Kas autoga Lätti sõites peab kaasas olema auto registreerimistunnistus?
Ma ei leidnud kuskil Läti kohta erandit et Eestis registreeritud autol EI PEA kaasas olema.
Aga igaks juhuks palun kinnitust, et nii on - reg tunnistus peab kaasas olema.
Usun, et ikka peab, pole vahet, kas Lätti, Soome või kaugemale sõites. Praktikas muidugi enamjuhul piiril keegi ei kontrolli. Aga kui mingil põhjusel politsei poolt riigis kinni peetakse, siis ilmselt ikka küsitakse (välja arvatud rutiinne "kõik puhuvad" aktsioon).
Autoga välismaale sõites peavad kindlasti kaasas olema juhiluba, auto reg. tunnistus ja kindlustusdokumendid.
Need on vajalikud ka lähisriikides.
Äsja oli kogemus kui Läti-Leedu piiril (oli mingi väiksem piiripunkt) kontrolliks kinni peeti. Nii auto dokumente kui juhiluba kontrolliti, kuid kindlustuse osas sobis vastus, et on olemas ja poliis on telefonis olemas. Näha ei soovitud.
Kus selline teadmine, et Eesti puhul peaks olema mingi erand ?
Alati peab olema üle piiri minnes kaasas auto dokumendid, juhiluba. Läti puhul ei pea olema kaasas nö rohelist kaarti, kuid soovitus siiski kaasa võtta, sobib ka tavaline kindlustuspoliis. Kes viitsiks vaielda kohapeal politseiga, kes võib seda siiski küsida.
See on päris jabur küsimus, ära võta isiklikult. Loomulikult peab sul reisidokument kaasas olema. ID-kaart/pass sulle ja autole reg.tunnistus.
Kuidas Läti politsei kontrollib et auto sinu oma on ??? Tuleb Eesti registrit uurima? Mismoodi ??? Mõtle ka mida küsid !!!
Kui auto on treileril siis ei pea.
Uurisin enne autoostmist järele helistades nii tolli, maksuameti kui ka ppa infotelefonile. Siis on auto samasugune kaup nagu teksapüksid.
Eriti naljakas oli ppa esialgne jutt et küsige sealt kes toovad ja veavad. Kujutage milline huumor. Politsei peab kinni auto ja ütleb et vabandage hr sohver, palun ütelge mis pabereid ma pean teilt nüüd küsima.
Oleks ootuspärane, et EU eri riikide autoregistritel on omavahel ühendus. Euroopa Liidu vormiline eesmärk on ju "kaupade, teenuste ja inimeste vaba liikumine". Liikumise aluseks on sõidukid. On tõesti imelik, et nende info ikka veel ainult paberil peab olema.
Aga ma olen näinud, milline segadus on Euroopas inimeste identideedi üle arve pidamisega. Kinnis- ja vallasvara inventuur ühtsetel alustel on ilmselt veel võimatum. Hajusad, mitmeid õigus- ja kultuuriruume hõlmavad infosüsteemid (mitte IT süsteemid, vaid lihtsalt info-) ongi keerukad asjad.
Kuid siiski ei tasu pahandada kodanikuga, kes eeldab, et need süsteemid võiks töötada.
Lisamärkuseks, et maanteeameti kirje pole nagu kinnistusameti kirje mis näitab et nimi ühtib omanikuga. Omand läheb üle müügilepinguga ja kirje registris ei vasta tegelikkusele. Ostnud saksast auto vōin tulla vana passiga. Ometigi olen mina omanik kui Kaufvertrag on taskus. Ristkasutussüsteemiga nagu enne mainiti arvaks läti vōmm et omanik on Günter Müller. Aga ei ole .
Ei juhtu midagi, kui kaasas ei ole. Omal käel läbi käidud juhtum, kus auto dokumendid jäid koju sahtlisse ja nagu ikka just siis peetakse kinni. Tore politsinik oli - kuulas vabanduse ära, läks oma autosse kontrollima auto päritolu ja kes on omanik. Peale kontrolli ja küsimuse peale edasi sõitmise kohta vastas et ära muretse, sõida rahulikult. Tuli välja, et Eesti-Läti-Leedu registrid on omavahel hästi lihtsalt kontrollitavad ja koostöö raames on kõigil kolmel Balti riigil ligipääs autoandmetele. Kontrollimise ajal tuli küll meelde, et mul on tehtud telefonis kõikidest dokumentidest (ID kaart, juhiluba, auto teh.pass) pildid ja pakkumise peale näidata/tõestada auto päriolu keeldus viisakalt. Võibolla mul lihtsalt vedas, oleks mingi norija sattunud võinuks olukord olla hoopis teine.
Sain möödunud aastal Poolas kiirustrahvi. Politseinikud koostasid pika-pika protokolli, kus olid kõik mu andmed, isegi telefoni number peal. Sain aru, et kõik andmed võeti kuskilt registrist, sest küsimusi ei esitatud. Seejärel ulatati makseterminaal ja oligi kõik!