Jalgrattaga lennukis

Uurin võimalusi võtta ratas kaasa lennureisile, mis kestab kaks etappi (st ühe ümberistumisega). Kas pärast vahesihtpunkti (milleks mul on kas Stockholm või Kopenhaagen) jõudmist peab ratta ja muu pagasi välja võtma ja seejärel nad järgmiseks otsaks uuesti sisse registreerima või on olemas mõni lihtsam võimalus? Kuidas sel juhul käiks ratta transpordi eest tasumine (üldiselt vist tuleb maksta iga üksiku lennu eest)?

Kus asub Sinu reisi lõppsihtpunkt ja kas peale lennuki muid võimalusi ka saab kasutada? Euroopa piires oleks ehk maad ja merd mööda lihtsam, mujal kindlasti raskem. Ehk avad oma reisiplaani ja saame teemat arendada võimaluse korral...

Ma küll mõtlesin küsida üldiselt - ehk saab midagi kõrva taha panna ka tulevaste muude (lennu)reiside kohta, aga praegusel juhul: sihtpunkt on Fääri saared. Rattasõidu seisukohalt küll suhteliselt keeruline piirkond, aga mulle pakub huvi, kas on võimalik ka seal ja sellistes oludes kokku panna ühe sisuka rattaretke. Olen oma otsingutega jõudnud sinnamaani, et see retk hakkab isegi mõttekaks muutuma, kui leidub lihtne viis sinna kohale saada.

Otselend sinna läheb Stockholmi või Kopenhaageni lennujaamast (kõige lähemad variandid). Laevaga saab Taanist Hanstholmist või Norrast Bergenist. Rattaga Eestist Taani või Norrasse oleks ajamahukas ja vist ka suhteliselt liiklustihe. Võib proovida lennata Eestist Šotimaale ja sealt maad mööda ning laevaga edasi, aga sel juhul võtaks otsesesse sihtpunkti jõudmine ikka paar päeva aega (ja teist sama palju tagasitulek).

Jalgrattad käivad eripagasi alla, neile kehtib lennufirmadel eraldi hinnakiri. Küsi selles lennufirmas järgi, millega lendama kavatsed.

http://www.thefaroeislands.info/transport.php pakub kaks ametliku rattalaenutuse kohta. Helista ja uuri, on kindlasti lihtsam kui lennukiga jamada. Või ehk on sul seal sõpru, kellelt ratast saaks?

Ma ise pole ratast lennukis transanud, aga sõbrad on. Nende põhiline kaebus: hinnakiri või mitte, aga lennufirmad EI ÜTLE, kas nad rattaid võtavad või mitte ja see selgub alles check-in-i ajal. Mis on suht haige, eks. Vead oma matkagrupi koos kümne rattaga näiteks Riiga ja siis öeldakse, et ei saa! Aga üksiku ratta kohta ehk julgetakse ka pealevõtmise garantii anda.

Kui tegemist on ühe piletiga, siis peaksid selle alguspunktist sihtkohani registreerida saama (pakun, et ka üks maksmine). Kui 2 eraldi piletit, siis pead suure tõenäosusega ratta vahepeal välja võtma ning seega maksad kahes osas.

Igaljuhul, võta lennufirmaga ühendust.

EA nõuded jalgratta transportimisele on järgmised:

  • lubatud on vaid mootorita jalgrattad
  • neid transporditakse vaid registreeritud pagasina ning nende eest võetakse eraldi tasu
  • käepidemed peavad olema pööratud jalgratta telje suhtes paralleelselt
  • pedaalid peavad olema eemaldatud või pööratud raami suunas
  • rattad peavad olema eemaldatud ja/või kindlalt raami külge kinnitatud
  • jalgratas peab olema pakitud spetsiaalsesse tugevdatud kotti või pappkasti.

Jalgratas reisilennukile

Tahan minna Ryanairiga suvel Šotimaale või Hispaaniasse matkama ja olen mõelnud, et teha ca nädalane jalgrattamatk seal. Loomulikult saaks kohapealt jalgratas laenutada, aga mul on oma ratas sedavõrd mugavaks tehtud, et tahaks oma rattaga seda teha. Mitte aga kohapeal mingit suvalist ratast laenutada. Kuna ma ei ole aga välismaale oma ratast veel lennukiga transanud, siis võib-olla on siin keegi, kes on kompetentsem.

Kas lennufirmad, näiteks Ryanair võtab ratta üldpagasisse ja mis see umbes maksta võiks?

Juhul kui ratta transportimine on lennukiga võimalik, kuivõrd turvaline on see rattale? Kuna pagasit loobitakse nii nagu juhtub, siis võib-olla on oht, et ka ratas võib sealjuures kannatada saada- mõlgid, muljumised jne. Kas kellegil on kogemusi?

Vaatasin nädala eest just sama marsruuti Ryanairiga Šotimaale minekut. Sain küll kodulehelt aru, et tavapagasiks ratast ei võeta ja eraldi selle transport on päris kallis.

Saabusin ise 2 nädala eest just rattamatkalt Kagu-Aastiast ja õnneks ei juhtunud rattaga midagi. Muidugi tuli maksta eraldi tasu ratta transpordi eest. Ratas oli pappkastis ja õrnemad osad omakorda veel pehme toruisolatsiooniga kaetud. Lisaks panin rattakastile suurelt kirjad peale, et tegu on rattaga ja palun õrnalt ümber käia.
Mina oma ratta võtsin suhteliselt juppideks, et kast oma mõõtmetelt oleks väike ja nii ka mugavam üksi seda tassida.

Selles suhtes pooldan Sinu otsust, et pigem ikka korralik oma ratas (kuigi tuleb selle veo eest maksta) kaasa võtta kui kohapealt mingi logu ratast laenutada.

Ryanayriga on ratta kaaluks lubatud 30kg ( soovitan chekingu tarvis omada väljatrükki kodukalt ! ) mis annab võimaluse sinna kasti-pampu pakkida midagi veel lisaks! Muideks, rataste transportimisel on see firma küll üsna korrektne ja hooliv. SIC kummid üsna tühjaks , sest muidu tehakse seda sinu eest ja sellega lõhutakse pakend !
Respekteeritakse nii rattakasti kui pressu, kotti etc
Aga nõuded ju iga lennufirma kodukal ; ratas kuulub eripagasi alla ja selle eest tuleb maksta
Tripi poolt pakutud laenutuse idee võib olla mõnel juhul hea aga ise sellise avantüüri peale ei läheks mitte kunagi ! Olles matkanud ka grupiga kus rahvast 10 inimest , pole veel jamasid lennukile saamisega kogenud...aga ehk on lihtsalt vedanud ...Arvan, et laenutamine või isegi ratta ost kohapealt kaalutav juhul kui ümberistumisi üle kahe

Ühinen loomulikult kõikidega, kelle arvates on jalgratas midagi nii personaalset, et võõraga sõita ei tahaks. Aga - elus tuleb teha valikuid. Ja kahtlustan, et kui arvestada nii jalgratta veo maksumust kui seda aega, mis kõikide muude jamade jaoks kulub, on tõesti ökonoomsem kohapealt rentida.

Ehk teie parim kaherattaline sõber ei solvu selle peale, kui vahelduseks mõnd uut sõpra tarvitate?...

Lõpeks oleneb kõik piirkonnast kuhu minnakse ja matka marsruudist
Marokos oleks ma saanud rentida vaid kaamelit, sai ka jeepi. Kui matk pole radiaalmarsruudina planeeritud, siis kuidas sa ikka tagastad oma sõpra!?

Kontekstiväliselt.
Sõltub, mis ratas ja ellusuhtumine on.

  1. Kui inimene läheb reisima oma 30 kg-se jalgrattaga, siis on ju kõik ok. Ryanair oleks igati sobiv kompanii.
  2. Samas, kui kodanik, kes omab ntx 5 kilo EUR-i maksvat 12 kg-st karboonraamiga, duralumiiniumist lisandite ja komposiitvelgedega Scott'i mountainbike'i, et miks peaks ta just nimelt Ryanairiga seda vedama?

Sest kogu raha kulus ratta peale:)

Sellise ratta võiks ju kasvõi kõigile näitamiseks kaela riputada ja veljed kõrvarõngasteks.
Ryanairi 30 kg annab matkasellile võimaluse matkavarustuse odavamaks kohaletoimetamiseks, sest ratta eest tuleb maksta . Teistel firmadel kaal 20 kg .