Islandi autorent

Kas on kellegil kogemust Islandil autorendi kohta?
Millist autorendi firmat ja auto kindlustust oskate soovitada?
Olen aru saanud, et pakutavad kindlustused ei hüvita vee kahjustusi, põhja lõhkumist jne.

Vana teema, aga küsiks uuesti üle, kas kellegil on värskemat kogemust autorendiga?

Jääb mulje, et Islandile minnes oleks just mõistlik saarele autoga tiir peale teha. Või on 1300km sõita liiga palju? kuidas teedega on?

Islandi teedest parema aimduse saamiseks tseki seda ETV-s olnud saatesarja Eesti lipp ümber Islandi

Ei ole palju. Nädalaga on võimalik tiir saarele peale teha. Kui aega rohkem käes, võib ka aeglasemas tempos.
A1 (ringtee) on täiesti normaalne tee sõitmiseks ka tavaautoga.
Kui F-teedel sõita ei kavatse, siis maasturit vaja pole.

Käisime oktoobris 2014. Saarele on mõistlik tiir peale teha, aga selleks oleks ka mõistlik aega võtta. Teed on Islandil head, soovitan jälgida igapäevaselt tee infot- http://www.road.is/. Samuti tasub arvestada, et sõidu peale kulub rohkem aega, kui minna vallutama väljaspool A1 teid. Meil kulus 5 km läbimiseks 2,5h, seda muidugi väikeste peatuste ja pildistamistega, aga kiirus palju üle 30km/h ei läinud. Meie sõitsime 4 päevaga üle 2000 km ja tegelikult oli seda liiga palju. Samas oli meil aega matkamiseks ja vaatamisväärsuste juures aja veetmiseks. Maastur tasub tõesti võtta vaid siis, kui on plaan F-teedele sõitma minna.
Auto rentisime Blue Car Rental-ist, väga toredad töötajad ja korralikud autod. Kriipsud, kraapsud tasub nagu ikka eelnevalt üle vaadata ja kirja panna.

Ma uuriksin uuesti üle,  ehk on keegi ka hiljuti käinud ning on ka värskemat infot. Olen minemas septembris Islandile, ning olen kohapeal ca 8 päeva. Pole jõudnud veel väga põhjalikult süveneda, aga tundub, et vist oleks realistlik teha peale ring Islandile, kui ei taha just edasi-tagasi sõita. Kas see on realistlik / mõistlik? (võttes arvesse, et reis 8 päeva ja septembris).

Lisaks vaatasin neid kaarte, ja tundub, et tavaautoga saab vist ringi peale teha, aga nii kui mingi tee läheb veidi kõrvale, on kirjas 4 x 4. Seega küsimus, kas tavalise autoga saab kuskile ligi (ilusad looduslikud kohad jne)? 

SUVid tunduvad kohe tõelised SUVid, lisaks poole kallimad kui tavaautod. Seega küsimus, kas see tasuks reaalselt ära?

Teine variant, kui võtta tavaauto, kas on vahet väga kui suur võtta? Kas mingi pisike jääb hätta Islandi teedel? Ma ise pigem eelistaks midagi veidi suuremat, aga Islandi rendikates nii palju just väga pisikesi autosid pakkumisel. 

Ja lisaküsimus, kui kellelgi kogemust laste turvavarustuse rentimisega (turvatool) siis selle kogemuse jagamine on ka väga teretulnud :)

Me omal ajal sõitsime Islandi Focusega risti-põiki läbi, hätta jäin ühes kohas, vesi oli liiga sügav, ei hakanud riskima, muus osas oli ok, kui natuke vaatasid teed ka.

Paar aastat tagasi sai Sixtist võetud Toyota Yaris, lisakindlustusevõtsime kohapeal.

F teedel ei käinud ja kohati oleks suurema autoga ikka väga kitsas ja vilets sõita olnud. Ainuke puudus oli, et püsikiiruse hoidjat ei olnud. Sõitsime selle ringi läbi + loode osas peaaegu Isafjordörini välja, Brjanslaekuri ja Stykkisholmuri vahe sõitsime praamiga, et juht ei peaks niipalju roolis olema, kokku tuli kilomeetreid natuke üle 2000. Olime vist nädala ja sellest ühetäispäeva lõpuks ka Reykjavikis. 
Ring tasuks kindlasti läbida. Kui vaadata reisikorraldajate programme mis Eestis müüakse, siis need kõik sõidavad edasi-tagasi Reikjaviki vahel ja ainult paarisaja kilomeetri kaugusele tundub üsnagi mõtetu. Lisaks on niiviisi väljas  kõige ilusamad kohad, mis ringile jäävad.  

Kui pole plaanis F teedel (kus on 4x4 nõue) seigelda, siis saad hakkama ka tavalise sõiduautoga. Need teed, kus on 4x4 nõue, ei ole lubatud tavalise autoga minna ja paaril korral olen näinud, kui "matkasellidele" trahvikviitungeid väljastatakse, kuigi paljud F teed on suveperioodil ka tavalise sõiduautoga enam-vähem läbitavad. Lisaks, ei kehti sellistes situatsioonides autol kaskokindlustus.

Samas on omaette kogemus F teedel sõita ning lisaks näed palju huvitavat.

Eelmise aasta Islandi kogemus ütles:
esiteks, Islandil on maailma kalleim autorent. Vähemasti suvel. On neli-viis firmat, kes täiesti juhuslikult pakuvad täpselt samade hindadega autorenti. 
Juulikuus maksis Nissan Micra 8-päevane rent koos Zero Excessiga ei vähem ega rohkem kui 810 eurot. Ja see oli kõige soodsam pakkumine.
Teisest küljest, see Micra oli tubli ja pidas vastu, A1 tee on väga heas korras (umbes 5 km kruusalõiku) ja sai ka kõrvalteedel sõidetud, isegi päris karmidel teedel. Aga rendiauto eelis ongi see, et see "sõidab igal teel". Lisaks, arvestades kütusehindasid (ca 1,8€ liiter) on ökonoomsem auto lihtsalt majanduslikult kasulikum.
Igal juhul soovitan võtta Zero Excess paketi, sest kui loed kirbusitakirjas kirjutatud lisatingimused läbi, saad aru, et iga suvaline täke, kriimustus vms kahju maksab sulle igal juhul rohkem, kui see 400 eurot maksev nullomavastutus. Kogu saarele sai ring peale tehtud, 2400 km tuli kilomeetreid koos kõrvalteedega kokku. Kütus on muidugi kallis, sellega tasub arvestada.
Meelerahu oli aga selle eest täiuslik. Kui auto tagastasin, ei heidetud sellele isegi mitte pilku peale. Seda see Zero Excess tähendabki.
(NB! Zero Excess ei kata kahjusid, mis on tekitatud katusele või tuule tõttu ära väändunud uksele! Ole ettevaatlik ukse avamisel tuulepealsel rannikul, pargi auto alati vastutuult).

oleneb mitmekesi minek, palju pagasit on.

SUV’id ei ole just tõelised SUV’id, Sixti suurim oli vist LC150, XC90 oli ka vahepeal, aga see võeti fleedist maha, ja “samaväärse all” SangYangid vms.
tava autoga teeb tiiru peale, off road peab ikka väga offroad olema, aga sinna ei kipuks ka rendimaasturiga.
kruusateedel saad tavaautoga hakkama, peaasi et oma
asjadega sinna kenasti ära mahute :)

Rahalisest poolest lisan veel, et kütus on Islandil kõige vähem kallim võrreldes meiega, väljas sõõmine ja ööbimised olid suhteliselt veel kallimad. Ühe koha, kus olin arvestanud ööbida, pidin asendama teise 200km eemal asuvaga, kuna alla 300€ õõ ei leidnudki, tuli sel päeval 3h kauem sõita, järgmisel siis sellevõrra vähem. Rentisin Ford Focuse www.sadcars.com 232€ 5 päeva. 

See sadcars tundub täiesti tore variant, vaatan, et saab lapseistme mõistliku hinnaga ning hind ise (Ford Focus 8 päeva 299 on ka mõistlik, 2 täiskasvanut, 1 laps). 

Kõik küll kirjutavad, et kindlustus mõistlik, aga mulle tundub, et peaks mitte üldse võtma kindlustust. St mul on krediitkaardiga kindlustus, omavastutus 250 eurot (swedbank), st kõik mis need autofirmad pakuvad, on kallimad kui minu kindlustuse omavastutus (vähemalt esmapilgul). Keegi jätnud üldse kindlustuse võtmata?

Ma lihtsalt mõtlen, et kui mul antud autorendifirma kindlustust ei ole, ja näiteks rehv puruneb, siis kui ma ise maksan, saan ikka tellida ju autoabi ja maksta ise kulud ja esitada oma kindlustusele? Kas see tundub mõistlik? Kuna väike laps kaasas, ei tahaks keset loodust ööbima ka jääda :)

Pole päris teema, aga vaatasin, et oli mitmeid kommentaare selle ringi osas. Kes pole teistes teemades veel jaganud, ehk panete oma marsruudid ja ööbimiskohad ka kirja? (Siia või teise teemasse), st ma plaanin ette ära broneerida ööbimiskohad ning mida rohkem võrdlusmaterjali seda parem. 

Panen meie reisikava mis oli eelnevalt planeeritud. Läbisime selle a la 99% ulatuses. Minu lemmik oli vaieldamatult Jökusarlon. Kui käidud pane oma muljed ja kava ka siia. Kui soovid põhjalikumat infot kaartide ja hindadega saada teade saadan faili meilile.Siia linki sellele ei saa panna. Ja paluks tähenärijatel mind mitte mahalasta:).

Lisaksin juurde, et tanklad on piirkonniti väga harvad samuti toidupoed, kuna enamik majutusi oli meil ilma söökideta. Marketite lahtolkuajad on väga piiratud isegi tanklad on epooled öösel suletud. Seelepärast sai need ka ennem selgeks tehtud.

24.august, kolmapäev, päev 1 
start 11:30, tankimine, õige tee linnast välja. 
Tankimine paak täis. 
Keflavik-Gullfoss (163 km, 2:15)  Gullfoss juga, 32 m kõrge. Kohalikus kohvikus Gullfoss Kaffi saare parim lambasupp (free refill, 2014.a aug hind ca 8 inglise naela ca 10 eur vana naela kursiga). 
Lennujaamast väljasõit teele nr 41 Bikaföllur-Arnarföllur- ReykjanesbrautKopavogur.
Gullfoss-Geysir (14 km, 0:15) 
Strokkur on populaarseim geiser turistidele, sest nendest purskab umbes iga
10 min järel .
Geysir-Vik (179 km, 2:15) Vik linn, vaatame ringi, supermarketi külastus, nt Kjarval supermarket Vik, avatud
iga päev 9-20.
NB Katla´sse ei pääse selle autoga, F teed.
Vik, N1 tankla, paak täis, ööbimiskohas on ka sama firma tankla, lahtiolekuajad teadmata
Vik-Kirkjubaejarklaustur (68 km, 0:45).
majutus Hörgsland Guesthouse  Kirkjub. n ka , N1 tankla, paak täis lahtiolekuajad teadmata
25.august, neljapäev, päev 2 
Hotellis hommikusöök hinnas, start hotellist 9:00 
Kirkjubaejarklaustur-Jökulsarlon (124 km, 1:30) Liustikulaguun, liikuvad jääpangad Vatnajökull rahvuspargist Atlandi ookeanisse.
Eraldi autoparkla on jõesuudmes kus asub mustaliiva rand. Vatnajökulli õlu, tehtud
1000 aastat külmunud jääst-veest, maitsetamiseks kasutatakse tüümiani. Müüakse
enamustes baarides kogu piirkonnas. 
Jökulsarlon-Höfn (80 km, 1:00) . Höfn, kaluriküla, langustiinid!!!!!!! hinnad ja kasutus väga erinevad eraldi müügil,
supina, pastana, pizzana.
Höfn is on 3 tanklat, erinevad ketid, lahtiolekuajad 2 tanklal kuni 22.00, kolmandal teadmata.
Supermarket Netto Höfn avatud kuni 19:00 
Höfn-Eskifjördur (242 km, 3:15)  Eskifjördur, fjordi rannikul asuv küla, ilusate vaadetega mägedele. Kaltsiumi-kristalli
karjäär (maailma suurim).
Vahepealses linnas Djupivogur (sõidame läbi, nr 1) on ka Strax pood, avatud kuni
18:00. Asub Höfn´ist 104 km, 1:21
Supermarket Strax avatud kuni 18:00 
 Eskifjördur-Vallanes, majutus Stora Sandfell Rooms and Cottages (61 km, 0:55) Eglissatirist 17 km tee nr 1 mööda.
26.august, reede, päev 3 
Hotellist start (vaalade päev) 8:15 
Vallanes-Husavik (232 km, 2:45). Vaalavaatlus, broneeritud, kohapeal peab tasuma 17910 ISK (2 in koos allahindlusega)
Start on kohe vaalamuuseumi kõrvalt, firma Salka Whalewatching.
Husavik 4 tanklat
Husavik-Myvatn (56 km, 0:45) . Ümber järve saab sõita ainult jeepiga. Tavalise autoga pääseb ainult nr 1 teed
Mööda põhja poolt ida-lääne suunal. Ja ka lõuna osa, tee võib kohati „kaduda“.
Laavalossid on osalt ka sealt näha ka nr 1 pealt. Peatus kusagil ja vaatame
kohapeal mida näha on. 
Myvtan-Akureyri (92 km, 1:15), majutus Acco Hostel. Akureyri on suuruselt Islandi teine linn, kuid seda mitte muu maailma mõttes.
18 tuhat elaniku. Värvikad kohvikud, restoranid, ööelu!!!!!!!! Peale Reykjaviki on
see vist ainuke koht. Õhtul võiks kuhugi kohaliku kohta sööma minna.
Akureyris ja maanteel linna ja linnast välja on ca 7 tanklat.
Supermarket Hagkaup avatud 8-24; Bonus, avatud kuni 18:30; Netto avatud
kuni 19:00 .
27.august, laupäev, päev 4 
Hotellist start väga varakult (põhiliselt sõitmise päev) 07:00 
Akrureyri-Raudasantur (522 km, 6:20) . Raudasandur ilus rand, liiv on roosa ja
punase varjundiga ja azuuri värvi laguuniga. Latrabjarg linnuvaatlus torn on
sellest 10 km, mööda teed 614 (kui on aega minna).
Linnast välja mööda Glerargata, see läheb üle maanteeks nr 1
Akureyris ja maanteel linna ja linnast välja on ca 7 tanklat. NB!!! Järgmine tankla Frumherjis 118 km eemal (1:22) seal on mitu tanklat. Sellel poolsaare lõunaosas on supermarketitega väga-väga kitsas.
on Blönduos (tee 1 läbib, asub 143 km Akrureyrist 1:40) laup avatud 10-20!!!
Raudasanduris ja Bildudaluris ei ole.
Aja hulka on arvestatud supermarket. 
Raudasantur-Bildudalur (59 km, 1:00). Bildudalur, 16.saj pärit kaluriküla, kuulus krevettide poolest.  
Bildudalur-Flateyri (136 km, 2:35) majutus Korpudalur Hi Hostel.
28.august, pühapäev, päev 5 
Hotellist start (praami päev) (tanklatega kitsas päev) STYKISHOLMUR PAAK TÄIS!!!! 
Flateyri- Brjanslaekur (sadam) (107 km, 2:00) 10:30
Sõit sadamasse, hotellist Vestfjardarvegur´i teed mööda välja. 
Flateyri-Stykkisholmur (NB variant praam või tee) praam väljub 12:15, piletid tuleb  Välja võtta vähemalt pool tundi ennem. Laeva sõiduaeg 2,5 tundi.
Stykkisholmur, suurim linn poolsaarel, 19saj arhitektuur, värvilised majad, futuristlik
kirik.
TANKIDA PAAK TÄIS!!!!!!!!!! Rohkem poolsaare osas tanklaid ei ole
Supermarket Bonus pühap avatud 12-18 (edasi neid ei ole meie teel). 
Stykkisholmur-Snafellsjökull (92 km, 1:20). Snafellsjökull rahvuspark
Siin ei ole lõunaküljes, kust sõidame supermarketeid. 
Snafellsjökull-Arnastapi-Guesthause Hof (majutus) (38 km, 0:40). Vahepeatus Arnastapis ja Hellnaris, ilus rand, kaljukoopad.   
29.august, esmaspäev, päev 6 
Hotellist start 9:00 
Guesthause Hof-Borgarnes (84 km, 1:00). Kohaliku elu keskus, esimesed islandlaste poolt asutatud,
Crystalline Vodkat toodetakse, Egili saaga mitmed tegevused selles piirkonnas. 
Borgarnes – Akranes (39 km, 0:35). Väike küla, esindab tööstust niipalju kui seda Islandil üldse on. 
Akranes-Pingvellir (62 km, 0:50). Islandlaste olulisim ja ajaloolisim paik, tänasel päeval rahvuspark, kanjonid ja
joad.
Pingvellir- Sandvik (103 km, 1:30)  Mandrite vaheline sild
Siin piirkonnas tuleb arvestada suurt liiklust
Piirkonnas on hästi palju supermarketeid v.a Sandvikis. Keflafeki ümbruses
on vähemalt 3, siin oleme juba tsivilisatsioonis tagasi. 
Sandvik-Clode 9 (majutus) (22 km; 0:30). Siia mahutab veel piirkonnas tegevust!!!  
30.august, teisipäev, päev 7 (auto tagastus) 
Start hotellist (auto tagastuse ja laguuni päev) 
 Cloude9-Blue Lagoon (21 km, 0:20)
Blue lagoon avatud 8-22. 
Blue Lagoon-lennujaam auto tagastus (25 km, 0:30). Täpselt selgub, peale auto 17:30
saamist, mis kell tuleb tagastada.
Bussiga linna hotelli Guesthouse Pavi. 
Lennujaamst buss nr 55 peatusesse BSI
(bussijaam), sealt ilmselt taksoga hotelli ca 1,5 km. Bussipilet 420 ISK. Takso
sõidualustus ca 600 ISK, ja km 260-300 ISK. Peaks tulema ca 1000 ISK sõit.
31.august, kolmapäev, päev 8
Start hotellist (Reykjaviki päev) 9:00. 
Hotellist katedraali-kirik avatud 9-21, sissepääs torni 900 ISK. 
Hop on-hop off väljub kiriku juurest (peatus 9). Kas läheme maha peatuses Perlan (pärl, keskus, ringlev baar jms)?????????
(peatus 10). Siia võib ka õhtupoole tagasi tulla.

  1. Laugardaluri park (Tiinale meeldiks ?!?!) (peatus 13). Kas Hofdi hause lähme vaatama? (peatus 14) LÄHME
  2. Harpa kontserdimaja võiks vaatama minna (peatus 1, vahepeale jääb veel 15)
    väljast näeb kogu aeg, sees tourid 9,11,13.30, ja 15.30 hind 1500 ISK). 
Raekoda (peatus 3)
  • Vana sadamas võiks ringi vaadata (Hot dog i putka tegutseb alates 1937,
    Bill Clinton nimetas parimaks hot dogiks. Putka nimi: Bæjarins Beztu Pylsur),
    tellida tuleks ein með öllu ehk „kõigega“ kui tellid Clintoni saada ainult sinepiga.
    Maksab 350-380 ISK umbes 3 USD seega ca 2,5 eur .
    Soovitus on tellida 2, et ei peaks 2 korda järjekorras seisma. Pildi järgi eriti suured
    ei paista. (peatus 4). Link on kõige põhjalikum „juhend“ hot togi ostmiseks ever.Punkt.
    Märkus endale: tegemist ei ole statoiliga…
    http://www.cntraveler.com/stories/2014-08-21/the-one-dish-to-eat-in-iceland Sealt edasi võidame peatusse nr 9 tagasi (ring on täis)
    Hop on hop off buss, hind 27 eurot. Hotellile lähim peatus Höfdi House (üsna ringi
    lõpus, tasub jala kirikusse minna, peatus on ka kiriku juures (peale torni külastust).
  • 1.september, neljapäev, päev 9 
    Transfer hotellist 4.30
    Lend kell 8.10 

    Käisime septmbri lõpus ja oktoobri alguses ja meil oli väike Renault, mis ajas sel ajal tegelkult kenasti asja ära. Siis küll oli pisut tormine aeg ja vahepeal tuuled olid nii tugevad, et autot oli raske kontrollida, aga see probleem oli kõigil. Võtsime Lotus Car Rentalist ja kuldpaketi, mis katab kõik vigastused. Tuulte tõttu juhtus tihti, et keegi lõi oma autouksega meile pihta ja kaotasime isegi ilukilbi ära. Samuti fjordide vahel olid kruusateed, kus kive lendas kümnesse lehte. Autot tagasi viies oli ikka hea tunne küll, et see võetud sai! Tagastada sai ka kuni päris hilistundideni välja, mis oli hea, kuna lend läks varahommikul.