Finnairi uus istekohtade poliitika

Vanasti oli Finnair soliidne lennufirma. Olen korduvalt nendega lennanud. Alles kevadel Taisse lennates oli kõik istekohtadega hästi. Nüüd, kui lendasime Tallinnast Helsingisse, Helsingist Lissaboni ja samamoodi tagasi, on kõik muutunud. Lennul Tallinnast Helsingisse pandi mind oma mehest eraldi istuma, kuigi lennukis on kohad 2 + 2. Kohti check-ini tehes muuta ei saanud, ühtegi vaba kohta lennukis ei pidanud olema. Sel viisil lahutati mitmed paarid. Õnneks juhtus minu mehe kõrvale paigutatud inimene olema paariline minu kõrvale paigutatud paarilisele. Loomulikult olime nõus kohad ära vahetama. Kohe kindlasti ei ostnud see teine paar endale raha eest kohti eraldi. Lihtsalt nimme lahutati meid ära.

Lennul Helsingist Lissaboni kordus jälle kõik. Jällegi ei pidanud olema ühtegi vaba kohta ja paarilised lahutati. Minu mehe kõrvale (kohtad 3 + 3) oli pandud kaks omavahel täiesti võõrast inimest. Kahtlen, et need omavahel võõrad inimesed ostsid täinedava raha eest kõrvuti kohad. Pealegi, kes tahaks raha eest osta keskmist istet, kui kummalgi pool pole tuttavat. Ka seekord õnnestus kohad ära vahetada, sest kohe järgmises reas oli vaba koht täiesti olemas, ehkki check-ini tehes seda ei olnud ja istekohta muuta polnud üldse võimalik. Nägime selliselt tegutsemas ka teisi reisiajaid, kes olid koos kaaslasega ja broneerinud lennukipiletid koos. Meie ostsime piletid maikuus. Check-ini tegime varakult kodus ära. Helistades enne reisi kodust Finnairi teenindusse, sain vastuse, et eelkõige paigutatakse kokku lapsed koos vanematega. Nendel lendudel oli väga vähe lapsi. Jäi mulje, et Finnair teeb seda meelega - lahutab kaaslased. Seda kõike selleks, et järgmine kord, kui tahad istuda kõrvuti oma kaaslasega, ostad täiendava raha eest kõrvuti istekohad. Sama kordus kõik ka tagasilennul.

Olen Finnairi sellises poliitikas väga pettunud.

4
1

Meil oli täpselt samamoodi lennudel Santorinile ja tagasi. Ka pettunud ja ei mõista sellist poliitikat.

2
1

Neil on jah kasutusel mingi uus tüütu algoritm, aga check-inis annab kohti vahetada siiski aeg-ajalt. Uus algoritm arvestab ka reisija tasemega (Basic, Silver või Gold). Varem minu arust erilist vahet polnud, ostsid pileti ja kui check-in avanes, siis oli istekoht terves lennukis vabalt valida, lihtsalt mingid magusamad kohad olid lisaraha eest. Nüüd pakub ka suures lennukis ilma tasemete klientidele 2-3 suvalist (ja reeglina ebamugavat) kohta, valik on ainult nende vahel.

Silver ja kõrgematel tasemetel on näha rohkem vabu kohti, aga minu arust ka siiski mitte terve lennuk. Tundub, et algoritm kuidagi püüab seda lennukit jagada nii, et oleks võimalikult keeruline saada endale meeldivat kohta ilma raha maksmata, seda ka eri broneeringutega või hiljem kohti vahetades.

Ilmselt on ostetud sisse mingi Ryanairi tüüpi odavlennufirma algoritm - ja võimalik, et piiratud ka check-ini õigusi seal midagi muuta.

4
0

Uus süsteem on jah selline huvitav. Grupibroneeringuga andis näiteks tasuta varuväljapääsu kohti, aga mujale ei olnud peaaegu üldse saadavust. Samal lennul tavalise broneeringuga oli saadavus hoopis teine ja valikut rohkem. Check-ini järjekorra numbri järgi pardakaardilt on näha see, et suures 200 kohalises lennukis oled alles mingi 10-30 registreerija ja kohtade valik on täiesti suvaline ka siis kui istekoha valik on tasuta jne jne.

2
0

Tundub, et enamik firmasid on juurutamas tasulist istekoha poliitikat- maksad või vastasel juhul lahutavad koosreisijad.

3
0

Asja teeb arusaamatuks see, et check in-is ei saa lisaraha eest ka istekohta enam muuta. Tallinn - Helsingi lennul pandi mind 1F istekohta istuma ja sarnaselt eelnevatele rääkijatele oli kogu lennuk täis, vähemalt check in vaates. Ei uskunud seda kohe üldse ja läksin siis nii öelda uut piletit ostma, et näha piletid ostes istmeplaani ja ennäe imet - üle poole lennuki oli tühi, ometi check in aknas ei näidanud ühtegi vaba kohta. Mul ei olnud midagi vastu seal 1F kohal istuda, aga vägagi arusaamatu on, miks lisaraha eest check in-is istekohta muuta ei saa.

2
0

Hullem oleks veel ainult see, kui sa loodadki vastava algoritmi peale, et sind pannakse su kaaslasest eraldi istuma aga äkki avastad, et ei panda ja sa ei saa ka lisaraha eest ennast oma kaaslasest lahutada. Vat see teeks meele mõruks ja naeratuse näos ümber suu nutuvõruks. Piinled terve tee TLL-HEL(L).

13
0

airBaltic ka paneb suvaliselt ja muuta peale check-in ei saa. Wizz jällegi lubab muuta peale check-in. Võimalik, et ka RyanAir. Ses mõttes naljakas, et airBaltic ja nüüd siis ka Finnair sülitavad rahakotti ja ei ole valmis peale check-inni oma istekohtadest pettunud reisijatelt raha vastu võtma.

0
0

Wizzair tundub paigutavat samal broneeringul lendajad meelega eraldi, kuigi lähedal ridadesse. Ryanair seda ei teinud. Tallinn-Helsingi 1F koht on enamikel juhtudel see mitte soovitud koht kuna tegemist vaid tagauksega propelleriga. Väga kitsas ja madalas lennukis trügid läbi kogu lennuki 2x ja see lend 20 min.

0
0

Crisrändaja, kaldun teemast kôrvale, aga siiski pisike parandus - 1F on Finnairi / Norra Embraer 190 ehk 100-kohalise reaktiivi parempoolne aknakoht ja ukse kôrval (neil seal märgitud AC ja DF kohad), nendel tagantuksest sisseronimisega ATR-72 propelleritel on AB ja CD kohad ja siis peab tôesti edasi-tagasi kogu lennuki läbima.

0
0

USA-s tahetakse hinnad läbipaistvamaks muuta ja nagu videost selgub, tasulised istmekohad kaotada või vähemalt perekonnad saaks koos istuda:

https://youtu.be/O_OvXKKrJ00

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased