Air Baltic

Tere


Kas kellegil on kogemusi jårgnevas valdkonnas:
Olen ostnud airbalticu edasi-tagasi piletid linnast A linna B, kuupåevadel 07.12 minek ja 09.12 tagasi tulek.
Nyyd selgus, et oleks siiski tarvis minna 2 påeva varem, 05.12, aga paraku lennu kuupåeva muuta ei saa ja tyhistamisel poleks m6tet. 

Kui ma ostan yheotsa pileti 05.12-ks, siis kas mul on v6imalik siiski 09.12 juba olemasoleva piletiga tagasi lennata? Kuigi ma 07.12 reaalselt lennukile ei låhe.

Olen kuulnud jutte, et kui bookingu esimesele lennule ei låhe, siis tyhistatakse automaatselt ka tagasi lend åra? 

Tånud ette!

Just nii ongi, kui üks segment jääb lendamata, tühistatakse järgmised automaatselt.

kindlasti on see kusagil SIIN täpselt kirjas, aga üldlevinud trend on tõesti see, et kui mingile lennule jätad minemata, siis tühistatakse automaaselt ka kõik järgmised samal piletil olevad lennud. variant on muidugi ka veel SIIA helistada ja täpselt järgi küsida.

Airbalticu eestikeelsest infoliinist nagu oeldi, et ei tohiks probleemi olla..aga endale tundus natuke kahtlane see

Väga huvitav vastus nende poolt. Reaalselt on siiski nii, nagu siin juba öeldud. Endal oli Tai piletitega kunagi sama asi ja edasi-tagasi piletid  läksid tuulde. Lendasin tagasi kusjuures sama lennuga, kuhu mul oli juba alguses pilet, aga maksin topelt.

Saada neile e-mail ning küsi sama asja. Las vastavad kirjalikult. Võib-olla klienditeenindaja ei saanud küsimusest telefonis aru. Aga kui sul on maili peal vastus, et tagasilennupilet kehtib, saad pärast sellega lehvitada ja õigust nõuda.

Üldiselt reegel on, et kui mingi lend jääb kasutama, siis kõik ülejäänud tühistatakse automaatsel. 

Mul oli sarnane olukord Nordicaga. Võtsin nendega ühendust ja selgitasin neile oma tekkinud probleemi. Nad pakkusid seepeale ise välja, et võtavad mu esimese lennu punktist A punkti B lennupiletilt maha, nii, et alles jääb vaid tagasilend punktist B punkti A. Lisatasu selle eest ei küsitud. Uuendatud lennupilet tuli emailile ja reisimine kulges tõrgeteta.

Proovi AirBalticuga läbirääkida, kuigi ma ei usu väga, et nad kellelegi personaalselt seal vastu viitsivad tulla. Oled lihtsalt pisike mutrike suurest konveieriliinist.

Helistasin Låti teenindusse ka ja sealne vastus oli veelgi yllatavam..

Nad tyhistavad mu esialgse mineku-lennu 07. detsembril -  sealhulgas ka refundivad selle konkreetse lennu lennujaama maksud ja tasud (mis pole kyll suur summa, aga siiski). Lubasid saata uue itinerary ka, kus siis on ainult tagasi-lend 9. detsembril

minu asi on lihtsalt uus yhe otsa pilet osta omale sobivaks kuupåevaks ja nii lihtne pidigi olema.

Ma ei tea, kas siis on mingid muudatused nende policys toimunud, aga sellised vastused ja vastutulelikkus (ilmselt siis oleks k6igile) on ikka våga yllatavad nende poolt..

Sul vedas siis! Tavaliselt on muudatused broneeringus ikka lisatasu eest. Ja vahel on lisatasu nii kõrge, et uue pileti ostmine tuleb mõistlikum ning lihtsam.

airBaltic on selle tagasi suuna kasutamise suhtes veidi erandlik - see tähendab, et see pigem õnnestub kuid mälu järgi pole meeles kas eeldus oligi see, et mineku suuna kohad jäävad kasutamata või tuleb need teadlikult tühistada aga seda peaks kõnekeskus ütlema.

AirBaltic on pooleldi odavlennufirma ja neil võivad asjad teisiti olla. Konkreetselt ei tea ja ei viitsi tingimusi läbi lugeda, aga mingeid sarnaseid juhtumeid on nagu olnud.


Ja tühistamatult lennupiletilt saab kõigi firmadega mingi väikese osa lennujaamamaksudest jms tagasi. Just need personaalsed maksud nagu turvamaks jne. Lufthansa jt muidugi seda tühistamata lendu ei tühistata, aga peale lennu kuupäeva saad teha taotluse, kui lennanud ei ole, ja saad väikese osa maksudest tagasi.

Kas see probleem mitte hiljutise kohtuotsusega lahendust ei leidnud? Siin trip foorumis ka sellest kirjutati.

Kohtuotsus puudutas viimase lendamata jäetud segmendi eest trahvi nõudmist, mis on hoopis teine teema.

Kui edasi-tagasi lennul on erinev piletinumber (mitte broneeringukood) ei tohiks probleeme olla. 

Üks võimalus on teha check-in juhul, kui tegelikult lennule ei lähe. kasutasime seda septembris, kui kolmest inimesest üks ootamatult tulla ei saanud. Ka tagasilennule sai check-in tehtud ja rõõmustatud mugava istumisruumi üle.

Kas sealjuures ei ole oluline, et pilet väravas ka registreeritakse? Mul on selline asi olnud, et check-in oli veebis kahele tehtud, aga reisikaaslane ei saanud tulla. Vahetult ennem väljalendu helistati talle ja küsiti üle veel, ning peale seda tühistati kõik segmendid. Esimese lennu ajal oli mul kõrval vaba koht, järgmisel istus keegi juba algselt kaaslasele broneeritud koha peal.


Või te printisite kolmanda pileti välja ning kasutasite seda automaatväravas?

Mis see check-in siia puutub, pileteid skannitakse 2 korda lennujaamas, esimene kord enne turvakontrolli ja teine kord lennule minemisel väravas. Kui neist läbi ei lähe on automaatne no show ja pilet tühistatakse.

Lennufirmad ja nende hinnapoliitika on erinevad.
Sestap pole mõtet võrrelda Lufthansat, millega ainult ühel suunal lendamine võib maksta 3 korda rohkem kui edasi-tagasi pilet ja Air Balticut/Ryanairi/Norwegiani jne..., mille hinnad ongi ühe suuna põhised.
Ühe suuna põhise hinnastamisega lennufirmal võib tõesti olla suht savi sellest kui jätad mingi lennu kasutamata, järgmise peale võidakse ikka lubada. Aga näiteks ajukeenjused Lufthansa tulude planeerimise osakonnast näevad marsruudi osalist kasutamist reisija katsena neilt oluline osa piletitulust välja petta ja seda muidugi ei lubata... või tegelikult lubatakse küll kui eelnevalt oma kavatsusest informeerida, pilet ümber vormistada ja juurde maksta hinnavahe vana marsruudi ja uue marsruudi vahel. Aga neid, kes soovivad 2x vähem lendamise eest 3x rohkem maksta ilmselt väga palju ei ole.
Kui veel rohkem sügavuti minna, siis mõne lennufirma puhul võib oluline olla ka see, kas edasi-tagasi pilet on hinnatud kombineerides kahte 'one way' hinda või on võetud kogu marsruudile 'return'-hind. Rahalist vahet seal väga ei pruugigi olla, aga tehniliselt oleks esimesel juhul justkui sõlmitud kaks eraldi lepingut (millest ühe tühistamine ei mõjuta teise täitmist). Teisel juhul aga üks leping, mille reisijapoolne ülesütlemine (ehk lennule mitteilmumine) tähendab ka tagasilennu kaotust.
Et kindla peale minna, tuleks lennufirmat/piletimüüjat informeerida oma kavatsusest mõni lend lendamata jätta ja lasta pilet vastavalt ära muuta. Sellega võib aga ei pruugi (sõltuvalt siis lennufirmast) kaasneda lisatasu.

Air Balticu itipoistele tahaks küll Darwini elutöö preemia anda. Oli vaja kiirelt nende lehelt piletid osta ja kujutad sa ette, kui sul läpakal hiirt ei ole, siis detsembrist piletit kaugemale osta ei saa. Ainus võimalus hilisemaks piletit osta on - SCROLLIDES.... &%#¤¤%"¤&"!!! (Jah, kahe näpuga touchpadil saab, kui see eraldi sisse lülitada)


Maksmisel ülekandega on rakenduseks Trustly, mis sisselogimisel ei aktsepteeri ID-kaarti.
Tehingut lõpetades küsitakse küll tagasisidet, aga peale selle, et neile nullid laduda, ei ole võimalik ühtki rida vaba teksti sisestada.

Ma ei tea millist lehitsejat sa kasutad, aga vasakul pool lehel saab saab valida aega ka ilma scrollita. Darwini elutöö preemia kuulub  juba pikemat aega Lux Expressi lehekülje tegijatele,

Kuupäeva valimise aken on jagatud kolme ossa. Chromega lehele minnes näen, et hetkeks laeb ta sinna vasemasse iga kuu soodsaima hinna, mis annaks ilmselt võimaluse valida just see kuu ja edasi täpsem kuupäev, aga see kaob samal hetkel ja jätab vasaku sektsiooni tühjaks.

Järgi jääb keskmine kuupäevalahter, kus on näha minu resolutsiooni juures kuupäevad ca detsembri keskpaigani. Korra õnnestus selle keskmise sektsiooni scrollbar leida, kuid rohkem mitte.
Loomulikult on tehnilisi lahendusi, kuidas need kuupäevad kätte saada, kuid veebilehe eesmärk peaks olema müüa nii paju kui võimalik ja nii paljudele kui võimalik.

Huvitav jah, Chromega see vasakul menüü korraks vilksatab. Safariga näitab normaalselt. Firefoxiga ka ei näita. Just sealt saabki ilma scrollita kuid valida.