Jätkuna varasemate aastate Poola teede teemale (mille osas eelmisel aastal leiti, et edaspidi oleks õigem nimi Balti teed/Via Baltica, sestap nii!) ning tulenevalt homme algavast kevadest ja lõunasuunaliste autoreiside hooajast, siis kas keegi on juba Via Balticat sel kevadel läbinud? Kus suuremad teetööd ning mis osad vahepeal eelmise suvega võrreldes valmis saanud? Poolas oli vist vaid Lomza ümbersõit valmis ehitamata, kuid mäletan et Leedu tegi jõupingutusi Marijampole-Poola suunal 2+2 kiirtee valmimiseks?
Mul endal sõit sinna suunda plaanis (küll alles) augusti alguses, kuid hea oleks teada, mis seis jne.
Ma siiski ei ütleks, et Leedu 2+2 kiirtee osa on pisike naljanumber. Kui Marijampolest piirini saab kiirtee valmis, siis on terve lõik Kaunasest piirini kiirtee, mis jätkub edasi ka Poolas. Ja Leedu 2+2 osa on seal ca 100 km ehk pea sama pikk kui meil puuduv 2+2 kiirtee Tallinnast (täpsemini siis Haruteelt/Ääsmäelt) Pärnusse.
to mrky
Poola on tubli , olen jälginud -sõitnud seal kui alustati Byastok -Warsawa sõlme tegema 2010+ alguses . Ja siis kui neil esimene Warsawa - Poznan sai valmis. Areng on tohutu .
Kahjuks Balti riike läbivad teid selle ajaga on areng minimaalne - minu jaoks on see 0 .
Leedu teeb pisikest lõiku , mõõ Talinna/Tartu - Poola tee on ikkagi väga halv või aeglane.
Vaatasin kaardil Kaunase ringtee kuni Marjumpuli on 55 km millest üle poole oli 90 te lõpust Kaunase ringtee.
Kokkuvõteks Balti riigid mingi hetk alustasid selle VIA Baltikaga , ja see projekt suri ära . Ja lootust et sõidaks kuni poolani autoga normaalselt meil ei ole :)
Nii, et lõunarindel muutuseta, vähemalt silla osas :)
to dim123
Sellepärast ongi sel hooajal teema nimeks mitte enam Poola teed nagu tavaliselt, vaid Balti teed/Via Baltica. Sest Poola on oma osa 90% ulatuses valmis saanud, puudu vaid Lomza ümbersõit, mis ka loodetavasti varsti valmib.
Aga nõus, et Balti riigid teinud Via Baltica ehituseks viimase 33 aasta jooksul väga vähe. Selles kontekstis ei saa samas Leedu tegemisi siiski alahinnata, sest kui Marijampole-Poola piir osa valmis saab (ca 40-45 km), siis ligi pool Via Baltica Leedu trassist on kiirtee. Ja suurimad Leedu linnad (Kaunas, Vilnius, Klaipeda) on läbi selle Euroopaga ühendatud.
Ja nagu jaanusm kirjutas, siis lõpuks oleme ka meie jalad kõhu alt välja võtnud ning tegutsema asunud, kuid kõigi nende lõikude valmimine võtab siiski aega. Erinevalt Marijampole-Poola piir ja Lomza ümbersõidust, mis saavad loodetavasti sel ja järgmisel aastal valmis.
Aga jah - Salacgriva silla, Bauska ja Riia ringtee läbimise jne. osas väga vist valgust tunneli lõpus ei paista. Nagu kogu Läti trassi osas. Ja ega vist ka Leedu trassi põhjapoolsemate lõikude osas kus 70-ga lõgistada tuleb lähiperspektiiv oluliselt parem ei ole.
Salacgriva sild peaks minema see aasta töösse, selle kohta on vist mingi otsus vastu võetud. Kaunasest Poolani peaks kiirtee valmima järgmise aasta teises pooles ja Lomza ümbersõit peaks ka valmima 05.2025. Kaunasest Läti poole peaks kiirtee valmima aastaks 2030. Kõige suurem auk tundub praegu olevat Lätis, seal ei paista midagi toimuvat ja ei kujuta ette ka millal hakkab.