trip-krainetrip-ukraine-dark
Finnair muutis lennuaegu Bangkoki, nendega ühendust ei saa võtta. Mida teha?

On plaan minna Taisse 15.03 ja oli plaan tagasi tulla 03.04. Maksime ka rohkem (tavahinnast), et võimalikult vähe istuda lennujaamades ja võimalikult kiire reis sinna ning tagasi. 

Kuna Ukraina ja Venemaa sõda, siis Finnair muutis TERVE reisi ümber (nii kellaajad kui elimineeris päevi reisist maha kuni 4 päeva). Pidime canceldama kusagil 6 broneeringut ehk totaalne peavalu. Tahame tühistada lendu või muuta.

Finnair kodulehel ei lubata ilma klienditeeninduse chatis rääkimiseta muuta ega tühistada lenda. Istusin eile 09.03 5,5 (peaaegu 6h) chati ootejärjekorras. Jõudsin 3nda kohani ootejärjekorras kuni chat tegi mingi restardi ja ütles, et "no agents available, try again later". 

Täna 10.03 sai istutud 4h kuid nüüd ei pandud mind ei järjekorda ega midagi. Chat iga 10min tagant ikka näitas sama sõnumit, et "no agents available". Telefon oli 4h kinni kuniks loobusin kuna arve läheb liiga suureks. E-maile pole. 

Leidsin Lufthansa kaudu odavama pakkumise ja natukene teised kuupäevad aga reis ise poole paremini organiseeritud ning sooviks kõik Finnairi kaudu ära tühistada.

Mida teha ja kas teil on olnud samu olukordi? Ei ole soovi ka maksta reisi eest peale, kui me ei saa seda, mida soovisime ning peale kokkuvõttes maksma oma 400€ peale kõigele, et kõik asjad uuesti ära muuta (hotellid, PCR testid, siselennud jne).

Kas on võimalik Finnairi kaudu kuidagi muudmoodi saada lendu tühistada kui ainult chat või eesti telefoninumber? Saan aru, et nende koormus meeletu aga kui mul terve reis läheb 400€ kallimaks ja ei saa enam kindel olla, kas muudavad jälle midagi ära ning minu makstud summast saan 4 päeva lühema reisi, siis kas see pole tarbijakaitse seadusega vastuolus? Eriti kui ma soovin suhelda nendega ja ei saa liinile ega ei ole ka muid viise ühenduse saamiseks. Ehk annavad loa kliendil teostada tehinguid aga ainult nende kriteeriumite järgi, mis ei anna isegi võimaluse sul järjekorras olla ja lükkavad kohe chatist välja ehk ei saagi mitte mingit viisi ühenduse saamiseks.

Küsimus hoopis, et mitu h minnes lend kohale jõuab võrreldes esialgse plaaniga?

Kas Soome numbrit ei ole proovinud? See pvm peaks olema tavaline võrgutasu hind (perusverkkomaksu) ma küll ei tea, mis see kohalik taks neil on

Lentoliikenteen häiriötilanteisiin tai maksamiseen liittyvät ongelmatilanteet sekä avustus- ja erityispalvelut:

Puhelin: +358 9 818 0800  (pvm)

Suomeksi**:** ma–pe klo 7–18, la–su klo 8–16

Englanniksi: 24h

Txnis: Jah, selle sama uudise juures oma snäkkide/söögi kaasavõtmise soovitust Bangkoki lendudeks on mõnel pool foorumites juba jõutud kiruda: "We have our normal meal service on these flights, and due to the longer travel time, we recommend you also take some snacks with you." Et kas on raske sellisel puhul mingid snäkid lennufirma poolt tasuta pakkuda...

Kirke, aga kui vaid mõned päevad lennuni, siis peaks netirobotiga suheldes suhteliselt ju kiiresti ühendama päris teenindajaga, vähemalt nii oli enne sõda. 

Ise olen peale chati telefonis suhelnud aastaid oma  tasemekliendi numbritega, ma ei tea, kas lasevad Sul muret kurta, kui ei ole kuld või platinum klient (äkki oled?), aga võid ju proovida helistada suure hädaga Platinum klienditeenindusse +358981831888, äkki nad ei katkesta kõnet ja suudavad aidata ;-). Hetkel katsetades vastas, et 10 kõnet seal ootel...aga kindlasti ei võta see tunde aega.

Hetkel katsetades vastas, et 10 kõnet seal ootel

See tundub olevat standardteade, Umbes poolteist nädalat tagasi sai proovitud erinevatel kellaaegadel ja päevadel, alati ütles et "less than 10" vms. Kõige kauem viitsisin muusikat kuulata kaks tundi. 

Lõpuks otsustasin chati kasuks, oli järjekorras 34 ja juba kuue tunni pärast rääkisingi reaalse agendiga :D

Mul muudeti ka kellaaegu ja kuupäevi

Sain finnairi lehel kuupäevad ise ära muuta

Kellaaegu loomulikult mitte

Refundi peaks tegelikult ju võimaldama küsida ilma klienditeenindusega suhtlemata. Kui muudetud aegu ei kinnita, peaks olema võimalik kohe refund küsida, aga eks seal võib ka mingeid erandeid olla. 

Olen seda varem ka kirjutanud, aga endal on kõige kiiremini õnnestunud kontakti saada läbi äpi chati suhtlema hakates...tõenäoliselt ma ei olnud lennu väljumiseni jäänud aja osas (seda vist küsitakse alati) lõpuni aus, aga keegi sellest hiljem probleemi ei tee.

Äsja tühistasin lennupiletid Bangkokki, lend pidi aset leidma ülehomme, 13.03. Põhjus sama, lennuajad muutusid ja tagasilennul pidanuks passima  Helsingis 8tundi10minutit!!! Lisaks veel oleks kaotsi läinud 1 päev sinnalennul.
Tühistamine on iseenesest väga lihtne, suhtled robotchatis kus sisestad broneeringunumbri, nimed jm. Seejärel teed refund-taotluse. Kui uus lennuplaan on üle 5 tunnise nihkega algsest graafikust, siis lubavad 100% tagastamist. Eks näis kuidas sellega!

Kasutades teema algataja kuupäevi olen segaduses kust tekib vajadus pikalt Helsingis passida. Hetkel on võimalik teha selline broneering:

AY 1032   15MAR TLLHEL HS1  2205   2240 

 AY  143   16MAR HELBKK HS1  0045   1730   

 AY  144   03APR BKKHEL HS1  2130  #0550  

 AY 1011   04APR HELTLL HS1  0730   0800 

Helsinki-Bangkok-Helsinki plaaniline lennuaeg on ilmselt jah suurem aga siin on selgelt mõlemal suunal umbes 2h ülemineku aega Helsingis.

Asi vististi selles, et graafiku muutmisel Finnairi jätkulennu pilet asendatakse odavamale võimalikule lennule sel päeval, mitte aga parimale. Seetõttu ka minule asenduseks pakutud pilet oli 8 tunnise stopoveriga Helsingis.Ise aga lendu muuta ei saa, uus bronn on stiilis: võta või jäta

lisaks veel seda, et tagastus laekus Finnairilt 100%, 

aega võttis see ca 3 nädalat.