Kas Reisiks Kaugele on korduv reisipakkumiste püramiidskeem? (Lisatud Tarbijakaitse kommentaar)
veigo
veigo
16. jaan 2015 14:17

Alljärgnev tekst on natuke filosoofilise suunitlusega. Lihtsalt infoks, et Eesti suurima reisifoorumi Trip.ee eesmärk on vahendada sõltumatut ja adekvaatset reisiinfot reisijalt reisijale. Keda reisimine huvitab, jõuab varem või hiljem Trip.ee-sse. Trip.ee kasutusstatistika näitab, et vähem või rohkem aktiivseid reisijaid on Eestis aina rohkem.

Alljärgnev jutt puudutab Trip.ee ajaloo kõige rohkem vastukaja saavutanud teemat On keegi kasutanud firma "Reisiks Kaugele" teenuseid?.

Kui Trip.ee ja üldse interneti algusaegadel oli Trip.ee põhiprobleemiks tegelemine inimestega, kelle eesti keel ei kannatanud avaldamist, siis nüüd hakkavad probleemiks (õigemini Trip.ee kasutajate probleemiks) kujunema inimesed, kes on asunud reisiteenuste nime all üles ehitama reisipakkumiste petuskeeme ehk püramiidskeeme.

Kahjuks aitavad reisihuvilised sellele ise üllatavalt aktiivselt kaasa, ostes „üllatavalt soodsaid“ reise reisifirma käest, kelle tegutsemisajalugu on minimaalne ja kelle pakutavad hinnad üllatavad ka kõige kogenenumaid soodushindade leidjaid.

Nagu näitab arutelu teemas On keegi kasutanud firma "Reisiks Kaugele" teenuseid?, siis on Eestis hämmastaval hulgal kergeusklikke, kellel lülitub mõistus välja samal hetkel, kui näeb mõnda sooduspakkumist. See ei ole parastamine, aga aastal 2015, kui internet on vist juba kõikidel olemas, ei ole selline käitumine vist siiski enam adekvaatne. Kes veel ei tea, siis interneti otsimootorid on tänaseks juba leiutatud.

Kedagi pole põhjust hukka mõista, kui inimene soovibki oma raha lihtsalt kellelgi ära anda. Pole keelatud. Aga loll raha äraandmine on natuke teine lugu - sest ega ju ei eelda, et mõni lennufirma või broneerimisleht või hotell või mõni suurem reisibüroo oleks raatsinud endale kodulehe teha - või kui ongi, siis pole seal mingit infot.

Vähe kogenenumaid reisiselle on teatavad tegelased Trip.ee-s parastanud, et milles me probleemi näeme, kui lennupiletite broneeringud saabuvad nädalaid hiljem või ei saabu üldse või on lihtsalt tühistatud. Kes vähegi on reisinud, neile pole siin siiski mitmetimõistmise võimalust – lennukipiletid ja hotellide broneeringud saabuvad mitte nädalate, päevade või tundide, vaid sekundite jooksul. Kedagi ei veena, et keegi on ju odavalt oma reisi saanud.

Jah, kellelgi õnnestus tõesti käia ootamatult odaval reisil. Kuid mida peaksid tegema need, kes ei broneerinud püramiidskeemi alguses, vaid selle eluea lõpus?

Palun lugege läbi teema Lennupiletid Riina Lepalaane ja ThinkGreen Company kaudu? ja kas tõesti ei löö mingi häirelambike tööle? Kas tõesti ei tule tuttav ette:

Tegemist on petturiga. Soovitan soojalt eemale hoida. Tarbijakaitse uurimise all on ta samuti. Kelmus toimib ilmselt nii, et “soodne” hind tuleb sellest, et mõned saavad oma piletid, mõned mitte. Nende arvelt kes oma piletite eest on maksnud, saavad teised soodsaid pileteid. Seega puhtalt õnnemäng, kas läheb õnneks või ei. Checkmytripi lingil peab olema nähtav ka pileti number. Seda ainult broneeringu puhul näha ei ole. Kui mingi asi tundb liiga hea, et tõsi olla, siis tihti see nii ka on.

Või siis

Soovitan Riina Lepalaane kaudu mitte midagi broneerida, ei lende, ei majutust.

Lennupileti asemel saate pärast mitmekordset nõudmist broneeringu kinnituse. Pileteid ei tulegi, seega self check-in`i teha ei saa. Enne lendu, on vähemalt ühe segmendi broneering infosüsteemist kadunud. Kui reisite grupiga, siis pärast suuri sekeldusi lennutatakse grupp osade kaupa erinevate lennufirmadega, erinevate lennujaamade kaudu ja erinevatel aegadel kohale. Osa premium klassi reisijaid satub äriklassi. Lennufirmad ei jäta inimesi hätta, kui juba kord on näha, et piletid on broneeritud ja sellele Lepalaan loodabki. Sellest tuleneb ka tema ütlemine, et kõik on ju alati kohale saanud. Jah, tõepoolest on, kuid hilinemiste ja sekeldustega.

Majutuse broneeringu teeb ta booking.com kaudu. Kui reisite jällegi grupiga, siis teeb ta bronni vaid mõnele inimesele ja vaid üheks ööks. Jällegi on nii, et hotell ei jäta teid lageda taeva alla, vaid pakib teie asjad kokku, kui te hotellist väljas olete ning tõstab retseptsiooni ning majutab teid mitmekesi ühte tuppa kas samas või teises hotellis ning nii saab Lepalaan taas öelda, et kõik ju toimis, et kõik said majutatud, milles küsimus. Kes selle eest maksab, ei oska öelda, igatahes loodab Lepalaan siin samuti hotellide heatahtlikkusele. Reisidokumendid, pre-paid majutusvoucherid jne trükib Lepalaan ise ja neil ei ole mingit tegelikku alust. Tegemist on petturiga.

Või kui eelnevast veel ei piisa, siis kas Tarbijakaitseamet ajab meile tõesti umbluud? Alljärgnev on koopia Tarbijakaitseameti postitusest Trip.ee lehel:

Head Trip.ee kasutajad!

Reisiks OÜ pöördumistest lähtuvalt selgitame ettevõtte tagatise kasutamisega seonduvat.

Tagatise kasutamise üle otsustab turismiseaduse kohaselt tarbijakaitseamet ning tagatist saab kasutada vaid väga konkreetsetel ja üheselt mõistetavatel juhtudel. Tagatise kasutamise eelduseks on reisiettevõtja suutmatus pakettreisilepingutega võetud kohustusi täita. Tagatist saab kasutada vaid järgnevate pakettreisilepingutest tulenevate kohustuste täitmiseks:

• reisija naasmiseks reisi lähtepunkti, kui pakettreisileping sisaldab sõitjateveo teenust; • reisija majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni; • reisitasu tagastamiseks tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumiseks pakettreisi ärajäänud osa eest; • tarbijale tasu tagastamiseks lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest. Tagatisest ei saa hüvitada üksikuid reisiteenuseid (nt ainult lennupilet või ainult majutus).

Eelnev tähendab seda, et Reisiksi 32 000 euro suurust tagatist EI SAA kasutada lennupiletid soetanud tarbijate tagasilennu korraldamiseks ja/või hüvitamiseks. Samuti EI SAA tagatisest maksta välja lennupileteid, mille eest tarbija on tasunud, kuid mida ta ei ole saanud, või tarbijast mitteoleneval põhjusel ärajäänud lennureise.

Edasist infot jagame meie kodulehel ja Facebookis.

Tarbijakaitseamet

:)

0
0

Et siis mis sorti heameel mul on? Et peaks iga alustava reisifirma kohta kohe Trip.ee-sse hoiatuse üles viskama? Vist sai ka kohe öeldud, kust need soodsad pakkumised pärit on.

Või eeldad, et kõik näevad tulevikku või üldse, milles see probleem ikkagi on? Loomulikult on kõik teised süüdi, et keegi ei ole täna veel ühegi otsimootori olemasolust kuulnud või ei oska neid kasutada.

Millest selline viha? Neli aastaaega ja rahvusvaheline imperialism või midagi muud? Lähed nüüd Tarbijakaitse ametnikke tulistama või?

0
0

Ksf! MihkelKa võiks tähele panna, et

  1. esimesed kahtlevad hääled kaugelereisimise firma kohta kostsid trip.ee-s möödunud aasta detsembri alguses, seega ei ole nii väga tagantjärele tarkusega tegemist,
  2. ilma siinse teemata oleks väga tõenäoline, et Reisiks Kaugele olekski saanud oma äriplaani rahulikult ellu viia.
0
0

Ei saa ka aru MihkelKa kurjustamisest. Kui ise ei ole kindel, kas sai leitud kõige soodsam piletivariant, siis võib rahulikult siin foorumis abi küsida, et kas keegi suudab veel parema variandi leida. Tavaliselt on siis hulk abilisi, kes "sportlikust hasardist" appi tulevad. Reeglina siin soovitatust legaalsel või riskivabal viisil odavamalt ei saagi. Konkreetsest juhtumist rääkides, siis isiklikult ei ostaks küll pileteid mingist "urkast", millel isegi füüsilist aadressi ei ole. Paljud on kvaliteedimärgina maininud tuhandeid facebooki like - ei ole ju keeruline mingi "loosimäng" korraldada mingi tasuta reisi lubamisega, kui tuhanded facebookis "elavad" klikivad, reaalselt keegi muidugi kuhugi ei reisi, aga tuntus ja like-hulk on olemas. Paljud need, kes reaalselt reisil käisid, on maru positiivsena maininud nende poolse check ini tegemist - loomulikult nad pidid seda tegema, muidu oleksid ju inimesed aru saanud, et algselt neile saadetud booking ei olnud enam kehtiv, vaid oli juba hoopis muu booking tehtud. Ehk lühidalt - kui mingi diil tundub liiga hea, siis see tavaliselt tõsi ei olegi. Aga tõenäoliselt neid naiivseid ikka jätkub, et samasugust skeemi õnnestub veel mitu korda veel teha.

0
0

Teadja, Sul võib isegi õigus olla. Kaks ei jää ilma kolmandata. Kui sellesse toimunusse süüvisin ja nägin seda ulmet, mille eest inimesed raha letile panid, usu see võttis ka mul käed värisema:) Ma olen viimased päevad mõelnud selle üle, et mida saaks meie seadusandluses muuta, et Riina ei riskiks või ei saaks uut katset teha:)

0
0

MihkelKa! Teie Veigole suunatud pahameel on küll ebaõiglane ja täitsa põhjendamatu. Trips saab vaadata kasutaje tehtud postitusi, lugege kõik Veigo kirjatükid üle ja siis ilmselt nõustute minuga, et tal ikka on küll mida öelda ja soovitada.

0
0

Hetke emotsioonid ja kogu see jama selle Reisikskiga ja siis veel igal pool kõik tuletavad meelde kui lollid me kõik ikka olime, et nii tegime, nagu me ise seda juba ei teaks! Vabandan eelneva pärast ja kustutan selle.

0
0

Artikkel on küll kirjutatud väga ironiseerivalt, kuid loodan, et sellest on kasu. Minuarust ei ole selle eesmärk praeguste ohvrite lollideks nimetamine, vaid pigem on selgitused suunatud ka tulevikku, et edaspidi oskaksid inimesed selliseid pettuseid ära tunda. Sest vaevalt, et sellised sulid kuhugi kaovad.

0
0

Artikkel oli hädavajalik ja selle veidi poliitiliselt ebakorrektne toon ka asjakohane. EU poliitkorrektsus on meid viinudki selleni, et varast ei või vargaks, jne nimetada. Igaüks saab kisada, et enne tõestage kohtus jms. Seni kuni "tõestamine" käib, on päti taskud raha täis ja programm ammu ellu viidud.

0
0

Ma kahjuks jagan kayafree arvamust, et küsimus on vaid selles, kunas järgmine skeem tekib ja mis on selle nimi. Täpselt selles võtmes saigi see tekst kokku pandud, et kallid reisihuvilised - palun mõelge enne, kui tormate ummisjalu pileteid ostma turule ilmunud uue ülisoodsate hindadega pakkuja käest. Lennufirmadel on kodulehed, hotellidel on kodulehed, broneerimissüstemid on olemas. Nende kasutamine ei ole keeruline.

Küll aga saame me kaasa aidata sellele, et analoogse äriideega tegelastel oleks võimalikult raske. Kui kellelgi tekivad analoogsed probleemid, palun andke sellest Trip.ee-s koheselt teada. Siin liikuval rahval võib olla infot rohkem, kui esimesel hetkel välja paistab.

0
0

Ma nii huvi pärast tahaks teada,et mida head lubati, mis hindu ,mis sihtkohti,jne.muid pudrumägesid,et inimesed sellele teele üldse läksid? Sain aru,et keegi käis Kuubas? Ise broneerin ka vahendajate (eestlaste kaudu mitte kunagi) ja muude kaudu,kuid ka siis süda valutab,et kas kõik on korras.Enne kontrollin ikka tausta.Kui vähegi lennuhind sama, siis kasutan otse lennufirmat. Eestlaste kaudu ei julgeks ma midagi broneerida, pole vastutust ega midagi.A´la 3 -le eestlasel on ikka lihtsam nö. mütsi pähe tõmmata kui näiteks ebookersile,kus kasutajaid võib olla miljoneid.

0
0

Täna vist võib küsimärgi pealkirjast juba ära võtta.

0
0

Jah, küsimusi pole enam vaja esitada.

0
0

@ Kylliki: müüdi reise näiteks 599 euro eest, kuigi Finnmatkat küsis sama asja eest 1200 eurot või müüdi pakett (reis+hotell) soodsamalt kui tegelikult maksis hotell üksi. Kui ikka hinnavahe on nii räige, siis ei saa asi õige olla. Mõni ime, et firmal makseraskused tekkisid, kui müüdi 2x odavamalt kui osteti.

Ehk kui tahate head ja odavat reisi, siis tulebki osta 2 reisi: üks hea ja teine odav :)

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased