Singapur, Tai ja Laos 2023

Jagan järgnevas reisikirjas värskeid muljeid ja kogemusi natuke teise nurga alt :)

Mõned nädalat tagasi sai tagasi tuldud 16 päevaselt reisilt Singapuri, Taisse ja Laosesse. Kagu–Aasiasse polnud juba pikalt jõudnud ja taaskohtumine oli seda toredam. Etteruttavalt mainin, et randadest ja saartest seekord juttu ei tule, vaid sellest piirkonnast, mis jääb Bangkokist põhja poole. Reis oli meil seljakotiga ja eesmärgiga kogeda kohalikku elu nii ehedalt kui võimalik. Eelnevalt midagi ette broneeritud ei olnud, vaid esimene öömaja ja lend Singapurist – Bangkoki. Kodutööna sai paika pandud üldine reisikava, mida mööda kulgesime tempos, mille dikteeris kohapeal kogetud emotsioon ja olmelised takistused (rongipiletite saadavus). Taiga on mul üldse oma teema, sihilikult olen seda riiki eiranud ja öelnud endale, et sinna lähen alles siis, kui olen vähemalt 60 aastane. Põhjus on proosaline, Tais on lihtsalt kõik nii sujuv ja kindel. Noorena tahan käia riikides ja piirkondades, kuhu vanemast peast enam minna võibolla ei julgegi :) Aga jaa, reisida on neis riikides väga lihtne, kõik sujub, kõik räägivad englishit ja on abivalmid. Ja muidugi toidud, need lihtsalt on super! Tai on tõeline streetfoodi paradiis ja mitte ainult, ka diginomaadide paradiis, pole kusagil maailmas kogenud veel nii stabiilset ja kiiret internetiühendust praktiliselt igas öömajas, kus ööbitud sai. Hinnatase on „tunduvalt“ kõrgem kui aastate tagune mälestus. Öömajad olid Tais ja Laoses nii 20-35EUR/öö, seadsime tingimuseks hea asukoha, AC ja wifi. Laose öömajad olid veel eriti puhtad ja linad nii valged nagu värske lumi. Tänavatoit odav, parimad lihavardad (sisuliselt tegu suuremat sorti hambaorgiga) olid Chiang Rais äärelinnas küsiti 0,2EUR (1EUR ~38THB), Pad Thai, Green ja Red curry nii 2-3EUR, restoranis Pla Neung Manao nii 8EUR, kohalik õlu (laager, vägagi hea) toidukohtades alates nii 2,5eur. Meeldis väga õhtuti osta eri müüjatelt erinevat toitu, et kogeda võimalikult erinevaid maitseid, ööturud olid ideaalseteks kohtadeks, kus kõike seda kogeda. Samas elu lõppes paljudes piirkondades juba kell 22.00, kõik kohad lihtsalt pandi kinni, va ööturud, mis lõpetasid nii südaöö paiku. See oli samas hea, oli mõnus vaikne. Kõhuhädadega läks ka peaaegu perfektselt, esimene kord hakkas mullitama alles eelviimasel päeval, peale õhtust maitsete degustatsiooni, lootsin juba, et esimene reis, kus pääsen puhtalt, aga saatus sai mu ikka kätte :) Turiste oli mõõdukalt, oli ka hooaja varajane algus. Tai oli rahvusvahelisem kaader, Laoses kuulsime kõige rohkem prantsuse keelt.

Riikide ja piirkondade tähelepanekutest ja elamustest lähemalt:

Singapur

Kõik toimis nagu kellavärk, ideaalne oli seal olla 2 päeva, jõudis rahulikult läbi kolada kohad, mis kõnetasid. Gardens by the Bay (pimedas) nagu Avatari filmis oleks olnud, Chinatown, botaanikaaed ning sai ära proovitud kohalik Hainanese chicken rice. Singapur tundus hea valik, et kogeda üle pika aja dormis ööbimist, sest seal on lahedad kapsel öömajad, mille hind nii 35eur/öö. Aga magama minnes mõlemal õhtul Vietnami salvi lõhna tundmine aitas kiiresti teadvustada, miks dormides ööbitakse üldjuhul vaid siis, kui eelarve muud ei võimalda :) Arhitektuurselt oli väga äge Marina Bay Sands hotell (see, kus tehake neid infinity pool instapilte). Püüdsime kasutada social engineeringut, et bassu äärde pääseda, aga ei õnnestunud(sinna saavad vaid ööbijad), küll aga saab ka niisama viimasel korrusel vaateid nautida, natuke tasub vaid selles hoones julgelt erinevaid nurgataguseid avastada :) Riigina tundus Singapur tiba elutuna, selles mõttes, et kõik oli ülikorras, ülereguleeritud ning kogu see tarbimiskulutusega seonduv oli väsitav.

Tai

Tais peatusime järgmistes kohtades: Bangkoki, Chainag Mai, Chiang Rai. Bangkokis peatusime Khaosan Roadi lähedal. Kõik käe-jala ulatuses. Lõputu valik streetfoodi pakkujaid. Isiklikult meeldis mulle Khaosan Roadi paralleel tänav Thanon Ram Buttri, vaikne ja söögikohad olid ka sellised, kus ka kohalikud klientideks olid. Khaosan Roadil ise kannatas õhtutundidel vaid korra läbi jalutada, muss oli tänaval kõvem kui Tallinna ööklubides. Toit muidugi on Tais maailma parim ja väga odav, streetfoodi kohtades nii 1-3EUR. Tais tasub kindlasti ka Tai massaaži lasta teha. Lifehack on valida vähe jõulisemad massöörid, sest muidu ei käi neil jõud üle, kui vähegi toonuses olla. Hind odav, nii 8,5eur/h. Sai ikka korduvalt käidud ja väänati igal pool hästi. Tasub googlist reviewsid lugeda, eks kohti on seal igaks eri massaažiks ;) Kui vähegi kultuur huvi pakub, siis tasub templites käia. Samuti tasub niisama jõepeal hop on hop off laevadega sõita. Võtsime ka tuuri Maeklong Railway Marketile, see oli midagi teistsugust ja väga äge. Tasub võtta selline pakett, kus näeb rongi 2 korda. Lisaks oli paketis ka nn ujuvate turgude tuur, aga see oli puhas scam, selles mõttes, et letid olid ikkagi maa peal ja kanalites oli lihtsalt turiste vedavate paatide ummistus. Õiget ujuvturgu sai külastatud kunagi Vietnamis, kus ka müüjad olid paatides. Kui juba Bangkokis, siis oli huvi ka ping pong show ära näha. Õigesse kohta sõidutavad Khaosan Roadil olevad tuk-tuki juhid. Koht ise oli selline, mida polnud googlisse märgitud ning asus kusagil kangi all. Sissepääs nii 30eur ja muid kohustuslikke tasusid ei lisandunud. Aga jah, show ise oli selline kummaline, naised olid nagu narkouimas, midagi lõbusat selles ei olnud. Huvitav tähelepanek oli, et külastajaid sai jaotada sisuliselt kolme gruppi 1/3 paarid, 1/3 meeste kambad ja 1/3 naiste seltskonnad. Bangkokist Chiang Maisse läksime öörongiga, tõeline platskaart (2.klass) elamus, eriti äge oli keset ööd olla restoranvagunis, kõik aknad lahti, sajab vihma ja taamal lööb äike, mõnus troopika soojus.

Chiang Mai oli selline mõnus linn, kus linna ajaloolises piirkonnas niisama ringi kolada. Looduse osas oli muljet avaldav Doi Inthanon rahvuspark, seal asuvad kosed (Wachirathan ja Mae Klang waterfall ja mõned veel) ja teed. Tasub rentida roller, eriti kui mingigi kogemus all on. Liiklus on täitsa ok, pole midagi hullu, teed on Tais super kvaliteetsed ja põhimaanteed isegi betoonist. Õnnestus saada roller, mis oli täiesti uus, sõitnud vaid 50km. Samas paljud kohad rentisid ka ronte, nii et tasub eri kohti külastada, et leida korralik roller. Rent oli ikka imeodav, nii 8eur päev. Ahjaa, rahvusvahelised juhiload maksavad Tais 3ks päevaks nii 15eur ehk siis esimese 5 minutiga peatas sauaga tüüp ja palus viisakalt tema järel jaoskonda sõita, kus ees oli juba terve parv turiste rahvusvaheliste lubade järjekorras ehk siis oma trahvi ootamas :) Aga jah, antud paberit sai järgmise kolme päeva jooksul korduvalt näidatud. Eestis muide on riigilõiv 26eur + bürokraatiale kuluv aeg, et rahvusvahelised juhiload kätte saada. Chiang Mais tasub sõita ka rolleriga mööda teed, mis viib Wat Pha Lat templi juurde. Sõitsin hommikul vara, tee oli mõnusalt kurviline ja kiire tõusuga, mõnusalt jahe ja sõidad nagu pilvede peal, super fiiling ja Wat Pha Lat tempel oli ka külastust väärt.

Chiang Rai oli linn, kus endas midagi teha ei olnud, aga linna ümber ja piirkonnas palju avastamist. Kõike seda oli mugav teha rolleriga. Tasub külastada Wat Rong Khun templit (valge tempel) ja Wat Rong Suea Ten (sinine tempel). Käisime ka Mae Sai linnas, mis Põhja-Tais Myanmari piiri ääres. See linn oli omamoodi, seal ei olnud otseselt midagi erilist, kuid meelde jäi kohalik melu ja üritused, mis see hetk aset leidsid. Huvitav leid oli Wat Phra That Doi Wao templi kompleksi rajatud klaasist sild, oli omaette elamus, kuna varem polnud ühelgi klaasist sillal olnud. Kuldse kolmnurga piirkond oli ka äge, mõnusad väiksemad teed riisipõldude vahel, kus kulgeda. Kuldne kolmnurk ise oli ka huvitav, põnev oli jälgida, kus riigis areng toimub. Laose poolel käis suuremahuline ehitustegevus, Myanmaris oli sisuliselt vihmamets ja üksikud templid ja siis Tai, kus kõik lihtsalt toimis. Chiang Raist on mugav edasi minna Laosesse. Selleks tasub mõnest kohalikust reisibüroost osta pakett (nii 40eur), mis sisaldas transporti, piiriületuse formaalsusi ja slow boat piletit. Tänu transferile piirile on võimalik sama päeva hommik slow boatile jõuda, väljumine oli 9.30 ajal.

Laos

Nii kui Sõpruse sillast nr4 üle sai sõidetud, oli kohe aru saada, et oled täiesti teistsuguses riigis. Laos on ikka tõeline arengumaa, auklikud teed, tolmune, rahvas vaene, aga see eest põnev ja teistsugune. Huay Xais istusime slow boati, kus veetsime kahe järgneva päeva jooksul kokku 8 + 8h. See oli üks reisi highlighte, olid lihtsalt looduse keskel ja said rahulikult ringi vaadata, lugeda ja tukastada, ei mingit interneti jms. Mul on kombeks mitte kunagi kohalikku simi osta, kõik vajaliku saab korda ajada hotelli wifis. See on tõeline väärtus kui onlines olemine on lihtsalt võimatu. Enne päikese loojangut randusime Pak Bengis, see oli väike ja ehe küla Mekongi jõe ääres. Pimedas paadid ei sõida, kuna kogu navigatsioon põhineb kapteni silmadel. Paat ise on vägagi askeetlik, aga puhas, jalanõud tuleb pardale tulles jalast võtta, istmed on kas puust või siis kunagisest vanist. Paat mahutab nii 100+ reisijat, kellest 95% on turistid ja peatusi tehakse vastavalt vajadusele, lähtudes sellest, kus kohalikud tahavad peale tulla või maha minna. Luang Prabangi jõudsime oli võimas, nii tund enne jõudmist läheb jõgi 2x laiemaks ja võimalik imetleda ka kaljut, mille sees asub Pak Ou koobas. Luang Prabang ise oli selline väikelinn, mis tiksus omas rütmis ja kus oleks tahtnud isegi kauem olla ja mitte midagi teha. Tasub kindlasti käia Kuang Si kose juures, kus sai ka ujuda. Väga mõnus ja värskendav, vesi sama soe nagu meil suvel Läänemeres. Enne päikese loojangut tasub minna vaadet nautima Phousi Hillile, mis on linna keskel ning päikese loojangu jõekruiisi vaateid tasub nautida, sõites avaliku praamiga üle Mekongi jõe nii palju kui süda lustib, üks ots nii 0,2eur. Plaanisime ka Vang Viengi minna, aga kuna aeg surus takka ja rongipileteid ei olnud päev ette saada, siis veetsimegi rohkem aega Luang Prabangis. Luang Prabangist pealinna Vientianesse saab kahe tunniga uue ja kaasaegse hiinlaste ehitatud raudteed mööda, kus rong sõidab kiirusega 160km/h. 1/4 teest on sisuliselt tunnelites, kui rong läbis troopilisi metsi ja riisipõlde, mille ääres asusid kohalike hurtsikud, oli tunne nagu oleksin Katnissi ja Peetaga filmis „Hunger Games“ samas rongis, kui nad käisid mänge eri districes promomas, nii sürrealistlik oli see kontrast lihtsalt.

Vientiane oli vaatamisväärsuste poolest vägagi igav, isegi niisama kolada oli suht igav, ainuke põnev tegevus oli jälgida, kuidas toimib sotsialistlik elukorraldus. Peab mainima, et senini kõige vahetum kogemus kaasaegsest marksismist-leninismist. Pealinnas paistis see igal nurgal välja ja oli kohati üsna õõvastav. Parim koht seda jälgida oli Lane Xangi avenüü ümbruses, kutsusin seda hellitavalt vaese mehe Champs Elyseesks. Prantslaste käekirja ja pärandit seal juba jagus. Igasuguseid vormikandjaid oli lademetes, samas oli vahva näha, kuidas mungad ja sõjaväelased käsikäes kulgesid ja lobisesid. Inimesed olid tegelikult rõõmsad. Kurbnaljakas oli näha, kuidas kohaliku eliitkooli lapsevanemad sellel samal Lane Xangi avenüül 2/4 rajast lihtsalt kinni parkisid ja oma võsukesi ootasid, keegi ei tuututanud, kannatlikult oodati, millal ummikust läbi saadi. Kõige õõvastavam oli näha, kuidas koolilastel oli koolivormi rinnale õmmeldud silt nagu tegu oleks vangidega, kus kirjas nimi, kool ja klass ja vb veel midagi. Võimalik, et EU vangidel isegi ei ole silte, sest rikutaks muidu GDPR nõudeid vms. Noorematel õpilastel kaelas pioneerirätid ja õnnestus osa saada ka muusikalisest etteastest, kus kohalikud pioneerid harjutasid trummidega. Meeleolu oli päris vahva ja lõbus. Vientianes tasub kindlasti käia kohalikus triumfikaares, enne päisese loojangut on võimalik kogeda unustamatuid vaateid linna kõikidesse suundadesse.

Lõpetuseks, Tai ja Laos on super ägedad, lihtsad ja mõnusad riigid reisimiseks. Tugev soovitus esimeseks omapäi reisimiseks troopikasse, rahvas sõbralik ja lahke, turvaline ka. Singapur tundub sobivat ennekõike neile, kellele meeldib luksuslikum ja shopingu puhkus.

1
2

Tänud. Sain näiteks Laose kohta mitu asjalikku vihjet.

Aga mis rahvusvahelistesse lubadesse puutub, siis konkreetselt Tai jaoks sobivad Viini formaadis load ja mingit bürokraatiat tegelikult ju ei ole.

Maksad netis 26 eurot ära, võtad kaasa foto ja lähed Maanteeameti esindusse. Võtad järjekorranumbri, ootad elavas järjekorras oma aja ära ja tehakse kohe kohapeal valmis.

Vahe ikka on, kas 15 eurot 3-ks päevaks või 26 eurot 3-ks aastaks.

Mind on Tais viimase kahe nädala jooksul kinni peetud juba 4 korda. Poleks rahvusvahelist olnud, oleks mul juba praegu palju suurem väljaminek. Ees aga veel paar nädalat liikumisi.

5
0

Tegin just omale Viini loa ja samas lugesin TRAM kodulehelt:
"Eesti siseriiklik juhiluba on täielikult Viini 1968. a konventsiooni nõuetele vastav. Seega peavad teised osalisriigid seda tunnustama ilma täiendavalt rahvusvahelist juhiluba esitamata."

Kui proovisin autorendis oma paberlubadega lehvitada, küsiti mureliku pilguga, kas mul päris lube polegi.
Kui sihtriik aktsepteerib Viini konventsiooni, ei tohiks muret olla.

0
0

Samas kohe 2 järgmist lauset samalt lehelt on sähandesed:

"Praktika on aga näidanud, et osad riigid siiski nõuavad ka rahvusvahelist juhiluba lisaks. Kindluse mõttes on soovitatav enne reisi ise külastatavast riigist infot hankida."

1
0

Reisi targalt: Tais mootorsõidukit juhtides peab Eesti kodanikust turistil olema kehtiv Eesti juhiluba koos Viini konventsiooni kohase rahvusvahelise juhiloaga (A6 papiraamat).

Jah, Viini 1968.a. konventsiooni kohaselt ei peaks Eesti kodanikul justkui seda rahvusvahelist juhiluba Tais olemagi.

Praktika aga on näidanud, et osad riigid siiski nõuavad rahvusvahelist juhiluba lisaks. Tais küsitakse seda kindlasti.

Minu igaastane rollusõit Tais näeb välja selline. Kannan kaasas ainult papiraamatut, mis on kokkumurtud, et mahuks lühikeste spordipükste taskusse. Tavaliselt pean lube näitama kuu jooksul 2-4 korda, olenevalt elukohast. Mitte ükski politseinik pole küsinud siseriiklikku juhiluba, kui olen papiraamatu taskust väljaõngitsenud. Ma ei kanna Eesti juhilube ja muid dokumente üldse kaasas, need on seifis. Liiklen ainult rolleriga.

Kellel huvi Tai politseinikega oma õigusi taga ajada, andku minna.

4
0

päike, sul onm A kategooria olemas?

Kui ei ole inimesel Ad, mis kasu sellest rahvusvahelisest juhiloast siis on?

0
0

norsu. Ikka on A-kategooria olemas. Rahvusvahelistel lubadel on samuti A,B,C,D,E kategooriad. Mis kategooria sul on siis ARK lööb sinna templi kui load saad. Tai politsei teab väga hästi, et rollerisõiduks on vajalik A kategooria.

Ka AM kategooria lubadega, mis meil on ja lubab sõita kuni 50cm3 pole seal midagi teha, sest nende tavalised rollud on 125cm3.

0
0

tänan, ma lihtsalt küsisin selle täpsustuse, sest küllalt on lugeda olnud igasugu õnnetustest jne. Tais ja mujal rolleritega. Tihi soovitatakse, et rentige roller, aga enamusel inimestest A kat lube tegelikult ei ole

Et asi selge oleks inimestele:

1. Rahvusvaheline juhiluba ilma A ta aitab/ei aita kui politsei kinni peab

2. Kui politsei puhul aitab, siis õnnetuse puhul oled ikka süüdi ja maksad kõik kahjud.

Saan ma õigesti aru?

0
0

Rahvusvaheline ei aita ilma kategooriata kuidagi. Seal on A lahter olemas ja kui sul seda ei ole, siis sinna märget ei saa.

2
0

selge jaanusm, lihtsalt siin koguaeg on soovitus rahvusvahelise juhiloa kohta, aga peaks olema soovitus, et peab olema A.kategooria juhiluba rolleriga sõitmiseks sellisel juhul. Pakun puusalt, et 95% ei ole A kat lube., st mängitakse vene ruletti.

Ja siis pärast on FB üleskutsed aidata, sest pead õnnetuse kahjud kinni taguma ja kindlustus ka keeldub su enda ravikulusi kinni maksmast.

1
0

Rahvusvaheline luba on jah koopia sinu loast. Kui rolleri rentimiseks on vaja A-kategooria luba, siis päästab ainult A-kategooria luba.

Roby7 lubade kohta ei teagi. Kehtivaid lube kaasas ei olnud, sai trahvi ja kasutas saadud kviitungit tõendusena, et rikkumise eest on juba tasutud. Ju siis on korduvrikkumine mingi aja jooksul seal ilma trahvita. Trahvikviitungi rahvusvahelisteks lubadeks nimetamine oli tõenäoliselt nali ja tasuks ikkagi päris A-kategooria load (ka rahvusvahelised) kaasa võtta.

Kui juhtub ilma lubadeta õnnetus, siis kindlustused ei kehti. Tuleb ise kõik kahjud kanda ja lisaks tõenäoliselt ka oma tervisega kulud lõpuks kinni maksta, sest juhtum toimus seadust rikkudes vms. Trahvikviitungi näitamine peale õnnetust midagi enam ei muuda.

2
0

*Ja veel - kui juhil on olemas isegi A-kategooria juhiluba aga rahvusvahelist tehtud ei ole, siis ei ole juhil ikkagi seaduslikku õigust rollerit juhtida ja liiklusõnnetuse korral tuleb endal kõik kahjud kinni maksta. Kindlustusfirmaga vaidlemine tulemust ei anna.*

Ei ole nõus. Juhtimisõigus ja selle olemasolu tõendav dokument on kaks erinevat õigusmõistet ning ka Eesti liiklusseaduses (LS) selgelt eristatud (vastavalt § 94 ning § 96). Ka kindlustustingimuste välistused lähtuvalt selgelt juhtimisõigusest - näiteks LHV reisikindlustuse punkt 8.4 kohaselt on hüvitamine välistatud kui kindlustatud isik põhjustas juhtumi sõidukit juhtides, mille juhtimiseks tal ei olnud juhtimisõigust, s.t. ei sõnagi sellest, kas ja milline juhiluba tal parajasti kaasas oli.

Ka sanktsioonid on erinevad: kui juhtimisõiguseta juhtimise eest võib Eestis LS § 201 alusel saada trahvi kuni 200 ühikut, siis (rahvusvahelise) juhiloa puudumine läheb muu rikkumise (§ 242) alla maksimumtrahviga 20 ühikut.

Ehk siis kui sul on A-kat juhtimisõigus, aga puudus rv luba ning teed Tais mootorrattal õnnetuse, siis trahvi võid saada, aga kindlustushüvitise välistuse aluseks ei ole.

1
0

@ Buldooza

Ma vaidlema ei hakka. Küll aga proovin selgitada, miks ma nii arvan.

Siin ei ole ju jutt Eesti (või Euroopa) piires tekkivast kahjujuhtumist.

Kindlustusfirma peab kahjujuhtumi menetlemisel lähtuma selle riigi seadustest, kus kahju tekkis (antud juhul Tai seadustest, mitte Eesti Liiklusseadusest).

Tais on nõutav IDP olemasolu lisaks välismaistele juhilubadele. Ilma IDP-ta ei ole tavaline juhiluba Tais lihtsalt kehtiv. Kui aga juhiluba ei ole mingis riigis kehtiv, siis puudub isikul selles riigis juhtimisõigus (ka Eestis on see nii). Ja kui puudub juhtimisõigus, siis see ju ongi seesama LHV kindlustuse eelpool viidatud punkt.

Kui IDP on tegelikult tehtud ja kehtiv, aga seda pole lihtsalt kaasas, võib saada trahvi.. Aga sellisel juhul siiski kindlustus ilmselt aktsepteerib seda kehtinud juhtimisõigusena selles riigis kahjujuhtumi tekkimise hetkel.

P.S. Teatud hulgal on leitavad ka teist seisukohta esitavad väited. Näiteks nagu Tai peaks aktsepteerima ingliskeelset välismaist juhiluba ilma IDP-ta. Reaalsele elule toetudes väidan siiski, et maanteel/linnavahel lube kontrollides küsib küll 90%Tai politseinikke ka rahvusvahelist IDP-d näha, hoolimata ingliskeelsetest kirjadest minu Eesti juhiloal.

1
0

@E.T. võib ka nii argumenteerida, aga siin on üks oluline viga.

Väide nagu Eesti juhiluba ei kehtiks Tais on väär. Eesti juhiloa kehtivusel puudub territoriaalne piirang, see kehtib kõikjal maailmas, ent mõningates riikides (sh Tais) on selle kehtivus seotud täiendava kõrvaltingimusega rv loa omamise näol. Seda võib võrrelda näiteks Eesti passi ja viisatempliga - Eesti pass kehtib ka Tais ja isegi siis, kui selles ei ole Tai viisat (ja selle puudumise eest võib põhjendatult trahvi saada). Või siis sama absurdne oleks väita et kui näiteks Tai peaks Eesti abielutunnistuse kohalikus asjaajamises kasutamiseks nõudma notariaalset tõlget, siis kas sellisel juhul ilma sellise tõlketa Eestis sõlmitud abielu Tais ei kehtigi ja näiteks Eesti kindlustus keelduks seetõttu kindlustushüvitist abikaasale maksmast?

Veelkord, rv juhiluba ei ole iseseisev juhiluba, see on vaid riikliku juhiloa tõlge. Sama ütleb muideks kaudselt ka LS § 96 lg 1 viimane lause: "Isikul võib olla vaid üks kehtiv juhtimisõigust tõendav dokument". Kui väita et rv juhiluba on juhiluba, siis oleks selle ja Eesti juhiloa samaaegne omamine ju õigusvastane. Ka Wikipedias on korrektselt IDP artikli all öeldud et see on 'translation of a domestic licence' ja nii see täpselt ongi.

0
0

Mul endal on A-kat täitsa olemas ja iga aasta sõidan minimaalselt 9000km (iganädalaselt + motomatkamised). See on selline kalkuleeritud riski teema. Kui load, oskused ja piisav sõidukogemus, siis risk, et midagi juhtub, on väga väike. Kui lube pole, siis ma ei soovita kellelgil linnades ja mujal, kus vähegi tihedam liiklus sõita. Mootorratas/roller ei ole sama mis auto, et vaatad, et ise õigesti sõidad, vaid pead alati ka teiste liiklejate manöövreid teraselt jälgima, lisaks kõik muu teekate, ilm, rehvide seisund, kiirus jne.

Laoses ei tahtnud ka ise rollerit rentida, osalt seetõttu, et polnud Luang Prabangis väga sõita kuhugi sellega ja teiseks, teed olid ikka väga halvas seisus (rolleri ratta diameeter on väga väike). Nägin ise pealt, kuida üks turist õnneks ehmatusega pääses, olles sõitnud ühest "kraatrist" läbi ja imekombel püsti jäi ning siis tee äärde rahunema läks...

0
0

Juhiluba mitte ei anna juhtimisõigust vaid tõendab juhtimisõigust. Kui A-kategooria on olemas siis on olemas ka juhtimisõigus.

Tais või mõnes muus riigis võib juhtuda et Eesti siseriiklik juhiluba ei ole veenav või ei usu üldse keegi et selline plastikutükk on justnimelt juhiluba. Selle jaoks ongi siis rahvusvaheline juhiluba, mitmes keeles ja juhmimate jaoks ka lahti seletatud.

Iseenesest- kui on aega ja viitsimist politseiga vaielda siis lõpuks (ja pärast mitut kohtuastet) jääb õigus rollerimehele, sest tal on juhtimisõigus kuid seda on keeruline tõendada. Äärmisel juhul saab trahvi selle eest et dokumenti polnud kaasas . Kui niipalju aega pole on lihtsam rahvusvaheline luba kaasa haarata.

Kindlustusseltsiga on samamoodi. Vajadusel virutage Viini konventsiooniga otsaette.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased