Lufthansa omandab AirBalticus kuni 10% suuruse osaluse
veigo
veigo
30. jaan 07:52

Lufthansa omandab AirBalticus kuni 10% suuruse osaluse, teatasid lennufirmad. Lufthansa saab 14 miljoni euro suuruse investeeringu eest konverteerivaid võlakirju 10% suuruse osalusega AirBalticus ning koha AirBalticu nõukogus. Pärast AirBalticu esmast avalikku aktsiaemissiooni ehk IPO-t määratakse osaluse suurus vastavalt AirBalticu aktsia IPO hinnale, kuid Lufthansa grupi osalus saab olema vähemalt 5%.

Suur üllatus Lufthansa investeering AirBalticusse olla ei tohiks, pigem on tegu oodatud tehinguga, mille kohta on spekulatsioonid õhus olnud juba pool aastat. Mäletatavasti tuli Lufthansa eelmisel aastal välja uue strateegiaga, mille kohasele peaks Lufthansa Airlinesi portfoolio 2027. või 2028. aastaks sisaldama kolme lennufirmat: Lufthansa, City Airlines ja Discover Airlines, millele 3+1 põhimõttel lisanduks wet lease partner, mis hakkaks teenindama Lufthansa lühemaid liine. Wet lease tähendab, et Lufthansa rendiks partnerfirmalt lennukid koos meeskondadega. AirBaltic sobis selleks +1 partneriks ülimalt hästi ning nüüd sai see siis ka ametlikult vormistatud.

Mõnevõrra üllatav on siiski tehingu hind. Sügisel kirjutas Itaalia väljaanne Corriere della Sera, et AirBalticu väärtuseks hinnatakse 310 miljonit eurot, mis teeks 10% suuruse osaluse väärtuseks umbes 30 miljonit eurot. Nagu näha, on vahepeal ettevõtte väärtust ümber vaadatud.

Mis võiks olla Lufthansa huvi AirBalticusse investeerida?

Põhiline sai juba ära öeldud: kuna Lufthansa grupi lennufirmadel jääb suviti puudu 20-25 lennukit, on neile vaja usaldusväärset lennuteenuse osutajat. AirBalticul on olemas mitmeaastane kogemus Lufthansa lennufirmade teenindamisel ning eelmise aasta septembris sõlmis AirBaltic uue koostöölepingu Lufthansa grupiga, mille kohaselt renditakse järgneva kolme aasta jooksul Lufthansale suveperioodil kuni 21 lennukit ja talvel 5 lennukit koos meeskondadega. Nüüd saab Lufthansa ka sõnaõiguse AirBalticu nõukogus.

Lufthansat huvitab loomulikult ka kulude kokkuhoid. Selles plaanis on Lufthansa tuntud skeemitaja. Nii loodi paar aastat tagasi uus tütarfirma City Airlines, mille nimi on äravahetamiseni sarnane Lufthansa juba pikalt eksisteerinud regionaallende teostava tütarfirmaga CityLine. Eesmärk oli kokku hoida pilootide ja personali madalama palga pealt. Madalamate opereerimiskuludega AirBalticu kaasamine täidab Lufthansa eesmärke suurepäraselt.

AirBalticu vaatest annab Lufthansa investeering omakorda täiendavat kindlust tulevikuks. AirBalticu tegevjuht Martin Gauss pole kunagi eriti varjanud, et lennuteenuse osutamine on neile kasulikum, kui ise lende turustada. Seetõttu teenindabki märkimisväärne osa lennukitest teiste lennufirmade lende. Äsja lisandus veel leping Uruguay loodava lennufirmaga Sociedad Uruguaya de Aviación ehk SUA.

Lufthansa puhul teeb veidi ettevaatlikuks, see, et sente osatakse küll saagida, aga mingit agiilsust sealt küll loota pole. Nii maadleb Lufthansa senini näiteks sellega, et lennukitesse saada 2017. aastal (mitu aastat tagasi see oli?) välja kuulutatud uued Allegris salongid. Seal ajab üks probleem teist taga ja lõppu ei paista. AirBalticu sugusele kiirele liikujale oleks vast parem veidi teistsuguse juhtimiskultuuriga partner, aga vist pole võimalust liiga valiv olla.

AirBalticu aktsiakapitali vähendati detsembris 600 miljoni pealt 30 miljoni peale (=Läti maksumaksja jäi ilma 571 miljonist). Seega Lufthansa 14 miljoni eest oleks pidanud saama ligemale poole AirBalticust. Aga noh, eks seal ole keerulisemad skeemid ja osteti ju konverteeritavaid võlakirju mille väärtus selgub peale IPOt. Kui see IPO tuleb. Kui firmal on üle poole miljardi võlgu (osa laenatud 14,5% ga), mille tagasimaksmist ei ole lootagi (eelmise superhea aasta 9 kuu kahjum 48,5 miljonit), siis on vähe tõenäoline, et peale Läti maksumaksja muid investoreid leidub. Lufti sümboolne (nii rahaliselt kui aktsiate hulgalt) ost annab küll pisikest lootust.

0
0

Ega pole teada kuidas need võlakirjad tagatud. Eks meil oleks tore kui Lufthansa hubidesse tekkiks siit rohkem ühendusi AB opereeritavate lendude näol. Frankfurt, München, Viin, Zürich. Hetkel hea sagedus neist vaid Frankfurti.

0
0

Ei teki siin mingeid ühendusi, LH kasutab lihtsalt AB sitta seisu ära et rohkem wetlease'da nende asju vajadusel. tüüpiline fritsude raisakotka käitumine.

AB omakorda pole mingit valikut, kui vaja jätavad nad pooled Eesti liinid ära, et lennukid Uruguais või kuskil mujal maaima teises otsas tulu tooksid.

5
0

LH raisakotka mentaliteet... Iga lennufirma ju võib AB sitta seisukorda "ära kasutada".

0
0

Mis puutub Uruguai allhanget,siis tundub see madalhooajal aasta viimases kvartalis.Ka meie Nordika otsis aastalõpu allhanget.Ühele lennukile saadi töö Vietnamis.

0
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased