Jätkuna varasemate aastate Poola teede teemale (mille osas eelmisel aastal leiti, et edaspidi oleks õigem nimi Balti teed/Via Baltica, sestap nii!) ning tulenevalt homme algavast kevadest ja lõunasuunaliste autoreiside hooajast, siis kas keegi on juba Via Balticat sel kevadel läbinud? Kus suuremad teetööd ning mis osad vahepeal eelmise suvega võrreldes valmis saanud? Poolas oli vist vaid Lomza ümbersõit valmis ehitamata, kuid mäletan et Leedu tegi jõupingutusi Marijampole-Poola suunal 2+2 kiirtee valmimiseks?
Mul endal sõit sinna suunda plaanis (küll alles) augusti alguses, kuid hea oleks teada, mis seis jne.
Märtsist teatan, et leedukad teevad usinalt Marijampolest Poola suunas tööd, kiirtee pooleldi valmis. Lomza veel valmis ei ole.
Leedu 2+2 on pisike osa , naljanumber . Kahjiks Eestist Poola 2+2 pole oodata jargmiste 30 aasta jooksul
Ma siiski ei ütleks, et Leedu 2+2 kiirtee osa on pisike naljanumber. Kui Marijampolest piirini saab kiirtee valmis, siis on terve lõik Kaunasest piirini kiirtee, mis jätkub edasi ka Poolas. Ja Leedu 2+2 osa on seal ca 100 km ehk pea sama pikk kui meil puuduv 2+2 kiirtee Tallinnast (täpsemini siis Haruteelt/Ääsmäelt) Pärnusse.
to mrky
Poola on tubli , olen jälginud -sõitnud seal kui alustati Byastok -Warsawa sõlme tegema 2010+ alguses . Ja siis kui neil esimene Warsawa - Poznan sai valmis. Areng on tohutu .
Kahjuks Balti riike läbivad teid selle ajaga on areng minimaalne - minu jaoks on see 0 .
Leedu teeb pisikest lõiku , mõõ Talinna/Tartu - Poola tee on ikkagi väga halv või aeglane.
Vaatasin kaardil Kaunase ringtee kuni Marjumpuli on 55 km millest üle poole oli 90 te lõpust Kaunase ringtee.
Kokkuvõteks Balti riigid mingi hetk alustasid selle VIA Baltikaga , ja see projekt suri ära . Ja lootust et sõidaks kuni poolani autoga normaalselt meil ei ole :)
Dim, Pärnus on valmimas kaks lõiku 2+2 teed. Pärnu läbimine läheb tunduvalt kiiremaks. Are-Nurme peaks ka kohe hankesse minema ja Libatse-Are projekt on ka valmis. See oleks kokku 50 km 2+2 teed. Kuskil Raplamaal peaks ka ca 5 km töösse minema
Nii, et lõunarindel muutuseta, vähemalt silla osas :)
to dim123
Sellepärast ongi sel hooajal teema nimeks mitte enam Poola teed nagu tavaliselt, vaid Balti teed/Via Baltica. Sest Poola on oma osa 90% ulatuses valmis saanud, puudu vaid Lomza ümbersõit, mis ka loodetavasti varsti valmib.
Aga nõus, et Balti riigid teinud Via Baltica ehituseks viimase 33 aasta jooksul väga vähe. Selles kontekstis ei saa samas Leedu tegemisi siiski alahinnata, sest kui Marijampole-Poola piir osa valmis saab (ca 40-45 km), siis ligi pool Via Baltica Leedu trassist on kiirtee. Ja suurimad Leedu linnad (Kaunas, Vilnius, Klaipeda) on läbi selle Euroopaga ühendatud.
Ja nagu jaanusm kirjutas, siis lõpuks oleme ka meie jalad kõhu alt välja võtnud ning tegutsema asunud, kuid kõigi nende lõikude valmimine võtab siiski aega. Erinevalt Marijampole-Poola piir ja Lomza ümbersõidust, mis saavad loodetavasti sel ja järgmisel aastal valmis.
Aga jah - Salacgriva silla, Bauska ja Riia ringtee läbimise jne. osas väga vist valgust tunneli lõpus ei paista. Nagu kogu Läti trassi osas. Ja ega vist ka Leedu trassi põhjapoolsemate lõikude osas kus 70-ga lõgistada tuleb lähiperspektiiv oluliselt parem ei ole.
Salacgriva sild peaks minema see aasta töösse, selle kohta on vist mingi otsus vastu võetud. Kaunasest Poolani peaks kiirtee valmima järgmise aasta teises pooles ja Lomza ümbersõit peaks ka valmima 05.2025. Kaunasest Läti poole peaks kiirtee valmima aastaks 2030. Kõige suurem auk tundub praegu olevat Lätis, seal ei paista midagi toimuvat ja ei kujuta ette ka millal hakkab.
Millist teed soovitate Udinest (Itaalia) Eestisse sõitmiseks? Olen liikunud enda teada kõiki variante, kuid mitte ei meeldi Varssavisse minek.
to mrky
täpselt , seda sama ütlesin :) Läti , Leedu 70 alad. Ikla , Iklast Riiani . Kaunase ringtee.
Ja siin ma räägin puhtalt Via Baltica kontekstis - kahjuks ei suudetud seda teha - või ei olnud soovi.
Tere 483arr
Mis probleem selle Warssaviga on? Võid ju enne linna E67 pealt põigata A2 peale ja uhad 100ga mööda kiirteed linnast läbi ja saad uuesti E67 ehk S8 peale tagasi. see ju kõige kiirem ja otsem tee. Samas pole linna läbival E67 ka suurt häda seda linna osa ju nii vähe.
Probleem ei olegi mul eriti suur Varssavi linnaga, aga küll Tšehhi,Slovakkia või Sloveenia läbimisega. Mõlemal on omad kehvad küljed... Otse Poolasse ei pääse ju!
Pärnu-Uulu 2+2 saab sel suvel valmis. Sauga järgmine aasta. See on ca +15 km aasta jooksul.