VM infojagamine (oli SkyUp Airlines lennud Tallinnast)

Tallinna Lennujaama kodulehel näitab [lennuinfo](https://www.tallinn-airport.ee/lennuinfo/reaalaja-lennuinfo/?type=arrivals) all, et saabumas on lennufirma SkyUp Airlines lennud Oslost ja Kiievist. Kiire otsing näitab, et tegu on Ukraina odavlennufirmaga. Mis need on, päästelennud? 

Reisibüroode contractid?

https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=89291471

Kiievi suund on meediast läbi käinud - kuigi kellaajad on teised (ka skyup enda lehel). Kuskilt lugesin ka või kuulsin intervjuust, et tegemist Ukraina päästelennuga, kuhu meie Välisministeerium ka teist pidi eestlaseid peale sebis.

Oslot pole nagu silma jäänud. Võib-olla mingi logistika, kus Tallinnas tehakse vahemaandumine?

Nonoh. Huvitav teada igatahes.

Jah, sai eelnevalt VM lehte vaadatud ja seal oli SkyUp-i lendude kohta kõva null infot. Eeldan, et see null võib kehtida ka muudele lendudele. Näiteks vaatasin, et VM poolt väljareklaamitud lennule Malgast Tallinnasse päris soolase hinna eest kohti pole. Kui ma oleks praegu Malagas, siis tahaksin ilmselt ühte Urmast kõvasti koputada. Leian, et VM info on kõike muud, kui adekvaatne - ja seda tiražeerivad edasi ka teised väljaanded. Kui isegi kõige elementaarsemat infot ei suudeta valitsusasutustes jagada, siis mida meil üldse oodata on? 

Minu meelest võiks kritiseerimise asemel aidata. Mina näiteks märkasin, et VM lehel polnud üht Turkish lendu, mis toimis. Andsin kohe teada neile Facebookis ja lend lisati.

Nõus, et võiks aidata. Aga ehk siis muutagi VM töö õhinapõhiseks, kus rahvas kogub ja jagab ise vajalikku infot? Kuskil on igal latil kõrgus, mille alt läbijooksmine nagu enam ei sobi.

Võimalik, et olen ülekohtune, aga paralleelselt on üks teine suhtlus ka ühe riigile kuuluva institutsiooniga, kus antakse oma parim, et ma jumala eest neid reisimist puudutavate küsimustega rahule jätaks. Sellel on isegi nimi olemas - tänapäeval kutsutakse seda nimelt kommunikatsiooniks.

SkyUp oli seal VM lehel. Aga kuna nüüd minevik, siis koristati ära.

Kriitika riigitegevuse suhtes on hetkel paljuski üpriski õigustautd kuid oleme ise ka osa riigist seega kriitika ilma abita pole konstruktiivne.

Üllatav on, et valitsus usub, et kõik loevad meediat ja riigi loodud iga inimese e-posti aadress (mille tark inimene suunab www.eesti.ee lehele sisenedes ümber e-posti aadressile mida reaalselt kasutab) praeguses olukorras ei leia teavitus vahendina üldse kasutust.

@mehisk

Terviseameti teavitusmeil tuli juba ammu. PPA saatis SMS-i, et käsi tuleb pesta.

Millist teavitust sa riigilt masspostitusena ootad? Lendude kohta neid e-maile pole küll masspostitusena vaja.

Terviseameti kirja sain.

PPA SMS pole saanud.

Oleks eeldanud, et eriolukorra väljakuulutamine, muutmine jne. oleks genereerinud eesti.ee e-posti aadressi kaudu kirjad.

Lendude suhtes poleks mööda olnud teavitus kuhu info erilendude kohta on koondatud. Ma ei teagi kui avalikult avalikust teavitati koju naasmise vajadusest - selgeima sõnumi selle kohta olen saanud kirja näol, mis suunatud turismisektorile.

Hetkel on nii, et olukorraga kursis olek eeldab siiski ise päris palju uudiste jälgimist. Eeldus, et kõik uudiseid loevad ei pea paika. Isiklikult näiteks ka praegu ammutan eelkõige uudiseid trükitud Postimehest ja AKst. Jah võib vaielda, et see kes AKd ei vaata vaevalt ka regulaarselt e-kirju loeb või enda eest.ee e-posti aadressi ümber suunanud on e-posti aadressile mida regulaarselt loeb kuid nii eksteemsetes oludes oleks mõistlik dubleerivalt tegutseda.

Ma olen nõus sellega, et valitsus eeldab, et kõik istuvad päev otsa sotsiaalmeedias. Mina olin reisil kui hakkas see tagasi kutsumise asi. Olles oma reisi korralikult registreerinud välisministeeriumi lehel, oleks eeldanud, et oleksin saanud sõnumi või e-maili. Juhised või soovitused. Praegu üldse suur küsimärk, milleks on vaja reisi registreerida, kui isegi eriolukorras nende andmetega midagi ei tehta.

Selle registreerimise mõte on selles, et ajakirjanik oma tarkuses küsib, et kui palju eestlasi on kusagil piirkonnas. On seal siis parasjagu tsunami, maavärin või epideemia. Ja minister või ametnik saab näidata riigi toimimist ja ettenägemisvõimet ning teatada eestlaste arvu kusagil. Kõik on kuidagi rahul. Ajakirjanik ja riik, ainult ennast registreerinud kodanik piirkonnas on pahane, sest temale sellest mingit kasu ei tõusnud. Kui toetav e-mail või kõne kõravale jätta, siis pead ikka ise hakkama saama.

Ma lohutuseks võin öelda, et ka Norra ja Luksemburg ei saada kohe päästelennukit välja, ehkki raha nagu oleks palju.

Ma kusjuures reisil olles mõtlesin sedasama, et mis mõte sellele regamisel küll oli, kui ma ühtki olulist teadet ei saanud, näiteks see, et Eesti piirid sulgeb, oleks küll võinud tulla, nii meilile kui ka telefonile. Koos vajalike telefoninumbrite ja meiliaadressitega, kust abi saada antud riigis. 

Aga noh, ilmselt peabki ootama, kuniks VM töö õhinapõhiseks muutub :D

@veigo

Välisministeerium ei ole siiski miski reisibüroo. Nende ülesanne on teavitada oma kodanikke, mis toimub riigis, kus nad viibivad: millal lähevad piirid kinni, kes saab läbi, millistel tingimustel jne.

See, et kodulehel üldse lendude kohta mingit infot on, samuti laevade ja lausa lennukite oma kodanikele järgi saatmine, on lihtsalt puhas boonus, mille üle võiks tänulik olla, kuid mitte selle institutsiooni kohustus.

Seda enam, et Välisministeeriumi hoiatusi on ikka väga vähesed kuulanud. Saan aru nendest, kes varem mööda maailma ringi rändama läinud ja nüüd lõksus. Aga juba märtsi algul soovitati üldse mitte reisima minna. Enne veebruari koolivaheaega ilmus Välisministeeriumi kodulehel ametlik hoiatus Põhja-Itaaliasse mitte minna, ometi just sinna sel ajal paljud Eesti kodanikud, sh minu tuttavad, rõõmsalt suundusid ja siis ei huvitanud Välismin mitte kedagi. Nüüd aga võiks piletid välja otsida ja võib-olla veel kinni ka maksta.