Ümberistumisega lend

Tere! Kas keegi oskab nõu anda kui pikk võiks olla minimaalne kahelennu vaheline ümberistumise aeg, et järgmisele lennule jõuaks?

Lennujaamast oleneb. Gatwickis oli mul 45 minutit ja ei piisanud. Minimaalne vajalik aeg olnuks 55 minutit. "Tervisi" siinkohal firmale Reisiekspert, kes mulle sellised piletid müüs ja hoolimata mu kahtlustest kinnitas, et jõuab küll. Lennujaama kodulehelt on hea otsimisega võimalik leida, palju aega vaja on. Igal juhul tee ka reisi katkemise kindlustus.

Tänud. Praegust on välja valitud Hong Kong ja aega tund ja 20min. Ise arvan küll, et see aeg jääb liiga napiks.

See oleneb lennujaamast, lennufirmast ja sihtpunktist. Näiteks Helsingis on ikka vaks vahet, kas lennata Tallinnasse või kaugsihtpunkti. Finnair kehtestas äsja Helsingi-Delhi economy klassi minimaalseks check-inniks poolteist tundi ja selle valguses oleks mõttekas üle vaadata, palju see HKG puhul on. Aga kust vaadata, esimese hooga ei teagi. Kui sa lendad jätkulennuga TLL-HEL-HKG, ei tohiks probleeme tulla, sest check in on juba Tallinnas. Vähemasti Helsingis peaks tund ja 20 minutit olema üsna probleemitu.

Minu arusaamine lennuiletite broneerimisest on aastate jooksul kujunenud selline, et esiteks - soovitatakse überistumisega lendude puhul teha lennuplaan koos asjatundjaga e. läbi mõne büroo, või kasutada üht lennufirmat või neid, kes omavahel seotud. Sel juhul on lennufirmal kohustus reisija algpunktist lõpp-punkti toimetada ja kui mingil põhjusel üks lend hilineb ja seetõttu ei jõua teisele, siis on see lennufima probleem. Piletite broneerimisel sellisel juhul on see aeg kahe lennu vahel ka vastavalt nõuetele (st süsteem ei luba väiksema vahega broneerida). Ise üksikuid pileteid kombineerides võib ämbrisse astuda. Aga loomulikult, saab ka edukalt lennatud oma koostatud plaani järgi ja tuleb ette apsakaid reisikorraldaja kaudu minnes.

Ise sõitsin aasta tagasi läbi Hong-Kongi Sydneysse ja lendude vahe oli 1 tund. Juba Tallinnas tehti selline mõnus teenus - lastega reisija ja vajab abi. Lennukilt maha tulles oli vastas lennujaama töötaja suure sildiga, kus minu nimi peal. Rääkis midagi omaS keeles ning pistis näpu vahele paberi, kuhu joonistatud täpne plaan juhtnööridega. Ei mingit probleemi.Jõudsime. Samas võin öelda, et Hong-KongI lennujaam on orienteerumiseks väga lihtne ja mugav, üks mõnusamaid maailmas. Mitte selline põrgu nagu LHR või FRA. Seda eelpool nimetatud teenust võib paluda ka siis, kui näiteks lasta piletile märkida, et ei oska keelt. Ja ikka saab kiiresti abi.

Aitäh nõuannete eest! Nüüd tean mida küsida ja millega arvestada.

Küsimused. Kui leian ümberistumiseks eraldi lennud läbi erinevad otsingumootorid või erineva lennufirma veebilehed, kas neid saab ka kuidagi kokku viia?

Kui piletid on ühel ostul, siis pagasi algkohas sisse anda ja lendab lõpuni? Kui eraldi piletid, siis igal ümber istumisel sisse tšekkida- välja võtta? Väga algaja lendaja.

  1. ei saa kokku viia
  2. jah, pagas siis lendab lõpuni
  3. õige, iga kord pagas välja ja uuesti sisse

Kui piletid on ostetud erinevatest kohtadest einevate broneeringutena, siis sõltub kõik lennufirmadest. Odavlennufirmadega tuleb pagas erinevate firmadega alati välja võtta. Teistel sõltub reeglitest, mis esimesel lennufirmal on. Näites Finnair lubab eraldi piletitega pagasit edasi saata ainult teiste Oneworldi kuuluvate firmade lendudele, samas endine Estonian Air võimaldas pagasit saata ka päris eksootiliste firmade lendudele nagu Ira Air jms. Kui tegemist on Tallinnast algava lennuga, siis võib täpsemat infot küsida Tallinna lennujaamast. Samas see infolett kõiki nüansse alati ei tea ja antud lennufirmaga tegelev check-ini töötaja teab täpsemat infot, et millisele lennule ta saab pagasi edasi saata ja millisele mitte. Ja lisaks võib alati juhtuda, et midagi hetkel ei tööta ja ta järgmisele lennule ligi ei pääse ning vahepael peab ikkagi pagasi välja võtma.

Kui piletid eraldi ostetud, siis võib ka saada pagasit lõppunkti saata. Näiteks mina olen saanud saata pagasi Tallinnast Siem Reapi. Tuttav on saanud saata pagasi Tartust Kota Kinabalusse. Tuleb küsida.

Aitäh. Detsembris plaanis 2 nädalaks puhkusele Aasiasse, sihtkohta pole veel otsustanud- kaalumisel Tai, Filipiinid, Indoneesia. Kas on mõtet võtta regiooni saabumiseks piletid nüüd varem, nt Shanghai, Hong Kong m.s. ja edasilendu klapitada hiljem? Eelmisest aastast suurepärased muljed Krabil (Tai), kuid 2x samas kohas ei suvita.

Kui mitmes kohas sa tahad kahe nädala jooksul olla? Tallinnast on näiteks Turkish Airlinesiga põhimõtteliselt pidevalt Aasiasse suvalisse kohta 450-500 euriga pakkumisi.

Millist hinnavõitu sa sihid, lootuses lennata kõigepealt punkti, kust sa ainult edasi lendaksid? Finnair vist küll hetkel pakub Shanghaisse 400-ga - seda võimalust võib kasutada 72-tunniseks viisavabaks Hiinas peatumiseks, aga põhimõtteliselt tähendab selline vahepeatus enne õiget sihtpunkti kahe päeva kaotamist edasilendude tõttu (2/14 = 14% puhkuse ajast), üks päev sinnalennul ja teine tagasilennul, sest lõpuks pead tõelisest sihtpunktist tagasi Shanghaisse lendama, et sealt kojulendu alustada.

Lühikese puhkuse puhul on mõistlikum otse kohale lennata - või äärmisel juhul Tai puhul Bangkoki ja sealt siselennuga edasi, Filipiinide puhul Manilasse jne Siis kehtib küll reegel, et pikema lennu piletid kas praegu või 1-2 kuud varem (ootad ära sobiva odavpakkumise, neid tuleb septembri ja oktoobri jooksul ka detsembrikuiseks Aasiasse lendamiseks veel palju hinnaklassis 400-550 eurot) ja siselennuga on aega.

Kui soovid kasutada Shanghaid, Hong Kongi vms, siis arvesta, et sealt edasi Aasiasse lendamine on sõltuvalt sihtpunktist 2-4-tunnine rahvusvaheline lend, mis on samuti soovitav varem ära osta. Ainult riigisiseste siselendude puhul kehtib see, et väga olulist hinnavahet pole, kas ostad pileti septembris või detsembris (ja sõltuvalt riigist ja liinist võib vahetult enne lendu olla odavam osta kui 2-3 kuud varem).

minijale: Plaanid detsembris minna aga kas detsembri alguses või "high-seasonil" ehk siis jõuludel ja aastavahetusel? Improved juba kirjutas, et küll neid soodukaid tuleb veel siin detsembriks, aga peale 15. detsembrit reisimine kuulub juba high seasoni alla ning selleks ajaks soodukaid väga enam ei tule. Shanghaist ja Hong Kongist lendavad küll mitmed odavlennufirmad (Cebu Pacific Filipiinidele ning AirAsia Kuala Lumpurisse) aga ka nemad teavad, et sel hetkel saab kruvida hinnad lakke seega hinnad just kõige odavamad ei tule. Seega kui plaanid reisida detsembri alguses, siis küll leiad variante aga kui hiljem siis enam väga soodsalt ei saa (kui just veahindu vms ei tule). Detsembris on ekvaatorist lõunapool (Indoneesia nt) algamas nn vihmahooaeg. See ei tähenda muidugi konstantset sadu aga tavapärasest rohkem äikesetorme ja vihma. Pigem soovitaksin kaaluda Filipiine (ohtralt ägedaid ja huvitavaid saari) või Malaisiat (Langkawi nt). Filipiinidel samas sel ajal taifuunihooaeg. Soovitan hoida silma peal Tripi lennupiletite rubriigil ja otsustada siis kui seal miskit head näed :)

Aitäh, sain hüva nõu. Lähme ei tea kuhu 2 nädalaks detsembri keskpaigal ~ 10.12 . Eelmisel aastal käisime jõuludel nädalaks Krabil.

Alustan uue teema (saadan eraldi) ja küsin laialt ringilt, mis Aasia soojamaa reisilt saite parima emotsiooni?