Kui sooviks ehitada ideaalset matkaautot, siis esimese probleemina maabume alati probleemi otsa, et ideaalset pole olemas.
Tegelikkuses on aga see, et ma plaanin kunagi (Näiteks 5 aasta pärast) minna pikemale reisile. Näiteks 1-2 aastat euroopas, siis ameerika ning lõpuks ring peale. Millist autot aga selleks valida, kuidas ehitada või mida silmas pidada?
Fantaseerime koos, millise auto võtaksid ja miks just selle? Mis on sinu jaoks kõige tähtsamad asjad? Kas püsti seismise võimalus või parklasse sisse mahtumine?
Millest aga alustada auto valimisel ja kuhu suunda mina mõtlen? Mõtlen, et on kaks varianti. Kas näiteks midagi MB Sprinteri moodi (Mahutab palju asju sisse ja vajadusel katusele, kõrgem kliirens ja saab ka püsti seista aga miinuseks suurem kütusekulu, naisterahval ebamugav manööverdada, halb parkida lõunamaades ja näiteks itaalias ei mahu parklatesse kuna seal kõrguse piirangud. Lisaks veel kallimad praami ja laevapiletid) ning teise variandina oleks midagi Renault Traficu moodi või VW Transporteri moodi (plussideks eelnevate Sprinteri juures väljatoodud miinuste välistamine ning vajadusel saab kõik asjad katuselt sisse visata, kui on soov näiteks odavamalt laevale saada või kusagilt alt sisse mahtuda. Miinusteks aga vähem sisemist ruumi, peab tegema väga hoolika planeeringu ning püsti ei saa kunagi seista.) Muidugi peab alati mõtlema selle peale, kus on soov reisida aga piiranguid on igalpool ning see ka selle teema mõte on. Aidata leida plusse ja miinuseid, pärast kokku panna ning välja mõelda mida teha.
-
Tean, et Itaalias on parklate ees kõrguse piiranguga sissesõitmise väravad, kuidas aga mujal euroopas on?
-
Ehk soovib keegi ise midagi küsida?
Loodan, et minu fantaseerimisel on tulemust ning saan ka ise need asjad käiku lasta.
Planeerin hakata 2015 sügisel 2016 aastaks vani ehitama ning kunagi sellega ka reisima minna :)
Olen täheldanud, et kes palju unistavad, neil ka midagi juhtub :)
Üsna oluline on, kes on autos, millised soovid mugavusele jne. Ise kaaluksin hetkel 2 variandi vahel:
- Üksi minnes ei ole välistatud pisut parema kliirensiga, ökonoomsem ja töökindlam (linna)maastur, mille kohandaks reisimiseks-elamiseks.
- Abikaasaga minnes valiksin 2-kohalise mugavustega variandi. Näiteks üsna mugav, pisut parem kliirens, tõusu/laskumis-nurk jne on http://www.adria-mobil.com/int-en/2015/vans/twin-540/ Üks vinge automatkaja (TT) on arvanud, et 5 m on selline üsna kriitilne pikkus, millega veel vajadusel saab kitsa tee peal otsa ringi keerata jne. 2.variandil 5,4 m ainult pisut ületab seda.
Lihtsalt üks siin foorumites hästi teada kodumaine näide, et kui piisavalt pealehakkamist, ei ole tarvis miskit erilist sõidukit. http://tarmotamming.blogspot.com/ Veidi nikerdamist ja reis võib alata. Ettevõtlikkuse, majandusliku sõltumatuse ja osavate kätega edeneb asi muidugi lihtsamini.
Pikkuse soovitaks sõidukil alla 6 meetri valida(Hymercar 422 pikkusega599cm),sest praamidel algavad hinnad autodele kuni 6 m. Ideede saamiseks külasta nt. http://bimobil.com ,kus on pikc-up variandid. Samuti http://hrz-reisemobile.de ,kus on 4x4 MB variant. Samuti http://reimo.com/de/campingbusse/reimostar_01.html kust saab ettekujutuse sisustuse paigutuse kohta bussis. Ehituse kohta oskan vaid hispaaniakeelset lehte anda http://roulot.es/content/blogsection/7/102/
Suhteliselt huvitav variant reisimisest - http://trip.ee/node/15376
Oma perega reisime lühikese Ford Transitiga, mis on suvel kohandatud magamisvõimalusega matkaautoks. Kui teine istmerida ettepoole lükata, siis on autosse paigaldatud terasjalgadel kahekohaline rullmadrats 200*180. Magamisaseme ettevalmistamine võtab aega autost väljumata aega umbes 5 min. Pikendusjuhtmega saab tavaliselt karavaniparklast voolu võtta, meil on lisaks gaasipliit ja reisikülmik.
to olevtoom,vabandan Kunagi sai oma autoga saartele mindud( http://aferry.es )ja siis olid hinnad alla 6m autole kõige odavamad. Üks buss pikkusega 5,99m on minu arust optimaalseim pikkus.Saab kitsastel teedel nii vanalinnas kui ka mägedes hästi manööverdada.