Tegin sarnase roadtripi eelmise aasta sügisel. Meil oli broneeritud Escape, aga upgrade'isime Edge'ks. Meie põhjus seisnes selles, et meid oli neli ja kola (loe: pagas ja matkamiskraam) ei mahtunud hästi autosse ära. Meie kogemuse järgi antakse rahvusparkide sisssepääsude juures kaardid, kus näidatud, millised teed, kas kruusa või asfalt ja kuna meie kasutasime LP'd, siis seal oli ka teede juures info kirjas kas nõuab high clearance'it.
Enamus teedest on sile ja kvaliteetne asfalt. Me Surmaorus suutsime korra, Skidoo mahajäetud linna otsides, sattuda teele, kus isegi meie suure maasturiga tuli väga teed valida, et mitte põhjapeale jääda. Focusega oleks seal kindlasti keeruline olnud. Samuti Monument Valley's omal käel ringi sõites kulus kõrgem auto ära. Ehk kõik need pargid on madala põhjaga tehtavad, aga kuna meil juba nii kui nii oli suur auto, siis läksime asfaltilt ka eemale sõitma.
Käsime detsembris 2013. Cayo Cocol ei ole casasid, ööbisime samuti Moronis. Playa Pilar on jätkuvalt ilusaim rand, kuid hetkel juba kerkivad ka sinna hotellid. Praegu küll ainult ehitusjärgus, kuid suuretõenäosusega on see paari aasta küsimus. Moronist Playa Pilari on natuke üle tunni aja sõitu, ehk täiesti tehtav. Kiirust ületada ei soovita, meie nägime tee ääres vähemalt nelja politsei ekipaaži. Võrreldes ülejäänud Kuuba teedega, on Moron-Playa Pilar heas seisukorras ja sõidetav.
Playa Pilaril soovitan lisaks päikesele kasutada ka võimalust sõita purjekaga eemalt paistvale saarele ja seal snorgeldama minna. Teenust pakkuvad tüübid leiate rannalt :)
Tulime just Kuubalt ja jagan hea meelega viimast infot, kui soovi. Kas te Varaderost ise ringisõites plaanite igaks õhtuks Varaderosse tagasi jõuda, kuna teil seal hotell, või plaanite saare peale ööbima jääda? Ja kas kasutate rendiautot või sõidate bussiga ringi? Arvestada tuleb, et ringisõitmine võtab suhteliselt palju aega teeolude tõttu, ehk kui õhtuks soovida tagasi jõuda, siis väga kaugele sõita ei jõua.
Nõustus Veigoga, et parimaid ja ehedamaid Kuuba elamusi ette planeerida ei saa. Lisaks aitab kaasa oluliselt hispaania keele oskus kasvõi algtasemel. Kui autoga sõidate, soovitan autos ruumi olemasolul võtta peale kohalikke, aitavad orienteeruda ja nende kaudu leiab ka põnevat külastamiseks.
Meie kasutasime Kuubal ohtralt snorgeldamise (kui oskusi siis sukeldumise) võimalusi, mis odavad ja kalu ning koralle on külluses. Kui Pinari poole sõidate, siis kindlasti Vinales, sealsed mäed ja koopad. Kui ööbite väljaspool Varaderot ka, siis kindlasti casades (kodumajutus). Sööge mereande nii, et rohkem ei mahu :) Ja jooge kokteile, kui mojitodest kõrini saab, siis pina coladasid :).
Nänni jagamist isiklikult väga ei toeta, sest üldiselt on seal kõik defitsiit. Kunagi ei tea, kas annad inimesele, kellel selle järgi tegelikult ka kõige suurem vajadus, või lihtsalt inimesele, kes küsida julgeb ja seda saadud kraami edasi müüma hakkab. Müstiliselt palju sooviti meie käest näiteks pastakaid saada ja naistelt üldiselt tahetakse tänaval pesu saada :)).
Kui veel küsimusi, laske tulla.
Küsimus, kas keegi on hiljuti (so pärast 21 märtsi) üritanud RyanAir'ist osta pileteid SEB kaudu väljastatud MasterCardiga? Alates 21. märtsist liideti kõik MasterCardi krediitkaardid Turvalised e-ostud (inglise keeles 3D Secure) programmiga. Pärast seda mul piletite broneerimine RyanAirist enam ei õnnestu. Olen aru saanud et see 3D Secure peaks tahtma internetipanga logimist ka, kuid ma olen suht kindel, et RyanAir kindlasti ei suuna mind minu interneti panka lisakontrollile. Hetkel ütles, et ebaõnnestus ja kõik. Kas keegi on sarnase probleemiga kokku puutunud ja teab lahendust?
Minu Lissaboni soovitused:
Ja Lissaboni ümbruses soovitan kindlasti Sintra linna külastada. Sealne linna kohal kõrguv loss, mille müüridel saab ringi jalutada, on minu jaoks üks ilusamaid kohti kus käinud olen.
On jah õnnemäng. Mina sattusin JFK's maandudes piirikontrolli täpselt siis kui enne mind oli sinna jõudnud vähemalt kaks lennukitäitrahvast, kellest suurem osa ei rääkinud inglise keelt. Ehk seisime seal oma poolteist tundi kindlasti. Samas oleks mul väga kiire olnud, oleks vist nahaalselt saanud ettepoole ka murda.
Kümne päeva jooksul kohapeal viibides jõuab Põhja-Itaalias täitsa põhjaliku ringi teha. Mina soovitaksin teil vastavalt sellele, kui suurt piirkonda Põhja-Itaalia all silmas peate, valida kas üks nö baas või ööbida iga kord seal kuhu jõuate. Päevas üle 200 km edasi-tagasi sõita ei ole mõtet
Kui plaan on Como, Maggiore ja Milano kandiga piirduda, siis on üks ööbimiskoht mõistlik, kuid kui soovite suurema tiiru ette võtta, siis väga pikka edasi-tagasi sõitmist ei soovitaks, kuna nii kütus kui kiirteemaksud on väga kallid. Ja Põhja-Itaalia tegelikult väga suur piikond kui autoga risti läbi sõitma hakata :) Meie käisime küll sügisel kui tipphooaeg oli läbi, kuid kämpingutes ööbimiskoha leidmine suhteliselt mõistliku hinna juures ei olnud probleemiks. Juba varem soovitatud mobile-home variandid on kindlasti kõige mugavamad. Ei oska öelda kuidas tipphooajal on, kuid septembris saime kõik ööbimised samal päeval, kui selgus kuhu ööseks jõuame, telefoni teel kokkulepitud. Meil oli olemas Itaalia LP, kus kirjas kämpingute asukohad, telefoninumbrid. Kindlasti oleks ka kohapealt otsides leidnud, kuid mugavam oli telefoniteel ette ära uurida kas ja mis hinnaga neil kohti on. Suureks üllatuseks räägiti kõigi kämpingute registratuuris täiesti adekvaatset inglise keelt, millega sai asjad aetud.
Ehk soovitus teile pange paika, mida kindlasti näha tahate ja siis otsustage, kas mõistlikum on ühe staabiga või ringisõita vastavalt sellele kuhu õhtuks jõuate. Kui eestist juba autoga kohale sõita, siis me valisime ka kohapeal ringisõitmise, aga me olime ka ilma lasteta :) Mulle endale jätsid Põhja-Itaalias vaat et kõige suurema mulje dolomiidid ja sealsed mägikülakesed :)
Juuni ilma kohta ei oska midagi arvata, kuid minule tundus Miami ikka otsast otsani auto linn. Rannapuhkust see küll ei takista, kuid vaatamisväärsustega tutvumist küll.
Me üritasime kahel korral ühistranspordi kasutamist proovida, mõlemal korral ebaõnnestusime. Kõigepealt lennujaamast hotelli saamine oleks tähendanud kolme ümberistumist, sellest loobusime takso kasuks. Lisaks üritasime hotellist sõita autorendi juurde bussiga, see buss lihtsalt lagunes poolel teel ära ja paar kilomeetrit tuli jala minna. Kergelt ühistranspordi süsteemi süvenedes, tundus mulle see väga aeglane ja vaevanõudev, aga eks see sõltub kindlasti ka sellest kus peatuda ja mida vaadata on soov.
Lisaks olen nõus sellega, et Miami parimad nn vaatamisväärsused on linnast väljas osariiki mööda laiali.
Ehk mina ei läheks Miamisse ilma autota reisile, kui eesmärgiks on ka vaatamisväärsustega tutvumine.
Info juuni alguse reisilt:
autod võtsime lennujaamast Thrifty'st. Uurisime mitmete autorentide hinda, nii rahvusvaheliste suurte firmade kui kohalike, ja midagi eriti soodsat ei leidnud. Enam-vähem samas suurusjärgus hinnad. Meie jäime oma masinatega väga rahule. Broneerisime automaatkäigukastiga autod, mistõttu oli hinda vähe kallim kui väikseimat tüüpi manuaaliga, aga samal ajal saime suured, korralikud ja väga uued masinad. Meie kuupäevadeks oli firmade võrdluses thrifty kõige odavam.
läänerannikul ööbisime Obanis hostelis http://www.jeremyinglishostel.co.uk/ Hind oli £15 per inimene. Sealse omaniku tütar on kunagi Eestis Värska kandis elanud, ehk andis meile paremad toad ;)
Skye saarel: http://www.skye-hostel.co.uk/skye_hostel.html Neljase toa hind £65
Cairngormi kandis leidsime sellise koha: http://www.scotmountain.co.uk/hostel. Hind £23 per inimene. Seal on hostel ja lisaks eraldi külalistemaja kolme toaga. Kuna meid oli 7, siis saime terve kõrvalmaja oma käsutusse :)
Kõige keerulisem ja ka kallim oligi ööbimist leida Aberdeenist Edinburghi vahele jääval alal. Seal midagi alla £35-40 per inimene leida on väga hea. Ma arvan, et Aberdeenis endas äkki leiab kõige mõistlikuma hinnaga. Meie ööbisime Montrose Haven B&B's, http://thehaven-montrose.co.uk/. Hind oli £30 per inimene. Selle eest väga kvaliteetne koht.