Ryanairi tühistatud lend - uued piletid, kompensatsioon ja kindlustus

Hiljuti sattusime üsna ebameeldivasse olukorda, kui Ryanair tühistas Helsingi-Girona lennu täiesti viimasel hetkel, kõik olid juba lennujaamas, check-inist läbi jne.

Põhimõtteliselt peaks siis olema kolm varianti:

  • lennufirma otsib sulle uued piletid, et võimalikult kiiresti ikkagi kohale jõuda
  • piletid lükatakse edasi kokkuleppelisele kuupäevale
  • lennufirma maksab piletiraha tagasi.

Uued piletid. Meie huvi oli ilmselgelt kohale jõuda, aga Ryanair support teatas selle soovi peale, et “sorry, not possible”. Me maksame teile piletiraha tagasi. Ja saage ise hakkama.

https://corporate.ryanair.com/news/ryanair-explains-how-and-when-it-will-re-route-customers-affected-by-flight-cancellations/ järgi Ryanair uute piletide osas otsib ainult Easyjet, Jet2, Vueling, Cityjet, Aer Lingus, Norwegian or Eurowings lendude hulgast. On kellelgi kogemust, kas selline ümbersuunamine ka tegelikult töötab? Või kas sama kehtib endiselt, artikkel on kirjutatud 2017? Me too hetk ei osanud neid firmasid konkreetselt kontrollida, aga et oli koolivaheaja algus, siis ilmselt nende kaudu tõesti polnud lootust kohale jõuda. Vähemasti uute piletide otsimisel need firmad variatide hulgas ei olnud.

***

Kompensatsioon.
Algul saadeti meile ka kompensatsioon küsimise link ja kaasreisijatele lubati Ryanairi chatis ka igasugu kulusid katta. Aga hilisem vastus oli, et kuna meie lend jäi ära prantsuse lennujuhtide streigi pärast, siis EU261 kompensatsiooni Ryanair maksma ei pea.

Kohe lennu tühistamise järgselt sain ka kahelt eri firmalt e-maili (ilmselgelt pidid nad kontakti saama Ryanairilt endalt), et nad aitavad Ryanairilt tühistamsie eest kompensatsiooni küsida. Ühelt tuli veel hiljem uuski meil, et "looking good".
Samas uute Google tarkuste valguses pole streigiga seoses siiski ilmselt lootust Ryanairilt midagi saada? (Kui oleks Ryanairi sisene streik, siis oleks teine lugu..)

Vähemasti piletiraha maksti kiiresti tagasi, aga viimasel hetkel selle raha eest muidugi uusi pileteid ei saanud.
***
Kindlustus.
Meil oli kiirustades kindlustus jäänud tegemata, nii et algul arvasin, et oma viga. Hiljem asja uurides tundub aga et enamik kindlustusfirmasid panevad streigiga (ja loodusnähtusega jne) seotud tühistamised Force Majure kirja, ega hüvita midagi. Või on ka erandeid, kes maksaks kinni uued piletid ja muud otsesed kulud (kasutamata ööbimised jm sihtkohas, uued ööbimised kuskil mujal)
***
Ehk siis segaseks jääb, mida järgmine kord targemini teha.. No vähemasti peab oma re-routinguga KOHE supportiga suhtlema, sest esimestel on suurem lootus asenduslendu leida. Suurematesse allianssidesse kuuluvate lennufirmade eelistamine oleks ilmselt ka üks variant.

Ja ebausus ehk järgmine kord ei võta pileteid 13-ndaks ja reedeks..

Aitab reisitõrkekindlustus koos lisareisitõrkega. Nt. Swedpank, Reisitõrkekindlustus hüvitab: streigi puhul, mille toimimine ei olnud teenuste ostmisel ja nende tasumisel teada. Hüvitab ka lisandunud põhjendatud transpordi ja majutuskulud.

1
1

Kas kindlustuse jaoks ei ole streik siis välistus?

Sõbrad said eelmisel aastal sarnase jamaga pihta. Siis hakkasid lugema detailid, et kas streikis vedav lennufirma ise, või tema sama ärinimega tütarorganisatsioon...

1
0

Kuna lennujuhtide (nagu ka turvapersonali, pagasikäsitlejate või tuletõrjujate) streik on asi, mida lennufirmad kontrollida ei saa, siis seda loetakse EU261 mõistes erakorraliseks asjaoluks. Idee poolest peaks lennufirma tõestama, et lend tühistati just sellise streigi tõttu, aga see on üldteada info nagunii. Nii et jah, ega siin mingi suur tarkus ei aita ka tulevikus. Kuulaks ka, mis kindlustusfirmadel selliseks puhuks midagi pakkuda on.

2
0

Mul on LHV kuldkaardikindlustus, kus streigi kohta on öeldud et ei hüvitata kui isik oli streigist enne reisi algust teadlik (vt p 9.1.8). Samuti katab see reisi tühistamisi (vt p 1.3.1), seega mina saan siit aru et kui reisi tühistamine selgub alles lennujaamas, siis isegi streigi korral saaks alternatiivse lennupileti hüvitatud. Pead ei anna, aga senise kogemuse põhjal (paar asja on ikka olnud) on nendega kõik asjad sujuvalt läinud

2
0

Mul kogemus Ryanairiga oktoobrist 2022, Itaalia lennujuhid streikisid ,ka tarnsporditöötajad.

Lend Napoli-Tallinn tühistati. Lennujaama Ryanairi infopunkt abi ei pakkunud, vaadake ise kuidas saate, nad võivad anda üheks ööks öömaja,sellest keeldusime. Lähemate päevade Ryanairi otselennud Tallinna olid välja müüdud ja infoametnik ütles,et ümberistumisega lendu nad ei asenda. Osadel järjekorras olijatel olid kaasas passid, nemad said tühistatud lennu vahetada Napoli-London lennu vastu.Meie tahtsime ruttu koju saada, ostsime ise uued lennupiletid (LOT) Milanost läbi Varssavi Tallinna, ööbussiga sõitsime Napolist Milanosse.Koju jõudes täitsin Ryanairi lehel nõude, lisasin uued lennupiletid,bussipiletid Milanosse, ka taksokviitungid Tallinna lennujaamast koju. Oleks ka söögi kviitungid lisanud,aga neid ei tulnud pähe säilitada.Samuti oli vaja võtta volitused ja ID kaartide pildid kaasreisijatelt,et nende kulude raha ka mulle üle kantaks. Umbes kuu aja pärast sain Ryanairilt keelduva vastuse: Along with the notice of your right under EU261, you were informed that you should contact us first and give us the chance to re-route you on a suitable Ryanair flight. If this was not possible, you would be allowed re-route to an alternative carrier and we would pay the difference in fare. As you have not given us the opportunity to re-route you, we regret to advise that you are not entitled to alternative transport expenses.

Vihastasin ja kirjutasin neile : Thank You for your answer but it is not correct that we did not contact . We went to Naples airport and contacted the Ryanair info desk in the airport. Unfriendly young man, a Ryanair employee , said that there are no available flights to Tallinn and Ryanair cannot help. I asked him what we have to do and asked to help us. He did not want to talk with us .It was a very uncomfortable experience with Ryanair. We talked to Ryanair team at the airport, we did not get help, we bought the cheapest and earliest opportunity tickets and submitted these to Ryanair to claim back.

Enne jõule sain vastuse,et nad maksavad kõik kulud välja: We note there was no suitable alternative Ryanair flight, accordingly, we will reimburse the extra expenses you incurred when booking other airline tickets . Please note that the amount we refunded for your originally purchased Ryanair booking has been deducted from the cost of the new reservation.

Pangaarvele sain summa lisakulude eest . Ryan. lehelt klõpsasin tühistatud lennu eest raha tagasi saamise nuppu, see summa tuli Ryan. rahakotti,milles ise sain valida,et summa saadetaks minu pangaarvele.

ktiits, soovitan Sinul ka Ryanairile nõue esitada ning kuludokumendid saata.Teatavasti telefoni või chati teel on helpdeskiga väga keeruline ühendust saada, nii et meie seda isegi ei üritanud.

Meil kindlustus küsis kohe,mida vastas lennuettevõte ja kuna saime kõik kulud Ryanairilt tagasi,siis kindlustusel vedas, ta ei pidanud meile midagi maksma.

Edu ktiits!

4
0

Prantsuse lennujuhtide streikimine on kestnud juba päris pikalt. Kindlustus ei pruugi uskuma jääda, et sellest ei olnud kindlustatu teadlik.

Teemaalgatajale, see ei ole lennufirma (antud juhul Ryanairi) otsustada, et nad maksavad piletiraha tagasi ja ongi kõik. Reisija peab ise selleks soovi avaldama.

Kui tühistamise põhjuseks oli streik (seda peab lennufirma tõestama), siis kompensatsiooni tõesti ei saa. Aga see ei vabasta lennufirmat hoolitsuskohustusest - majutus, toitlustus, transport lennujaamast majutuskohta ja tagasi lennujaama, seni kuni uued lennud sihtkohta olemas. Osad lennufirmad otsivad need teenused ise, osad jätavad selle reisijate hooleks ja maksavad hiljem arved kinni. Ryanair tundub, et ei soovi kumbagi varianti.

Kahjuks ei oska nõu anda, kas ja kuidas sel teemal Ryanairiga vaielda. Vb mingi tarbijakaitseorganisatsioon?

0
0

@smallisland, Prantsuse (ja ka Belgia) streikide eripära ongi see et alles streigipäeva alguses selgub, kes tööle ilmub ja kui suures ulatuses töö toimub. Isegi Briti võimsaim ajaleht ei suutnud kaks päeva enne streiki ennustada, kas ja kui suures ulatuses ülelennud võivad häiritud olla: https://www.thetimes.co.uk/travel/advice/french-air-traffic-control-strikes-which-flights-are-being-impacted rääkimata siis tavareisijast

2
0

Swedbanki tingimused:
Lennupileti vahetus Hüvitame lennupiletite vahetamise tasu ja vahetusest tingitud uute lennupiletite kallinemise kulud 150 euro ulatuses, kui vahetuse põhjus on reisikava muutus Teist olenemata ja ettenägematutel põhjustel. Lennupiletite vahetus peab olema toimunud enne lennule registreerimist.

Kuna meil oli check-in tehtud, siis selle järgi nagu ikka midagi ei saaks.

Ilmselt küll peaga vastu seina jooksimine, aga tegin nüüd siiski Ryanairile kulude kompensatsiooni avalduse. Kummaline oli see, et kulude selgitamiseks polnud ühtegi lahtrit.. Aga eks nad siis võtavad ühendust, kui tsekkidest sotti ei saa..

0
0

ktiits, nad vastavad igal juhul,juhtum tuleb ju lahendada. Kindlasti esialgu keelduvad,aga nüüd on võimalus hakata pidama kirjavahetust ja selgitada tsekke ja äkki on lahendus lõpuks positiivne.

Ja kui see pole positiivne ,siis saab juhtumi saata lahenduseks Euroopa tarbijakaitsesse.

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm#reimbursement-cancellation-1

0
0

Olles ka ise korduvalt erinevate lennufirmade suhtlusega hädas olnud arvan, et lennufirma, kes leiaks klienditeenindusse abivalmi ja hästisuhtleva inimese, võidaks tulevikus kõvasti plusspunkte. Seni on kõik suht vaenuliku ja pohhuistliku suhtumisega olnud.

2
0

Ryanair üllatas seekord positiivselt. Ilma igasugu vingerdamiseta tuli 2 päevaga otsus, et uued piletid makstakse kinni, sh vahemaandumise ööbimiskulud ja Helsingi-Tallinn laevapiletid.

1
0

Tore uudis, ktiits! Ja polnudki lugu, et reisikindlustus jäi tegemata.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased