Eurotrip

Plaanis on siis 2 nädalaga võimalikult palju Lääne-Euroopat näha. Esimene sihtkoht oleks Berliin ja sealt edasi Amsterdam. Nüüd mõtleme, et mida edasi teha. Oli idee, et käiks Pariisis, siis sõidaks ala Marseille kanti ja seal Veneetsiasse ja tagasi läbi Lõuna-Saksamaa Berliini ja siis koju. Samas siin lugedes tundub, et Itaaliasse pole ajalises mõttes vist üldse mõtet ronida. Kui juba Tartu-Berliin-Tartu võtab kaks päeva ja Amsterdamis on plaanis 3-4 päeva pilvel istuda, siis 6-7 päeva oleks paras puhtalt Prantsusmaa tarbeks jätta. Kindlasti tahaks Millau viadukti näha, pole käinud aga tundub väärt asi. Vb tagasiteel paar päeva ka Šveitsi, Lõuna-Saksamaa kandis redutada. Samas pole eriti isu kuskile turismimekadesse ronida ja pigem naudiks loodust. Peale Pariisi peatuks pigem väiksemates kohtades. Sellega ilmselt hoiab ka aega kokku. Kas phm on võimalik nii planeerida, et teemaksu ei peaks maksma? Kui võtaks päevas ca 500 km ette. Nii palju kui lugenud olen, siis otsemaid teid kasutades peab vist vähemalt 100 EURiga arvestama. Kas Itaaliast Šveitsi üle Alpide on ka mingi hirmus kirves sõita? Kas on mõistlik Prantsusmaal ntx telgis ööbimine ja kas kellegil on ka kogemusi mingisuguste kämpingu platsidega? Mõtlesime, et üle päeviti tuleks ka hotellis olla, samas on see telkimise pisik ka ikka sees.

Tänud

1
2

Sai eile käidud Millaus ja ei olnudki nii lahe, kui piltide pealt tundus. :) Kui jääb tee peale, siis võib käia, aga spetsiaalselt minna, nagu meie tegime 200 pole vist mõtet.

On võimalik planeerida küll, et kiirteemaksu ei peaks maksma, (näiteks Pariisist Marseillesse) kuid siis pead arvestama vähemalt 4-5 tunnise ajalisaga. Sai ükskord proovitud nii minna, aga poole maa peal lõin käega ja läksin ikka (peage-tasuliste) teede peale. Väiksed teed lähevad lihtsalt igast külast läbi, kus on valgusfoorid ja ummikud jne. Pariis- Marseille kiirtee läheb vast umbes 100 euri maksma (täpselt enam ei mäleta). Prantsusmaa kõige kallim kiirtee on Marseillest Monacosse. Ka seda kiirteed annab vältida, kuid kui arvestades palju väikseid teid pidi sõites kütust rohkem kulub, siis ei tea kas see kokkuvõttes ära tasub.

Itaalia-Šveitsiga on nii, et sai mõned päevad tagasi just sealt kaudu Prantsusmaale sõidetud ja oskan öelda niipalju, et reljeef on mägine (alpid) ja sõit kulgeb aeglaselt. Enamus Itaalia kiirteedest on tasulised ja ka Šveitsi kiirteed on tasulised. Kui Itaalias tuleb iga natukese aja tagant münti masinasse visata, siis Šveitsis tuleb osta auto aknale kleebitav kiirtee kleeps, mis maksis 29 euri ja kehtib aasta (lühema perioodi kleepse müüa pole). Kleepsuga on see, et saab riskides ka ilma sõita, aga politseile vahele jäädes pidid olema suured trahvid.

Lõuna Prantsusmaal telgis ööbimist ausalt öeldes ette ei kujuta, kuna hommikul hakkab päike nii hullult kütma. Ja ausalt öeldes pole ka kohanud ühtegi telkimis/kämpingu kohta. Võibolla tasub eelistada F1 hotelle, kus toa saab juba 30-35 euriga (2- ja 3-toalised).

Edu!

0
0

Kui ikka tahad selle ajaga nii palju läbida, peab keegi öösiti roolis olema. Kõrvalteedega aga mitte kuidagi ei jõua. Sinu arvestustega jõuad ainult Amsterdami ja tagasi. Selle aja peale planeeriksin väiksema marsruudi. Muidugi võ id Hollandi vahele jätta, siis ehk midagi näed. Kas gps on?

0
0

Suured tänud soovituste eest. Eriti F1 hotellinduse asi. Kas tõesti on 35 euri eest kolmene tuba reaalsus? Tundub kuidagi liiga odav. Kas tingimused on muidu OK?

Panin mingi konkreetsema plaani paikka ja vb keegi vaatab üle ja kommenteerib, kas asi on reaalne ajalisel.

1-2. Tartu - Berliin, ~1400km, 20 tundi (seda varemgi tehtud). Berliinis plaan ööbida puhtalt puhkuse mõttes tuttava juures. 2-5. Berliin - Amsterdam, 800 km, 7 tundi. Amsterdamis 3 ööd. Oskab keegi soovitada mingit tegevust peale "kohvi joomise"?! Lõbustuspark vms? 5-7. Amsterdam - Pariis, 500 km, 5 tundi. Kaks ööd Pariisis. Eiffeli torn, Louvre, Notre-Dame, Bastille, Pantheon. 7-9. Pariis - Lääne-Prantsusmaa, 500 km, 5 tundi, 40 Euri teemaksud.(oskab äkki keegi mingit lahedat linnaksest ookeani ääres soovitada? Muidu vist mõtlesin La Rochelle kantti. Muideks leidsin koduka, kus telkimiskohad kõik olemas.

http://www.campingfrance.com/UK/

Hinnad ca 20-30 euri. Phm sama kallis, mis F1's. Samas vahelduseks kuskil mätta otsas paras pekki grillida. 9-12. Lääne-Prantsusmaa - Nizza, 1000 km, 10 tundi, 80 euri teemaksud. Peaks siin vist ühe päeva kuskil vahepeatuse tegema?! Millau vidukti kõrval telk püsti?! Lõunas on vist peris mitu veeparki?! Kas kellegil on kogemusi? 12-13. Nizza - Monaco - Itaalia Liguira provints, 100-200 km, 1-2 tundi. Kolaks Monacos natukene ja siis Itaaliasse telkima.

http://www.campeggi.com/en/camping_liguria.html

Siin samuti ca 25 euri telkimine. 13-14. Liguira - Veneetsia, 550 km, 6 tundi, 40 euri teemaksudeks. Veneetsias parkimine 20 Euri, hostel 35 per nina. Odavamat ei leidnud. Oskab keegi midagi soovitada ööbimise seisukohast? Olen varem ka käinud, aga siis olin dormis. Toona vedas toakaaslastega, käisime veel koos õlut joomas. Samas seekord tahaks privaatsemalt ikka olla. 14-15. Veneetsia - Lõuna-Saksamaa (Neuschwanstein Castle), 600 km, 6 tundi, 25 euri Itaalias ja Austria vinjett 8 euri. 15-16. Lõuna-Saksamaa-Dresden, 600 km, 5 tundi. Puhkus enne kojusõitu. 16-17. Berliin - Tartu, 1400 km, 20 tundi. jutti.

Tuleb siiski 3 päeva lisaks näpistada. Samas kui sõidud jätta hommikul 10-16, siis ei tohiks paljust ilma jääma. Palavaga hea jahedas autos reisi nautida. Ilmselt ca 200 euri tuleb siiski maantee meeste kassase jätta. Tundub, et külateid pidi võib aja vähemalt kahega korrutada.

GPS on muideks ka täitsa olemas. Ega muidu ei kujutaks asja ette. Plaanis läpakas ja inverter ka kaasa võtta. Saab hädapärast autoroute'i kasutada. Kas kuskil tasuta wi-fi lootus ka on?

Seda ka veel, et kuidas teemaksude tasumine käib? Mastercard deebetkaardiga (SEB), Visa electron (SEB) olemas, või parem sulas? Kas need kaardid toimivad? Ei tahaks kuskil tolliputka juures lolli näoga vahtida pool päeva.

Ette tänades,

Margo

0
0

Teemakse saab tasuda nii kaardiga kui sularahas. Mina kasutasin küll ainult tasuta kiirteid ja ei kurda(tasuta kiirteed on rohelise viidaga, tasulised sinise viidaga).

0
0

Töö ja hobi iseloomu tõttu on mul pidevalt olnud tarvidus reisil interneti järgi. Kõige lihtsamalt sai vaba wifi nii, et tuleb sõita mingisugusesse elurajooni ja jätta auto seisma ning natuke aega läpakaga ringi kõndida. Nii ma olen vabu wifisid kogu Euroopas kohanud väga lihtsa vaevaga. Natuke raskema (aga mitte oluliselt) vaevaga saab peatänavatel ka wifi kätte.

Mis sõiduaegadesse puutub, siis olen oma reisidel GPS kasutanud ja reeglina tasuta teid kasutanud. Näebki rohkem ja saab peatuda ja uurida kui vaja. Kiireteel on vaid asfalt ja autod :). Sellise tormamise peale muidugi, nagu sul planeeritud, on kiirteed hädavajalikud.

Minu eelmise aasta tripi pildid on http://m8la.blogspot.com/ , juttu eriti pole, küsi lisa, kui midagi huvitab.

0
0

Su plaan on karjuvas vastuolus su esimese sissekandega: "... pole eriti isu kuskile turismimekadesse ronida ja pigem naudiks loodust." Pariis, Nizza, Veenetsia, Neuschwanstein. Mina sinu asemel kaaluks variant "lennuk lõuna-prantsusmaale ja ühistranspordiga edasi-tagasi ja võib-olla paariks päevaks auto".

F1 on hotell ainult nime järgi, õigem oleks "võõrastemaja". Aga kui tahad odavalt linna äärtes ööbida, siis miks mitte.

0
0

Rahalises mõttes on kindlasti autoga odavam ja mugavam, siin pole küsimustki...

Kui ikka sellised linnad jäävad tee peale, siis peaks ikka läbi astuma. Ses suhtes ei viitsi turismimekadesse ronida ala kuskil mustmiljon inimest pluss rannas vahtida või ööklubides jõlkuda. Eks maailmaimed tuleb ikka üle vaadata. Looduse all mõtlen kauneid telkimiskohti jms.

Vaatasin, et F1 on täitsa Pariisis sees olemas ja metrooga pole probleem 15 minutit sõita. Ma tahaks näha neid inimesi, kes 100 euri per nina hotellides ööbivad 2,5 nädalasel tripil.

Ühesõnaga, tähti pole mõtet ka närida...kui midagi tarka pole öelda, siis jäta ütlemata...

0
0

Autoga on mugavam lõuna-euroopasse sõita kui lennukiga? Aru ma sellest ei saa, aga midaiganes, sinu oma reis.

0
0

Reisi alguses ja lõpus jutiga 1500-2000 km autoga kolme peale on nohu. Peale seda jällegi on liikumine kindlasti mugavam kui kompsudega yhest kohast ühistranspordiga teise kohta rändamine. Autoga kogu reis ca 2000 krooni nägu. Lennuk koos lisatranspordiga tuleb kindlasti kordades kallim. Mis ma siin ikka seletan, sai mainitud, et roadtrip. Mis roadtrippi ikka lennukiga teed.

0
0

Liifer, kõnni suvalises Euroopa suurlinnas peamisel ostutänaval ja näed päris palju inimesi, kellel pole probleemi maksta 100 EUR per nina või kaugelt rohkem öö eest luksushotellis, kasvõi 2,5 aastat kestva tripi käigus. Vt ka: http://www.flyertalk.com/forum/luxury-hotels/1103301-ultimate-luxury-hotel-madness.html Kui ikka midagi tarka pole öelda...:P

0
0

Ka mina plaanin 2 nädalast eurotrippi autoga, ma kahjuks ei suuda aru saada, kuidas Sa suudad 2000 eegua per nägu ära sõita selle maa?. Just kirjutasid, et ca 200 euri on ainult teemaksud ju? Mul nii laia plaani pole, kuid ikkagi on eelave kümneid kordi suurem...

Meil on plaan minna autoga, kuna on autoklubi kokkutulek Sveitsis. Muidu on ikkagi kuivem ja puhtam lennukiga liigelda, vajadusel rentida autot

0
0

Auto võtab keskmisel 6 liitrit diislit sajale. Enamus sõidust maanteel seega ca 5,5 sajale. Liitri hind on Euroopas ca 19 krooni. Phm kilomeetri hind tuleb ca 1 kroon. Kokkku on sõitmist umbes 7000 km ehk 7k krooni läheb kütusele ja lisaks siis teemkasud. Viie inimese peale 10k.

Itaalia tuleb vist ikka välja jätta, ajaliselt läheb muidu kiireks.

Siit moraal, muretsege endale ökonoomne auto. Näiteks diiselmootoriga Volvo V70.

0
0

Liifer - palve sulle! Kirjutage reisi jooksul oma kulud üles (reaalsed väljamaksed, mitte eelarve). Ja postita pärast kokkvõte siia. Et kui palju siis säästlikult "2 nädalaga võimalikult palju nähes" raha kulub.

0
0

Auto kulub ka - hiljem maksad ju hoolduses selle võrra lisaraha.

0
0

Lennukiga on loomulikult mugavam, sest autosõit ikka väsitab, aga autoga võib huvitavam olla ning kui liifer valis autoreisi, siis on autoreis.

Aga sõna tahtsin võtta kulude osas: no kui lennukiga startida AMS, sealt Pariis (rongiga?), siis autorent Prantsusmaa ringi jaoks, siis veel lennuki-rongiga Dresdenisse (?), sealtkandist lennukiga koju, siis on see ikka väga kallis võrreldes autoreisiga. Auto hoolduskulud proprtsionaalselt ehk 1000-1500 kr 10k juurde ning kogu lugu. Lennukiga minnes, ma kujutan ette, on lennuki-rongi kulu sellise juba 500-600€ per nase vähemalt, lisaks autorent 10p+kütus - no ei ole ju midagi võrrelda? Liifer ei kuulu ilmselt nende hulka, kes juba jõulude eelsel ajal kõige odavamaid pileteid taga ajab ja ka see teeb sõidu kalliks, kui pileteid alles täna ostma hakata ning suveperioodil on nagunii hinnad laes.

Ja peame arvestama, reisifoorum koosneb siin ikka igasugustest tegelastest: juba 30-40a hea töökohaga ja puhkust etteplaneerivad tegelased, siis tudengid ja muud ca 20-aastased noored jne. Liifer ilmselt kuulub ka siia 20a klassi. Kui ma olin ka 22a vana, oli minulgi ükskõik, millise puu alla/põõsa taha telgi panin (loomulikult mustalt) või kui autoga 2000 km järjest sõitsime või kui Euroopa-reisile minnes oli lihtsalt 100 USD vääringus raha kaasas ning 3nädala pärast tagasi jõudes oli 20USD veel järel (sest 1992. a suvael lihtsalt ei olnud rohkem raha) jne. Kokkuvõte: kogenumad ei peaks rabandust saama, las noored reisivad nii nagu reisivad, ei ole mõtet targutada nendega lennusõidu mugavusest ja et autoreis on rumalus vmt. Igaüks reisib nii nagu saab ja kui tegemist on mitmekordsete hinnavahedega nagu lennu- ja autoreisi puhul, siis pole mõtet lennuki eeliseid peale suruda.

Mõtet edasi arendades on 10-20 a pärast tänased 30-40 aastased saanud veel soliidsemaks ning ilmselt siis saame trip.ee'st lugeda, et kui ikka Pariisis käies Ritzis ei ööbi, siis on ikka jama reis.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased