Bookinghouse, Air Baltic ja äraantav pagas!

Tere

Kui ostate Bookinghouse lehelt Air Balticu pileti ja soovite pagasit ära anda siis teadke,et lennujaamas küsitakse äraantava pagasi eest 3X tasu ehk siis näite põhjal Tallinn-Istanbul-Tallinn 900 EEK.

Järgnvalt täpne kirjeldus, kuidas see juhtub ja kuidas kliendil klienti lollitatakse.

Soovin kõiki teavitada, mis teiega saab, kui juhtute broneerima Air Balticu lennu Bookinghouse kaudu ja samas soovite veel pagasi ära anda. Minu abikaasa ostis jõuluks Bookinghouse kaudu piletid Istanbuli.Ta ei muretsenud hetkegi pagasi pärast,kuna info e-piletil on, et iga inimene võib kaasa võtta 20 kg. Minul aga hakkas süda valutama ja mailisin Air Balticusse. Sealt tuli vastus,et kui soovite nüüd pärast piletite väljaostmist pagasit alla anda tuleb maksta ühe inimese pealt 900 EEK.Kui te oleksite seda teinud juba piletite broneerimise faasis, oleks olnud üks pagas inimese kohta 320 EEK.
Kuid Bookinghouse lehel pole sellist võimalust mitte mingis etapis.
Seega lihtne arvutus ütleb,kui muidu(nt. Air Balticu kaudu) oleksin maksnud 4X320 =1280 EEK, siis nüüd 4X900 = 3600 EEK, seega mina kilendina kannatan kahju siis kas 3600 EEK kogu summa (mind kui klienti pole üldse informeeritud ,et ma peaks midagi maksma) või vahe 2350 EEk.
Kui üritasin Bookinghousiga ühendust saada, siis kodulehelt on kadunud(vanasti oli ) nii telefoni number, mail ,kui ka muud kontakteerumise võimalused.Sain viimaks numbri,kust mulle teatati,et nemad ei ole kohustatud mulle oma perekonnanime andma,ülemust neil pole,aadressi ei posti ega maili oma Eestis Bookinghousil pole, nemad ei vastuta mitte millegi eest ja kästi teha, kas siis inglise keelne või leedukeelne kaebus kuhugi Leedu mailile.No nagu tüüpiline võrkturustus firma. Nemad on ainult kõnekeskus, ei tea midagi jne.
See aga on selge, et Leedust mulle kunagi keegi ei vasta.Lend läheb mul aga juba järgmine nädal. Kusjuures need nö. klienditeenidajad väitsid,et kodulehel on olemas info, nii tasulise chek in-i kui ka nö. võimalike pagasitasude kohta, st. valetati täiesti probleemideta.Igasugune selline info puudub. Rääkimata ülbest suhtumisest.
Bookinghousest lubati mulle järgmine päev tagasi helistada.
Air Balticuga toimunud pikas kirjavahetuses aga teatati mulle,et nemad pole milleski süüdi ja mul tuleb tasuda see 4X 900 EEK= 3600 EEK. Nemad veavad juba ammu kaigast Bookinghousega ,kes ei tee nende etteantud muudatusi ära. Bookinghousel oleks vaja lisada üks lahter(linnuke), nagu see on muudel odavlennufirmadel.

Seega ma ei teagi, mida ma peaksin nüüd tegema? Kelle poole pöörduma? Mina ei ole nõus maksma lisaks 3600 EEK.
Mina nüüd sain ennem õnneks targaks,kuid on ju palju neid kes selle peale ei tule?Avastavad lennujaamas, et upps, maksa 900 EEK juurde. Kusjuures nö. kannatanuid on igal lennul. Lendan väga tihti ja näen seda pealt. Seega inimene seatakse fakti ette, et kas maksa 900 EEK või jäta kott lennujaama.

Vabandust ,et kiri sai pikk, kuid lühemalt ei saanud. Loodan,et kellegil oli sellest abi. Palun ka nõuandeid!

Oktoobri alguses lendasin Milanost Air Balticuga. Salongi võetav kott kaaluti üle. Oli ülekaal. Kästi ära anda. Pagasitasu oli 15 eur. Võib olla nüüd mingi uus hinnakiri?

Soovitus.
Võta vähem asju kaasa ja kirjuta see elu õppetunni arvele.

Järgnev Air Balticu kodulehelt.Kuskilt ei loe välja 900.- krooni

Iga lubatust enama pagasiühiku ja samuti esimese registreeritud pagasiühiku eest, kui selle veo eest ei ole tasutud pileti ostmisel, tuleb igal lennulõigul tasuda EUR 15/ EEK 225. Palun pange tähele, et makstes lisapagasi kohtade eest, ei tohi kogukaal ületada lubatud kaalu. Kui te ei tasunud pagasiveo eest pileti ostmisel, kasutage palun pagasiveo eest tasumise teenust.
Air Balticu lendudel kehtib pagasitasu, mida saab maksta kas pileti ostmisel või lennujaamas enne lennu väljumist. Reisijate mugavust silmas pidades võtsime kasutusele vormi "Pagasi eest maksmine".
Kui te ei ole pagasi eest maksnud või kavatsete võtta kaasa rohkem registreeritud pagasit kui makstud, palume teil kasutada vormi "Pagasi eest tasumine".

http://www.airbaltic.com/public/maksa_oma_pagasi_eest.html

NB! Lendangi ju 4 ühikut, see ongi kokku 4 X 225 ,= 900 EEK.Probleem ongi selles,et Bookinghouse kaudu ei saa pagasit ei ette osta ega üldse infot, et peaks maksma.Seega peangi maksma kordi rohkem.Vähem asju kaasa võtta ei saa, reisin lastega.
Lisan siia Air Balticu ametliku vastuse mulle.

Tere,

Nii check-in tasu kui ka uus pagasitasu on kehtivad alates 16.11.09. Antud piletid on ostetud 10.12 ja pagasi eest ei ole makstud.

Ühele inimesele on pagasitasu juurde ostes 900.- EEK edasi-tagasi suunal ( hind arvestatake lennulõigu kohta: Tallinn-Riia 225.- Eek, Riia-Istanbul 225.- Eek… jne). Pagasi eest on võimalik maksta ja summa on sama nii meie büroost kui ka lennujaamas kohapeal. Kui oleksite pagasi eest tasunud koos piletiga, siis oleks olnud makstav summa väiksem (320.- EEK edasi-tagasi).

Palun andke teada, kas soovite maksta meile ( kokku 4 inimesel 4x900.- EEK) või lennujaamas kohapeal ( maksumus sama).

225x4 teebki 900 krooni. 4 lennulõiku on ju kokku. TLL-RIX, RIX-IST, IST-RIX ja RIX-TLL. Kui väljastatud lennupiletil on märgitud hinna sees oleva äraantava pagasi kaal, siis minu meelest ei tohiks keegi midagi nõuda, vähemalt peaks selle raha kohtu kaudu tagasi saama. Bookinghouse ei mõtle ju piletiinfot ise välja, vaid seda trükitakse vastavalt Amadeuse või mis iganes broneerimissysteemi info kaudu. Kui Bookinghouse ei küsi vastavat raha pileti broneerimise hetkel siis peab AirBaltic antud raha Bookingghouselt sisse kasseerima, kuid see ei ole sinu mure. Kui piletil sellist lubadust siiski ei ole, siis tuleks ilmselt õppetunni eest endal maksta.

Tänud vastuse eest!
Saadan väljavõtte minu kinnitatud e-piletist.Iga inimene saab aru,et pagas juba hinnas, mitte seda,et veel tuleb 900 EEK maksta.Seega siis Air Balticu möödalaskmine?

Kestvus: 0 h 55 min.
Pagas täiskasvanule:20 kg
Lennufirma: Air Baltic
Lennuettevõtja: Air Baltic
Lend nr: BT366
Lennukitüüp: Boeing 737-300 (winglets)
Märkused: Mitte suitsetada

Praegu on Bookinghouse kodukal AirBalticu lendu valides kyll kirjas, et "Air Baltic võib pagasi eest lennujaamas lisatasu küsida."

Mul palju küünilisem soovitus - lennake lugupeetud lennukompaniidega või siis ärge virisege, kui odavlennufirma teie p***e lohku tõmbab.

Tänud!Jah see on nii ja kas see siis saabki komistuskiviks?
Samas Bookinghousest piletit ostes pole mitte mingit võimalust pagasit ettemaksta ja saada ligi 3 X odavamat hinda.Miks siis seda kirjas pole? Kust peab seda klient teadma? Seega kui see kõik juurde arvestada läheb Bookinghouse pilet palju kallimaks. No kes tuleb selle peale,et mingi Türgi ots läheb lisaks 900 EEK kallimaks?
Jumala abiga olen tavaliselt kasutanud otse lennufirmade lehekülgi ja seoses sellega pole probleeme olnud. Nüüd aga sain oma vitsad kätte.Samas leian ikkagi, et see on kliendi lollitamine. Kliendil on nagu võimalus 20 kg kaasa võtta, kuid sellel on oma aga, mida saad teada alles siis, kui chek in teed. Peaksin vist uurima lennureisija õigusi. Ei tea kas sellest oleks abi?
Kas nüüd edaspidi broneerides läbi neti, peaksin hakkama kõiki kasutatavaid lennufirmasid veel eraldi uurima,et ega teie lisaraha ei taha?Nt helistama teisel pool maakera, et ega teil väikset trikki selle pagasiga pole.

Jah teil on õigus. Tahtsin minna Lufthansaga(hind oli natuke kallim), kuid lennuplaan oli masendav.Öine, varahommikune lend ja FRA lennujaamas 7 tundi oote aega. Valisin mugavuse ja nüüd on tulemus käes.

See airBaltic'u teema on trip.ee-s enne ka päevakajaline olnud. Ongi tegelt nii, et sestpeale, kui SAS-st ja Co-st lahku mindi, käitub airBaltic tavapärase odavlennukompaniina ja sellega kaasnevad teatavasti igatsugu huvitavad ja sugugi mitte odavad lisandid.
Kuna armastan ka oma lendudel suuri käsipagaseid ja pikematel otstel ka suuri põhipagaseid, siis üritan sellist laadi lennukompaniisid vältida.

Kylliki123, alati on võimalus, et vaidlustad krediitkaardi makse ja teatad Bookinghouse'ile et kaebad nad kohtusse. Mis Lufthansasse puutub, siis http://www.trip.ee/content/lendamine-ja-lennufirmad/uks-hea-uudis-lufthansalt.html

Air Balticu pileti ostsin Bookinghouse kaudu viimati kevadel ja siis oli pagas veel hinna sees. Tea kas vahepeal on siis tingimused muutunud. Sest kui sul on ikka piletil kirjas, et hinna sees on 20kg pagasit, siis on sul see õigus ka ju kaasa võtta?!

Aga miks osta bookinghouse lehelt, kui Airbalticul on koduleht olemas, kus kõik selgelt kirjas - nii pagasi lisatasu, kui lisatasu check in-i eest (selline asi on ka veel olemas). Mõlemad on võimalik internetis korda ajada või kohapeal plekkida. Kui sa alati oled ostnud lennufirma kodukalt, siis ma tõesti ei saa aru, kas sa arvasid, et bookinghouse lehel on soodsam?
Air Baltic pole hetkel ju asjasse puutuv, sest piletid ostetud bookinghousest ja nende süü tõttu vajalik info edastamata. Peksa neid.
AB on odav küll, aga teeninduskultuur on ... piletihinnale vastav.

Mina lendasin Tallinn-Riia, Riia-Münhen ja võeti ühe korra pagasi eest lisatasu, mitte mõlema lennu eest eraldi. Küsima ka ei hakanud, et kas võib juurde maksta:)

Veidi küll teine teema, aga ka probleem Bookinghousega, enam neilt midagi ostma ei kipu. Nimelt ostsin nende kaudu piletid ja siis potsatas postkasti teade, et lend on tühistatud. Noh, ikka juhtub. Eeldasin, et pakuvad siis mingi asenduslennu või kannavad raha tagasi, sinna helistades aga sain teada, et keegi mitte millegagi ei tegele, midagi ei tea, ülemusi pole ja üleüldse ajagu ma ise seda asja lennufirma kaudu (tegemist Vene lennufirmaga, kes mu püüetele kontakti saada ei vasta). Peale pikka pommitamist olid nad nõus ise saatma päringu lennufirmasse, et raha tagasi saada, kuid siiani pole mingit infot ja neile helistades ei tea loomulikult keegi mitte millestki mitte midagi ja keegi ei vastuta ja raha ka endiselt pole. Muidugi ei kavatse ma seda asja nii jätta ja kadalipp raha tagasi saamiseks jätkub, aga olgu see siis hoiatuseks teistele. Neilt võib ju odava hinna tõttu osta, kuid nii kui tekib mingigi tõrge või probleem, käituvad nad täiesti süüdimatult.

To siimsusi. Mina ostan ka alati läbi kodulehe,mitte läbi Bookinghouse,kuid sel hetkel ei olnud enam Air Balticu lehel osasid pileteid müügil.Helistasin ka Air Balticusse ja öeldi,et ostke Bookinhousist,et neil neti tagavara jah otsas.
Mulle helistati täna ka Bookinghousist ja öeldi,et kuna Air Baltic pagasimuutusi ei saa nemad lisada, siis pidi olema piisav see ülipisike hall kirjake täiesti broneerimise algetapis. Seega on nii nagu ikka, tarbija ise on loll.
Mina aga tunnen endiselt, et kui ostan poest kauba, nt leiva hinnaga 8 EEK ,siis kassas ma ka maksan 8 EEK,mitte 8 EEK+lisatasu tegelikule tootjale, kelleks on näiteks "Leibur".
Ja kokkuvõtteks üritan edaspidi välitida odavlennufirmasid ja kõikvõimalikke Bookinghouse tüüpi ettevõtteid. See saab muidugi olema raske kuna reisin väga palju.

Vaadates seda, kuidas Riia lennujaamas kottidega käitutakse, ei ole mul mingit isu midagi enam äraantavasse pagasisse panna. Viimati kui panin, saime Tartu - Riia lennu kotid kätte läbimärjalt, kaebuse küll tegin, aga kuna järgmised 3 nädalat viibisin teisel pool maakera, siis ei jõudnud sellega edasi tegeleda.
Hiljuti tulime ühe seltskonnaga taaskord läbi Riia lennujaama ja tuttava kotti loobiti nii kõvasti, et vein nirises pagasilindile saabudes läbi koti välja.
Seega minu soovitus: milleks on neljale inimesele vaja 20 kg iga ühel kaasa võtta? Ega te sinna Türki elama ei lähe ju. Airbalticul on käsipagas mõistlik 8 kg, mis lubab juba iseenesest kaasa võtta 32 kg 4 inimese peale. Juhul kui sellest tõesti puudu tuleb, siis võib ju võtta 1-2 kotti lisaks (40 kg kokku).
Ausalt öeldes ma ei kujuta küll ette, et eriti lapsed tariks käsipagasina 8 kg ja suure kotiga veel 20 kg lisaks... minu jaoks lihtsalt ebaloogiline.

Tere kallid kaasmaalased.
Kuidas Teie olete rahul AirBalticu uue pagasi korraldusega?
Nimelt tuleb nüüd lisaks piletile maksta eraldi Lennujaamas iga pagasi eest 225 krooni iga lennatud etapi eest. Näiteks ühe vahemaandumisega reisil läheb 1 kohvri transport maksma 450 krooni. Ka lisandub registreerinu tasu 5 EUR.