Uuring reisiotsuste mõjuteguritest

Tere kõigile reisihuvilistele!


Olen Tartu Ülikooli Pärnu Kolledži kolmanda kursuse üliõpilane.
Minu lõputöö on seotud sellega, mis on need põhjused, miks reisihuvilised otsustavad ühe või teise reisi kasuks.

Olen koostanud nende põhjuste uurimiseks ankeedi, mille täitmine võtab umbkaudu aega 5-10 minutit ja oleksin väga tänulik, kui siinsed reisihuvilised samuti kaasa aitaksid.


Aitäh juba ette!

Mirjam Kuuse

Mirjam, suht sihitu uuring. Uuring ainult reisibüroode kasutajatele, alates p2-st isetegija vastused puuduvad. 

Ma ei ütleks. Fookus on jah veidi reisifirmade poole, aga leidub üksjagu universaalseid küsimusi. Pigem on oht, et hinnafaktor on alahinnatud. Kui ikka selle Smartloksuga odavalt pakutakse või tekib veahind, ununevad hetkega kõik muud tegurid.  

Siin foorumis on neid küsitlejaid olnud palju, kahjuks ei ole seni silma jäänud, et keegi oleks hiljem oma tööga välja tulnud, et üldistust lugeda saaks. 

Vastasin küsimustiku ära, tõepoolest pakettreisijate poole kaldu kõik. 

vahet pole, inimene küsib neid küsimusi, mis tema arust talle olulised tunduvad. Igaühel oma vaatenurk...

Mirjam, kuidas saab olla kohustuslikuks märgitud küsimus, millele ei saa vastata need, kes on eelmisele küsimusele vastanud eitavalt? Konkreetselt "Kui teil on reisiettevõte, kelle teenuseid te tavaliselt kasutate, kas
teile pakutakse ettevõtte poolt püsiklientidele mõeldud boonuseid" - vastasin eelmises küsimuses, et mul ei ole sellist reisiettevõtet, kelle teenuseid tavaliselt kasutaksin, aga ei saa edasi liikuda, sest ka eitavalt vastanutele on see küsimus kohustuslikuks tehtud.

Pangem nüüd ennast korraks küsija positsioonile ja ärme tõtta kohe maha tegema. Kuidagi peab noor inimene veidi akadeemilisemat sorti tulemuseni jõudma. Võtakski seda, kui teekonda hariduseni. Aitame võimalusel kaasa, mis sest, et kõik päris ei klapi.

Ma ühinen ka Veigoga. See et meie siin oleme kõik vähemalt magistrid või doktorid jne ei tähenda seda, et me noori ennast harivaid inimesi ei toetaks. Alamad astmed ongi natukene kergemad, ei pea eeldama kohe Nobelile tulemust tegevat teadustööd.

Igal juhul täitsin minagi selle ära ja sain täitsa hakkama, omat viisi on ka lennufirmad reisikorraldajad!

Väga tore ju, et siin teemas tuuakse ära ka küsimustiku puudused siis teab teema autor ka mida retsensendilt oodata (juhul kui retsensent ka ikka piisavalt pädev on) ning mille osas kaitsekõne juba ette valmistada. Lisaksin veel juurde, et kvalitatiivse uuringu jaoks on küsitlus minuarust liiga lühikene ning mõnele küsimusele polegi justkui sobivat varianti.  Samas alati peaks küsitluse ju testgrupi peal läbi proovima ja huvitav, et see antud juhul pole tulemust andnud.  

@Lumimumm Sellistel töödel võiks justkui juhendaja ka olla ja sageli tekib küsimus, et mis roll või mis pädevus neil õigupoolest on? Lihtsalt küsin, kuna ei saa aru.

No olles ise kaitsnud 2 ülikooli lõputööd, siis juhendaja leidmine on olnud juba paras peavalu ja üldjuhul on neil korraga palju juhendatavaid ning nad ei suuda kõikide töösse süüvida enne kui töö valmis. Seega peab ise alguses olema hoolas, tutvuma teiste töödega ja õppima teiste vigadest. Küsitluse koostamine on alati riskantne sest kui testgrupi poolt ei tule välja vead, võidakse seda kaitsmisel pidada mittesobivaks ning läbi kukutada. Samas mulle tundub, et mõnel koolis on need tööd ka lihtsalt moe pärast ja vähemalt rahuldavaga lastakse ikka läbi.

@ Jaanapr

Mina olin samas olukorras ja valisin lihtsalt "Ei soovi vastata".
Sisuliselt võib sellest vastusest välja lugeda, et vastaja ei kasuta reisifirmade teenuseid.
Vastasel juhul oleks üsna suur tõenäosus, et mingi eelistus on aja jooksul ikka välja kujunenud.
@ E.T.
Jah, ma ka valisin selle vastusevariandi, aga tegelikult moonutab see pilti.