Tere, aidake blondiini. Kui lennuk maandub südaöösel Girona lennujaamas, siis kas mul on võimalik sealt ka rendiauto saada? Osad lehed väidavad, et sel kellaajal on kõik autorendi esindused suletud ja autot ei saa. Tundub ebaloogiline, sest ega kogu see lennukitäis inimesi ometi siis takso või ühistranspordiga pea sealt minema sõitma?
Eelmine aasta lennates jäi Ryanair hiljaks ja joudsime sinna ca kell 3 oosel. Moned lennujaama ruumides paiknevad autolaenutused olid lahti (vbl nad ootasid, sest teati, et lennuk tuleb hiljem). Samuti tuli taksosid niikaua kui viimased inimesed olid laiali viidud. Meil oli bronn tehtud Budget lanutusest, mis asus lennujaama hoonest väljas ning oli kinni ja tulime hommikul autole järgi.
Broneeri netist ära, seal valid ise kellaaja. Öist kellaaega valides hind küll natuke tõusis, kuid kõik sujus.
Autorendi kohta küll ei oska öelda, aga enamik inimesi lennukilt sõitis bussiga Gironasse, seal siis ööbitud. Auto saaksid ju ka järgmisel hommikul võtta?
Kevadel olid kõik laenutused lahti, kui maandus Ryanairi lend Tallinnast. Kellaaega kahjuks ei mäleta enam.
Just tuldud Gironast. Broneerisin enne minekut auto ära, kenasti olid kell oo.30 avatud rendifirmad, bronn oli olemas ja probleeme ei tekkinud. Ainult kindlustusega oli segadusi. Firefly le sai tehtud Ryanairi kaudu kindlustus, mida nemad ei aksepteerinud Tuli osta neilt eraldi kindlustus full coverage. Pidi katma kõike.
Paar küsimust
Esiteks. Autorendid soovivad, et kaardi omanik oleks sama, kes ka main driver. Kas kohapeal annab neid ümber rääkida? St. kaardi omanik on küll kohal, aga ei oma juhilube. Teistel jällegi pole mõttet ainult auto pärast kaarti teha.
Teiseks kindlustuste küsimused .Kui võtta Goldcari'lt "Super Relax Recovery", siis seal märge juures, et " Without excess and without charging a deposit to your card. Possible damage is covered". Ehk siis minu küsimus, kas saab olla 100% kindel, et nad krediitkaardilt ühtegi summat broneeringusse ei lase? On kellegil vastupidiseid kogemusi.
Budget aga pakub järgnevat Pays up to $35,000 Now with $0 deductible. Covers rental car damage from collision, theft or vandalism. All drivers on the rental agreement are covered. Kuidas seda mõista, kas samamoodi nagu Goldcari oma?
tänud
Eelmise aasta mais sai renditud auto Girona lennujaamast, auto oli National firma poolt. Autot rentides oli olemas krediitkaart ja nii sai broneering tehtud, kuid vahepeal läks nii, et reisi ajaks mul kehtivat kaarti ei olnud. Kaasas oli minuga sama perekonnanime kandev isik kellel oli krediitkaart, tehti nägusid aga auto sain kätte. Üldiselt on soodsam ikkagi juhilubadega isikul endale krediitkaart teha, kui imedele loota. Minumeelest ei sa broneeridagi ilma krediitkaardita. Tingimustes on ka kirjas, et juhiluba ja krediitkaart peavad olema ühe ja sama isiku nimel. Mina ei võta kunagi vahendaja kindlustust, olen võtnud otse autofirmas, kui auto kätte saan.
InterRent (girona lennujaamas) lasi vist isegi PayPali kasutada :) Aga kuidas sul kindlustusega oli? Goldcar ei ole ka vahendaja, vaid otse pakkuja. Kui nende Super Relax midagi bronni ei lükka, oleks väga viis. Ma hea meelega kirjutaks neile ja küsiks üle, aga nad üritavad oma kontakte väga varjata (st. suunavad KKK'sse) Tahaks üllatust vältida bronnitavate summadega, kuna hotelle jms asju lendab sinna broneeringute alla niigi selle perioodi jooksul piisavalt palju.
Võtsin neilt selle nö super coveri, broneeriti vist mingi 200 € (paagitäie kütuse raha ja mingi lisa veel), täpselt enam ei mäleta . Hiigelsummasid (1000 € ja rohkem) ei ole mul kunagi broneeritud kui olen super coveri võtnud.
Käidud sai samuti super relax cover võetud. Kohapeal bronniti full tank, ehk siis mingi 106 eur vms Peale reisi vabastati raha broneeringust
Jõudsime Gironasse südaöö paiku, olime Goldcarist eelnevalt broneerinud, lend veidi hilines, nad ise helistasid meile ja täpsustasid transfeeri asja. Nende kontor on lennujaamast pisut eemal. Kõik sujus iseenesest kenasti, korralik auto. Täispaagi poliitika oli, seega tankisime u 20 km enne tagastamist paagi täis, tagastades oli kütusenäidik põhjas. Eelnevalt broneeriti krediitkaardilt kütuse tagatiseks u 100.- Kui tagasi Eestisse tulime, saadeti arve, kust nägin, et kred.kaardi broneeringu 100 eurost tagastati vaid 25.- Maha oli läinud 75.- trahv tankimise eest + kütus (mida arvutatakse mingi koefitsendiga). Mõtlesime, et kummaline küll, et kas tõesti nad selle kulunud 1 liitri eest nii karmilt kasseerivad; me lihtsalt ei teadnud, kas lennujaamale lähemal ka kuskil tanklat on. Saatsime siis vaidlustamise, mille peale tuli lakooniline vastus, et trahv tühistatud ja tagastavad ka ülejäänud summa. Ei mingit selgitust ega kommentaari... Ei tea, kas see ongi nende strateegia või tõesti oli juhuslik eksimus.
Kindlustusega oli viimane kord selline lugu, et bronnides tegi kindlustuse hoopis autorendi vahendaja mitte rendileandja. Kohapeal siis selgitas Europcari esindaja, et kindlustus on vahendaja poolt, nemad bronnivad mu kaardilt ikka summa ja kui tuleb mingi kindlustusjuhtum, siis tuleb mul neile maksta ja see summa siis vahendaja kindlustuse poolt sisse nõuda. Nagu ma aru sain, siis vahendaja kindlustas minu omavastutuse, et see läks nulli, Europcari poolt oli põhikindlustus 1000 EUR omavastutusega.
Käisin Barcelonas Ryanairiga aprillis ja kasutasin Firefly teenuseid. Kõik sujus tip-top. Autot tagastades ei näinud ma (Barcelonast) tee peal ühtegi bensukat ja tagastasin auto poole paagiga. Ütlesin seda ka neile ja nad ei teinud sellest probleemi. Juba õhtul sain arve, kus peal vaid bensuraha (ei mingit tankimisteenust vms) ja muud (eelnevalt kokkulepitud) kulud. Naljakalt läks lõpparve isegi madalamaks, kui algselt kokkulepitud, aga ma ei hakanud põhjusesse süvenema.
P.S. Ei tea, kas sellest juba eelnevalt keegi kirjutanud, aga peale pileti ostmist ja umbes kuu enne lendu sain Ryanairilt emaili, kus pakuti mõningaid autorendifirmasid ja kui kasutada linki saadud emailiga, sai autorendilt allahindlust. Kuna mul oli auto juba valitud, jäi asi katki, aga allahindlus oli tõesti märgatav.
AndresR mis kell Teil lend sisse jõudis? Aprilli lõpust - Mai algusest peaks muutuma Rayanairi lennuaeg ja lennuk jõuab 00.15. Kuidas kohapeal tundus - kas 20 min hiljem on Firefly lett veel avatud? Ja tagasi tuleb 6.55 - kas letis on keegi kohal või saab võtmed kuskile postkasti panna?
Lend pidi saabuma 23.55, aga hilines mingi 15min. Autot rentides sai vastavasse lahtrisse seal märgitud lennunr, siis töötaja ootab su ära, isegi, kui ametlikult putka kinni oleks. Ja nii oligi, olime putka juures järjekorras ja leti taga olev tädi küsis minu ees olevatelt, et ega need Tallinnast ole, tema peab kindlasti sealt kedagi ära ootama. Tutvustasin siis ennast, et me olemegi Tallinnast. Tädil kohe nägu naeru täis. Firefly minu mäletamist mööda on avatud 00.30-ni (aga kontrollige see ise üle!). Lihtsalt veel infoks, et pea iga rendifirma, mida ma tookord uurisin, oli nõus üleaja olema, iga üleoldud pool tundi maksis mingi 20-40 eur (vist). Kõik see ka nende reeglites kirjas, peab vaid lugema :) Tagasi tulime mingi 16.00 ajal, seega hommiku kohta ei oska kommentaari anda, aga seda saab ju neilt otse ka küsida!?