trip-krainetrip-ukraine-dark
Viimased kommentaarid

2019 a. alguses kahekesi kaks nädalat läks kokku natuke üle 3300 EUR s.h. ~760 EUR lennupiletid TLL-NBO. Safari Masai Mara + Nakuru (3 ööd) ca 720 EUR (ette tellitud safaribooking.com kaudu, jagatud - Masai Maras oli koos meiega 5 inimest bussis, Nakurus 7).

Sees siselennud NBO-Lamu, Lamu-Malindi, Malindi-NBO.  Ei laristanud, ei koonerdanud, majutused lihtsad. Nairobis kasutasime liikumiseks Bolti, sealseid kaelkirjaku- ja elevandiparke ei külastanud.

Jaanapr - Ma kirjutasin, et reisil kasutasime ainult Covid passi, kus on kirjas  "1  doos 1-st" - nagu teemaalgatajalgi. 

Meil küll olid igaks juhuks läbipõdemise tõendid ka olemas  aga neid ei olnud kusagil vaja.

Umbes kuu tagasi käidud Mallorcal nii, et läbipõdemisest 5 kuud ja ühest vaktsiinisüstist ca 2 kuud. Kasutasin Covid passi, kus vaktsineerimine lõpetatud 1 doos 1-st (Pfizer). Kaasal 1 doos Astrat ja läbipõdemine, tõend sarnane - 1 doos 1-st. Mingeid probleeme ei olnud. Tagavaraks olid olemas ka läbipõdemise tõendid aga neid polnud vaja välja otsida.

See pole otse teemasse aga kui nüüd vaadata Trip.ee avalehte selle pilguga, kes satub siia esimest korda, siis pole kõige lihtsam kohe selle ülesehituse loogikat ära tabada. Loomulikult võib otsitava fraasi või huvitava koha kirjutada otsingusse ja vaadata, mis välja tuleb. Samas paljud on harjunud menüüde kaudu otsima ja võibolla kui tõsta lehe allosas olev Sihtkohad link (https://trip.ee/sihtkohad)  ) kuskile ülespoole nähtavamaks, jääks selliseid järjest uute teemade algatamisi vähemaks.

On kaks eri asja, kas kahel inimesel kummagil oma kaart koos oma lepinguga või on üks kaart + lisakaart. Seepärast lisakaardil on ka odavam kuumakse.

Jaanapr - aga küsi seda kindlustuselt. Meilitsi. Saada neile konkreetne lennuplaan. Minule Swedbanki kindlustus sügisel sarnasele küsimusele (puudutas Arlanda lennuvälja, lennud eraldi piletitel, chekitav pagas) vastas korrektselt.

Küsisin siin mõned nädalad tagasi e-viisata mineku kohta, nüüd siis käidud ja meil ei olnud probleeme. Tallinnas check-in-is küsiti, kas viisa on passis, vastasime, et teeme kohapeal ja rohkem küsimusi ei olnud. Trükkisime viisataotluse blanketi kodus välja ja  täitsime selle varem ära. Lennukis jagati maalesaabumise kaardid, mis tuleb ära täita (need blanketid on olemas ka lennujaamas). Lisaks jagati lennukis veel tollideklaratsioonid, mille samuti korralikult ära täitsime aga mida ei tahtnud meilt küll mitte keegi näha. Info, et visa on arrivaliga läheb Nairobi lennujaamas kiiremini kui e-viisaga vähemalt meie lennu saabudes ei kehtinud - ühtemoodi venisid mõlemad järjekorrad.  

Tallinna lennujaama info ütles mõni aeg tagasi, et ei pea olema e-viisa ette tehtud. Nairobi lennujaama koduleht ütleb samuti, et saab teha kohapeal. Tripadvisori foorumis on ka lugeda, et VOA kohapeal teha on kiirem ja lihtsam. Kui kiirelt e-viisa kätte saite? 

Kas keegi on lähiminevikus läinud Tallinna lennujaamast Lufthansaga Keenia poole ilma e-viisata? Kas on tekkinud mingeid probleeme? Plaan on visa on arrival vormistada Nairobi lennujaamas kohapeal.

Kui kedagi huvitab Lonely Planeti Keenia e-raamat, siis ostsin ja üle jäid mõned võimalused allalaadimiseks:  https://shop.lonelyplanet.com/orders/download_options/148A9D7BAA/5c5eae076c809506532e3b03

Ma ei ole ise seda protsessi veel läbi teinud - reisini veel piisavalt aega, kuid see peaks olema ametlik leht ning siin http://evisa.go.ke/single-entry-visa.html näitab küll hinnaks 51$.

Proovi luua sellel lehel (http://evisa.go.ke/evisa.html) konto üleval paremal pool oleva lingi abil. Lehe keskel olev link annab veateate. 

Veebruari lõpus tahaks umbes 8-9 päeva Keenias kuskil mere ääres ära sisustada. Arvan, et ühes paigas võib tüütuks muutuda. Seepärast on praegune plaan jagada see aeg Lamu ja Watamu vahel. Vaatasin, et nende paikade (küll Lamu-Malindi) vahel on võimalus liikuda lennukiga, mis õnneks hoiab kokku transpordiaega. Kas sellel on mõtet või valida siiski vaid üks nendest kohtadest? Sellisel juhul kumba eelistada?

Nagu siin mõnes varasemas Bali postitustes on märgitud, siis vihmahooajal on soovitatav valida saare idaküljel olevate randade seast. Käisime Balil esimene kord veebruaris ja olime põhilise aja Sanuris. Teisel korral olime Balil jaanuaris ning olime mõned päevad Nusa Duas ja hiljem jälle Sanuris. Kummagil korral ei olnud need rannad prügised.

Neile, kes satuvad Sri Lankale Navam Perahera festivali ajal, mis 2018 aastal on 28. veebruaril (http://gangaramaya.com/) siis soovitan seda külastada. Sattusime seda nägema 2006 aastal ja see avaldas tõeliselt muljet: kümned ehitud elevandid, sajad tantsijad jne. Näidet saab vaadata näiteks siit:

Ostsin aasta alguses ticket.com-ist piletid Lion Airile ja probleeme ei olnud. Sain kaardiga ilusasti makstud. Ei mäleta kas kasutasin Visat või Mastercardi. Kuna mul lennuaegades jms mingeid muudatusi ei olnud, siis ma ei pidanud ka nendega midagi suhtlema. Otse kodulehelt õnnestus pileteid osta ja meie kaardiga maksta ka Sriwijaya Airilt.

Kambodža randades (Otres, saared) tuleb arvestada liivakärbestega (sandflies) - üsna ebameeldivad tegelased. Endal on paari aasta tagune kogemus Otresest täiesti olemas. Õnneks hoiatati ette ja kasutasime kohalikust putkast ostetud OFF-i ning hammustustele panime kohalikust apteegist müüdud kreemi. Pääsesime suhteliselt väheste hammustustega. Nende hammustusi ei tunnegi ja algul pole ka midagi näha aga need ilmuvad välja mõne aja möödudes ning siis sügelevad ja kestavad kaua. Lugeda neist saab ka näiteks siit: http://www.beontheroad.com/2013/02/beware-of-sand-flies-of-koh-rong.html#

Minu teada ei tohi ka Eestisse tuua väljastpoolt EL-i üle 1 l kanget alkoholi (kangusega üle 22 kraadi). Seega kui sul õnnestub Singapur ka ilusti läbida on järgmine oht Tallinna toll. (Seda muidugi eeldusel, et lennud lõppevad Tallinnas ja siin võetakse pagas välja.)

Ma arvan, et kui Zhiguli tehasest osta kellegi viite peale, et saab osta Ferrari Zhiguli hinnaga ja pärast avastada, et ikka ei olnudki Ferrari, siis tuleb peeglisse vaadata ja tõsiselt analüüsida, kes see l... oli. Eriti kui siin Tripis lennupileti info algab märkusega "Veahind". Seega peaks see olema teadlikult võetud risk.

Kui see on KLM-i lend siis KLM lendab (vist 4 korda nädalas) marsruudil Amsterdam-Singapur-Bali. Tulin tagasi sama lennuga, Singapuris oli plaani järgi vahe 1:30 - korraks lennukist välja (oma asjad kaasa), meeskond vahetus ja lennuk koristati ära ning siis samast väravast peale tagasi.
Sellisel juhul pole mingit probleemi, kui aga jätkulend on mõne teise firmaga, siis arvestades lennujaama suurust, mina ei riskiks.

Ostsin ca nädal tagasi Ticket.com-i kaudu Lion Airi Indoneesia siselennu piletid. Maksin Swedi Mastercard krediitkaardiga, mis on turvaliste internetiostude jaoks registreeritud ja mingit takistust ei olnud. Sama kaardiga õnnstus probleemivabalt osta piletid ka Sriwijaya Air-i lehelt.

Odavlendude terminalis, kuhu saabub Easyjet, olid paari erineva pakkuja letid saabuva pagasi ruumis. Sai osta nii üheotsapileti linna kui edasi-tagasi pileti.

Õigus, et ropendada pole vaja, kuid kui Tripi moderaatorid pidevalt uutele kasutajatele vastavad "kasuta otsingut" ise teades, kuidas see töötab, või õigemini ei tööta, siis see pole ka mõistlik tegevus. Pangu vähemalt mõnede abiks olevate postituste lingid juurde.

Tõenäoliselt oodata, et see kasutaja, kes selle mitte kuidagi abistava "vihje" sai, peale oma Kuubal käiku siia tagasi pöördub ja oma kogemustega teisi aitab on vägagi ebatõenäoline.

Just äsja tekkis foorumisse jälle soovitus kasutada Kuuba kohta uuemate postituste leidmiseks otsingut. Kui seda teha saab vastuseks 270 foorumipostitust, mis on listitud mingisse arusaamatusse järjestusse. Igatahes pole nad nii, et uuemad on eespool, ega ka tähestikujärjekorras. Kuidas sealt uuemad leida on mulle mõistatus.

Vanas versioonis olid ilusti riikide kaupa ja paljudel riikidel veel alamjaotistena ka suuremad piirkonnad või linnad ning siis listis tulemused nii, et uuemad olid ees.

Täna tegin ühe katsetuse:

  1. Otsing "Indoneesia" annab 327 foorumipostitust (ikka suvalises järjestuses - esimene aastast 2011, teine 2007, kolmas 2003, siis jälle 2011)

  2. Otsing "Bali" annab 472 vastet, loogika järgi ei peaks neid olema rohkem kui Indoneesia otsingu tulemusi

  3. Otsing "Java" annab 1275 vastet, millest esimene on kohe: "Vene sõjaväe topograafilised kaardid digikujul" ehk "sõ-javä-e" sisaldab (peaaegu) otsitavat "java"-t.

Seega on soovitus otsingu kasutamiseks igati teretulnud, eriti nende poolt, kes on siin foorumis igapäevased kasutajad või moderaatorid ning teavad, kui hästi see töötab. (See oli iroonia).

See ongi minu arvates põhipõhjus, miks tekivad iga natukese aja järgi uued teemad selle asemel, et leida vastus juba olemasolevatest postitustest või mõnda neist edasi arendada.