Tere.
On kellegi sarnast kogemust olnud?
Ostsin pool aastat tagasi Airbalticu Classic U pileti ja valisin exiti kaheses reas ühe koha. Vaatasin mitu korda üle, et kuna tegu jätkulennuga, siis oleks ikka kindlalt olemas. Olid. Ja siis, 5 kuud hiljem, ilma mulle mitte midagi teatamata, avastasin äppist, et mu kohad kahel suunal on ära vahetatud. Kirjavahetusest sain vastuseks: "I kindly explain that Green classic class passengers have possibility to choose preferable seat free of charge; however according to General conditions of carriage Article 12.1. we reserve the right to assign or reassign seats at any time. This may be necessary for operational, safety or security reasons"
Ehk siis... Lihtsalt lükati mind üle vahekäigu kolmesesse ritta? Ei mingit upgrade´i pakkumist, et tasuta toit vms. Maksa kallim pilet, millega õigus valida omale koht, aga mitte seda kohta saada? Pealegi, lennuk oli täiesti tühi, kui mina oma pileti ostsin.
Oskab keegi kommenteerida?
Ei ole muud kogemust kui kõige odavamaga piletiga.
Mina ei lugenud kusagilt välja, et pean eraldi tasuma lennujaamas check-in'i eest.
Suhtelisalt lamp avastus oli, et tuleb äpis kohti valida ja tasuda veel 18 eurot ühe inimese eest.
Kokku kaks inimest, kaks lendu ja 72 eurot taskust röövitud.
Varem polnud sellist asja kogenud ja olen ikka omajagu lennanud..
Helar, sa ei pea ju tasulisi kohti ostma, mis firmaga tegu? Jah, kui tahad kõrvuti saada kindlasti, siis maksad, aga milleks? Kõigil odavlennufirmadel on lennujaama chek-in tasuline üldiselt.
Minu kogemus:
Kui lennufirma otsustas muuta istekohta, siis kas selleks võis olla mõni põhjus? Lennufirma võib sõltuvalt kliendi profiilist otsustada, et see isik ei ole sobilik hädamaandumise puhul abistama teisi reisijaid ning muuta istekohta. Näiteks ei saa éxit rea istekohta kui on antud isikul on tellitud nt. assistance teenus.
Teiseks - kui oled valinud istekoha ning selle eest eraldi tasunud, siis küsi lennufirmalt refundi sellele lisatasule viitega, et sa ei saanud soovitud istekohta. Trip.ee postituse tegemine ei anna väga selle teemal tulemust.
Kolmandaks - Airbalticu check-in tip - kui näed, et exit row on vaba siis ei pea kohe tormama seda broneerima ega soetama. Osta soodne pilet ja tee tavapäraselt check-in ning las lennufirma paneb sind istuma loterii meetodil. Istekoht ei sobi? Tühista check-in ning seejärel saad valida juba endale sobiliku istekoha ning kui exit vaba, siis saab ka exit rea istekoha. Järgi proovitud juba mitu korda ning igakord see on ka toiminud.
Airbalticu otselend Tallinnast Nice'i (Nizza) oli.. ja ma polnud ainuke, kes selle eest lisatasu pidi maksma..
Edit: olen ka varem Airbalticuga lennanud, kuid see oli esimene selline kogemus nendega*
Airbalticu check in lennujaamas on vähemalt aastast 2013 olnud tasuline...
Saad pardakaardi check-in letist tasuta kui online check-in on tehtud ;)
No, (Nice oli eelmine aasta) Amsterdami lendasime 2 aastat tagasi oktoobris, siis sellist lisatasu küsimist polnud - sellepärast olin ka ebameeldivalt üllatunud.
Eks ma ilmselt ise ei lugenud peenes kirjas teksti kusagil. A la teenuse tingimused vms.
Tulles tagasi teema algataja mure juurde, siis kahjuks on teenusepakkujatel enamusel lepingus kirjas, et neil on voli omapoolselt teenuse tingimusi muuta.
Iseasi, kui õige on seda teha ilma teist osapoolt ette teatamata..
"according to General conditions of carriage Article 12.1. we reserve the right to assign or reassign seats at any time."
Edit: samas, teenus ju sai osutatud (kui selleks oli transportimine punktist A punkti B)
Ma pakun, et nad hinnavahet ei tagasta. Ma kunagi maksin check-in pagasi lisatasu neile, nad kaotasid mu kohvri ära, aga seda lisatasu keeldusid ikkagi tagastamast - ehk siis nende arvates normaalne, et maksad ka nende teenuste eest, mida ei saa. Mingit hüvitist, et pidin endale uued riided ja hügieenivahendid ostma, ka ei maksnud, saatsid oma stardardkirju ja kõik. Ma ei raiskaks oma aega mingi koha määramise teemaga, see liiga tühine, et ennast ärritada. Pigem võtta edaspidiseks arvesse.
Kahtlustan, et nad on vahepeal classicu tingimusi muutnud ja varasemalt ostetu väga ei huvita, sest kuskil reeglites on midagi neile sobivat kirjas.
Olen varasemalt samuti korduvalt seda exit rea valimise võimalust kasutanud classic piletiga, kuid viimati ostes sooviti juba selle eest eraldi raha.
Seda, et tasuta valitud koht ära muudetakse, juhtub ka teiste firmadega. Põhjus võib olla midaiganes ja sa ei saagi seda teada. Lufthansaga on pakun, et iga viies või seitsmes lend, kui ammu valitud istekoht muudetakse hiljemalt väravas mingiks muuks. Näiteks 8A asemel istud lõpuks 34E-l. Seal nagu palju protestida ei ole. Oleks tasuline koht valitud, siis küll.
AirBalticu check-in on lennujaamas tasuline juba väga kaua aega. Sama süsteem nagu teistel odavlennufirmadel. See on kindlasti kuskil ka korduvalt kirjas kui edasi ja edasi vajutada. Soovitus on kõigi firmadega korraks check-ini lehele vaadata ja kontrollida, mis tingimused on sellega. Näiteks Norwegian ja Vueling on ka odavlennufirmad, aga neil on vist senini check-in ka lennujaamas tasuta. Või äkki enam pole ka, peaks jälle kontrollima :)
A kui AirBalticu check-ini internetis teed, siis saab tasulistest kohtadest üsna valutult mööda minna. See on ju ammu kõigi odavlennufirmade stiil, et hiljemalt check-ini tehes üritab süsteem selgeks teha, et tasuliste kohtade valik on nüüd kindlasti elu parim otsus.
Mul on olnud 2 korda green piletile juurdeostetud kohtadega kogemus, kus need on ära muudetud. Kui ei oleks mõned kuud enne lendu broneeringut uurima läinud, siis oleks ilmselt avastanud ka alles check in-i tehes. Ei olnud ka asi Exit istmetega seotud. Esimene kord oli lihtsalt mingisse 6 või 7 ritta ostetud piletid äkitselt laiali pillutatud mööda lennukit. Osa piletitest kuulus ka lastele (mõte oligi osta kohad ära, et saaks kindlasti perega koos istuda). Infotelefonist öeldi, et neil on mingi uus reegel, et lapsed ei tohi istuda eespool kui 8 või 10 rida või midagi säärast. Väga kummaline igaljuhul. Sain õnneks uued kohad siis paar rida esialgsetest tahapoole. Lennu päeval oli lennuki esimene ots täis AirFrance lennu rahvast ning meie algselt ostetud istekohtadel 3-4 aastaste lastega pere.
Teisel korral oli toimunud lennuki vahetus ja ostetud istekohad olid lihtsalt äkki tühistatud (bookingul oli juures märkus, et ei saa seda teenust osutada vmt). Ma saan aru, et enne oli lennuk 2+3 istekohtadega, kuid uus lennuk 3+3 jaotusega. Klienditeeninduse abil sain küll uued kohad ja kõik ok, aga kui ma ei oleks läinud mingil põhjusel enda bookingut vahepeal uurima, siis oleks ilmselt avastanud alles check ini tehes, et ostetud kohad on kuskile haihtunud...
Siit käis läbi viide airBalticule kui odavlennufirmale... Mis kriteeriumi järgi? Hinna järgi on nad üks kulukamaid lennufirmasid regioonist lendamiseks, ületades enamasti Lufthansa, SAS, Turkishi piletihindasid sihtkohtadesse, pakkudes samal ajal vähem teenuseid rohkema tasu eest.
Ainus seos nende ja odava vahel on see, et piisavalt mõjuka turuosalisena piirkonnas mõjutavad nad teisi vedajaid soodsamat hinda pakkuma ja siit on meil ainult võita.
Vaatasin samuti Airbalticu (kui odavlennufirma) 'Kirsi pakkumisi' järgmise kahe nädala kampaania hindu.
Lufthansa pakub odavamat lendu, kui ei taha just 20 tundi Riias ümberistumist taluda. (minu soovitud sihtkohta samadel kuupäevadel).
Ei tahaks keegi meist - ma usun.
Siin jääb pisut kõlama et Air Baltic lennatas peab koha eest lisatasu maksma.
Ei pea! Saad ilma lisatasudeta istuda, midagi juurde maksma ei pea.
AB kohareserveeringu tingimustes (https://www.airbaltic.com/en/reserve-a-seat) on öeldud et 'in case of involuntary seat change, you will be eligible for refund options'. Veidi allpool on ka kirjeldatud olukorda, kus nt lennuki tasakaalu huvides võib lennufirma kohti muuta, nähes samas ette sellisel juhul hüvitise maksmise. Ehk siis põhimõtteliselt võiks mingit hüvitist küsida ja saada küll.
Kui on classicuga saadud tasuta istmevalik, siis kompensatsiooni ei anta, sest istme eest pole lisaks makstud.