Info Machu Picchu külastamise kohta

Olles nüüd värskelt külastanud ühte Lõuna-Ameerika suurimat turismiatraktsiooni ning uurinud läbi kõik erinevad variandid, kuidas seda teha toon ka värske info siia teistele tripikatele. Kuna erinevaid variante Machu Picchu külastamiseks on palju, siis loodan, et see ülevaade aitab paremini orienteeruda ning oma valiku teha. Uurisin ja küsisime erinevaid hindu erinevatelt turismibüroodelt Cuscost. Külastasime Machu Picchut kahekesi oktoobri lõpus.

INCA TRAIL Arvatavasti kõige populaarseim, aga samuti ka kõige kallim variant külastamaks Machu Picchut. Valida saab nii 2päeva/1öö kui 4p/3ööd variandi vahel. See reis tuleb varakult ette planeerida, sest kohtade arv on piiratud. Väga palju infot selle kohta ei uurinud, kuna meie budget seda varianti ei võimaldanud. Kindlasti on tripikate hulgas keegi kes on selle tripi läbinud ning siit ka üleskutse, et ehk jagaks infot kogemuse kohta ka siin teemas. Hindu uurisin ning hetkel on hinnad sellised : (alates märtsist pidavat kallimaks minema) 2 päeva/ 1 öö - 390USD (al. märts 2017 430USD) 4 päeva/ 3 ööd - 490USD (530USD) Kindlasti tasub see trip varakult ette broneerida, eriti high-seasonil (juuni-august)

SALCANTAY TREK

Samuti üks populaarseimaid variante külastamaks Machu Picchut. Broneerida saab kohapeal Cuscos. (kõrghooajal võiks mõned päevad varem kohale tulla ning siis bookida). Matk kestab 5 päeva/4 ööd. Uurisin hindade kohta ning soodsaim variant oli 170USD ning selle sees on kogu ööbimiseks vajaminev varustus(telk, magamiskott, magamismatt) kui ka söögid. Samuti on hinna sees ka Machu Picchu külastamine ning giiditeenus. Pakkujaid on palju ning erinevad on ka tagasimineku variandid. Soodsaima pakkumise (170USD) puhul on tagasiminek siiski läbi Hydroelectricu ning minivaniga.

JUNGLE TREK

Üks odav ning üsna huvitav võimalus külastada Machu Picchut. Matka pikkuseks 4 päeva/3 ööd. Kõigepealt viiakse Cuscost minibussiga mägedesse kust tehakse downhill rattasõit kurvilistel teedel kuni Santa Mariani(kestab kuskil 3h). Santa Marias toimub jõerafting(2h) ning ka ööbimine. Teisel päeval toimub matk Santa Mariast Santa Teresani kus on võimalik külastada hot springse (pidavat tunduvalt paremad olema kui Aguas Calienteses). Seal toimub ka teine ööbimine. Kolmandal päeval algab päev zip lininguga ning siis viiakse minibussiga Hydroelectricasse kust toimub 11km matk Aguas Calientesesse kus veedetakse öö enne Machu Picchu külastamist. Machu Pichhut minnakse avastama varahommikul (äratus kuskil 4 paiku) ning jalutades üles. Kui pole huvi kõndida Machu Picchuni siis on ka võimalik soetada bussipiletid. Hinna sees on ööbimised, Machu Picchu külastamise tasu, toitlustus, transport ja giid ning parimaks hinnaks leidsin 160USD.

ISESEISVALT KOHALIKU TRANSPORDIGA

Meie läbisime just selle raja, kuna vihmahooaeg algas sel aastal varem ning Cuscosse jõudes kaalusime üldse Machu Picchu külastamise canceldamist. Uurisime variante ning leidsime siit tripist selle vana postituse - http://trip.ee/foorum/uldfoorum/ruta-alternativa-machu-picchule-ehk-kuidas-sinna-odavamalt-saab . Kõik kirjasolev on õige ainult, et hinnad on muutunud. Machu Picchu külastamise hind on 128 Solest ehk siis kuskil 35€. Kui on vähegi võimalus hankida enne reisi ISIC (üli)õpilaskaart, siis on hind poole soodsam. Transport Cuscost Hydroelectricuni maksab 30 Solest ehk umbes 8€. (Cusco-Santa Maria 15sol, Santa Maria-Hydroelectrica 15 sol). Bussisõit Cuscost Santa Mariani võtab aega kuskil 5h ning sealt Hydroelectricuni natukene üle tunni (oleneb kas tuleb teha peatus Santa Teresas või mitte). Hydroelectricast tuleb kõndida Aguas Calientesse 11km ning see võtab aega olenevalt tempost kuskil 2-2.5h. Alternatiiv on kasutada ka selle vahemaa läbimiseks rongi, aga rongipileti hind on üsna soolane (vast oli kuskil 18-20usd). Ööbimise hinnad on Aguas Calienteses üsna krõbedad, aga leiab ka doublebed tube hinnaga 10-15€/öö. Meie alustasime Cuscost sõitu bussiga kuskil 8 paiku hommikul ning olime Machu Picchu jalamil Aguas Calienteses täpselt siis kui läks pimedaks ehk kuskil 6pm. Ostsime siis kohapealt Machu Picchu pääsmed järgmiseks päevaks. Odavaim söök asub marketil kus supid ja praed on hinnaga 2-3€. Hommikul soovitan ärgata 4 paiku üles ning kõndida sillani kust algab ülesminek Machu Picchuni. Sillaväravad avatakse kell 5am ning linnast sinna kõndimine võtab aega kuskil 20 minutit. Kindlasti peab olema kaasas Machu Picchu külastamise pilet ning isikut tõendav dokument. Matk treppidest ülesmäge Machu Picchuni võtab aega kuskil tunni. Teine alternatiiv üles saamiseks on minna bussiga ning edasi-tagasi piletite hinnaks on vast kuskil 20 USD (üheotsapilet 12USD). Bussid hakkavad sõitma üles alates 5.30am ning sõit võtab aega kuskil 20min. Enamus külastajatest kasutavad bussivarianti ning kui soovid näha Machu Picchut päikesetõusul ja ilma inimesteta, siis peaksid minema bussijärjekorda juba väga varakult sest järjekorrad pidavat olema meeletud. Meie ööbisime ka peale Machu Picchu külastamist teise öö Aguas Calienteses aga on ka võimalik enne 12 alla jõudes liikuda tagasi samat rada ning jõuda Cuscosse 9-10pm.

MACHU PICCHU KÜLASTAMINE RONGIGA See on kindlasti üks mugavamaid variante. Rongid lähevad Aguas Calientesse algusega Poroyst ( Cuscost kuskil 20min taksoga). Samuti võib rongi peale hüpata Ollantaytambo nimelisest linnast kuhu saab bussiga. Hinnad on üsna krõbedad ning rohkem infot selle variandi kohta leiab http://incarail.com/ või http://www.perurail.com/ .

Tänud detailse info eest.

Kuna endal sinna minek veebruaris, siis küsiks: miks on high-season juuni-august?

High-season on niiöelda kuiv periood. Ehkki ilm on väga muutlik, siis kuival perioodil on kõige väiksem šanss vihmale. Nüüd oktoobris oli ka nii, et meil ilmaga vedas ja hommikul oli pilvisus üsna hõre ning läks isegi täitsa selgeks, aga keskpäeval tulid juba vihma ja äikesepilved peale ning sadas. Veebruar on vihmaperiood, mis tähendab et sajab korralikult ning samuti võib olla tuuline ja jahe. Aga ilm on seal tõesti ennustamatu seega võib ka jopata :)

Oeh, ja mina vaatasin just, et Veebruaris on Limas hea kuiv. Aga ju siis mägedes erinev kliima.

Eks tuleb siis sinna Cusco ja Titicaca kanti võimalikult vähe aega planeerida ja rohkem rannikul puhata!

Panen siis värskelt Machu Picchus käinuna oma kogemuse ka kirjas:

1 EUR = ca 3 sol

Sõit Cuzcost Sacred Valley rongijaama maksis 15 sol jagatud autos. Kestis poolteist tundi. Rongisõit Sacred Valley'st Machu Picchusse võttis 2 tundi. Edasi-tagasi rongipilet maksis 150 USD, pileti sain osta hotelli kaudu.

Varemetesse sissepääs maksis 200 sol. Maksta saab ainult sulas ja kohalikus valuutas.

Bussisõit Machu Picchu asulast üles varemete juurde ja tagasi maksis 24 USD.

Tagasi tulles sõit mikrobussis Sacred Valley rongijaamast Cuzcosse maksis 10 sol. Rongipealt maha tulles kargavad kohe kaela taksistid, kes püüavad teile 100 sol eest sõitu maha müüa, ärge õnge minge.

Soovitan ööbida Machu Picchus, eriti neil kel kõrgusega probleeme on. Näiteks mina Cuzcos korralikult magada ei saanud ei enne ega pärast, aga Machu Picchu turistikülas seda probleemi polnud, kuna see on tunduvalt madalamal. Ööbisin hostelis Katari House, privaat tuba maksis 26 EUR/öö, kõik vajalik oli olemas, isegi soe vesi, millega siinkandis probleeme on.

Üldse jättis turistiküla mõnuse mulje. Väike, igasugu teenused olid olemas, pätte-kerjuseid ega hulkuvaid koeri polnud.

Oli tõesti vihmaperiood ja sadas nii eelneval kui järgenal päeval. Aga sel päeval kui olin plaaninud varemeid vaatama minna, oli kuiv. Hommikul 9-10 paiku oli küll kõik udus/pilves, aga 12 paiku tõusid pilved kõrgemale ja oli näha nii varemeid kui mägesid.

Mäetipud olid küll endiselt pilve sees. Seega jätsin algul plaanitud mäkke ronimise pooleli, kuna polnud midagi näha. Aega jäi ka väheks, juba kell 12 pandi mägi kinni.

Varemed said ära vaadatud, mingit erilist muljet ei avaldanud. Pärastlõunal, kui ära hakkasin sõitma, hakkas sadama. Nii et ilmaga täpselt vedas.

Veel hoiataks ette ära minusuguseid inimesi, kes pole enne suures kõrguses viibinud: esiteks mägihaigus, lisaks on mägised kohad jahedad ja vastikud. Samas päike kõrvetab. Eestist kaasa võetud sall ja talvemüts kulusid igati ära (kuigi nende puudumisel saab mütse-salle osta ka turismikülast).

Seega, kui teil tungivat vajadust pole, siis ei soovita seda kohta külastada. On palju huvitavamaid kohti. Minu top3 on praegu:

Angkor > Borobudur > Bagan

Ostsin Machu Picchu,Wayna Picchu piletid netist kolm-neli kuud ette, muidu jääd Waynast ilma. Kolm päeva Cuscos. Rongipiletit pidasin mõtetuks nuumamiseks 100 kilomeetri sõidu eest, siis võtsin kolmeks päevaks 80-90 USD näkku, juhiga auto koos öömajadega, käisin teepeal kuumaveeallikates, Istandustes, kohvi-kakao-koka ja muu pudi-padi, Viimased 10 kilomeetrit enne Machut tuli mööda raudteed jalgsi edasi tagasi visata sest teed rohkem polnud, aga kõndijaid oli murdu. Autojuht oli giidi eest ka mööda raudteed ja Machul, Wayna otsa ei tahtnud ronida.

Machu Picchu külastamine nüüd piiratud 4 tunni peale:https://edition.cnn.com/travel/article/machu-picchu-ticket-policy/index.html

Tere!

Plaan minna oktoobris Machu Picchule. Olen kahevahel, kas võtta teekond ise ette Cuscost algusega või võtta Cuscost giidiga pakett. Hinnad väga krõbedad, al 280 eurot/in. Kõva matkamist ei tahaks, seega transporti peaks nii või teisiti kasutama. Lugesin, et bussi keeruline saada, et üles jõuda, reisipakkujaga oleks ehk lihtsam? Mida soovitate?

Aitäh!

Mina giidi ei võtaks. Uurisin ise põhjalikult Inkade ja Machu ajalugu. Vaataksin kuidas, ilmselt rongiga, õhtuks Aqua Calientesesse saaks, et siis varahommikul bussiga või jalgsi väravate avamise ajaks Machu Picchule jõuaks. Ülesse saab linnast paari tunniga jalgsi või paarikümne minutiga bussiga. Meile meeldis jalgsi minna.

Kui vähegi võimalik, siis soovitan kindlasti käia Machult edasi ka Wayna Picchul. See on sellepaiga tippelamus.

Veel on variant ennast rihtida baaslaagrisse Ollontaytambosse, kus ka on üht-teist vaadata ja minekut Aqua Calientesesse alustada sealt. Me nii tegimegi. Meil oli automatk ja auto jätsime paariks päevaks sinna.

Ja siis muidugi aklimatiseerumine. Machu nii väga kõrge ei ole, 2,5-3 km, aga kui otse Eestist ja mereäärest tulla, võib vastupidavusega probleeme tekkida. Selle vältimiseks võiks enne mõne päeva Cuzco ja Ollontaytamboga tutvuda.

Cuzcos tasuks muuhulgas Sacsayhuamanis käia, Kõikjal Inkade riigi ehitistel on tähelepanu nende ehitiste müüride nurgeliste kivide kokkusobivustel ja suurustel.

Sacsayhuamanis tegime ratsamatka ühte selle rahva väga pühasse paikka Kuutemplisse. Väikesesse ümara kivialtariga koopasse oli mingil moel koopa suu ees lähestikku kivistunud kolm nende usu püha looma: kondor, puuma ja madu.

Me laskusime Machusse 4+ km kõrgustest mägedest, kus me kõik oma valud juba üleelasime ja sealt Machu Picchul käia oli puhas puhkus.

Mingit giidi küll Cuscost pole pointi vōtta. Seda vōite teha soovi korral koos mäepileti ostuga; kindlasti aga ostke nii mäepilet kui eraldi rongipilet varem ette valmis. Cusco lähedal on veel ka MB taolised varemed, mida võite päevatripiga või taksojuhiga minna vaatama