks nädalat järjest, et nad hakkaks Eestist tulnutele mõtlema. Me ei jõudnud 50-ni vist isegi mitte aprillis. Arvutama ei viitsi hakata,

Rahvusvahelise transpordiga tegelevate meeskonnaliikmete jaoks pole Eestis kunagi eneseisolatsiooni kehtestatud. Lufthansa jättis alles päevased lennud vaid selleks, et kulusid kokku hoida. Kui lend on vaid kolm korda nädalas, siis läheks öiste peatustega majandamine meeskonna kuludega päris kulukaks.

Kui sul on valitud mugav ühendus hommikuse Frankfurdi lennuga lõunaks Lissaboni ja see hommikune lend tühistatakse, siis saad samal päeval väljuvale päevasele lennule. Kõige sellega tegeleb Lufthansa ja sa ei pea ise hakkama eelnevalt kunstlikult võimalikult keerulist ja isegi Frankfurdis ööbimisega lendu planeerima. Kui tuleb jama ja ainult sellised lennud jäävad, siis muudetakse tasuta selliste peale ja asi korras.

Ainus asi on see, et kui pead olema kindlal päeval kindlaks ajaks Portugalis, siis tasub hetkel osta lend päev või kaks varasemaks. Siis on muudatuste korral piisavalt ruumi uute lendude jaoks.

Ja loomulikult osta pilet otse lennufirmast. Muidu võib küll jamasid tulla.

3
0

Mina jällegi pakun, et oktoobriks on kogu Euroopa "punases" (20+ inimest 100 000 elaniku kohta)  ja siis on juba põhimõtte küsimus, kas loobuda üldse kõikidest piirangutest või hakatagi iga kolme kuu järel piire sulgema, kuniks laine vaibub..
Koroona ei kao kuhugi lähima kahe aasta jooksul ja iga kolme-nelja kuu tagant piirid kinni panna - see ei ole jätkusuutlik ühelegi riigile, isegi Saksamaale mitte.

Lõpuks on Rootsi tee kõige õigem - poogen, saab mis saab..

10
1

Aitäh kõigile vastajatele! sain tõesti palju kasulikku infot, kuidas toimida. 

Kui jätta pilet väga viimasele minutile, kas pole ohtu, et hind väga kõrge või pole üldse kohti? 

Merlyn81, kuskohast sa neid Portugali uudiseid jälgid?

0
0

Otsin otsingumootoriga nt Portugal news, saab inglise keelset lugemist (UK väljaanne vist), siis reeglite kohta otsin samamoodi. Olen ka nende kohalike lennukompaniide (nt TAP) lehti uurinud, seal on viiteid informatsioonile, mis reeglid jne

0
0

Olen alati Lufthansat kasutanud ja ka hetkel näiteks eesti Service Center on täiesti kättesaadav olnud telefonitsi (olen 2x nendega suhelnud). 

15.sept tulevad tõepoolest mõned uued normid (hetkel pole veel avalikustatud), soovitan uudiseid lugeda siit (automaatne google translate lehel abiks):

https://observador.pt/

Endal piletid samuti oktoobriks, juba alguses teadsin, et 50:50 ja vaatab õunte pealt (Lufthansaga saad neid ka korra tasuta ümber bookida). Hinna osas näen küll, et näiteks kuu ajaga ei muutunud midagi ja pigem ajas läksid pea poole odavamaks (õnneks ootasin veidi ja sain oluliselt soodsama kombo).

Siin Trip'is oli ka link Portugali kindlustusfirmale:

https://trip.ee/uudised/portugal-pakub-reisijatele-koroonakindlustust

0
0

Lugesin siit kommentaaridest teise teema all , et Läti puhul ei peaks ka toimuma otselende riikidesse, kus kordaja üle 25....aga toimuvad ju. Airbalticu lehel on ka erinevad reeglid, Eesti puhul see kirjas, Läti puhul mitte.

https://www.airbaltic.com/et/reisipiirangud

Huvitav, kui nad lendu täis ei saa, siis millal nad tühistavad. Tuttava tuttaval oli 3-4 päeva enne. Enamus kortereid 2 või nädalase tühistamisvõimalusega.

0
0

Läti muutis reegleid 3. septembril. Uute reeglite järgi on otselennud keelatud vaid neisse ELi riikidesse, kus koroonanumber on kaks korda kõrgem kui ELi keskmine. Seega on vaid mõni üksik riik otselennu keelu all.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased