Viimased kommentaarid

to Cob- jõudsin samuti jaanuari lõpus sealt tagasi. Mulle isiklikult meeldis enim matk Basse Terrel La Soufriere vulkaani otsa ja kakao kasvatus Maison du Cacao, Mahauti ja Pointe-Noire vahepeal, huvitav supluskoht Cascade le Saut d' Acomat,  kuhu tuleb ronida mööda jõeorgu, matk Les Mamelles mäe otsa, rand Plage de Grande Anse. Väga mitmed kosed ja matkarajad jäävad teele D23, mis on ka niisama huvitav läbi sõita. Grande Terrel Pointe des Colibris/ La Pointe des Chateaux( soovitan ronida mäkke risti juurde ning teha väike matk vasakule jäävale kivisele mere äärele. Seal on väiksed liivalaguunid), sinna jääb ka teisele poole Grande Saline rand, siis saare teisel, ülemisel otsal kas jalgsi või autoga matkata Pointe Petit Negrost kuni Pointe de la grande Vigie'ni. Meenutas Iirimaa/ Inglismaa rannikut, ilusad vaated, matkarajad. Morne a l'Eau( malevärvides surnuaed). 

Eks inimeste ootused on erinevad, kuid meile meeldis matkata ja ronida igale poole, avastasime mahajäetud randasid, vaatasime võimsat ookeani lainet. Isegi väikesed kitsad teed läbi Grande Terre keskosa, mis on päris mägine, oli huvitav. Kui on küsimusi, vastan meeleldi! Püüan varsti ka pikema jutu siia kirjutada!
Kuhu ma ei soovita- Vanibel, vanilje ja kohvikasvatus. Oli ainult prantsuse keelne ekskursioon. Meile pisteti pihku inglise keelne trükis ja tilkusime lihtsalt 40 inimese sabas. Ei olnud väga tore! :)

Olen olnud kahel korral Hikkaduwas ja ühel kordadest käinud ka Unawatuna rannas. Hikkaduwa on tõepoolest väga mõnus ja seal on võimalus kilomeetrite viisi mööda randa jalutada. Lisaks on seal rohkem tegevust, kui mõnes väiksemas kohas. Mulle, kui kehvale ujujale ei sümpatiseerinud sealse ranna väga suur ja tugev lainetus, mis tõmbab jalust maha ja tirib merele. Nägin korduvalt, kuidas inimesed olid uppumisohus ja neile appi mindi ja kaldale toodi. Samas on nende jaoks, kes laineid naudivad, see suurepärane koht. Surfamiseks sobib samuti. Unawatuna see vastu oli minu jaoks täielik paradiis, kus võisin tunde vees liguneda, kartmata, et ära upun. Tegu on suhteliselt suletud lahesopiga ja suurest lainetusest jõuab rannani vaid õige vähe veepinna liikumist. Hikkaduwast Unawatunasse sõitsime samuti kohaliku bussiga ja soovitan võtta selline, millega saab sõita Mirissasse või Matarasse( nt Colombo- Matara), siis ei pea Calles ümber istuma. Alguses võib sealne transport tunduda päris segane, aga kui üks buss peale ei võta, siis tuleb kohe varsti järgmine ja nad on ülimalt  lahked ja abivalmis. 

Üldiselt on olnud tasumine kas USD-s nt mingid väljasõidud või transfeer ja kõik ülejäänud kohalikus rahas, kõik sulas, ka hotellis, aga ilmselt sõltub see hotellist samuti.
Kui on veel küsimusi millegi kohta, siis vastan meeleldi!


Tere! Tulime 02.02 oma teistkordselt Sri Lanka külastuselt. Marsruut: Lennujaam- Dambulla ( 3 ööd)- Ella ( 3 ööd)- Hikkaduwa( 7 ööd) ja sealt edasi 5 päeva Maldiividel.
Lennujaam- Dambulla, kuna netist loetud info busside kohta, eriti nr 187 kohta ei pidanud paika, siis otsutasime bussi asemel kasutada tuk- tuki. Hind peale kauplemist 6000.- lkr. Andsime tippi ka 500.-. Aega kulus 3,5 h. Dambullas külastasime Dambulla Cave templit( 1500.- lkr inimene). Lisaks väljasõit Pidurangala mäele( 500.- lkr ühele) ja tagasi sõit Kandalama järve äärest. Kasutasime selleks tuk- tuki ( 2500.-lkr). Kuna meile piisas ühe templi külastusest, siis rohkem Dambullast mujale ringi rändama ei läinud. Tegelikkuses oleks jõudnud nii cave templi kui Pidurangala külastuse teha ühel ja samal päeval. Dambullas ööbisime New Pecock Resortis. Oli eemal suure tänava mürast, kuid samas piisavalt lühikese jalutuskäigu kaugusel söögikohtadest, poodidest. Väga korralik ja puhas koht ja pakutava hommikusöögi poolest parim ööbimine, mida Sri Lankal kohtasin.
Dambullast Ellasse saamiseks sõitsime esmalt bussiga Kandysse. Bussid käivad tihedalt, kuid on väga täis. Meie buss väljus 4.15 öösel ja oli Kandys kl 6 hommikul. Öine liiklus on poole kiirem, kui päevasel ajal. Ainuke asi, mis tuleb välja kannatada, on terve aja kestev, vali India videodisco. Tegelikult kõige hullem pole ja kohalikud suiguvad selle saatel kenasti, minul ei õnnestunud. Eks siin on omal kohal ka turistina põnevil olek. Bussipilet maksis 105.- lkr.
Miks me nii vara alustasime? Soovisime jõuda ja olla kindlad, et saame piletid Kandy Ella rongile, mis väljub hommikul. Piletite ostuga kaasnes juba varemalt loetud kogemus, kuid meie oma erines sellega, et kui ühest kassast öeldakse, et küsige teisest kassast ja teisest öeldakse, et piletid on otsas ja neid pole võimalik saada ja saadetakse tagasi esimese kassa juurde, kust neid kl 8 müüma hakatakse, siis meie otsustasime mitte oodata, vaid proovisime kohe pileteid osta. No õnnestus ka! Selle rongi kohta ütleksin, et tasub peale minna paremalt poolt perroonilt, sest vasakult tulevad inimesed maha ja läheb tükk aega enne, kui rongi pääsed. Kindlasti tasub ka veidi trügida, sest muidu võib juhtuda, et jääd üldse maha. Istekoha saamine sõltub sellest, kui tühi rong juba tulles on. Meie oma oli väga täis, enamus reisijateks turistid. Rongi sõit on minu siiani üks eredamaid hetki ja igal juhul võiks kavas olla. Näeb tohutult palju ja Sri Lanka loodus on igati vaatamist väärt. Ja igapäev ilmselt ei satu sõitma rongiga 1900 m kõrgusel. Kestis sõit kokku 6 h. Pileti hind 240.- lkr teine klass, ilma istekohata.
Ella- imearmas väike kohake keset kõrgeid mägesid. Meie esimene päev, õhtu kulusid külakesega tutvumiseks ja õhtusöögiks, varakult magama, sest rongisõit on siiski ka väsitav. Ellas saad aru, et oled jõudnud turistilõksu ja selle parimaks näiteks on hinnatõus.
Meie teine päev kulus Ella rocki otsa ronimisele ja matkamisele. Soovitan mitte giidi võtta ja omal käel minna. Kui olete omapäi raudteed pidi astudes jõudnud kohani, kust tuleb ära pöörata, võite oodata erinevaid "abilisi", kes soovivad teid aidata. Pärast tee kätte näitamist olge valmis neile tasu maksma. Meie tegime ühele abivalmis tädikesele selgeks, et ei soovi abi ja rühmasime teda tähelepanemata edasi. Isegi, kui te kohe ei saa õiget suunda kätte, siis pole seal võimalik eksida, kuna nii alla, kui üles käib mitmeid turiste, kelle käest vajadusel küsida, kas olete õigel teel. Mägi on võimas ja vaated on ülevad, tasub igal juhul ette võtta ja ära käia. Kus juures saab tegelikkuses sinna mäe otsa ka sõiduvahendiga. Küll mitte samalt mäeküljelt, vaid vastas suunast. Meie mõtlesime uudishimust lihtsalt tutvuda sellega, kuhu viib mäe peal olev tee ning sattusime seda pidi teisel pool mäge asuvate majade juurde. Sealt otustasime omakorda valida suvalised rajad, mis tundusid tagasi Ella poole viivat. Matk viis tagasi raudtee äärde lõpuks ja seda mööda saime Ellasse tagasi. Sellel päeval saime 30km kokku matkatud, iga samm kulutatud energiat väärt.
Kolmandal päeval ronisime Little Adam's Peaki otsa ning sealt omakorda järgmise mäe otsa. Samuti väga lihtne leida ja omal käel külastada. Nine Arch Bridge jääb ka veidike samasse suunda ning ka see sai samal päeval külastatud. Üldiselt on sinna kergem minna mööda raudteed. Meie tulime seda mööda tagasi. Kolmandal päeval külastasime Rawana Elya koske. Võta suvaline buss, mis selles suunas sõidab ning oled 15 minutiga kohal. Tuk- tuk on täiesti mõttetu kulu. Tagasi saad samamoodi. Bussipilet maksab 11.- lkr üks suund. Meie otsustasime tagasi minna jala, 6,5 km mäest üles. Väga huvitav ja väga kurnav matk, eriti, kui eelmised 2 päeva on matkatud 30 ja 22 km.
Sama päeva õhtul ootas ees bussisõit Ellast Gallesse. Õhtune/ öine buss sai valitud seetõttu, et mitte raisata tervet järgmist päeva ühest punktist teise saamiseks. Öine buss, ülitore, aga keegi ei tea, kui kaua sõit aega võtab. Vähem, kui päeval kindlasti, bussis olev piletimüüja ütleb alguses, et jõuab kl 6, siis et kl 5. Tegelikult olime kohal öösel kl pool 3. Seega kulus meil 230 km läbimiseks 5 h.
Galle bussijaam on öösiti päris turvaline ja võib kohata väga huvitavaid persoone. Siiski võiks teada, et pühapäeviti ei liigu bussid väga tihedalt ning meie saime Hikkaduwasse edasi alles kl 4.15 rongiga. Seega, kes soovib ringi liikumiseks vähem aega kulutada võib kasutada õhtuseid, öiseid busse. Bussipileti hind 500.- lkr. Rongipilet 20.- lkr.
Hikkaduwas me esimesed päevad puhkasime, nautisime päikest ja ookeani. Hikkaduwa ranna pikkus on üle 4 km ja see kätkeb endas kohti, kus on siledam, ilma laineteta vesi ja kohti, kus laine on väga suur, samuti väga tugeva hoovusega. On ka korralilised kohad, kust ei saagi vette minna. Merekilpkonnad ja erinevad kalad on ranna ääres põlve sügavuses vees.
Minu jaoks on Hikkaduwa rand liiga suure lainega ning ma eelistan Unawatunat. Sinna me seiklesime mitmel päeval bussidega. Kui soovid minna võta buss marsruudil Colombo- Matara ja küsi maha Unawatunas. See säästab sind Galles ümber istumisest. Tagasi tulek planeeri selliselt, et see ei jääks kl 16.30 ja 18.00 vahele, siis võid nii mõnestki bussist maha jääda, kuna need on puupüsti täis. Samas, bussid käivad ülitihedalt ja kuskile suudad ennast ikka suruda. Sõidu aeg olenevalt ummikutest 25- 50 minuti vahel. Unawatuna on mõnus, rahulik rand, ilma suurte laineteta. Ainuke asi, mis häiris, kui jõuad randa liiga hilja, võib juhtuda, et hiljem pole kuskile päikese eest varju minna. Vähe päikesevarjusid.
Gallet ja kõik järgmised kirjeldatavad kohad külastasime meie esimesel Sri Lanka külastusel( 2016). Kindlus on väga huvitav ja selle ümber jäävad osaliselt lagunenud Inglise koloniaalstiilis majad on vägagi põnev vaatepilt. Galle liikluskaost tasub ka täitsa vaadata. Kalaturg ja kaubatänav on samuti huvitavad.
Sinharaja vihmametsa külastus on väga äge. Selle põnevus sõltub väga giidist, kes viitsib sulle erinevad elajad üles leida. Maod ja ämblikud on väga sagedased vaatamisväärsused. Hikkaduwast Sinharajasse sõit kestis 2,5 h, sama palju tagasi. Hind oli 50.- USD inimene. Lisaks soovib raha ka giid. Temale sai antud 500.- lkr.
Vürtsiaia külastuse jätaksin ma ära, sest vihmametsas on kõik samad taimed olemas ja kui on hea giid, siis ta näitab sulle kõik taimed ette, räägib lood ka juurde, mida, mis moodi kasvatatakse jne. Lisaks säästad ennast asjatutest ostudest, mida sulle nendes kohtades igal juhul pähe määritakse.
Kilpkonnade kasvatus on samuti huvitav. Laguuni külastus mootorpaadiga samuti. Meie võtsime pool päeva kestva tripi, mis sisaldas siis vürtsiaia, laguuni ja kilpkonnakasvatuse külastust. Hind oli sellel ajal 45.- USD inimene.
Hikkaduwas saab külastada ka tsunaami muuseumi.
Hikkaduwast lennujaama minekuks kasutasime transfeeri. Maksumus kas 7000.- või 7500.- lkr. Hind sõltub sellest, kas kasutada tavalist teed või kiirteed. Sõidu aeg 4 või 2-2,5 h.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et kui veedad oma aja ainult rannas, jääb see tõeliselt ilus maa nägemata!

Võimalik, et ma ei oska väga kohe anda häid ideid, aga meil on samal marsruudil minek kohe, selle nädala lõpus. Läheme, tuleme Helsingi- Dubai- Colombo- Male-Colombo- Dubai- Helsingi. Oleme Sri Lankal 12 päeva ja Malediividel 4 päeva. Kuna korra oleme juba Sri Lankal käinud, kuigi enamus aega kulus siis rannas vedelemisele, otsustasime seekord võtta ette reisi sisemaale ning lisasime Malediivid reisi sihtkohta paar päeva tagasi. Kui juba seal kandis olla, siis käia kohe ära ja asi tehtud. Meie kasutame Norwegiani ja Emiratesi firmasid. Sri Lankal liigume ainult kohaliku transpordiga ja nii palju tean eelmisest kogemusest, et rongi 3 klassis reisides on kohvriga ilmselt üli ebamugav. Ise võtame ainult seljakotid ja need ka võimalikult väikesed, aga eks käsipagas võibki 7 kg olla ka, saame hakkama, ajame läbi. Plaanis on liikuda marsruudil Colombo lennujaam- Dambulla- Kandy- Ella- Hikkaduwa. Nädal sisemaal, osa aega transpordivahendites ja ülejäänu veedame rannas( Hikkaduwas), kust on plaan kohaliku bussiga erinevaid randu, väikeseid kohti vaatamas käia. Hikkaduwa ja Calle vaheline transport on juba selge, nii, et natuke kaugemale sealt edasi, ei tohiks ka väga raske olla.
Meie läheme viimasteks päevadeks Malediividele. Kui tagasi pileteid ei oleks olnud, oleks vast tagasi otsa teinud veidi teisiti, aga usun, et nii pole ka kõige hullem. Colombos on vaja 5 h aega veeta tagasi tulles, aga küllap elab üle selle ka. Malediividel otsustasime lühikese aja tõttu minna Maafushile ja seal kohapeal otsustada, mida teeme või kuhu läheme.

Mina matkasin 2017 jaanuar Yucatani poolsaarel, kokku kohapeal 19 päeva. Nägi välja järgmiselt- Cancun- Isla Muheres- Valladolid- Las Coloradas( Roosa laguun, tuhanded flamingod ja õnne korral krokodillid)- Merida- Uxmal- Campeche- ööbimine telkides dzunglis Calakmuli lähedal- Calacmul- Bacalar- Mahahual- Tulum- Playa del Carmen- Puerto Morelos- Cancun. Isla Muheres- 2 päeva, meeldis väga, vaatamata rahvamassidele, sõitsime ringi golfikäruga. Ülejäänud ajaks rentisime auto, ilma milleta oleks ilmselt nii mõnedki kohad nägemata jäänud. Ülimalt soovitan roosat laguuni, täiesti ebareaalne koht. Meil õnnestus vabas looduses krokodille näha, peale seda kui üks meist oli samas kohas ujumas käinud. Vette ei kippunud pärast :). Uxmalis olev maiade linn oli äge, aga Calacmuli vastu ei saanud see kohe mitte. Calacmul on väga võimas. Dzunglis telkides ööbimine oli ka päris ekstreemne, magamisest midagi välja ei tulnud. Bacalarist sai üks minu lemmik kohti, imeilus, vaatamata sellele, et päikest saad võtta betoonkai peal. Mahahual, ootasin rohkemat, veidi pettusin. Samas on rahvast tunduvalt vähem, kui Tulumis. Kuna ma pole väga kommertskohtade fänn, siis Playa del Carmen ja Tulum ei tekitanud soovi sinna tagasi minekuks. Mõlema jaoks oli meil üks öö õnneks planeeritud. Super emotsioonid on Yukatanist ja kuna meil jäid Tulum ja Playa del Carmen viimasteks kohtadeks, siis tuleb korrata ilmselt juba varasemalt öeldut, kui sa nendest kohtadest eemale ei lähe, siis sul jääb kõik nägemata. Hinnad olid ka nendes kohtades rohkem kui 2 korda kõrgemad. Kõige soodsam tequila oli poes 0,76 euro senti liiter. Ei tea, kuidas maitses, aga hind oli küll üllatav. Seda osa Mehhikost soovitan igal juhul külastada.

Käisime seal 3 a tagasi. Rentisime auto 10- ks päevaks ja internetist. Saime auto lennujaamast kätte ja viisime pärast tagasi. Keegi ei surunud juurde lisakindlustusi. Deposiit oli tol korral 500.-. Oleme kasutanud www.economycarrentals.com ja http://www.rentalcars.com. Ma ei tea, kas kohapeal oleks olnud soodsam, kui see, millega meil õnnestus auto rentida. Paak oli täis ja tühjana viisime tagasi.

Meie matkasime küll pisut teist trajektoori- Isla Mujeres- Valladolid- Las Colorados- Merida- Uxmal- Campeche- Calakmul- Bacalar- Mahahual- Tulum- Plya del Carmen- Puerto Morelos. Aga majutuse panin kõik eelnevalt kinni ja see tundus hea mõte olevat, sest nägin mitmed korrad, kus seljakotirändurid lihtsalt ühest kohast teise käisid, sest kohti ei olnud. Enamus kohad broneerisin airbnb kaudu ja ei pidanud pettuma, super kohad. Ühe öö veetsime keset dzunglit telkides ka, magamata öö oli :). Meie sõitsime ringi rendiautoga, ei mingit muret ja öised pikad bussisõidud jäid ära.

Tere Marek434! Tõenäoliselt oled oma reisilt juba tagasi ja tead oma küsimusele vastust. Siiski saan öelda teistele huvilistele, et olin seal kandis, täpsemalt Las Coloradoses, 23 jaanuar 2017. Meil oli rendiauto, kuna soovisime külastada sealset roosat laguuni. Peale laguuni külastust suundusime mööda väikest kiviklibu teed pidi paarkümmend km mööda Mehhiko lahe äärt edasi, mille käigus nägime julgelt öeldes tuhandeid flamingosid. Selleks, et neid näha, ei ole vajadust osta paaditripi, rendi parem auto ja näed tunduvalt rohkem. Meil nt õnnestus peale ujumist sattuda samas kohas kokku paar meetrit pika krokodilliga. See oli muidugi elamus oma ette, mida ei tahaks enam vist korrata, no vähemalt vette me seal enam ei roninud. :) Roosa laguun on ka kindlasti külastamist väärt, sest see on lihtsalt nii ebamaine.

Käisime samuti selle aasta jaanuar/ veebruar Mehhikos, Yukatani poolsaarel. Sama teema Kuubaga ehk sellel ajal seal kõrghooaeg ja turiste palju. Ilmad on väga head, kuigi saime ka paar korda vihma, 3 nädala jooksul. Tuuline on seal kogu aeg, sellega tuleb arvestada, kui just kuskil keskmaal ringi ei rända. Soovitan samuti Yukatani omal käel avastada, on kindlasti soodsam ja näeb rohkem. Kõik hirmulood, mida netist ise avastasin enne reisile minekut, ei vastanud meie puhul tõele. Tegin ise 20ks päevaks reisipaketi ja endalegi üllatuseks töötas see suurepäraselt. Meie muidugi rändasime palju ringi, samas jäi päikese võtmiseks küllaldaselt aega. Rentisime auto ja sõitsime kokku ca 2100 km, seda polnudki nii palju, kui algselt arvasime. Majutuskohad panin kõik eelnevalt kinni ja kasutasin selleks enam jaolt Airbnb-d. Ma lihtsalt ei ole seda meelt, et pean hommikul hakkama mõtlema, kus ma järgmisel õhtul ööbin, nii seljakotikas ma ei ole. Kuna ma käisin nii Kariibi mere poolsel küljel, kui ka Mehhiko lahe poolsel, siis rannapuhkuseks ma eelistaksin siiski Kariibi mere poolset, rannad ilusamad. Samas veetsime 2 päeva ka Bacalaris järve ääres, kus päikest sai võtta ala betooni peal, siis sellegi poolest meeldis see koht mulle tohutult. Vee värvus ei taha kuidagi ununeda. Seega, kui sul vähegi on aega, siis tee omale reisiplaan ise! Kui on küsimusi, küsi julgelt!

Käisime oktoobris 2014. Saarele on mõistlik tiir peale teha, aga selleks oleks ka mõistlik aega võtta. Teed on Islandil head, soovitan jälgida igapäevaselt tee infot- http://www.road.is/. Samuti tasub arvestada, et sõidu peale kulub rohkem aega, kui minna vallutama väljaspool A1 teid. Meil kulus 5 km läbimiseks 2,5h, seda muidugi väikeste peatuste ja pildistamistega, aga kiirus palju üle 30km/h ei läinud. Meie sõitsime 4 päevaga üle 2000 km ja tegelikult oli seda liiga palju. Samas oli meil aega matkamiseks ja vaatamisväärsuste juures aja veetmiseks. Maastur tasub tõesti võtta vaid siis, kui on plaan F-teedele sõitma minna.
Auto rentisime Blue Car Rental-ist, väga toredad töötajad ja korralikud autod. Kriipsud, kraapsud tasub nagu ikka eelnevalt üle vaadata ja kirja panna.

Tõenäoliselt tasub oodata. Oluline muidugi, kas soovitakse kohale saada kiiresti või soodsalt. Meie kasutasime jaanuaris kohale jõudmiseks Helsingi Dubai Colombo varianti. Võttis küll kauem aega, aga hind 485.-, millest Dubai piletid ostetud juulis alanud Norweigiani kampaania raames ja Colombo piletid 4 päeva enne reisi. Samal marsruudil reisisid meie sõbrad jaanuari alguses, kelle piletid maksid 400.-.

Olen nüüd tagasi ja vastan ise enda poolt esitatud küsimustele- üleüldiselt on minu meelest ühistransport( bussid, rongid) väga super hästi organiseeritud selles kaoses. Kasutasime lennujaamast Colombo Porti saamiseks hommikust rongi, kolmandas klassis. Pileti ostsime rongijaama putkast, kust minu üllatuseks õnnestus saada kohe mõlemad piletid( hind ühele 2,65 euri) ehk siis Colombos ei pidanud me enam pileteid kuskilt otsima minema. Rongi vahetus oleks võtnud tõenäoliselt kenasti aega, kui piletimüüja ei oleks informeerinud, milliselt perroonilt rong võib minna. Rongijaamas oli üliusin vabatahtlik, kes aitas leida õige rongi ja leida kohad. Seda muidugi tasu eest. Tasu suurusest ma ei saanudki lõpuks aru, sest igaüks oli maksnud suva järgi. Turisti kohtades olid jaamade nimed ka meile arusaadavates tähtedes, väiksemates kohtades mitte. Kuna meie reis tuli ekpromt mõne päevase ette teadmisega, siis eeltööd ei jõudnud väga teha ja giidiga reise mööda Sri Lanka vaatamisväärsuseid kinni ei jõudnud panna. Küll aga käisime omal käel Galles( bussipilet Hikkaduwast Gallesse ja tagasi maksis 0,25 euro senti ühele) ja võtsime ühepäevase reisi giidiga Sinharaja vihmametsa. Kuna meid oli ainult 2 ja rohkem huvilisi ei olnud, siis maksime selle eest 43 euri inimene. Võimalik, et see oli kõrge hind, aga me jäime väga rahule. 2,5 h sõitu ühes suunas, oli juba kogu seda raha väärt. Liiklemine on seal muidugi väga aeglane ja sellega tasub eri marsruute ette võttes arvestada.Tundus, et kehtib suurema ja tugevama õigus. Killerbussid on õige nimetus sealsete busside kohta tõesti. Lisaks külastasime kilpkonnadekasvatust, mineraalide kaevandust ja ayurveda taimede aeda( Viimane oli tore, aga orjenteeritud väga kõvasti ülehinnatud toodete müügile. Läksin ka selle õnge ja eks ma nüüd siis proovin, kas need on ikka nii head tooted, kui nad reklaamivad). Põhilise aja veetsime Hikkaduwas, kus igapäevaselt sai ikka kilomeetrite viisi rannajoont läbi jalutatud, küll ühele, küll teisele poole. Minu meelest oli seal Eesti hindadega võrreldes odavam, aga eks see sõltub, kes mida ja kus kohas tarbib. Meie sõime suuremas osas väljas kohalike söögikohtades ja ostsime tänavalt ananasse ja banaane. Kui ma tavapäraselt traavin oma puhkustel jubedalt ringi ja püüan võimalikult palju avastada, siis seekordne selline rohkem rannas olemine, oli uskumatult mõnus ja rahulolu pakkuv. Ookean ja surfarid merel on ka mõnus vaatamisväärsus :).

Küsimus rongiga liiklemise kohta- kui Colombo Fortis on aega rongide vahetuseks 40 minutit, kas siis selle jooksul jõuab osta pileti, leida õige perrooni jne? Marsruut on Katunayake- Colombo Fort- Hikkaduwa. Kas pileteid müüakse igas peatuses? Kas peatuste nimed on mõnes meile arusaadavas keeles, et teada, kus maha tuleb minna? Kas mõte 1 väiksema ja 1 suure kohvriga sõita, on väga halb? Kuidas ma tean, millistes peatustes rong peatub?

Omal käel Kanaaridele minek on hea mõte. Olen ise mitmed korrad seda sama teinud, kuna olen päris palju soodsamalt hakkama saanud, kui pakettreisiga. Olen alati ka auto rentinud. Saarte vahel olen liikunud, küll Fuerteventura ja Lanzarote vahel. Kasutasin selleks vähe odavamat varianti, kui fredolsen- http://www.navieraarmas.com/. Viimati Gran Canarial olles oli küll plaan minna Tenerifele, aga aeg kulus käest kiiremini, kui arvasin ja jäi see visiit tegemata. Kui on lisaküsimusi, küsi julgelt!

Alpharooms on tõesti vahel väga heade pakkumistega ja olen samuti kasutanud mitmeid kordi. Neil on olnud ka selline deposiidi pakkumine, kus tasud ainult 1.- ja kõik ülejäänud siis hiljem, veidi enne reisi. Olen lisaks majutusele võtnud sealt ka transfeeri teenust. Eks see, kui kaua tuleb oodata või see, kui hea teenusega on tegu, sõltub nende koostööpartnerist, kelle teenust nad kohapeal kasutavad. Meil on kõik väga hästi sujunud. Küll aga olen hiljem hindasid võrrelnud ja nende transfeeri teenus ei ole alati kõige soodsam. Transfeeri kohta saadetakse broneerides kiri, et kes ja kuidas sind lennujaamas ootab või keda seal on vaja otsida.

Kasutasin nende teenust 2012. Kõik toimis ja sujus väga hästi. 2013, kui soovisin jälle nende teenust kasutada, hakkas silma järgmine nõue- Making your Booking
4.1 The person making your booking (the "Lead Contact") must be UK or Irish resident, at least 18 years of age and one of the passengers in the booking. The Lead Contact must be authorised to make the booking on behalf of all members of your party. If the Lead Contact is not over 18 and a UK or Irish resident we reserve the right to cancel your booking and charge a 100% cancellation
fee in respect of the complete booking.
Peale seda ei ole igaks juhuks nende teenust kasutanud. Kui kellegil on värskeid kogemusi, loeks nendest isegi, sest seal on vahel ikka väga soodsaid leide majutuse pakkumistes.

imets juba ütles tegelikult kõik ära, kuid kordamine on tarkuse ema- tee check-in kodus/ internetis. Saad seda teha 7 päeva enne reisi väljumist, kui sinu jaoks ei ole tähtis, kus sa lennukis istud. Nemad määravad istekoha. Kui soovid ise otsustada, kus istud, siis saad teha check-ini varem ja valida sobiva istekoha lisatasu eest. Link chek-inile-https://www.bookryanair.com/SkySales/Booking.aspx?culture=en-IE&lc=en-EE#Security
Piletid prindi välja või, kui omad nutitelefoni, siis tõmba alla ryanairi app, kuhu on võimalik samuti oma piletid salvestada. Paber on vast kindlam valik esimeseks korraks.
Pagasi mõõtmeid soovitan mitte ületada ehk pigem olgu veidi väiksem, kui, et suurem. Ma ei ole küll lennanud nii tohutu palju, kui Johhaidii, aga umbes pool sellest tuleb ära ja minu kogemus on, et nendest pooltest kordadest on pea igal korral kontrollitud pagasit pisteliselt ja kümmekond korda absoluutselt kõiki. Ehk siis nagu ta ütles, võimalus, et kontrollitakse ei ole olematu. Kui vajad veel mingit abi või sul on küsimusi, aitan meelsasti.

To norsu ja RainerF, mulle isiklikult väga tundub, et olete täisti vales foorumis. Samas jah, Delfi kommentaatoreid peab igal pool olema. Selle asemel, et siin haukuda ja kildu visata, võib olla loete selle teema kohta internetist ise ka, enne kui plärtsuma hakkate. Kui internet ei kubiseks erinevatest reeglitest, kommentaaridest, mida see koht nõuab, siis ei oleks mul tulnud ka pähe siin kellegilt lisa infot küsima hakata. Ja see, mida ma küsin, on küll mu enda teha, kas või selle kohta, kas tuleb kanda aluspesu või ujumispükse. Või tuleb trip.ee foorumis eelnevalt tekkivate küsimuste kohta eraldi küsida, et kas ikka võib postitada? Järgmiste küsimuste korral küsin eelnevalt Sult norsu, et kas ikka võib küsida või mitte, Sina, kui päris pikaajaline kogemustega trip.ee kasutaja, postitaja ja reisija, ju tead neid asju täpselt.
Teistele vastajatele suured tänud asjalike vastuste eest!

Aitäh Fatima ja Maki22. Maki22, kas tohib küsida, millises hotellis peatusite? Kas mees kandis üle põlve pükse või shortse? :)

Aitäh adu! Kas oled kursis ka sellega, kuidas on lood Sharjah randades, kas naised tohivad avalikus rannas bikiine kanda või mitte? Internetis on erinevat infot.

Vabandust norsu, aga Sinu kommentaar jääb küll väga arusaamatuks. Võib olla täpsustad, mida Sa silmas pead?

Sirjehile teadmiseks, et Kosil ei toimu midagi, olen ise koha peal. Nii nagu võib öelda Antalya või Alanya kohta, asjatu hirm ja ülepaisutatud ajalehtede artiklid.

Island- maa, mida polegi võimalik kirjeldada, sest selle jaoks ei ole sõnu. :)