Ukrainasse reisimine ja kindlustus

Tere.

Kas mõni kindlustusfirma pakub reisikindlustust ka sõjategevuse kaitsega.

Kui keeruline on saksa numbrimärgiga autoga, eesti kodanikul ukrainasse minna ja seal liikuda?

Kui pikad on hetkel piiripunktides järjekorrad?

1
2

Aasta tagasi arutati Tripis Ukraina, eriti just piiriületuse, teemat, vt https://trip.ee/foorum/uldfoorum/laeaene-ukraina-2023

Uudiste järgi tundub, et sõda saab Ukrainas varsti läbi. Ma ei tea, mis sinu reisi eesmärk on, aga kui tegemist on turismireisiga, siis ehk oleks mõistlik oodata, kuni sõda lõpeb.

6
1

Ajab naerma selline küsimus. Kui edasi naljatada, siis kindlustus sõjategevuse kaitsega aitab sind kindlasti. Juba piiril pannakse sulle kaitse peale ja brigaaditäis sõdureid ei lase sul silma pealt. Kui vaja siis viskuvad sinu kaitseks kuulide ette... Selline see kindlustus on-väga hea kindlustus.

8
6

Piiriületuse ootejärjekorrad nt Poolast minnes: Poola https://granica.gov.pl/index_wait.php?p=u&v=en&k=w ja Ukraina https://kordon.customs.gov.ua/en/home/countries/pl/i.

Eesti elukindlustajad vist Ukrainas viibimist hetkel ei kindlusta, samas võimalik soetada Ukraina vastav kindlustus Visit Ukraine lehelt, hind ca 3€/päev: https://visitukraine.today/products/insurance/war-risks-insurance

5
1

Ja mille poolest erineb Ukraina siin Venemaast? Mõlemas riigis on sõda ja on piirkondi kus seda ei tunneta. Suure tõenäosusega pole ka Ukrainas sõjategevuse kaitse vajalik. Siinsed välismaalased moodustavad Narvas pikki järjekordi riiki kus on sõjategevus. Vaevalt neil kindlustus on.

Sõjakindlustus iseenesest ei pea kinni ühtegi kuuli ega mürsukildu.

5
4

Saksa numbri pead sa uue omanikuna siin arvele vōtma. Soovitatav on passis tempel "abmelded"

Vōi on saksa punane transiitnumber?

Ukraina piirivalve ei pruugi sind sisse lasta riiki kui sōidad ostumüügilepingu js saksa numbriga. Vōidakse pidada lihtsalt idaeuroopa vargaks.

7
1

Kui sul on Saksa numbrimärgiga auto ja see pole sinu nimele registreeritud ning lisaks ka Eesti load, siis võid olla kindel-sisse sind ei lasta. Väga tõenaoline on ka see, kui see auto sinu nimel saksa registris ja sul Eesti pass, siis lube küsitakse nagunii. Kui load ei ole Saksa omad, siis tõenäosus piiri taha jääda on sama, kui eelmise variandi puhul. Seal ei kehti see EU variant, et auto võib olla ühes riigi registris ja load väljastatud teise riigi poolt. Seda võin öelda kindlalt, et lube kontrollitakse. Riigis käib sõda.

2
2

@Sämm Sung Kui lugeda Reisi Targalt lehekülge, siis on Ukraina juurde kirjutatud, et "Vältimatu vajaduse korral Ukrainasse reisides olge valmis oma reisi eesmärki põhjendama, kohustuslik on sõlmida reisikindlustus. Soovitatakse sõlmida kindlustus, mis katab ka sõjalise tegevusega seotud riske." (https://reisitargalt.vm.ee/sihtkoht/ukraina/)

Venemaa puhul ei ole aga kindlustusest midagi kirjutatud, lihtsalt öeldakse, et ära sinna reisi.

3
2

Reisitargalt ütleb Venemaa kohta "ära sinna reisi". See on paras huumor, sest Eesti riik on see nōrgim lüli mis hoiab nagu leningradi eluteed piiri agressoriga avatud. Isegi piirivalveülem lausus " teeme kōik et inimestel oleks mugav piiri ületada... " lisaks inimestele liiguvad üle ka kiibid ja muu. Putin vōib rahul olla.

Kas pōhjendama ukraina reisi peab ukrainas vōi eelnevalt välisministeeriumis?

8
5

https://visitukraine.today/ seal on kirjas, mis ja kuidas. Kui on olemas hotelli broneering, küllakutse, siis lastakse üle piiri küll, igasuguste kindlustuste kohta on ka seal lehel info olemas ning saab ka seal neid veebi teel sõlmida. Liisinguauto jaoks pidavat vaja olema liisinguandja mingi luba. Lääne Ukrainas pidi rahulik olema, kontrollposte on palju.

1
4

Ma olen korduvalt Soome registris autoga ja Eesti juhiloaga seal üle piiri sõitnud. Vaevalt et Saksa registri autoga midagi teisiti on. Ukrainlased ise sõidavad samuti nn europljahhadega (EL registri auto) et makse optimeerida.

Praktikas on ilmselt kõige lihtsam öelda et lähed mingit abi andma või viima. Või surnuaiale. Muidu võidakse pikalt uurida et miks ja kuhu.

0
4

Lōpuks sōltub kōik inimesest kes on piiril vastas.

Toon näite elust enesest kooroonaaastatel.

Kuna straßenwerkehramtid olid nädalase ettebroneerimisega otsustasin tuua saksast auto treileril, ilma vedajafirmata, transiti alusraamil.

Enne seda uurisin mis pabereid on vaja. PpA öeldi et nemad ei tea. See on tolli asi. Toll ütles et nemad ei tea, küsige see on puhtalt maksuameti rida. Maksuamet ütles et nemad ei tea, aga küsigu ma firmast kes toovad. Kujutage nüüd ette nt ppa töötajat kes peab kinni minu karavani saksast ja küsib juhilt. Vabandage teie olete vedaja ja teate. Mis dokumenta ma pean nüüd teilt küsima????

See on reaalne elu.

Ilmselt on nii ka ukraina piiril. Mōni laseb üle kasvōi numbrita, teisele ei piisa isegi pikaajalisest transiitnumbrist.

5
0

Nagu ma oma kodulinnas näen, siis ukrainlased ise on oma autod Leedu registrisse viinud.

0
0

Teema algataja pole ju märkinud et tahab Saksamaalt ostetud autot Ukrainasse viia , vormistada ajutist sissevedu või kõike muid tolliformaalsuseid.

Lihtsalt ja selgelt - Eesti kodanik tuleb Saksa numbrimärgiga autoga ja tahab sellega Ukrainas ringi sõita.

Ma ei näe seal üldse mingeid probleeme. Ärge ajage asja keeruliseks.

3
2

Teemavälised postitused kustutatud.

0
2

Ehk võiks siis Venemaa kommentaarid ka ära kustutada?

2
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased