Kas jõuab või ei jõua?

Amsterdamist läheb lennuk 45 minutit peale meie saabumist Bangkoki. Kas keegi oskaks öelda, mis väravast ja kas on lootust jõuda?

Jah, trip.ee teab täpselt, millise firma lennukist jutt käib jms ja kohvipaksu pealt võib ka öelda, mis väravast lennuk väljub. Järsku soovid ka järgmise nädala Bingo Loto võidunumbreid?

Bingo omi tglt raske leida, aga Vikingile küll saab. Googeldades. Irw.

Amsterdami Schiphol on Euroopa suurimaid lennujaamasid. Sealt väljub päevas üle 500 lennu. Ühes terminaalis on juba mitukümmend väravat. Mis väravast mingi lend väljuma suunatakse selgub ehk mõned tunnid enne lennu väljumist. Esimest korda sinna sattudes sa 45 minutiga küll kuhugi ei jõua.

Aga ma ei ole lastega ja jooksen kiiresti, küll aga tekkis küssa, kas pagas ikka jõutakse laiali sorteerida ja peale panna? Kuna kavatsen BKK-s suvalisse suunda edasi minna ja ei kujuta küll ette, kuda see pagas hiljem mulle järgi peaks jõudma. Samas ega ma midagi erilist sinna ei tassi aga krt kilu ja heeringat tahaks küll viina peale saada :P

Kuna lähed läbi Amsterdami, siis suure tõenäosusega tegemist KLM lennuga. Amsterdamis see häda, et Tallinnast minev lend pargitakse suure tõenäosusega kuhugi keset platsi ja viiakse bussiga terminali juurde ehk võtab oma aja. Samas lennujaam võrdlemisi loogiline ehk võib isegi jõuda. Natuke aega tagasi lendasin läbi Amsterdami Bremeni ja mõlemal korral oli vahe nii 40-50 minutit. Minnes jõudis ilusasti, ei olnud probleemi, tagasi tulles jäi esimene lend tund aega hiljaks ning sain KLM kulul "tasuta öö Amsterdamis". Aga kuna pilet eeldatavalt koos ostetud ja mõlemad lennud KLM-lt, siis kui ka ei jõua mingil põhjusel, siis KLM paneb sind järgmise lennu peale, mis seal ikka muretseda. Pagasi osas oleksin samuti pessimistlik nagu leknup, endal oli kaasas vaid käsipagas, seetõttu seda muret ei olnud.

Taas yks teema, mis on siin foorumis löpmatuseni läbinämmutatud.

Ühel ju lennu vahe 45min, teisel 50min, kolmandal hoopis 55min - kõigil ju "absoluutselt unikaalne olukord" ja "põhiseadusest tulenev õigus" uus teema avada :p

Porilane - sinu loogika järgi - kui mina olen juba Nuustakul käinud, pole sinul sinna enam asja, või mis?
Igaüks käib ise oma käimised, saab oma kogemused ja küsib oma küsimused, "keegi juba nämmutas" on uue tulija jaoks sama kasutu teadmine kui värskelt armunu jaoks soovitus, et tema vanemad juba tegelesid seksiga ja tal endal pole seega mõtet :)

Tallinnast tulnud KLM jääb jah keset platsi seisma ja terminaali tuuakse bussiga. Võtab aega, kui kõik inimesed jakid jms riided peale tõmbavad, ülevalt pagasi võtavad, lennukist maha astuvad ja bussi kobivad, paar minutit bussisõitu ja siis jõuad alles terminaali. Pelaegi on see Tallinnast tulev lennuk väga tihti hilinenud. Kuigi Schipholist läheb väga palju lende, lähevad Bangkoki mõned üksikud lennud päevas. Võimalik et antud lend on ka ainus otselend päevas. Kui sellest maha jääd, siis sind kas suunatakse edasi läbi Sigapuri vms või siis saad samuti "tasuta öö Amsterdamis" nagu üks eelmine vastaja kirjutas. Pagas ei pruugi samuti jõuda. Sain viimati pagasi lindilt kätte 20-25 minutit peale lennuki saabumist. Kahtlane, kas seda jõutakse nii kiiresti järgmisele lennukile saata. Kui lennujaam on tuttav, siis võib jõuda, kui kiiresti tormata. Aga tundub, et teema algataja ei kujuta üldse ette, mida antud lemmujaam endast ette kujutab. Äkki saad esimest lennuaega varasemaks muuta? Lennujaamas on väga palju erinevaid poode ja söögikohti, kus aega veeta.

Teemat, kui sellist, on jah siin nämmutatud aga mitte suunal BKK, selle kohta on üks pisike lauseke, mis absoluutsele tõele küll ei pretendeeri. Seda enam, et ajad muutuvad ja ilmselt ka KLM, kusjuures KLM enda tabel annab just selle 50 minutilise variandi. Ja kui Eestis ei tehta bookingut BKK ära, siis saab ju seda veel neti teel teha?

Minu loogika - kui oleks otsingust köik Shipoliga teemad läbi lugenud, oleks saanud alustava ylevaate sellest, kas 45 minutit on piisav vahetusaeg Euroopa yhes suurimas lennujaamas.

Oleks, oleks!
Porilane, inimesed ei alusta foorumite kasutust otsingust, ja meie võimuses pole seda muuta. Küsija jaoks on alati lihtsam küsida kui vanu teemasid läbi hekseldada. Ja kuna ei ole võimalik panna inimesi (enda seisukohalt) mitteratsionaalselt käituma, ei tasu seda ka eriti üritada.

Tahaks rohkem kuulda "tasuta öö Amsterdamis" kogemusest! Tundub, et selle väljendi taga võiks hea stoori peituda.

otsing on hea ntx keemia valemi otsimiseks, meil aga tegemist FOORUMIGA, siin inimene küsib ehk alustab teemaga. Otsingut ei saa kasutada ka ntx ilma vaatluseks. Kui ei oleks küsijaid, ei oleks ka vastajaid ja tripp kui selline sureks välja. Pole ilmselt viimased 20a Pipi Pikksukka lugenud aga vaevalt viitsiks uuesti lugema hakata, et teada saada, mis Efraimi laeva(keksutaja) nimi oli, selleks ongi foorumid. Ja need kodanikud, kes ei viisti vastata ehk kasutatud bittidest hakkab kahju, siis see seltskond ärgu ka kommenteerigu, thread saab hulka lühem ja asjalikke vastuseid rohkem. Ja tuletame meelde vana ütlust, mida üks kiilaspeaga pisike jupp ütles, Otsida, Otsida, Otsida.

Rahva nõudmistele vastu tulles võin muidugi sellest pikemalt kirjutada, kuigi tõenäoliselt lihtsalt lugedes lugu märksa vähemhuvitav kui ise läbi tehes. Alguse sai lugu siis sellest, et Bremenist oli vaja reede õhtul läbi Amsterdami koju lennata. "Lõbusaks" läks lugu siis, kui selgus, et esimene lend hilineb. Kuna Amsterdamis oli kahe lennu vahe vaid 40-45 minutit, siis oli võrdlemisi selge, et teisele lennule jõuda on ülimalt problemaatiline. KLM letist uurides selgus, et muid alternatiive samuti ei ole (läbi Kopenhaageni või Helsingi). Kui lennu algseks väljumisajaks ei olnud lennuk veel väravasse jõudnud, oli selge, et enam ei ole midagi muretseda, öö Amsterdamis on kindlustatud. Mingi aja pärast lennuk siiski ilmus ja ühe-tunnise hilinemisega saime ka minema. Lennukis selgus, et Amsterdam on lõpp-peatuseks vaid vähestel, enamus (tubli 75% inimestest) pidi kuhugi edasi lendama. Maandudes oli selge, et edasi lennata oli lootust vaid 3 inimesel (üks Pekingisse, keegi veel kuhugi kaugele ja keegi õnnelik jõudis ka Euroopa-sisesele lennule). Vahelepõikena näitab see muidugi, kui väikese vahega KLM lennud kokku laseb sobitada, mis tähendab, et enamasti selle 40-50 minutiga jõutaksegi ringi istuda. Terminaali jõudes ekraani vaadates oli selge, et lend juba ammu läinud ja kõik seadsid lõbusalt sammud Transfer Deski. Seal oli tegutsemine ülimalt kiire ja professionaalne (eelmine kogemus SAS-ga oli märksa kehvem). Anti järgmise päeva pilet, KLM allahindluskupong, toidutšekid, veel mingi telefonikõnekupong ning saadetigi allkorrusele hotelliletti. Juba seal sain mõne saatusekaaslasega tuttavamaks ja koos oli lõbusam seda hotelliletti otsida. Hotelliletis käis samuti asi ülimalt kiirelt (eks nad kogu aeg harjuta muidugi ka), anti hotellivoucher kätte ja näidati kätte, millisest peatusest hotellibussi peale saab. Seal selgus, et enamvähem poolel meie lennukitäiel on sama tee ees. Tol hetkel oli mul veel väike naiivne lootus, et kindlasti viiakse kuhugi Amsterdami kesklinna kanti, et reede öösel vastu laupäeva Amsterdami peal ringi tšillida ei olekski kõige halvem mõte. See muutus kahtlaseks üsna varsti, kui sain aru, et buss sõidab lennujaamast Haagi suunas ehk siis vastassuunas Amsterdamiga. Mingi 10 minuti pärast jõudsime võrdlemisi hiiglasliku hotell-konverentsikeskuse juurde, sisuliselt pärapõrgus kiirtee ääres. Selle peale tuju muidugi langes, arvestades, et hotell ei paistnud esmapilgul just kõige säravam ja värskem. Check-in käis samuti kiiresti, aga kui arvestada, et iga 20 minuti järel sõidab 50-kohaline buss ette, siis eks nad ole harjunud ka. Tuba aga üllatas - oli vägagi korralik ning suur - juba ainuüksi vannituba andis keskmise toa mõõdu välja, tuppa oleks võinud terve rühma majutada. Peale kiiret toaga tutvumist suundusin restorani, kus sai nautida vägagi rikkalikku õhtubuffeed, KLM-i kulul muidugi. Tasapisi laekusid ka ülejäänud kaaskannatajad, kellega sai siis vaikselt maailma asju arutama hakata nagu oleksime kõik vanad tuttavad. See oligi selle kogemuse juures see kõige huvitavam - täiesti võõrad inimesed, kellega tavaliselt lühikese tunnise lennu jooksul vahetad heal juhul paar viisakusavaldust, suhtlesid nüüd olude sunnil nagu vanad sõbrad. Seltskond oli äärmiselt kirju - mõned hispaanlased, sakslased, prantslased jne jne. Juttu jätkus kuni restoran kinni pandi. Lahku minnes oli kohe selline kurb tunne, et hulk toredaid inimesi, keda tõenäoliselt enam kunagi ei näe. Hommikul siis korralik hommikusöök ja sama bussiga lennujaama tagasi. Kokkuvõttes see "tasuta öö Amsterdamis" tähendaski seda, et kõik oli tasuta (KLM-i kulul) ning kuigi sai nagu Amsterdamis viibitud, siis päris Amsterdami siiski ei jõudnud. Kuna mul tol hetkel mingit tulekahjut kuskil kustutada ei olnud vaja, siis tegelikult KLM-i peale väga pahane ei olnudki, oli hoopis üks võrdlemisi huvitav kogemus.

Oleks tänulik, kui keegi oma isiklikest/sõbra/tuttava kogemustest kommenteeriks KLM lennu TLN-Amsterdam-Bangkok 45. min. ümberistumist. Usun, et seda suht soodsat varianti kasutavad nii mõnedki kaasmaalased. Endal ka varsti plaanis.

50 minutilise ümberistumise pärast muretsemise asemel soovitaks Bangkokki sõitjatel mõelda hoopis sellisele variandile et lennata Amsterdami hommikuse lennuga (teatavasti on KLM-il 2 lendu päevas Tallinnast). Siis saab pagasi Bangkokki saata, Amsterdamis 2 kätt taskus linna peale suunduda ning seal sisuka päeva veeta. Õhtuks siis lennujaama tagasi ja Bangkokki.

http://www.motolist.ee/~leknup/rootsi97/ ja ajaline vahe ei ole ka mitte 45 mintsa, kuid lennujaama stoori alla sobib suht ok :) . Kirjatükk on kijrutad 1997a , nii et ärge norige.

taikiller, kui vanade lastega sa reisile lähed? Meil ka plaan sama lennuga Taisse minna. Kus linnas te peatute?
Kui aega ja tahtmist võta meiega meili teel ühendust scifi@hot.ee