Viimased kommentaarid

Vaidlen sulle Isaac vastu ja seda puhtalt oma kogemuste põhjal. Oman samuti Swedi Platinum kaardiga kaasaskäivat PP, kuid selle erinevusega, et maksan nende kordade eest, mil olen lounge külastanud st. ilma aastamaksuta. Kasutan PP siis, kui lendude vahe on pikk. Lihtsalt võta seda nii, kui oled lennujaamas nt. 3-4h ja löö kokku kulutused söögile ning joogile ja vaata, mis summa sa saad ning palju sa selle kulutatud summa eest midagi ka said. PP 27USD eest saad enamasti korralikult söönuks ning lisaks ka napsi, kui huvi on.  Ma pole juhtunud ühtegi lounge, kus oleks alko eest lisatasu küsitud! Jah ajaline piirang on, aga tavaliselt on see 3-4h. Olen paar korda istunud kauemgi, kui ette on nähtud ning välja pole mind sealt visatud. Lisaks on lounge-des kordades vähem rahvast ja trügimist, kui avalikes ootesaalides ja toidukohtades. Mina olen PP teenusega siiani rahul ja arvan, et 27USD inimese eest maksta on olnud mõistlik. Tavaliselt reisin koos elukaaslasega ja hea ning rahulik on istuda lounges, süüa, juua paar õlut või veini ning ajada juttu või teha tööd. Kui ma ei eksi siis Swedi Platinum PP saad lisaks kaasa võtta 4 inimest. Pole päris kindel aga vist oli nii.

Juhin tähelepanu Swedi reisitõrkekindlustusele ja olukorrale, kus nt. lennufirma muudab sõidugraafikut st, lennufirma otsustab mingid lennud lihtsalt ära jätta nt. suvised liinilennud lõpetatakse enne ametlikku hooaja lõppu või liinid, mis ei täitu, siis sellisel juhul Swed sellega kaasnevat kahju ei hüvita. Lennufirmalt saad tagasi piletiraha aga ette broneeritud ja makstud majutused, autorendid jne ei kuulu Swedi poolt hüvitamisele.

Swed hüvitab need vaid juhul, kui lennugraafiku muudatus on tingitud alljärgnevatest asjaoludest; ilmastikuolu või loodusõnnetus, tehniline rike, liiklusummik, teesulg jne.

Tere Inna, tuginedes enda ja oma tuttavate kogemustele, siis mina soovitan võtta ALL incl. Sõltub muidugi sellest, palju sa tahad ja saad sellele reisile kulutada. Meil oli 5* All incl pakett ja jäime väga rahule. Meie pakett sisaldas lisaks ALL incl. igapäevaselt kalapüügi, snorgeldamise, sukeldumise jne reise ning massaaže. Toidud olid suurepärased ja jookide valik väga-väga lai.
Tuttavad olid Male ligidal saarel ning vaid hommikusöögi variandiga aga nemad oma puhkusega rahule ei jäänud sest toit ja joogid, mis nad juurde ostsid, olid väga kallid.
Vaata resortide kodulehti sest paljud resordid teevad aeg ajalt kampaaniaid ning kampaania raames võid saada päris soodsa paketi. Kaugematele saartele saamiseks, pead arvestama ka lisakuluga vesilennuki eest sest enamus saartele käivad vaid vesilennukid. Hind 250-450USD per person.

Ma väga vaidlen Orhideele vastu, et El Nido pole külastamsit väärt. Jah selles suhtes on sul õigus, et tarvis on paadiga seigelda aga nagu ma eelnevalt ka kirjutasin, tuleks sebida endale paat koos kohaliku giidiga. Paat sebida pole keeruline, küsi või sellest majutusest, kuhu plaanid öömajale jääda (mõnel majutusasutusel see lausa hinnas). Linn ise selline väike tüüpiline Aasia "küla", kuid loodus on seal äärmiselt ilus. Ma olen läbi seigelnud päris palju erinevaid kohti Aasias ja El Nido loodus on üks kaunemaid. Eks see lõpuks rohkem maitse asi ole, kas Tais rannas rahulikult pikutada või avastada maailma.

Olen käinud kõigis eelmainitud kohtades ja igaühes on midagi omanäolist ning kordumatut. Maitseelamusi Filipiinide köögist ma väga ei otsiks, küll aga on loodus seal väga kena ja eelmainitud kohtadest valiksin looduse nautimiseks Filipiinid. Soovitan kindlasti kaaluda El Nidot ja hea, kui saad palgata oma seltskonnale eraldi paadi koos kohaliku giidiga. Sealt leiab veel inimtühje randu. Ka Palawan on päris lahe koht.
Vietnam - tasub kindlasti külastamist. HCMC see linn on minu meelest vaatamisväärsus omaette (liiklus, turud, inimesed jne). Mekong, Vietnami sõja aegsed labürindid-jubedused jne. Maitseelamusi jagub küllaga ning minu meelest üks parimaid aasia kööke. Phu Quock, kui võimalus on, tasub külastamist. Seal rolleriga hea ringi tiirutada (erinevalt HCMC) ning saart avastada. Võimalus veel tänapäevalgi leida inimtühje randu.
Eelmistes kommentaarides on mainitud ka Krabit - mulle isiklikult ei pakkunud see koht midagi erilist. Phi Phi saar, iseenesest kena aga ülerahvastatud.
Kultuurihuvilistele Kambodža - Ankor Wat ning kergelt "hipilik" Sihanoukville ning reisi lõppu puhkus Koh Rong Sanloem.
Looduse poolest on veel äärmiselt lahe maa Sri Lanka ja võimalusel kombineerida see reis nt koos Maldivide külastusega, küll aga on see reis teistest tunduvalt suurema eelarvega ettevõtmine.

to Päike12, ära selles Swedpanga kindlustuses väga kindel ole. Mul on endal päris kehva kogemus olemas. Oman Swedi platinum kaarti ja olin päris kindel, et krediitkaardiga kaasasolev reisikindlustus, katab ka lennuplaani muudatusest tekkinud lisakulud (nii väitis ka klienditeenindaja, kui kaarti vormistasin). Ahahaaa aga võta näpust, ei tahetudki katta. Loeti ette punkt, millele ka kasutaja Alar viitas. Mul oli päris palju kemplemist, enne kui lõpuks hüvitis välja maksti.

Saabusime just Sri Lankalt ja kasutasime samuti Sunili teenuseid. Kõik mis eelnevalt kokku sai lepitud nii ka tehti. Tuli meile samuti õhtul lennujaama vastu ning viis hotelli.
Sunil ise selline rahulik, sõbralik ja abivalmis inimene. Kui miskit vaja, siis ta selle ka sebis. Meie tegime vahetult enne reisi paar muudatust ja tal polnud sellega mingit probleemi. Õhtusöögi osas soovitas alati, kas süüa hotellis või mõnes restoranis. Me jäime tema soovitatud kohtadega rahule. Ütles, et kui see restoran näiteks ei sobi, leiame muu :)
Maksime kokku 1800 (6 inimest , 7 päeva) Sunili teenused, hotellid (hs), minivan, kütus jne. Sissepääsud ja õhtusöögid läksid lisaks. Oma kogemuste põhjal julgen Sunili soovitada kõigile. Ta on eestlaste seas suht populaarne ja nõutud tegelane. Enne meid oli tal neli gruppi eestlasi ja peale meid oli 3 gruppi eestlasi Sunili endale bookinud. Mailidele vastab kiiresti ja aitab ka kava osas nõu anda. Hea, kui endal on enne mingi plaan olemas, mida soovite näha ja kus käia.
Päris korraliku elamuse saime Adams Peakil. Enamus inimesi võtab selle matka ette varahommikul (1-2 öösel start), et jõuda päikesetõusuks tippu, meie alustasime seda trippi peale lõuna. Kui hommikul lähete ja tagasi alla jõuate siis olete päris väsinud ning teine pool päeva väga midagi teha tõenäoliselt ei jõua ega taha. Pealtlõunase minekuga saate ilusti õhtul tagasi, mõned õlled-rummid hotellis ja magama :)

Meie seltskonnal (10 inimest) on ca. 5 aasta tagune kogemus olemas ja puht oma lollusest, sest lasime piletid bronnida nii, et ise ei vaadanud lendudevahelist aega :) Kõiksugu asjad-teenused, mida lennujaamas võid raha eest soetada on tõesti päris kallis. Lõpuks, kui mööda lennujaama patseerimisest kõrini sai, otsisime veidi privaatsema koha, kus oli äsja paigaldatud suht "uus" vaipkate ja jäime sinna istuma. Ostsime mingid tšeburekid päris kena summa eest ja paar pudelit rummi. Libistasime rummid ära ja keerasime põrandale magama. Vastu hommikut, kui silmad lahti tegime selgus, et peale meie seltskonna oli sinna rõõmsalt sisse seadnud veel vähemalt 10 inimest.
Pesemisest nii paljut, et ega peale WC mina midagi muud küll ei näinud. Hambad saad igaljuhul pestud.
Kugu selle jandi juures oli ainuke positiivne asi rumm, mis aitas öö mööda saata :D

Enamasti on nii, et ega nad midagi piletitel väga lihtsalt muuta ei taha. Kui oled ostnud piletid läbi mõne piletimüügi portaali, siis nemad väidetavalt muuta ei saa. Pead uurima otse sellest lennufirmast, kelle piletid on. Mingi tasu eest nad seda peaksid tegema.
Ma oma kogemusest võin öelda, et meil oli piletitel vahetsues ees ja perek. nimed ning Eestist minnes probleeme polnud. Korra uuriti, et miks nii ja siis lasti edasi. Tegin ise check-in ette ära ja küsimus tekkis kohvrite ära andmisel. Koju naastes oli sebimist veits rohkem, lauas olev inimene uuris, helistas kuhugile jne. Lõpuks uurisin, et mis jama vastas, et oli uurinud, kas peab kohvritele panema sildid nii nagu passis või nii nagu piletitel.
Samas nagu ma eelmises kommentaaris kirjutasin, tean inimest, kes selle tõttu pidi uue pileti ostma. Eks see sõltub seal lauas olevast inimesest ja lennufirmast.
Juhul, kui sa kedagi kätte ei saa ning pead olemasoleva piletiga lendama, tee ise check-in ette ära ja vast läheb kõik kenasti (eriti veel siis, kui äraantavat pagasit pole, sest siis näitad piletit väravas ja võimalus, et keegi täht- tähe haaval kontrolliks, on suht väike)
Kui suur erinevus on visuaalselt?

Vabalt võib tekkida. Tean inimest,kes oli sunnitud ostma uue pileti.

Meil oli eelmine aasta sama plaan, kas minna peale Lõuna-Vietnamit edasi Kambodžasse või veeta rannapuhkus Phu Quoc saarel. Meie otsustasime Phu Quoci saare kasuks sest jõudsime järeldusele, et Kambodža väärib täiesti eraldi reisi.
Phu Quoci saarega jäime väga rahule. Saarel on vaatamist ja avastamist küll - rahvuspark, pärlifarm, kalakaste tehas, suur ja uus veepark-hotell ja palju ilusaid inimtühje randu. Lisaks hea ja odav toit. Enamus hotelle rendib rollereid ja paari päevaga saab saarele korraliku ringi peale teha ning vaadata, mida saarel pakkuda on. Meie hotelli manager soovitas kõigil rentida rollerid hotellist, sest ta väitis, et linnas asuvad rendikohad pakuvad väga tihti tehniliselt mitte korras olevat tehnikat. Erilist hinnavahet hotelli ja linna rendikontorite vahel polnud. Rollerid olid päris uued. Kui võrrelda liiklust HCMC ja Phu Quoci vahel siis saare liiklus on kui paradiisis :D
Saare ja mandri vahel opereerib peamiselt Vietnam Airlines. Lennukid väga korralikud ja teenindus hea.

Julgen ka soovitada Palawani ning see piinarikas tee El Nidosse tasub ennast ära! Sealne loodus on äärmiselt ilus ja tasub vaatamist. Kui sulle pakub huvi ka veealune maailm, oled õiges kohas. Hea on sebida oma seltskonnale private paat, koos normaalse kapteniga, kes viiks teid ka sellistesse kohtadesse, kus tavaliselt turistid ei käi. Meil see õnnestus ja oli väga super kogemus.
Tee Puerto Princessast El Nidosse on muidugi kogemus omaette. Kasutage neid nn van tüüpi bussikesi. Kohalikele mõeldud liinibussidega on see reis äärmislet pikk ja piinarikas. Pole mingi ime näha bussis reisijana näiteks siga :D

Tere Jim SR, oleme tulemas neljakesi 16.12 SR ning sealt liigume edasi 19.12 Sihanoukville poole. Oleks tänulik info eest ja võib olla kasutaks ka sinu giiditeenuseid.
Kes veel samal ajal sealkandis liikumas, andkem julgesti teada :)

Phu Quoc on võrreldes HCMC paradiis :D Väidetavalt saavat HCMC iga päev otsa ca. 30 rollerijuhti.
Suhteliselt rahulik liiklus, kui hoiad silmad-kõrvad lahti on kõik korras.
Turvalisuse kohapealt nii palju, et meie rollerid jäid alles. Võtmed võtsime eest ära ja väga suvalistesse (loe metsavahele) ilma järelvalveta ei jätnud.
Mis puutub 24h renti siis seda ma kahjuks kommenteerida ei oska. Ma ei tea muidugi ummmi sinu plaane aga ma usun, et saad kenasi hakkama, kui rendid rolleri hommikust õhtuni. Ega seal öösel väga midagi ringi tiirutada polnud.
Meie rentisime omad rollerid hotellist. Olid korralikud ja päris uued. Hotelli manager ütles, et hinnavahe olevat olematu võrreldes linnas olevate rendikohtadega. Ei tea, ei kontrollinud sest hind tundus ka hotellist odav. Samas olevat paljudes rendikohtades rollerid kehvas seisus (just pidurid).
Hääd avastamist!

Käisime Nov-Dets 2 nädalat Lõunas.
Meie plaan oli algselt külastada võimalikult palju kohti selle 2 nädala jooksul.
Plaanide kokkupanekul trehvasime ühe koahliku “reisikorraldaja” otsa, kes jagas lahkesti oma soovitusi, ning peale tema soovitusi sai meie kava lõpuks selline:
HCMC – 2 ööd (jõuab ära vaadata tunnelid, templid, Hiinalinna jne)
Vung Tau – 2 ööd (veidi teistmoodi linn. Tasub käimist ja avastamist)
Can Tho – 2 ööd (Mekongi trip, koos kohustusliku ujuvturu külastuse jne) PS pakutakse ka nn päikesetõusu tripi aga see aeg, mis meie seal olime oli hommikuti pilves ja päikest ei näinud. Seega hea, et me seda ei võtnud :D) Paljud avastasid deltat mitu mitu päeva ja olid väga rahul.
Phu Quoc – 5 ööd Lahe saar, kus näed veel kohalikku elu, loodust jne. Kindalsti lähema paari-kolme aasta jooksul kõik muutub, kuna valmimisjärgus on igavene hunnik uusi hotelle-resorte jne. Rannapuhkuseks väga hea koht. Nha Trang ja Mui Ne olevat ülerahvastatud ja turistikad (kohalike juttude põhjal). Saarel rendi roller ja avasta aga saart. Tegevust mitmeks päevaks. Meil maksis roller alla 4€ päev. Randaes on hulga söögikohti ja toidud maitsvad ning odavad!
HCMC –1 öö enne väljalendu. Sai veel linna avastatud.
Algselt plaanisime külastada ka Mui Ne ja Da Lati, aga kuna vahemaad on suht pikad siis jätsime need ära (kohaliku “reisikorraldaja” soovitusel) Lendamisele ja lennujaamas ootamistele oleks samuti palju aega niisama ära kulunud.
HCMC -Vung Tau, kasutasime taksot. Läks vist kokku 90€/4 le.
Vung Tau – Can Tho kasutasime bussi, kuna taksod-private bussid tahtsid selle otsa eest saada ca.130–140€(4le).
Bussipilet maksis ca. 7€ per person. ning bussijaamast öeldi, et buss sõidab 6 tundi ning auto 4+ tundi, otsustasime bussi kasuks. Lisaks pidavat buss sõitma otse ja peatusteta sihtkohta. Lõpuks võttis kogu trip aega kõvasti üle 8 tunni ning oli kogemus omaette! Bussis on oma nn bussigäng -bussijuht, 3 transat ning boss. Bussijaamast lahkudes oli ametliku pileti soetanud ligikaudu 20 inimest. Mõtlesime, et tuleb lahe sõit sest üle poolte kohtade on vabad. Kohe, kui buss liikuma hakkas, hakkas bussigängi boss helistama ja järjest hakati rahvast juurde sebima. Peale 2 tunni möödumist, oli vietnamlastega täidetud kõik kohad + vahekäigud. Null vaba ruumi :D. Nii me siis loksusime üle 8 tunni. Bussis polnud tavalisi istumiskohti, vaid mingid lamamisasendis istmed. Nii palju bussist ja kui teile räägitakse mingist kohalejõudmis ajast, lisage sinna rõõmsalt paar tundi otsa. Siis ei ole pettumus väga suur, kui aega rohkem kulub.
Can Tho'lt saarele ja tagasi HCMC kasutasime Vietnam Airlines teenuseid. Lennuk, teenindus ja suhtumine väga OK!
Rahast – meil oli kaasas € ning vahetus käis pangas või pankade valuutavahetuspunktides. Mitte ühtegi tüssamist või tüssamise katset polnud, mis oli väga üllatav, kuna väga palju on erinevates portaalides sellest kirjutatud. Kurss 1EURO eest saime keskmiselt 26500VND. Sõltus päevakursist. Hotellides maksime € ning kurss arvestati vastavalt panga hetkekursile. Samuti arvestavad kohalikud, kui neile € või USD maksta. Niipalju, kui meie kokku puutusime kontrolliti enne telefoniga pangast kurss ning siis tehti vahetus.
UMMI – lennujaamas oli kurss kehvem, kui linnas ja USD pole mingit pointi. Saad kenasti € hakkama.
Mina jätaksin ära Nha Trangi ja veedaksin selle aja Mekongis (Can Tho, sealt saad hiljem lennukiga otse saarele)
Sellisel juhul jääb muidugi ka Mui Ne kaugeks ja pead midagi asenduseks vaatama.
Kokkuvõtteks oli väga lahe reis!

Boracay ma jätaksin ka välja sest hinnad on läinud seal kõrgeks, ülerahvastatud jne. Mul on tuttavad, kes veedavad Filipiinidel iga aasta ca. kuu-poolteist ning nad on seal käinud vist 5-6 aastat järjest. Peale viimast külastust nad sinna enam ei lähe ja just eelmainitud põhjustel.
Me ise käisime Manilas, Cebus ning enamus aega veetsime Palawanil. Lendasime Cebu Pacific Airlines lenukitega. Teenindus ja lennukid olid väga head! Laevad, mis sõidavad saarte vahel on suht s..d ja palju õnnetusi on nendega juhtunud.
Kogu reisist meeldis mulle enim El Nido. Ööbimiskoha poolt oli meie käsutuses terve seal viibitud aja (5 päeva) paat, koos "kapteni" ja giidiga. Giid oli super vend, ta viis meid sellistesse randadesse ja snorgeldamis kohtadesse, kuhu tavaliselt turiste ei veeta. Ilusad rannad ja superilus veealune maailm. Tegelased tegid iga lõuna meile ka süüa!

Bussidest - enam jaolton 2 sorti busse. Esimene nn tavaline buss, kus peal kohalikud, kanad, sead jne sõidab Puerto Princessast El Nidosse terve igaviku. Teine varian on nn van tüüpi bussid. Pileteid müüvad kohalikud "turismibürood" ja see sõitis viimati, kui käisime ca pool päeva sest vesi oli kohati teed ära uhtnud.

Kokkuvõtteks, oleks minu soovitus Manila ja Palawan. Manila paar päeva ja ülejääk aega võta rahulikult Palawanil. Seal on vaadata ja teha küll.

Olen ise mitmeid kordi auto Islandil rentinud ja kaks korda nendest võtsin auto Avisest ning otse lennujaamast. Lennujaama variant on kindlalt kallim. Tuntumad rendifirmad pakuvad autot juba koos erinevate kindlustusega, mis katavad kahjud avariide, varguste jms korral ning lisana soovitavad võtta lisa kindlustuse, mis katab omavastutuse osa. Uurisin viimati mitmest rendifirmast ning Reykjavikis asuvad väiksemad bürood pakuvad ca. 10% odavamat hinda, kui tuntud rendifirmad. Juhul, kui on olemas mõni kliendikaart (SAS Eurobonus näit), mis annab allahindluse Avises, Budget, Hertz jne siis erilist hinnavahet enam pole. Samas soovitan käia Eestis mõnes rendifirmas ja nendelt asja uurida, aitavad hea meelega ning selgitavad ka kõik erinevad nüansid lahti.Saate sinna endale auto ette bronnida ning pole mingit muret. Kui 4 päeva niisama ringi sõita ja ei plaani minna sisemaale rändama või vulkaani kaema :) siis on tavalisest sõiduautost küll. Arvan, et 4 päevaga tahad siiski näha rohkemat, kui Golden Circle pakub, võiks mõelda 4x4, diisel mootoriga autole. Edu!