Puhkuse planeerimine kevad-talveks

Kuhu oleks võimalik tänase parima teadmise järgi planeerida nn omal käel talveks soojamaa reisi. St. tähendab,  millistesse riikidesse sisenemine väljumine oleks eesti kodanikul võimalikult lihtne, kus on võimalik sisene turism ja kuhu ka reaalselt lennud toimuvad? Ootaks soovitusi, kes on teemaga rohkem kursis.

1
2

Kursis olevad inimesed ütlevad, et ainult loll teeb plaane kevad-talveks.

Täna saab maksimaalselt teha plaane oktoobri lõpuni.

Kevad-talviste plaanide tegemise aeg on veebruaris-märtsis, lähtuvalt selle aja olukorrast. Lennufirmad ei tea isegi seda, kuhu nad novembris lennata saavad, keegi ei mõtle veel reaalselt kevad-talve peale. Igasugused pakkumised on butafoor, et lollidelt raha kätte saada ja kasutada seda tänavu kevadel-suvel tühistatud lendude tagasimakseteks.

8
6

Improved -istu ainult kodus ,ära plaani miskit. Teised ,kes plaanivad reisi ei ole sellepärast veel lollid,

5
9

Sõltub, mis tähendab "rohkem kursis". Eesti karantiini-reegeleid ennustada pole võimalik, see on tegelikult hetkel kõige suurem takistus reisimisel. Paljud riigid võtavad turiste kenasti vastu, erinevate tingimustega (nt Moroko, Tuneesia, Egiptus, Maldiivid, Keenia, Tansaania, Dominikaani Vabariik, Kuuba, Omaan, mitmed Kariibimere saared jne). Siin on päris hea ülevaade (uuendatakse vahelduva eduga, viimane uuendus on 8.10.seisuga): https://www.bradtguides.com/which-countries-are-open-for-travel/?fbclid=IwAR1bdv4Lh8GBvhLN5TXs2nZIcs\_56QaKPJK3GahQKbp2u1DJ5o4BZ3n69Qc

Needless to say, kohapeal tuleb ikka mõislikult käituda ja reegleid järgida jms. 

Ma ise plaanin küll reisida ja olen läbi mõelnud mitmeid kriteeriume, millest lähtuvalt oma plaane teen: 

- täiesti vabalt muudetavad piletid; 

- osta otse lennufirmalt ja eelistada suurt ja seni hästi toiminud lennufirmat; 

- osta kõik lennud ühe piletina, et muudatuste korral koik toimiks; 

- täiesti vabalt muudetav ja tühistatav majutus; 

- selgeks teha erinevate riikide hetkel kehtivaid reegleid ja arvestada sisse vajalikku aega jne (nt mul on lend pühapäeval, st hiljemalt neljapäeval pean tegema koroona-testi, et hilljemalt reedel sertifikaat kätte saada - nädalavahetusel sertifikaate ei väljastata)

- olla valmis / arvestada sisse vajalik karantiin naasmisel (mina saan nt kodutööl olla, ma olengi juba märtsist saati kodutööl :) )

- teha koroonaga seotud riske kattev reisikindlustus, kohe piletite ostmise järel. Ostsin täna piletid ja tegin kohe ka kindlustuse; 

- valida lendamine läbi nende lennujaamade, mis on nö puutumatu nimekirjas Eestis (need 6 lennujaama, kuhu lennud peaksid teoorias igal juhul toimuma - Helsinki, Riia, Varssavi, Frankfurt jt). 

Ma usun, et need sammud võimaldavad reisi kenasti planeerida. Muidugi valmis tuleb olla ettenägematuteks asjaoludeks - seetõttu ongi pilet ja majutus tühistatavad / muudetavad. Ma ise hetkel kaldun eeskätt Qatar Airways´i ja Lufthansa poole, nemad on läbi kogu pandeemia lennanud ja ma olen nende teenindusega väga rahul ka ärajäetud lendude raha kättesaamisega ja ka kõnekeskusi olen alati kätte saanud. Kui nt Soome peaks Qatari lennud ära tühistama, bronnitakse mu ümber läbi Saksamaa nt jne. 

Mul on hetkel dilemma, kas riskida jõuludeks osta KLMi piletid või pigem minna kuhugi, kuhu saaks Qatari või Lufthansaga. Aga kuu aja pärast loodan ka reisile minna, fingers crossed :)

15
0

Ma olen ka vaadanud reise, sest väga tahaks kuhugi minna, aga midagi broneerinud pole, sest pole leidnud veel reisikindlustust mis reaalselt ka kõik koroonaga seonduva ära kataks.

Meditsiinikindlustust pakuvad juba nii mitmedki reisikindlustused aga pole leidnud veel firmat, kes kataks korralikult reisitõrke:

- kui vahetult enne reisi osutub test positiivseks ning see on juba liiga hilja, et tasuta majutust vms tühistada;

- kui lennukile lähed negatiivse testiga aga kohale jõudes tehakse lennujaamas juhuslik testimine ja see osutub (vale)positiivseks ning seejärel oma hotelli asemel pean mingisse valitsuse valitud asutusse karantiini minema järgmiseks paariks nädalaks ning tagasilennule ka ei lubata;

- keegi suvaline inimene samast hotellist/restoranist saab koroona ja sellega seoses pannakse ka kõik võimalikud kontaksed, sh mind karantiini ning puhkamise asemel pean terve reisi kusagil nelja seina vahel veetma;

- kui nakkuste numbrid tõusevad ja sihtkohariik üleöö piiri kinni paneb ning vaja oleks katta lõksu jäämise majutuse ja erilendude maksumus, sest tavalisi regulaarlende sinna enam ei lubata.

Nii palju kui ma kindlustusi läbi sirvinud olen, siis reisitõrke osa kaetakse parimal juhul paari tuhande euro ulatuses aga ülaltoodu võib maksma minna kordades rohkem nagu internetifoorumistest inimeste kevadisi kogemusi lugedes on selgunud. Pluss kõigele lisaks ei pruugi soovitud puhkust isegi saada, vaid kodukontori asemel tuleb võibolla istuda kalli raha eest nelja seina vahel välismaal.

Kui vaadata riikide käitumise ajalugu, siis on raske isegi ühelegi riigile panustada. Paljud riigid mis praegu lahti on, sulgesid kevadel oma piirid ikka väga resoluutselt ja üleöö, jättes turistid neisse lõksu. Keegi ei garanteeri, et seda uuesti ei juhtu.

5
0

Blue, Salva kindlustus katab suurema osa neist asjadest (reisi ärajätmine,  kui saad Eestis positiivse tulemuse enne lendu, karantiinikulud sihtriigis, varasem kohalelendamine jne). 

Ma muidu pole kunagi Salva fänn olnud, aga hetkel on see ainuke kindlustus Eestis, kes neid riske katab. 

Muus osas on aga väga kasulik lihtsasti muudetav pilet ja majutus. Minu majutus on tühistatav kuni 1p enne saabumist. Kui ma kodus positiivseks testin enne lendu, siis tühistan ära majutuse ja vahetan lennud ära.

2
0

Ma olen ilmselt rohkem lennanud ja reisinud pandeemia ajal kui enamik foorumit. Lendan ka homme, pileti ostsin selleks täna. Eelmisel nädalal ringi sõites võtsin õhtuks hotelli enne check-outi eelmisest hotellist.

Juhin ainult tähelepanu sellele, et idiootsus on kevadeks midagi planeerida ja raha maksta selle eest. Mul pole ka mingit Covidi tühistamise kindlustust vaja, kui langetan otsused normaalsel ajal.

Praegu on aeg planeerida oktoobriks, maksimaalselt novembriks.

Asjatu on ennustada, kuhu kevadel sisse saab või ei saa, kas keegi lendab või ei lenda. Vaata kevadel Covidi-piirangute kaarti ja siis otsusta, kuhu sõita.

Lufthansa ja Finnair mul tühistavad praegu oktoobri lõpu ja novembri alguse lende - mulle väga sobib, kuna üks ots nendega on 3 korda kallim kui edasi-tagasi, siis need tühistatud lennud ongi need suvaliselt valitud tagasipiletid, mille oleks ilmselt kasutamata jätnud. Nüüd ilmselt saab mingi raha nende eest tagasi.

Aga see näitab lennunduse seisu, lennufirmad endiselt otsustavad 3 nädalat enne, kuhu nad tegelikult lendavad. Mis iganes asju kevadeks pakutakse praegu, on ulme - heal juhul aprilli lend toimub, aga see otsustatakse märtsis. Miks siis oktoobris planeerida ja maksta selle eest? Ma otsustan ka märtsis, kas ostan ja lendan.

9
0

Improved, see ongi igaühe oma lähenemine ja kindlasti ei ole kohane nimetada teiste inimeste valikuid idiootsuseks. Lugupidamine kaasfoorumlaste vastu on ikka elementaarne (ma ei tunne ennast isiklikult puudutatud, sest sageli toimetan Sinuga sarnaselt, Improved). Foorumis avaldatakse oma arvamus ja antakse oma soovitus / nägemus asjast teiste suhtes lugupidavalt. 

Ma olen ka oma jagu lennanud ja reisinud pandeemia ajal - ma küll ei välista, et Sa oled seda hetkel rohkem teinud. 

Hiljuti samuti lendasin nii, et lõunast ostsin pileti ja järgmine hommik lendasin, väga tore. Just ostsin pileti kaugemaks reisiks novembri alguseks (täpselt 1 kuu ette) ja ennustan, et lennud muudetakse. Minul selles osas vahet ei ole. Ka siis, kui lend tühistatakse, elan selle kenasti üle - kas valin teise sihtkoha, võtan voucheri vms. Minu jaoks vahet ei ole, küll aga meeldib mulle teada, et ees on (potentsiaalselt) ootamas tore puhkus. 

Kuuldavasti Finnair tühistab massiliselt lende, mis ilmselt toob kaasa ka osa minu lennusegmentidest tühistamise. Mul vahet pole, Qatar bronnib mind siis mõne teise lennujaama kaudu. 

Kahjuks "viimasel hetkel" ei ole paljudel inimestel tihti võimalik pikemaid / kaugemaid reise planeerida - kas siis tulenevalt tööst, vajadusest kaaslastega ajastada vms. Mis sobib ühele, ei pruugi kohe üldse sobida teisele - ja see pole idiootsus, vaid inimeste enda valik, kui nad soovivad nii teha. Oluline on erinevaid valikuid kaaluda ja riske teadvustada. 

Küll aga tahaksin märkida, et koroonaga seotud juhtumeid kattev kindlustus on vajalik tänapäeval isegi ELis reisides. Reeglid muutuvad ja kindlustus kulub ära, v.a. muidugi kui teil rahaline seis on nii hea, et tuhanded siia-sinna karantiiniks jms rolli ei mängi. Kuivõrd enamiku inimeste jaoks see mängib rolli, siis ei tasuks kindlustuse lihtsalt kõrvale lükata. Aga eks ma olen alati kindlustuse vajalikkust rõhutanud ka mitte-koroona ajal. Jällegi, inimesed on erinevad, aga oma rahalise seisu ja võimaluste reaalne hindamine tuleks siinkohal kasuks.

8
0

Tipi toodud ülevaade on päris hea. Viimasel ajal ma ei olejälginud(kuna asjaolud pidevalt muutuvad), kuhu reisi planeerida võiks. Minu puhul ei tähenda planeerimine anult piletite ostmist, vaid ka koooskõlastamist pere ja töökohaga. Samuti on ka sihtkoha selgeks tegemine ja tegevuste kaardistamine kohapeal üks osa reisi osast ja üldse mitte vastumeelne tegevus. Piletite ostmine ja reaalsete kulutuste tegemine tuleks jätta nagunii vahetult enne väljasõitu, hinnates selleks ajaks kujunenud olukorda.

0
0

Nägin skyscanneris lendu Mehhikosse dets keskel one-way 270 eur. Lend oli läbi Londoni, viini ja kanada. Kokku 2 päeva. Tagasi saaks tulla uuel aastal. Kui keegi tahab mõelda sellist plaani ja minnagi Seiklus puhkusele, siis võib ka mulle kirjutada postkasti.

0
0

Planeerida pole muidugi lollus. Seda, kus päike paremini võtab mingis kuus, võib arutada lõputult.

Küsimuse teine pool (millistesse riikidesse sisenemine väljumine oleks eesti kodanikul võimalikult lihtne, kus on võimalik sisene turism ja kuhu ka reaalselt lennud toimuvad?) on aga mõttetu. Sellele saab vastata oktoobri, ehk ka novembri seisuga, aga kui keegi üritab pakkuda vastuseid kevad-talveks, siis ta valetab või blufib. Neid vastuseid ei ole hetkel mitte ainsagi maailma riigi kohta.

See ongi "parim teadmine" - sellele küsimusele ei saa ega tohi vastata praegu.

Ma absoluutselt ei pea küsimuse esitajat idioodiks ega reisimise planeerimist idiootsuseks. See on praegu tore fantaasiamäng.

Küll oleks aga objektiivselt lollus langetada mõne selle fantaasiamängu küsimuse (Mis riik on märtsis avatud? Kuhu lendab Lufthansa aprillis?)  alusel rahalisi otsuseid praegu, oktoobris.

Parim teadmine ütleb, et Lufthansa (ja kõik teised maailma lennufirmad) küll teevad pakkumisi selleks perioodiks ja võtavad raha heameelega vastu, aga keegi neist ei tea, kuhu nad lendavad aprillis, Nad isegi ei tea, kuhu detsembris lendavad.

Parim teadmine ütleb, et selleks peab olema väga palju raha, siis võib sellega mängida kuidas iganes. Sihtkoha kaardistamine ja tegevuste valimine on aga fantaasiamängu oluline osa, seda praegu loomulikult lausa peabki tegema, sest midagi muud pole teha. Kevadeks on ka selge, kas need tegevused konkreetses riigis lubatud või on rannad-muuseumid-hotellid suletud ja kõigil sisenejatel automaatne karantiin.

4
0

Vaatasin ka seda Salva kindlustust nüüd ja sama probleem mis kõigidel teistel kindlustustel - koroonaga seotud reisitõrge on kaetud ainult kuni 1500 EUR ulatuses mis on täiesti tühine summa arvestades kui palju reaalselt lisamajutus ja erilennud maksta võivad.

"Hüvitame tervisekindlustuse alusel COVID-19 haigestumise tõttu tekkinud ravikulud (kulud diagnostikale, ravimitele, haiglaravile). Samuti katame lisakulutused majutusele karantiini sattumise korral ning vajadusel uute tagasisõidupiletite maksumuse kuni 1500 eurot eeldusel, et kindlustatul on meditsiiniliselt kinnitatud COVID-19 haigestumine. "

Lisaks kehtib see 1500 EUR ainult sel juhul kui on meditsiiniliselt tõestatud, et haigestusid COVID-19sse. Kui aga riigis nakatunute arv tõuseb ja riik üleöö piirid sulgeb ning jääd lõksu ilma ise haigeks jäämata, ei kata Salva mitte midagi. Samamoodi kui oled sunnitud isoleerima, sest oli kokkupuude haigega või oli valepositiivne tulemus, aga pärast selgub, et nakkust siiski ei saanud - samuti ei kata kindlustus midagi. 

Ehk siis reisikindlustust, mis koroonast tekkida võiva reisitõrke reaalselt ära kataks, siiski ükski kindlustusettevõte veel ei paku. Ju nad keegi ei taha seda riski võtta, sest tõenäosus kalliks reisitõrkeks on palju suurem kui reaalselt tõsiselt koroonasse haigeks jäädes. 

Ise pakuks, et kui sellel talvel kusagile väljapoole Euroopa Liitu reisida, siis võiks vähemalt 5,000-10,000 EUR (sõltuvalt sihtkohast) per inimene vaba raha arvel olla, et vajadusel enda lisakulud katta saaks ja ikka koju tagasi jõuaks juhul kui asjad peaks sama hapuks minema kui kevadel.

0
0

Blue, 

Sul on õigus selles osas, et nö niisama varasemat ärasõitmist Salva ei kata. Kahjuks see on hetkel ainus reisikindlustus, mis midagigi koroonaga seonduvat katab. 

Minu jaoks on kõige olulisem, ravikulud on kaetud (kui peaks vaja olema). Kui diagnoositud koroonat ei ole, siis tuleb minna testi tegema - siis saab kas diagnoositud koroona või siis mitte-koroona. Testi saab ju ka sihtkohariigis teha, kui tekib koroona-kahtlus. Kui oli valepositiivne, siis selle tuvastamiseks on ikkagi tehtud juba paar test. Ei tea, kas reis sellest tingimata pikeneb just. 

Arvestada tuleb, et kõik lennupiletid on muidugi praegu muudetavad. 

Ja muidugi tervikuna reisib hetkel palju vähem inimesi :) 

Kahtlemata peab olema valmidus istuda karantiinis ja ka vabad rahalised vahendid kuluvad ära. Ma küll ei kujuta ette, et see oleks 10 000, aga võibolla tõesti.  Küll aga pole nõus, et see on ainult EL-ist väljapoole reisides - ELis maksad Sa samamoodi ju hotelli, uute lennupiletite, ja ka ravi eest  (Haigekassa kaart annab üksnes võimaluse saada ravi kohalikega samadel tingimsutel - ja nt Belgias see tähendab, et kõigepealt maksad ise ravi kinni ja alles hiljem siis kohalikust kindlustusseltsist, kuhu tehakse jooksvaid makseid, saab osa kulusid tagasi - seega Eesti turist sealt tasuta ravi ei saaks, kui reisikindlustus ei hüvita). 

Muidugi reisides praegusel ajal peab olema valmidus kuhugi "lõksu" jääda mingiks ajaks, lennuaegade muutumiseks, eneseisolatsiooniks jne. Meil tööl on nt nüüd korraldus, et kuhu iganes minnakse, peab tööarvuti kaasas olema. Sest kui pead kuhugi jääma või kasvõi kodus isolatsioonis istuma, siis saab kodutööd teha ja business continuity ei kannata. 

Ehk siis minu pere saab rahulikult kuhugi "lõksu" jääda ja suurt midagi ei muutu, ainult loomulikult kohaliku majutuse hind lisandub. Samas minu ema, kes on õpetaja, ei saa hetkel kuidagi reisile, kuigi väga tahab. Ta ei saa jääda kuhugi lõksu ega ka Eestisse naasmisel karantiinis olla, sest peab ju koolis füüsiliselt tööl olema. 

Eks see olegi igaühe hinnata kasud ja riskid ning oma isiklik seis, töö, finantsid jne. Kindlasti peab otsus olema läbimõeldud ja valmidus ootamatuteks olukordadeks olemas.

0
0

Tip, 

loomulikult, ka Euroopas on kindlustus vajalik. 

Pidasin Euroopat silmas selles kontekstis, et hetkel kindlustused hüvitavad küll koroona meditsiikulud aga mitte piisavalt reisitõrget  ja kui reisitõrge tekib Euroopas ja lennukid enam ei lenda, siis üldjuhul Euroopas sees mööda maad leiab ikka viisi koju tagasi saada. Aga kui näiteks Kariibidele lõksu jääb, siis tagasi koju juba ei uju :)

Minu suhteliselt suur rahanumber tulenes sellest, et kevadel paljud inimesed maksid 2,000-3,000 EUR ainuüksi evakuatsioonilennupiletite eest kusagilt kaugelt. Samuti need, kes jäid kuhugi ekslusiivsesse kohta lõksu, nagu nt Maldiividele, pidid suhteliselt pikalt seal kallist kuurortit kinni maksma, sest kuhugi minna polnud. Ajakirjandusest jooksis läbi lugu paarist Maldiividel, kes kogu kodu ostuks kogutud deposiidist ilma jäid kuna nädalateks kuurorti lõksu jäämine polnud just odav lõbu.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased