Ajastu lõpp! Ebaõiglased krediitkaardi lisatasud jäävad minevikku.

Euroopa

Laupäeval, 13. jaanuaril Euroopa Liidus jõustunud Makseteenuste direktiiv (PSD2) toob suuri muudatusi elektroonilistes kanalites tehtavate maksete osas.
Uued reeglid näevad ette:

  • lisatasude keelustamise krediit- ja deebetkaardi maksete puhul
  • maksete turu avamise makseteenusid pakkuvatele ettevõtetele
  • ülemineku rangematele turvanõuetele ning tarbija andmete kaitsmise korrale
  • tarbijaõiguste parandamise valdkonnas, mis puudutab autentimisega seonduvaid rikkumisi ning sellega kaasnevate hüvitiste maksmist.

Kuna online reisibüroodele (sh ka momondos kuvatavatele) on seni kaarditasud olnud peamiseks leivaks ning põhiliseks relvaks hinnakonkurentsis, seisavad ees põnevad ajad. Kuidas muutub turg ning lennupiletite hinnastamispoliitika lähitulevikus, saame näha. Muutuseid pakkujate hinnakirjades võib juba märgata: näiteks reisibüroo mytrip.com on kaotanud lisatasud Euroopas enimlevinud kaarditüüpidele:

Samuti on kadunud tüütu 5,99€ kaarditasu airBalticu kodulehelt pileteid soetades:

Proovi ise:

  • Mine Momondo.ee
  • Sisesta endale huvipakkuv marsruut ja kuupäevad ning vaata erinevate OTAde lehtedelt kas nemad pakuvad ilma krediitkaarditasudeta makseid

Trip.ee kutsub üles tarbijaid oma õigusi tundma ja nende eest ka seisma. Jäta kommentaar, kas sinul on viimase paari päeva jooksul olnud kogemusi seadust rikkuvate reisiteenuste müüjate või vahendajatega?

Teised reisiuudised leiad: https://trip.ee/uudised
Vaata ka meie soodsate lennupiletite rubriiki kust juba praegu peaks saama ilma krediitkaarditasudeta pileteid osta

Alles eile tasusin momondo kaudu ostetavate lennupiletite eest lisatasu kuna kasutasin maksmiseks Mastercardi krediitkaarti.

Fly24.net on seadusega kooskõlas ja kaotasime krediitkaardimakse tasu ära. Iseasi, kauaks me krediitkaardimakse võimaluse aga alles jätame - testime kuu-paar ja jälgime kaardimaksete ning pangalingimaksete osakaalu ning hindame krediitkaardimaksetest tulenevat suurenevat kulu. Krediitkaardimaksete kulu on väga suur ja seda kulu on aidanud antud kaardimaksetasu kompenseerida. Tihe konkurents teiselt poolt ei võimalda müügikatteid kõrgemaks korrigeerida, mis kataks nüüd veelgi suurenevat kaarditeenindamise kulu. Lisaks kaotaksid marginaale tõstes kaardigamaksjate arvelt siis ka kliendid, kes kasutavad makseteks pangalinke ja see pole ka meie hinnangul täiesti aus.

Jah, ka meie maksime krediitkaardi kasutamise eest. Kas seda on võimalik tagasi nõuda?

Eile erinevaid lende otsides jäi silma, et Norwegiani ja KLM-i lehel oli kaardimakse tasu jätkuvalt lõpus olemas. Samas näiteks Norwegiani puhul ei vaadanud, mis riigi alt ma seal sees olin.
Vaadatud odavlennufirmad on senini ilma tasuta olnud.

@Evely - sõltub, kust ostsid. Kui on mingi OTA, kes ei ole väga "kättesaadav" ja ei anna end eriti näole, siis good luck! :)

Selle direktiivi lehe vaatamine tegi asja muidugi selgemaks. Hetkel täidab või kohaldab (või mis iganes termin siia käib) seda direktiivi 8 EL-i riiki - https://ec.europa.eu/info/publications/payment-services-directive-transposition-status_en Kuna nende hulgas on ka UK, siis on ka paljud odavlennufirmad pidanud sellega arvestama.

Ostjana on see loomulikult tore, aga see fakt, et PSD2 keelustas ära kaarditasu lõppkasutajale edasiandmise, ei tähenda, et kaardifirmad ja pangad kaupmehelt seda edasi ei küsi.
See tingib 2 tulemust 1) kaardimakse võimalus kaob 2) hinnad tõusevad kõigi jaoks.
Ärge mõistke mind valesti, ma olen sama rõõmus, kui kes iganes, et Ryanair ei saa suvaliselt otsustada, et krediitkaart maksab 5 GBP, kuigi tegelik hind on 0.3% (numbrid on suvalised).
Pangamaffia aga saab nüüd ikka väga kergelt hingata - nemad võivad küsida nii palju, kui tahavad ja kaupmeestel tuleb see lihtsalt alla neelata, või kõikide jaoks hindu tõsta.

Tere, mina ostsin 11.05 Ticket.ee keskonnast, tasusin Nordea Maestro Deebetkaardiga ja maksin umbes 27€ teenustasu, kas see summa ei ole enam seadusega kooskõlas?

@Lauri - mytrip.. Peaks siis uurima. Äkki.... :)

@ Teet - uudise alguses viidatud direktiiv jõustus 13.01.2018, seega kuni selle ajani tasutud kaardimaksetasusid muudatus ei puuduta. Aga 15.01 oli Lufthansa lehel krediitkaarditasu kenasti olemas (ca 3 eur, kui õigesti mäletan), kuid sai valida ka "tasuta" maksmise deebetkaardiga, mis igati toimis.

Airtickets.com lehel lisandus 17.01.2018 kaardimaksetasu hinnale juurde 11,88€. Kas selle peaks saama põhimõtteliselt tagasi küsida kuigi vaevalt seda aktsepteeritakse?

Ausalt olin hämmingus kui airBalticus lennukipileteid otstin paar nädalat tagasi. Valikut tehes ootasin, et juba number ja hind muutuks, aga miskipärast ei muutunud. Hea siit uudisest lugeda, mis värk oli :)

Eile ostsin läbi (Momondo) Budgetair.lv lennupiletid, kõigepealt läks juurde ticket service 9.90€ per pilet ja siis krediitkaardi kasutamise eest veel 13€ kokku. Klõpsisin siis teised pakkujad ka läbi, kõigil olid mingid maksud juures. Et kas peaks Läti tarbijakaitseametile näppu viibutama :)

Ostsin täna piletid Bravofly.com ja Tickets.ee saitidelt ja mõlemal puhul võeti teenustasu. Ja mitte vähe, Kuskil oli teema selle kohta, et üks ja teine foorumlane olid juba oma kaarditasusid tagasi taotlenud, aga enam ma ei suuda seda leida?