Üksi Pariisi

Tere, kas üksi minnes Pariisi peaks midagi teadma, kas linn on turvaline ning mida soovitate vaatama minna. Kas taksoga sõit on soodne, kui kaugel on lennujaam kesklinnas ning mis see takso võiks maksma minna lennujaamast linna umbkaudu.

Lähen Pariisi esimest korda, seega oleksin tänulik kui keegi oskaks mingit nõu anda :)

Millises lennujaamas maandud?

Charles de Gaulle lennujaamast päeval ~40-45€, öösel ~45-50€. Orly lennujaamast ~30-45€.

Taksosõit on alati üle maailma igal pool ühistranspordist kallim. Eriti üksi sõites, kui ei saa taksokulusid grupi peale jagada.

Tänud vastuse eest :)

Taksoga kesklinna jah 50 euri ja pealegi. Taksot pole aga mõtet küll kasutada , kuna olenevat kellaajast on ummikute oht ja liiklus tuim. Lennujaamast käib linnalähirong ja viib mugavalt kesklinna. Oli ta vist RER nimeline. Pilet vist 10 euri kanti. Täpselt ei mäleta. Linn iseenesest nagu suurlinn ikka, Leidub taskuvargaid , eriti Monmartre kandis ja ChampsElyseel. Esimesel korral ei jätnud linn sellist ainulaadset muljet nagu olin oodanud, aga nüüdseks seal käinud kordi 10 ja armastan seda linna. Eriti kevadeti:)

Ma ka ei soovitaks raha kulutada takso peale, aga end kindlamaks tundmiseks, siis lugu teine. Ma olen naissoost ning veetsin oma nädalasest reisist 3 päeva üksi, ei olnud hullu midagi. Käisin rahulikullt Louvre´s ja veel teisteski muuseumites ning jalutasin niisama linnas ringi. Nagu eelnevalt mainitud, siis eks ta suurlinn ole, aga kui Monmartre kanti öösel üksi kolama ma ka ei läheks. Kui nii mõelda, siis inimesed elavad seal ja kui ise natuke tähelepanelikum olla, pole hullu midagi. Aga linn ise oli ilus! :)

Olin terve jaanuari kuu Montmartes, kahe nädala pärast tagasi. Tatsusin ikka õhtuid mööda neid treppe seal ringi, ei juhtunud minuga küll midagi :) vastupidi väga kena koht ja Sacré Cœur juurest avaneb üks ilusamaid vaateid üle linna... seal tasub käia!

Käisin sõbraga Pariisis aastaid tagasi. Kasutasime Charles de Gaulle lennujaamast rongi. Ostsime lennujaamast ühistranspordi mitmepäeva pileti "Paris visite", milles mäletamist mööda oli ka seesama rong edasi-tagasi sees (võin eksida). Mingid jaamavahed olime küll ainsad valged inimesed vagunis ja see oli iseenesest juba eksootika :)

Üks tuttav küsis enne minekut varemkäinutelt nõu raha ja väärtasjade hotelli jätmise või kaasa võtmise kohta. Sai vastuseks, et vahet pole, niikuinii varastatakse ära. Jättis siis hotelli ja nii juhtuski :) Meil olid kaamera, dokumendid ja raha enda juures ja probleemi polnud.

Kõige rohkem nautisin tänavatel kõndimist ja tänavakohvikutes inimeste jälgimist. Tellisin salati ainult prantsuskeelselt menüült ja ettekandjalt. Siiani ei tea, mis lihaga see oli. Kahtlustan, et konna oma :)

Eiffeli torni läksime õhtul, siis saime kätte nii valge kui pimeda aja vaated. Pimedas laevasõit Seinel. Muidugi Notre-Dame ja Louvre.

Pariis on üks väheseid linnu, mis mind tagasi kutsub.

Mõned pildid ka http://www.flickr.com/photos/ruudi/sets/72157624872941139/

Üks soovitus küll: ma ei tea, kui vana sa oled, aga kui alla 26 aasta, siis on Prantsusmaal palju soodustusi ja tasuta sissepääse. Nt Pariisi ühistransport oli nädalavahetusel päevapiletiga vaid 3 eurot! ja pilet Versailles ´isse 6 eurot edasi-tagasi. Siin ka nimekiri kohtadest, kuhu saab tasuta sisse ;) http://en.parisinfo.com/guide-paris/money/free-admission-and-good-deals/guide/free-admission-and-good-deals-in-museums-and-monuments_free-admission-for-under-26-year-olds-from-one-of-the-27-european-union-countries-and-teachers

head avastamist!

Külastasin jaanuarikuus üksi Pariisi 3 päeva, arvan ka, et ei ole mõtet takso peale raha kulutada. Kuna ööbisin äärelinnas, olin ka mõne korra ainus valge (ja pealegi heleblond) inimene metroos/RER-s, aga mingeid probleeme ei tulnud ette. Eredaimad elamused olid Montmartre koos Sacre-Coeuriga ja Arc de Triomph + Champs-Elysees (käisin pimedas). Ja muidugi niisama mööda linna ringi uitamine ja elu jälgimine :)

Minu kõige ilusam Pariisi päev oli see, kui sai Pariisist välja. Käisime Chartres'is, aga küllap on muud ümbruskonna väikelinnad ka toredad.

Muidu -> reisijuht välja ja vaata, mida pakuvad. Pariis on popp koht ja üksipulgi lahti kirjutatud. Ladina kvartal, tänavaelu ja melu, muuseumid, sillad...

Pariisis peab muidugi korra elu jooksul ära käima kuid Prantsusmaa pole Pariis ning Prantsusmaal leidub ka väga palju ilusaid kohti ;)

Jätkates aga Trippi mõttekäiku, minu ilusaim nädalavahetus Pariisis oli siis kui ütlesin oma perele et "ahh, minge käige seekord seal ilma minuta ära, ma ei viitsi nüüd kaasa tulla ja jään parem koju lugema"

Jätkates aga Trippi mõttekäiku, minu ilusaim nädalavahetus Pariisis oli siis kui ütlesin oma perele et “ahh, minge käige seekord seal ilma minuta ära, ma ei viitsi nüüd kaasa tulla ja jään parem koju lugema”

ei saa mainimata jätta, et sellel polnud nüüd Pariisiga küll mingit pistmist - sama hästi oleksin nad võinud Pärnu sõita :)))ja sul oleks tore lugemise päev olnud :)

Pariisis paar päeva on ikka liiga vähe - et midagi vaadata. Jalutada muidugi jõuab. Olen ise käinud (3p) ja see on ainult ettevalmistus pikemaks tretiks. Minul käisid tütred ( 16 ja 19) suvel - olid nädala koha paeal. Kunstimuuseumis Louvre's juba käisid kahel päeval ja oleksid veelgi käinud, et korralikult vaadata, Versailles ´isse käik võttis ka päeva. Enamus linna käisid jalgsi, elasid Montmartes, kust kesklinna on u 7 km. Noortele paras kõndida:) Kaasas oli neil raamat "Pariis top10".

Jätsin mainimata et elan Pariisist kahe rongisõidutunni kaugusel :D ning ei ole see linn mulle üldsegi mitte võõras. Kuid siiskin mulle seal ei meeldi. Liiga suur, liiga räpane, liiga palju autosid ja heitgaase ning liiga-liiga palju turiste. Maitseasi muidugi. Ja mis lugemisse puutub siis "Lohetätoveeringuga tüdruk" on vägagi põnev, soovitan lugeda seda Pariisi asemel ;)